Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

Ha bunun yanında bana pilot arkadaşta dedi, kardeşimde dedi. Nette de konuştuğum bayağı bir pilot aynı şeyi dedi.

Pilot lisansın zaten öyle ya da böyle her yerde geçiyor. TR de kimse seni almadıysa git en kötü Emirates'e başvur. Her şekilde alıyorlar ve eğitiyorlar. Aşırı pilot eksikliği var firmada diyorlardı.

Ha niye bunlar gitmemiş. THY, Emirates'ten çok daha iyi para veriyor ve Türkiye'den ayrılmak zorunda kalmıyorsun.

Yani kafan varsa ve ben vatanımdan ayrılamam hüüühüüüü kafasında değilsen her şekilde her yerde iş bulabiliyorsun.

Emirates mesela şuan en büyük a380 filosuna sahip firma ve 60 adet daha sipariş vermişler. Şuan piyasadaki deneyimli a380 pilotları, var olan uçakları kullanmaya yetmiyorlar. Mesela direkt eğitimden çıkan adama tip falan vermeye başlıyorlar Araplar şuan asdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anhora said:

Hayatın göklerde geçiyor be.

Ama hava kuvvetlerine girmek ticari çalışmaktan daha iyi olurdu bence.


Zaten hava kuvvetlerine giriyorsun. 35 yaş civarında emekliliğin geliyor ve oluyorsun. Ondan sonra THY direkt sana geliyor, başkan gel diyor.

Direkt Kaptan olarak bir de THY'de çalışmaya başlıyorsun. Kaptan pilotun sabiti yanılmıyorsam 14.000'den başlıyordu. Onların primleri vs. de fazlaydı galiba, bir de zaten uçağı da ekstrem durumlar dışında kontrol etmiyorlar. İniş, kalkış, kontroller vs. yine copilotta. Kaptan oturup gazete okuyor, tablette oyun oynuyor falan diyordu arkadaş asdfasd

Ama mesela TSK'dan çıkma kaptanların tamamı da iyiler. Bu son motor alev alma olayında mesela uçağı kurtaran kaptan pilot askeriye çıkışlı. airportta vs. konuşuyorlardı adamın yaptığı muazzam iş falan diye, direkt faciayı engelledi diye. Normalde ilk anda piste çakılırdı vs. demişler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

türkler için öyle mi bilmiyorum fakat alman pilotlar vardı, onlar inanılmaz gelir vergisi ödemek zorunda kalıyordur TR'de kazandıkları para üzerinden.


standart vatandaş ne ödüyorsa onu ödüyorlar. yabancı pilotların olayını bilmiyorum ama şuan eleman eksikliğidnen dolayı thy'de çok fazla varlar. onlar sanırım bir de daha iyi para alıyorlarmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya sivil havacılıktan kapanmaz gibi duruyor. şöyle ki şuan tr de 10 civarı sivil havacılık kursu var. bunlardan sadece 4 tanesi prestijli, hatta er-ha'yı çıkar 3 tanesi prestijli. bunların sınıfları ortalama 10-15 kişi arasında falan oluyor.

Anadolu Sivil havacılıkta senede 12 öğrenci var yanılmıyorsam. benim bahsettiğim arkadaşın sınıfı 10 kişiydi, 2. dönem mezunuydu okulun ama sonra ne oldu bilmiyorum.

Kafadan her yarım yılda piyasaya sadece 50 copilot çıktığını söyleyebiliriz. hadi onu arttıralım 75, hadi artsın 100 olsun.

THY filosuna daha yeni 50 uçaklık sipariş verdi. Pegasus 3. havalimanına kadar totalde 60 uçaklık siparişi var. AtlasJet büyüyor, onlarında yeni siparişleri var ama sayısını bilmiyorum. Küçülen sadece Sunexpress var. Onurair bile büyüyor.

THY'de şuan 3752 pilot var. 272 uçağı var. Şuan pilot sayısı yeterli gözükse de bu 272 uçağın sürekli havada, çalışır halde olduğunu unutmamak gerek. Uçuş başına 2.5 pilot düşüyor. Yani her gün ortalama 700 civarı pilotun aktif olarak çalıştığını söyleyebiliriz. Pilotların ortalama haftada 6 günde bir uçtuğunu da düşünürsek aktif pilot sayısını ucu ucuna yakaladığını görüyoruz.

Tabii bunlar ortalama hesapları. Örneğin Japonya uçan bir pilot, 2 gün yolculuk + 3 gün yatı'dan zaten 5 gününü çalışarak yiyor. Üstüne en az 3-4 gün izin yapıyor vs. diye gider de gider. Yani şuan her şey sistematik olarak gittiğinden THY'de çok sorun çıkmıyor hatta boşta da pilotlar var deniyor ama gelecekse en az 500 pilota daha ihtiyaçlarının olacağı söyleniyor.

Pilot açığı hatta host-hostes açığı hep olacak. En azından TR firmaları için, bir süre daha olacağa benziyor. Açık yüzünden zaten özellikle host-hostes tayfasına embesilleri bile almaya başladılar. Çok kral bir hikayesi var resmen şirkettekilerin yarısının beyinsiz olduğuna yönelikte uzun sürer yazmayayım :D

Bunun dışında askeriyeden emekli olan pilot sayısı da çok az. üstüne birde büyük çoğunluğu daha fazla uçmak istemediği için thy'yi kabul etmeyebiliyor. Yani onların da eğitim sonrası uçağa binme oranlarının 2/10 falan olduğu söyleniyor. Orada da durumu düşünün.

THY'nin iyi yani tam 30 gün sonra bu gün yapacağının bile planlanıyor olması. Diğer firmalarda mesela personel eksikliğinden bu yapılamıyor. Pegasus'ta mesela haftalık çıkıyormuş programlar, bayağı yorucu ve zor oluyormuş bütün board ekibi için vs...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

değil artık asfasd

bir ara askeriyeden adam almayacağız dediler. senin dediklerini yaptılar evet, sonra yaptıkları hatayı anladılar. çünkü tr'de pilot yetişmiyordu.

hayvan gibi yabancı pilot yatırımı yaptılar. yine olmadı. en sonunda tekrar almaya başladılar.

şuan her emekli olana direkt gidiyor thy tekrardan. pilotların önemli kısmı halen asker emeklisi.

sivil havacılıktan gelenler halen ufak bir kısmı oluşturuyor. diğer hava yollarında ama mesela neredeyse full sivil havacılıktan gelenler var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darkrider, güzel anlatıyorsun da parayı veren herkes düdüğü çalacak diye bir şey yok. O hayvani eğitimden %100 başarı ile çıkamayabilirsin. Herhangi bir sağlık sorununda, sınavda yaşanılan başarısızlıkta vb. her türlü göte geliyorsun. Zengin değilsen Türkiye şartlarında yapabileceğin tek şey THY başvurusu.

Kurum mülakatına gelene kadar da herkes eşit durumda. Mülakat sırasında bol sanş artık, diyecek başka bir şey yok. Yapan adam yapıyor. Her THY pilotu torpilli değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haklısın onda malesef, ama işte thy başvurulara bir senede falan döndüğü olabiliyor. en erken 6 ay sürüyormuş zaten sana gelmeleri bütün şartları sağlayacaksın vs. bir de

bir de şimdi fazla maliyetli diye kendi akademilerini kapatıp, komple thk'ya devredeceklermiş eğitimi. o beleş alımlarda kapanır diyor kardeşim. o da kovalıyor pilotluk içinde araştırmış hep asdf

sağlık raporu, psikoloji raporun, ingilizce notların vs. olacakta olacak bla bla beklemek sıkıntı. o yüzden parayı basıp gideyim diyorum. alınırsam kursa gerisini getiririm diye düşünüyorum. uçmaktan korkuyorum gerçi ne yalan söyleyeyim :D

hani uçaktan değilde, düşmekten daha çok korkuyorum bir nevi ölüm korkusu. patlarsam ondan patlarım gibime geliyor mesela kendimde. ama onu da soruşturdum çoğu pilotta varmış zaten. kullanırken pek öyle şeyler gelmyior kafana genelde vs diyorlar.

birazda şey olayı var. hani kendin gideceksin neyse de arkanda en az 100 kişi vs. götüreceksin. onun korkusu da oluyor asdf

neyse işte bakalım. seneye bu zamanlara kadar kursa gitme imkanım bile yok. önce askerlik vs. aradan çıkacakta bla bla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DarKRideR said:

Dragonfire said:

ispanyadaki okullara yolladık biz birini daha yakın zamanda. 40k avro mu ne.
THY'de geçen seneye kadar Amerika'ya falan yolluyordu ilanları hala duruyor.
Gidenlere şimdiden başarılar ben yaş sınırını geçtiğim için hayal :D


ibertour'un kursuna mı kaydoldu asdfasd

ona pek iyi değil diyorlar ama iş garantisi varmış.

tr'dekiler mesela iş garantisi var diyip seni havuza koyuyor. lazım oldukça çekiyor ama beğenmezse seni almayabiliyor.

iber kesin olarak işi veriyormuş galiba.


Is garanti egitimde turkiyeden iyi diyordu.
Bende simdi atlas jetle izmire gidiyorum ama hosted kalitesi baya dusmus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

teknikte çalışan adamın eksiği zeka değildir zaten paradır.

hostes ne abi

kariyer seçerken kuku bazlı seçim yapıyorsanız gidin fotoğrafçı olun, en azından hostes gibi 90% ı insan müsveddesi olan kişilerle değil farklı akımdan, yaştan, milletlerden insanlarla yatıp kalkarsınız.


şu kadar doğru bişey olamaz ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...