Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Aşırı net fotoğraflar...


MrLevie

Öne çıkan mesajlar

MrLevie said:

Dynadan cevap bekliyodum ama kısa kesmiş=) şaka bir yana mesela bu fotoğraf... yani şu an bana elimdeki d80'le napsam çekemem bunu gibi görünüyor.


Saglam lens, tadinda sharpen..d80 ile cekersin.

Saglam lens derken, genel anlamda prime/fix focal lens. Artik tele mi olur, wide mi zevke/cekilen seye kalmis.

Tadinda sharpen derken, imaja tecavuz etmeden kontrollu, kullanilacagi mecra ve boyuta gore sharpen. Tecavuz cizgisi deneme yanilma, dogru/guzel ornekleri bolbol takip etme, ve daha cok deneme yanilma ile ortaya cikiyor. Orjinalinden cok kopmamak iyi bir baslangic.

Edit: Yanlis anlasilma olmasin, Zoom lens ile'de baya iyi seyler cikiyor, absurt kalitelere ulasti artik zoom lensler, ama prime gibi degil halen...o linkde ki 70-200mm bir zoomla bile cekilmis olabilir mesela., neyse, lens onemli iste, makinadan daha onemli hatta. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence sen çektiğin fotolardan koy işte burda böyle olmadı vs gibisinden bence anlaşılmak adına daha iyi olur, hem istediğin cevabı alırsın.

tilkide öyle özel bir şey yok ışık çok homojen dağılmış yerde kar var zaten doğal yansıtıcı gibi, daha önce topicte denilenlerle ve ortalama bir tele ile bu sonucu alırsın, shopta dokunmasan bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrLevie said:

Şimdi diyeceksiniz ki ne alaka.

Binlerce fotoğraf çektim bugüne kadar DSLR'ımla, ancak şu 500px'in giriş sayfasındaki (login olmadığınızda açılan) fotoğrafların netliğinde bir tane bile çekemedim.

Nedir bunun hikmeti? Doğru lens, doğru ışık etkisi mi, yoksa bilmediğim farklı editörler mi var?


Yığınla etken var. Öncelikle, en önemli etken lens. Cam elemanların kaplamasından, bu elemanların miktarına, geometrisine, diyaframın özelliklerine, hareket ediyorsan (varsa)lens üzerindeki optik sabitleme mekanizmasına kadar detaylar önemli.

Gövdede ise, algılayıcı asıl etken. Uygun lens eşliğinde- algılayıcı ebadı büyük olursa (full frame vs.) üzerindeki kırmızı/yeşil/mavi şeklinde ayrılmış pixeller (diyelim) o kadar foton yakalar. Algılayıcının üretildiği teknik de keskinliğe etken olabilir. Örneğin Canon bu kırmızı/yeşil/maci pixellerin her birinin üzerine nano mercek koyarken Pentax daha farklı bi yol izleyebiliyor.

Bir de sensör ile lens arasında iş gören bazı filtreler olabiliyor moiré vs. için, onun olup olmaması da etkiliyor.

Algılayıcı bu fotonları elektrik sinyaline çevirip makinedeki görüntü işleme yongasına yolluyor, bu yonganın tasarımı ve entegresindeki yazılımına bağlı olarak keskinlik yine değişiyor.

Ayrıca algılayıcının üretim teknolojisine göre foton duyarlılığı değişebiliyor, bunun standardı da ISO. Eskiden ISO 120, 340 vs. filmler varmış, fotoğraf çekerken belli bir ISO'da çakılı kalarak çekim yapmak zorundaymışsın falan. İşte algılayıcındaki bu duyarlılık ne kadar iyiyse, farklı ışık ortamlarında keskin fotoğraf çıkarabilme ihtimalin o kadar artıyor.

Makinanın kendisinin dışında bir de enstantane süresi var. eğer tripod olmadan veya sabit zemine makinayı koymadan bunu uzun tutarsan zaten keskin fotoğrafı unut.

Ayrıca diyafram açıklığının yarattığı odak aralığını iyi kullanman lazım. Örneğin f2.8 ile çektiğin fotoğrafta konunun arkaplanı kendisinden uzaksa, konu net iken arkaplan bulanık olacak. Bu da keskinlik hissini arttırabilir. Diyafram biraz enteresan bir etken yalnız, mesela özellikle geniş açı lenslerde f değerini görece yüksek tutarsan baya keskin fotoğraflar elde edersin. Lensin üretim tekniğine göre en iyi performansı verdiği diyafram (f) aralığı değişiyor. Hepsinde farklı yani. Gidip mesela f3,5 - 5,6 tırt bi zoom lensle f16 falan yapıp çekim yaparsan, atıyorum 35mm lensin f16'sıyla bir olmaz.

Ha 35 mm demişken; eğer odak aralığı olmayan tek bir değerle belirtilen (120 mm, 50 mm, 85 mm vs.) prime lenslerden kullanırsan, genel olarak zoom lenslerle yapacağın çekimden daha keskin kareler elde edeceğin garanti.

Sen de bu yukarıdaki etmenlerin sınırlarını iyi öğrenip makineni ve lensini en uygun şartlarda kullanarak bir kare alırsan, o makineyle olabilecek en keskin fotoyu çekmiş olursun.

Sonrasında postprocessing yöntemleriyle unsharp mask, vs. biraz daha netlik ekleyebilirsin.

Bunların dışında bir de:



Bu fotoğrafta "focus stacking" denen özel bir yöntem kullanılmış. Yukarıda bahsettiğim odak aralığı nedeniyle fotoğrafı çekerken yakına odaklanınca yakındakiler net, gerisi bulanık olacak; aynı şekilde uzağa odaklanınca yakındakiler bulanık olacak. Bu arkadaş gidiyor istediği sayıda aynı kareyi çekiyor, yalnız çektiği karelerin birbirinden tek farkı odaklandıkları nokta. Sonrasında bunların hepsini fotoşokta bi batch process'ten geçirerek ufuktaki dağ zirvesinden ayağının dibindeki çiçeğe kadar "odak içinde, net" fotoğraf elde ediyor. O fotoğrafta ayrıca HDR tekniği de uygulanmış, renkler ondan o kadar abartılı, o ayrı.

Bir de çektiğin karedeki kontrast da netlik etkisine katkıda bulunur. Örneğin çektiğin konuya ışık yandan geliyorsa üzerindeki pürüzler belirginleşir, detay artar falan...

Öyle yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani genel kural, butun 50mm lensler kalite olarak ortalamanin uzerinde, fiyat fayda olarak sampiyon lensler..Tabi ki kendi arasinda iyinin daha iyisi hep var, ama cok spesifik avantajlar icin yukseliyor o fiyat.

Fiyatina gore sundugu performans olarak her eve 50mm 1.8 lens sart..butceye gore 1.4 de oluur, zeiss'da oluur, nikon'da canon'da sigma'da..

*Insanligin yaptigi en iyi lens diyebilirim rahatlikla.

*edit: Dslr sektorunde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...