Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fazla Motor Yağı


SeaGle

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Dün gece yağ lambası yandı arabanın. Durdurdum biraz beklettim süzülsün diye, sonra çubuğa baktım en dipte yağ.


Yağ kapasitesi 7 litre diye lan dedim bunun çubuğu en aşağıya indiyse en az 5 litre gitmiştir. Tabi 5 litre nasıl gitmiş olabilir lan sağda solda kaçak yok diye düşünmüyorum yorgunluk kafaya vurmuş.


Verdim 4 litre birden yağı sfdgfhd.

Sonra çubuğu çektim, skalayı fln aşmış tabi. Kataloğa baktım bugün çubuk sıfırdaysa yaklaşık 1L gereklidir diyo.

Yani 3 litre civarı fazla bi yağ var şu an. Gün içinde de kullanıldı araç bugün ben kataloğa bakana kadar ama normal devrinde yani 3k devri aşmamıştır.

Şimdi inicem benzinlikte çektiricem yağı da. Servisteki ustam "ÇABUK BOŞALTTIR TURBOYA GİDER DPF YE GİDER KOL BİLE ÇIKARTIRSIN" diye telaş yapınca lan dedim kullanıldı bu araba bugün zarar vermeyelim.

Sağda solda bi kaçak yok, keçe fln patlatmamış daha sdf.

Egsoz ucuna baktım herhangi bi yağlanma yok. Mavi duman durumu da yok.

Şimdi akşam hemen çekiceö fazla yağı, da, bişey olmamıştır di mi lan?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi of gece gece yaşadığım sefilliği anlatamam.

Dolaşmadığım benzinlik kalmadı, hiçbiri çekemiyor. Çeken bi yer söylediler çok uzakta. E korktum şimdi yarını da bekletmek istemiyorum.

Ben de gittim dükkana, aldım takımları, yattım arabanın altına karter tapasından aldım.

Tapanın son dişini tutturamadım, bi düştü, allahım yağ tam soğuk değil, deliği tutamıyorum parmaklarım yanıyor. Sırayla her bi parmağı tutuyorum yanmasın diye.

Tapayı kabın içinden almaya çalışıyorum bi taraftan parmak değiştiriyorum, gömlek falan gg oldu zaten.

Yarım litre yere döküldü, 2.5 litre kadar da kaba aldım. Tam üst çizginin 1 mm altına kadar indirdim.


Böyle bir sefillik yaşamamıştım =/

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/unnamed.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Şimdi senin verdiğin fazla yağ güzelce silindire kadar girip yanma prosesine dâhil oluyor. Haliyle egzoz gazın fazla yağlanacak ve turbosuydu, DPF falan derken iğrenç bir hal alacak. Ayrıca motor fazladan yakıt almış gibi olacak. Bu da güçte artışa neden olacak. Bir nevi 'vurdum kırbacı, vurdum kırbacı' etkisi ile motor ulan ben neymişim diyerekten bir eliyle motorine ek yağ için azıtıp tozutacak.

O tapanın bakır pulu vardır, her söküldüğünde sızdırmazlığı sağlaması için değiştirilir, onu değiştirtmeyi unutma söylendiği gibi.

Bir de adettendir; alttan akan yağ üstten tekrar konmaz yiğidim fdsfsdfsd

Anımdır:
A4 zamanı çubuğu çekip bakıyorum yağ seviyesi ortada. Ulan bizimki tam olsun mantığı ile max çizgisine yaklaşıp bırakıyorum doldurmayı. 2-3 gün sonra tekrar kontrol ediyorum ve yağ seviyesi yine ortada. Aracı park ettiğim 2 noktaya da bakıyorum tek damla yağ yok. lifte kaldırıp baktırdım yağ izi yok. Arkadan duman atma falan da yok. Deli olacaktım ki kitapçıktaki cümle uyardı; devirli kullanımda yağ seviyesini ortada tutun, devirsiz kullanımlarda yağ seviyesini max noktaya yakın tutun. Bizim 1.8T güzelce fazlasını üstünden alıp katık yapmış. Tabi motor temizleme işlemi yaptırdım hemen :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arabayı kullanan 2 kişiden biri devirli diğeri normal devrinde kullanıyorsa nerde tutalım ? :P

Bizde öyle bi durum var çünkü sdf.

Alttan akan yağı üstten eklemedim direk atıldı o yağ :D

Bakır pulu değiştirmedim bulamazdım o saatte. Kontrol ederim sızıntı yapmışsa değiştiririm Pazartesi günü, iyi hatırlatma oldu.


Valla fazla yağ ile totalde 30 km yapılmamıştır herhalde. İçini açıp bakamıyoruz elbette, en azından turbo performansında hissedilir bi değişiklik yok şu an için.

DPF'ye bi zararı oldu mu, olduysa ne kadar oldu zaman gösterecek. Şu ana kadar hiç rejenerasyon sırasında denk gelmedim, belki bişey varsa rejenerasyon sıklaşır ordan anlarım. Ya da yakar arıza ışığını =/ Yakmasın, canlar yanmasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...