Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fazla Motor Yağı


SeaGle

Öne çıkan mesajlar

aktiftablet said:

yağ seviyesi kranka değecek kadar yükselmişse krank yağı köpürtür ve yağ pompası yağ yerine köpüren havayı çeker. Yağlama olmaz. Fazla yap olan motoru hiç çalıştırmamak gerekir.
Ama sadece bir iki milim ise bişi olamz fazlaloık


İyi de krank zaten yağ karterinin içine girip çıkan bir eleman. Ama yağ pompası konusunda haklısın. fazla yağ pompayı zorlar falan. Bir de yağ keçeleri sızdırır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Abi fazla yağ neden yağ pompasını zorlasın ki? Sonuçta bir havuzdan emiş yapıp hatta basıyor. Haznedeki yağın fazla olmasının pompaya zararı ne?

Krank mili üstündeki denge ağırlıklarının yağın içine girmesi gerekli ve giriyor da. Bunlar yağı köpürtmedikten sonra biyel bağlantılarının falan yağa gömülmesi yağı köpürtmez; dönme vektörel hızının(açısal hız demiyorum çünkü aynı) en yüksek olduğu dış nokta denge ağırlıkları. Yağ susurluk ayranı gibi köpürecekse esas onlar köpürtür. Yağın köpürmesi düşüncesi yanlıştır.

Yağ öyle bir max noktada olmalı ki denge ağırlıkları falan dönerken yağı sıçratarak yataklara ve silindirlere sıçratıp yağlamayı sağlasın. Eğer bu seviye min çizigisinin altına düşerse hareketli parçalar yağı bu noktalara sıçratamaz.

Eğer max noktası fazla aşılırsa da yine sıçratma işlemi efektif gerçekleşmez çünkü denge ağırlığı yağın dışına çıkarak üstündeki yağ parçasını savuramaz; savursa bile vektörel hızlar farklı noktalara onu taşır. Ayrıca krank mili yağ içinde çalışacağı için hidrolik direnç oluşturarak motordan güç çalarsınız.

Yağlama işleminin en efektif olduğu aralığı belirler min ve max çizgileri.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Selam,

Abi yağın radyatörü ayrı. Onu da 90°C olarak düşünme. Kaldı ki devirli kullanımda diesel motorda piston cidarında yağın sıcaklığı >300°C olabiliyor. Bİldiğim kadarıyla 120°C'e kadar yağ sıcaklığı normal oluyor. Daha yüksek sıcaklıklara dayanan yağlar da mevcut elbette. Zaten yağ radyatörü ve karter falan yağın sıcaklığını kontrol altında tutuyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben bazen çok devirli kullanıyorum. E havalar da sıcak. E bazen ayda bir otobana yolum düşüyor, acelem de olursa biraz abanıyorum da yüksek hız yüksek devir.

Hani herkes OO O KADAR YAĞ YAKMAZ ARABA diyo ama katalog da 1 lt/2000 km sarfiyat olabilir diyor.

Bi de ben aynı sürüş şartlarıyla daha önce de yolculuklar yaptım, ama yağ eksiltme hedesi yetkili servisten özel servise geçtiğim zamandan sonra oldu. 30k bakımından 45k bakımına kadar hiç böyle bişey gelmedi başıma. 45k bakımından sonra yağ eksiltti. Gerçi son bakımdan sonra hava sıcaklığında da acayip artış oldu.

Kimisi de "özel servislerin bazıları orjinal ambalaja farklı yağ doldurtuyor kalitesiz oluyor ondan yakıyor" fln diyor.

Ulan hiç bişeyden çekmedim şu dedikodulardan çektiğim kadar sdfghdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Segman ve silindirler aşınıyor haliyle. Bir de kullanılan yağ değişmiş olabilir. Yetkili servisler belirtilen yağ dışına çıkmazken, özel servisler bu konuda özensiz olabiliyor. Burada senin bilgin ve özenin devreye giriyor. Ben yağ değiştirttim, 4-5 litresine 150TL para verdim.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk 5k'da çok yakan da var hiç yakmayan da var, ausamarok'dan takip ettiğim kadarıyla.

Ama 47k fln oldu bizim araç, 15k civarına kadar rodaj süresinde sayılacağından senin araç yaksa da normal abi.


50k'da araç yağsız susuz kalmayıp kirli hava almadığı sürece motor yemeyeceğine göre hava sıcaklığı + devirli kullanıma bağlı bizim olay bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim de bir kaç sorum var yağ eksiltme hakkında,

73k km'de 1.5 dci 65'lik clio var, yıldan dolayı periyodik bakım zamanı geldi. Geçenlerde şehirler arası yol yapmam gerekti o durumdayken ve yolda yağ eksik uyarısı verdi. Yakındaki benzinlikten yağ alıp, eklemem gerekti. Yalnız kitapçıkta önerilen yağ olmadığı(5w40 veya 10w40) için mecburen 1 litre 15w40 yağ ekledim. Bu problem çıkartır mı?

Bir de 5-6 bin km yol yapmışken, yağ eksik uyarısı vermesi normal mi? Kullanım olarak araç, İstanbul - Balıkesir arası yol yaptı. Genelde olarak çok hızlı gitmesem de (110 - 130 km/s) rampa çıkarken falan gittiğim hızı koruyarak gidiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10w40 ve 5w40 ve 15w40 in ilk rakamlarindaki farklilik degisik sicakliklardaki performansindaki farkliligi gosterir. ureticiniz muhtemelen yasadiginiz yerde kisin sertligine gore 10w40 ya da 5w40 arasinda bir secim onermistir.

yagin kisin soguk hava etkisi altinda ince kalmasi, yazin kalinlasmasi makbuldur. ayni standart surus performansinin gosterildigi ve ayni sure motorun acik kaldiginin varsayildigi durumlarda eger hic sogutma yapilmamis olsaydi sicak havada (yazin) kullanim sirasinda ust esige daha cok yaklasilir, kisin ise ilk calistirmada alt esige daha cok yaklasilirdi. ayrica normalden daha devirli kullanim da isinmaya ve dolayisi ile daha cok sogutma ihtiyacina katkida bulunacaktir.

ureticilerin alt ve ust esik araligindan anladiklari -18 derece ile +98 derecedir.

5w40 yagin bu sicakliklardaki vizkozitesidir. yeni nesil motor yaglari mevsimsel yag degistirme gerektirmez. sicaklik farkliliklarina gore vizkozite degistirirler. sentetik yaglarda bu mineral yaglardan daha basarili ve genis bir aralikta gerceklesir.

5w, yagin dusuk sicakliklardaki vizkozitesidir. 40 ise yuksek sicaklik vizkozitesidir. ikinci rakam ne kadar yuksek ise yazin yag o kadar kalin kalacaktir.

Sizde 2. rakamlar ayni. dolayisi ile ilk rakamlara baktigimizda, 5w bir yag 10w bir yaga gore kisin daha fazla incelecektir.

15w40 kitapciginiza gore tavsiye edilmeyen bir kis performansi gosterecek, cunku yeterli miktarda incelmeyecektir. sanki degisim zamani gelmis ancak degistirilmemis bir yag gibi tavsiye edilenden kalin kalacak.

bu arada yag genel olarak zaman icinde zaten kullandikca kalinlasir ve bu degerlerin uzerine cikar. tavsiye edilenden daha kalin ilk numarasi buyuk yag ile ise baslamak dusuk yag sicakliklarinda (ornegin soguk havada ilk calistirma ve sonrasi) bu olumsuzlugu cok arttiracaktir.

dolayisi ile 15w40 eklemis olmaniz yazin size simdilik kisa vadede ciddi bir olumsuzluk yaratmaz. hatta bir bakima olumlu olmus bile olabilir, zira degisim zamani gelmis yaginiz muhtemelen su anda olmasi gerekenden daha kalindir ve yeni eklediginiz yag ile bir miktar olmasi gerekene geri bile yaklasmis olabilir. havanin sicak olmasi ilk calistirmada yagin cok dusuk bir sicaklikta zaten olmamasini saglayacaktir. boylece dusuk sicaklikta oldugu sure cok kisa olacak ve 15w nin dusuk sicaklikta daha kalin olmasinin etkisinin minimal yasanmasina sebebiyet verecektir.

ancak kis mevsiminde olsaydik bu tur ilk rakami onerilenden yuksek olan bir yagi eklemeyi kesinlikle yapmamanizi tavsiye ederim. kalinlasmis ve degisim zamani gelmis 10w bir yaga 15w yeni yag eklemek yag kalinligini daha da arttiracaktir.

tabi yag seviyesinin tehlikeli sinirin uzerinde tutulmasi her zaman motoru kaybetmekten iyidir. zira yag kalinliginin olumsuz etkisi daha uzun zamanda ortaya cikar. oyle bir durumda yagi acil durumda ekleyin ve en kisa surede full yag degisimi yaptiracaginiz bir yere ulasin.

ayrica araclar motor yagi uyarisini kritik esigin daha uzerinde verir. yine de o riski alarak yol almanizi onermem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. Bir detayı yazmayı unutmuşum, yağı eklemek için yağ kapağını açmak istediğimde zaten kapağın tam kapalı olmadığını gördüm. Pet şişe kapağını tam kapatamazsın, dişlerin üstünde yamuk durur ya onun gibi duruyordu. Acaba bunun da yağ miktarının eksilmesinde etkisi olur mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar in yazdigi neredeyse tamamen dogru, tek bir duzeltme yapmak lazim.

Namessar said:

15w40 kitapciginiza gore tavsiye edilmeyen bir kis performansi gosterecek, cunku yeterli miktarda incelmeyecektir. sanki degisim zamani gelmis ancak degistirilmemis bir yag gibi tavsiye edilenden kalin kalacak.


Yag zamanla ve kullanimla birlikte , degisim zamanina dogru giderek kalinlasmaktan ziyade devamli incelir. Yaglama ozelligini kaybettigi ve surtunmeyi arttirdigi icin degistiririz. Ayrica artik icinde sadece yag degil bir cok pislik, ivir zivir bulundugundan belli basli sicakliklarda eskisi kadar viskozitesini koruyamadigi icin soguk calisma/sicak calisma vs gibi ekstremlerde motor daha cok zorlanir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Max dondurma almak için bakkalın önünde dolanan bir çocuğun gözüne yerde bozukluk çarpmasıyla hevesle koşup tam elini uzatırken başka bir çocuğun yerden parayı alıp 'amca bana bir tane max' cümlesiyle yıkılması anını yaşadım şu an X(

Yağ, aşırı ısı ve ısı değişimleriyle beraber içine egzoz gazıyla gelen kurum ve diğer gazların karışması ayrıca da aşınan parçalardan gelen metal patiküller(ahh nerede o filtreler!!!!) neticesinde -tabiri caiz ise- esnekliğini yitirir ve -sanayi tabiri ile de- sulanır. Ayrıca moleküler olarak yağlama vazifesini de yerine getiremez olur. Üstüne üstlük bir de o metal artıklarını yataklara taşımaya başlar. Tek devam ettirdiği özellik ısı taşıma, yani soğutma olur.

Özellikle bu metal artıkları üyüzünden şanzımanlarda manyetik elemanlar vardır ki yağın içinden onları toparlasın.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Abi kafayı yicem, azalıyor mütemadiyen.

Hiçbir yerde kaçak yok. Girmediğim yer kalmadı motor bölümünde.

Yağ yakma emaresi de yok egzosta.

Motorda bi güç kaybı yok hissedilen.

Ulan üfürüyo mu diyeceğim, açıyorum yağ çubuğunu da yağ kapağını da duman atma yok.

Yarımın biraz altına inmiş.

NEREYE GİDİYOR ULAN BU YAĞ?



Edit :

Motor sıcak ve yağ süzülmüşken mi ölçüm yapılır
, soğuk ve süzülmüşken (soğuksa zaten süzülmüştür sdf) mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...