Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Başlangıç için Motosiklet tavsiyesi


Kyra

Öne çıkan mesajlar

Selam. bir kere vitessiz motor kullandım ve bir kerede vitesli.

Artık bir motor almaya karar verdim. Ama alacağım motoru mekanik bir at gibi seveceğimden onunla uyumlu olabileceğim bir motor olmalı.

Aklımdan şunlar geçiyor :

[list]
[*] Crossbike : Alayım şöyle bi siyah yamaha akayım kafama estimi belgrad ormanına falan toprak yollarda zıplaya hoplaya.. ama şehir içi için çok cılız bir görseli var gibi geliyor..
[*] chopper : dragstar gibi geniş bi motor alırsam çok şık durabilir ama sanki benim gibi biri için hantal ve ağır kalıyormuş gibi geliyor.
[*] Racing : hayabusa var gönlümde ama 1200'lük motor ile motor deneyimine başlarsam çok dikkatli olursam sağlıklı bir şekilde öğrenebilir miyim ?
[*] naked : ducati monsterlar falan çok hoşuma gidiyor ama biraz irice bir adamım altımda akülü çocuk motoru gibi durur diye duruyorum.
[*] enduro : bmw gs adventurlar çok güzel ama hayvan gibi iriler ama aslında avantajlılar ya yunuslar da bazıları ondan kullanıyor falan..
[/list]
Neyse bana önerileriniz nedir ? Başlangıç için öneriler, belirtiğim modeller için tavsiyeler ya da başka model önerileri varsa duymak istiyorum.

Karizmatik , çevik ve göz alıcı bir motorum olsun istiyorum tıpkı benim gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ilk motorunu aliyorsun, almaya karar vermissin, oncelikle tebrik ediyorum (tu)

Hayabusa: Aman, aman, aman... Ilk motorun degil ilerde son motorun olabilecek bir makine.


Klise uyarilara girmiyorum (600cc ile baslama, 250cc iyidir vs. vs.), Paticik in kullanicilari zaten belli bir bilinc duzeyin de olan insanlar. Eger ki Boy/Kilo olarak kapilara sigmayan bir insan degilsen, ki turkiyenin cok yuksek bir yuzdesi bu durumda, 250 cc lik gunluk kullanimina gore enduro veyahut naked bir makine tavsiye ederim.

Naked daha cok tavsiye ederim, neden i ise cok basit: O motor dusecek :)

Durdugu yerde, yavas donerken, dusuk hizda ani fren de, gevsek zemin uzerine ayakligin kapandiginda ve herseyden ote acemilikten dusecek. Naked motor da koruma demirleri daha islevsel ve hacimli kullanilabiliyor, haci yatmaz gibi devrilecek ve kalkacak. Karenaj i olan bir motor da en ufak devrilmede/darbede sana masraf cikaracak, motor dan seni sogutacak.

Cross veyahut cross-enduro lar hakkinda bilgim olmadigi icin birsey diyemiyorum.

Son bir ekleme: Motorunu secip almadan once, butun ust bas ekipmani alip kalan parayla butce hesabina girmende fayda var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gladmir said:

Ilk motorunu aliyorsun, almaya karar vermissin, oncelikle tebrik ediyorum (tu)


Hayabusa: Aman, aman, aman... Ilk motorun degil ilerde son motorun olabilecek bir makine.


Klise uyarilara girmiyorum (600cc ile baslama, 250cc iyidir vs. vs.), Paticik in kullanicilari zaten belli bir bilinc duzeyin de olan insanlar. Eger ki Boy/Kilo olarak kapilara sigmayan bir insan degilsen, ki turkiyenin cok yuksek bir yuzdesi bu durumda, 250 cc lik gunluk kullanimina gore enduro veyahut naked bir makine tavsiye ederim.

Naked daha cok tavsiye ederim, neden i ise cok basit: O motor dusecek :)

Durdugu yerde, yavas donerken, dusuk hizda ani fren de, gevsek zemin uzerine ayakligin kapandiginda ve herseyden ote acemilikten dusecek. Naked motor da koruma demirleri daha islevsel ve hacimli kullanilabiliyor, haci yatmaz gibi devrilecek ve kalkacak. Karenaj i olan bir motor da en ufak devrilmede/darbede sana masraf cikaracak, motor dan seni sogutacak.

Cross veyahut cross-enduro lar hakkinda bilgim olmadigi icin birsey diyemiyorum.

Son bir ekleme: Motorunu secip almadan once, butun ust bas ekipmani alip kalan parayla butce hesabina girmende fayda var.




Teşekkür ederim. Hayabusa konusunda uyardığın için de teşekkür ederim. Herşeyden önce sağlık.

Şimdi naked önerisi olarak ne önerirsin ? Boyum 186 - 80 kg civarıyım.

Şimdi neden motor almaya yönelme nedenim şuan içinde bulunduğum projede bir bilgisayar oyunu görselleriyle kendi hayatımın süreçlerinden video bültenleri yapılacak. Bu yüzden görsel imajımı desteklemek adına iyi görünen ve başlangıç için sağlıklı bir şekilde öğrenebileceğim bir motora ihtiyacım var.

Ekipman konusunda da yeni robocop gibi gezerim zaten amacım bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mino said:

Motorsiklet eğitimi daha öncelikli bence, kontrolü arttırınca aldığın ilk "at"ı düşürmek zorunda kalmazsın en azından.



Ehliyet kursuna daha yeni yazılacağım zaten o esnada özel ders falan da alırım. Ama motoru öncesinden almayı düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi öncelikle böyle motor seçilmez onu diyeyim. motor zevkine ve yaşam tarzına göre seçilir. şahsen bir clubber'ı hd v-rod üzerinde hayal edemiyorum

Kyra said:



[list]
[*] Crossbike : Alayım şöyle bi siyah yamaha akayım kafama estimi belgrad ormanına falan toprak yollarda zıplaya hoplaya.. ama şehir içi için çok cılız bir görseli var gibi geliyor..
[*] chopper : dragstar gibi geniş bi motor alırsam çok şık durabilir ama sanki benim gibi biri için hantal ve ağır kalıyormuş gibi geliyor.
----anladığım kadarıyla iri bir yapın var. kuzenimde hd 833iron var. 1.82 boyunda ve body'ci bir arkadaş. 833 üzerinde o kadar şık duruyor ki bebek sahilinde ışıklarda durduğunda resim çekinmek isteyenler oluyor, bizzat tanık oldum:)o yüzden adam gibi bir chopper (ki bu benim için sadece ve sadece HD'dır) asla cılız kalmazsın.
[*] Racing : hayabusa var gönlümde ama 1200'lük motor ile motor deneyimine başlarsam çok dikkatli olursam sağlıklı bir şekilde öğrenebilir miyim ?
----bir kere vitesli motor kullanmışsın "aga benim yaşadığım yeter hayatta tadacağım zevk kalmadı gideyim en iyisi" diyorsan hayabusa senin için ideal. 1300cc ile motora mı başlanır?!?!?!?
[*] naked : ducati monsterlar falan çok hoşuma gidiyor ama biraz irice bir adamım altımda akülü çocuk motoru gibi durur diye duruyorum.
----ducati monsterlar görüldüğü kadar ufak motorlar değil. bunun için Altın Elbiseli Adam'ın monster incelemesini izleyebilirsin. HD'den sonra favori motorumdur.
[video]http://www.dailymotion.com/video/x1jpfex_ducati-monster-696-english-subtitles_auto?feature=oembed" width="459">


[*] enduro : bmw gs adventurlar çok güzel ama hayvan gibi iriler ama aslında avantajlılar ya yunuslar da bazıları ondan kullanıyor falan..
[/list]




ben 183cm/95kg'yim bunu düşünerek yazdım yani benden daha iri olduğunu farzederek. benim senden anladığım izlenim sen macera peşindesin o yüzden sana enduro yakışır. hep dağda bayırda da hunharca kullanabilirsin sana helalinden bi BMW G650 GS yakışır tabi bütçeye bakar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendim honda cbr 125 kullanıyoum .Yakıt süper yakmıyor. alet 125 cc ama önermiyorum dağda bayırda ss ile gezilmeyeceğinden.

Lakin bajaj pulsar 200 ns geldi ülkemize.Bajaj dünya devi bir motosiklet markası.Hondaya felan el sallatıyor satış bazında.3 bujili naked bir makina incelemeni tavsiye ederim.




Başlangıç olarak seni keser tahminimce ,motosikletin 24 beygir gücü 200 cc ye görede gayet iyi.Uçar kaçarsın aralardan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi sana direkman naked öneriyorum, başka türlüsü şu an için fazla olur gibi.Aynen 250 cc'lik.Mantıklı önerileri:

1- Suzuki İnazuma
2- Hyosung Gt250(ucuzdur hem)
3- bajaj pulsar'ı bende duydum o olabilir
4- KTM Duke 125 veya 200 (bütçeye göre)

Seç beğen al. KTM DUke özellikle futuristik görüntüsüyle çok çekici
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel başlıkmış bu, apaçi gibi gidip diğer tarafta sıfırdan sormuştum ben.

Benim hedefim Iron 883 ama hem maddi olarak, hem sıfır tecrübe olduğumdan 2-3 seneden önce onu düşünmüyorum. Bu esnada da racing kullanmak istedim, Ninja ile CBR250R arasında kaldım ve gönlüm / alınan tavsiyeler Honda'dan yana oldu. Çünkü habire motor değiştirmek istemiyorum, önce 125 veya Çin malı alayım da sonra 250'ye geçeyim falan hem zahmetli işler, hem de alacağım motoru üç ay sonra satacağımı bilerek değil de biraz daha bağlanıp severek kullanmak istiyorum.

Şirkette de tanıdığım ve güvendiğim bir arkadaşım 2012 model, 12.000 km'de, kazasız belasız, bakımı aksatılmamış CBR250R'ını bana 7.500 TL'den satmaya ikna oldu. Piyasadaki benzerlerinden 2.000 TL falan ucuza geliyor temizliğini de göz önüne alırsak.

İncelediğim kadarıyla sıfır (ama 200cc olan) Bajaj ile aynı paraya geliyor. Dolayısıyla fiyat faktörü dışında illa ki Bajaj ile başlamamı önereceğiniz bir nokta var mıdır? Ne bileyim daha hafiftir daha rahat kontrol ederim öğrenene kadar, işte grenajı azdır, oturma pozisyonu daha rahattır, yedek parçası ucuzdur, servisi iyidir vs. gibi? Yoksa Honda'yı alıp yürüyeyim mi direk?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hacit öncelikle 7500 250r bulduysan kaçırma direk al.Honda bilindiği üzere satarken kar edebileceğiniz tek motosiklet bence,Ben kendi 125 r 6600 aldım 2013 model şu an bakıyorum sahibinden de 7200 den aşşağı kesinlikle 2013 model yok.

Bajaj ülkemizde çok yeni bir motosiklet lakin kullananlar seri olduğunu ve teknoloji olarak daha iyi bir donanıma sahip olduğunu söylüyor.

Ayriyetten ufak bir kaza anında 250 r parçaları fena tuzlu.Bir grenajı kırdın yada başka bir aksama zarar verdin yandın amcaoğlu ben sana söyleyeyim.Ama fiyat 7500 oldugu için sakın kaçırma derim hatta tanısam ben şu an alırım o motosikleti gözüm kapalı.

Daha iyi bilgi için benimde senelerdir uye oldugum forumu bir araştır.Bajaj ile ilgili bütün konuları bulabilirsin keza 250 r içinde

www.motosiklet.net.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ruhsat işlemleri konusunda az yardım lazım.

İstediğim plaka grubunu karşılayan ilçede ikameti olan bir arkadaşımdan tam alım satım vekaleti aldım. Motoru önce onun üstüne alıp noterde plaka değişikliği de isteyeceğim, buna göre para ödeyeceğim. Ruhsata bir şeyler iliştirecek ve Trafik Tescil'e gideceğim.

Kimliğim, vekalet, noterden alacağım hedeler ve nakit dışında bir şey götürmem gerekiyor mu?

Sonra macera nasıl devam ediyor? Ruhsatı hemen mi veriyorlar, plaka harf grubunu kendim seçmem için ekstra bir ücret (yasal ya da rüşvet :p) ödemem gerekiyor mu, yeni plakayı ne kadarda basıyorlar falan filan, hızlıca bir özet geçebilir misiniz bana?

Son olarak da aynı işlemlerin "plaka değiştirmek istemiyorum" versiyonu ile motoru kendi üstüme geçireceğim, bunu ilk işlemden kaç gün sonra yapabilirim, kayıtlara geçmesi vs. açısından?

Teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
kalıcı motorun olsa ok de. geçici dediğin motorun plakası kasmaya değer mi? ben o brükratik işleri bilmiyorum. ikimizinde hedef motoru iron mış :) ben bajaj aldım tabiki sıfır (garantili mal) ve 7270 tl olduğundan ama 590 tl tekerlerine verdim. 7500'e 12.000 de 250r bulsaydım alabilirdim. zira ben rodaj bakım git gel yaparken sen daha rahat edeceksin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...