Esh Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 öf acayip oynanmış fotograflar olm bunlar. gölge bile kalmamış bi çoğunda
Esh Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 insan gözü böyle mi görüyo abi? dandik samsung amoledi lan bu.
monoscope Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 valla hiç uğraşmıyorum siyah beyaz simitçi, kuş resmi falan çekip geçiyorum ben monoscope photography facebook sayfamın altında paylaşıyorum yetiyor
Saeros Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 monoscope said: valla hiç uğraşmıyorum siyah beyaz simitçi, kuş resmi falan çekip geçiyorum ben monoscope photography facebook sayfamın altında paylaşıyorum yetiyor siz daha samimi gibisiniz
JestersTear Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 monoscope said: valla hiç uğraşmıyorum siyah beyaz simitçi, kuş resmi falan çekip geçiyorum ben monoscope photography facebook sayfamın altında paylaşıyorum yetiyor bir karikatür vardı, cep telefonuyla ilgili mesaj atıyorum alo diyorum yetiyor falan onu aradım ama bulamadım
MrLevie Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Dynadan cevap bekliyodum ama kısa kesmiş=) şaka bir yana mesela bu fotoğraf... yani şu an bana elimdeki d80'le napsam çekemem bunu gibi görünüyor.
aquila Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 bence de cekemezsin, ama mesele elinde ne oldugu olmaz.
MrLevie Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 aquila said: bence de cekemezsin, ama mesele elinde ne oldugu olmaz. go on bessy go on=) bu arada alıntı, alıntıla olmuş lan...
Somon Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 el feneriyle gez yanında ışık en önemlisi
mono Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 MrLevie said: Dynadan cevap bekliyodum ama kısa kesmiş=) şaka bir yana mesela bu fotoğraf... yani şu an bana elimdeki d80'le napsam çekemem bunu gibi görünüyor. Saglam lens, tadinda sharpen..d80 ile cekersin. Saglam lens derken, genel anlamda prime/fix focal lens. Artik tele mi olur, wide mi zevke/cekilen seye kalmis. Tadinda sharpen derken, imaja tecavuz etmeden kontrollu, kullanilacagi mecra ve boyuta gore sharpen. Tecavuz cizgisi deneme yanilma, dogru/guzel ornekleri bolbol takip etme, ve daha cok deneme yanilma ile ortaya cikiyor. Orjinalinden cok kopmamak iyi bir baslangic. Edit: Yanlis anlasilma olmasin, Zoom lens ile'de baya iyi seyler cikiyor, absurt kalitelere ulasti artik zoom lensler, ama prime gibi degil halen...o linkde ki 70-200mm bir zoomla bile cekilmis olabilir mesela., neyse, lens onemli iste, makinadan daha onemli hatta. :)
7thBreath Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 bence sen çektiğin fotolardan koy işte burda böyle olmadı vs gibisinden bence anlaşılmak adına daha iyi olur, hem istediğin cevabı alırsın. tilkide öyle özel bir şey yok ışık çok homojen dağılmış yerde kar var zaten doğal yansıtıcı gibi, daha önce topicte denilenlerle ve ortalama bir tele ile bu sonucu alırsın, shopta dokunmasan bile.
kozalak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 MrLevie said: Dynadan cevap bekliyodum ama kısa kesmiş=) şaka bir yana mesela bu fotoğraf... yani şu an bana elimdeki d80'le napsam çekemem bunu gibi görünüyor. bu foto muhtemelen 70-200 f2.8 gibi efsane bi lensle çekilmiştir. lensin önemi çok büyük.
yav Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Saeros said: monoscope said: valla hiç uğraşmıyorum siyah beyaz simitçi, kuş resmi falan çekip geçiyorum ben monoscope photography facebook sayfamın altında paylaşıyorum yetiyor siz daha samimi gibisiniz ahahahah
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 MrLevie said: Şimdi diyeceksiniz ki ne alaka. Binlerce fotoğraf çektim bugüne kadar DSLR'ımla, ancak şu 500px'in giriş sayfasındaki (login olmadığınızda açılan) fotoğrafların netliğinde bir tane bile çekemedim. Nedir bunun hikmeti? Doğru lens, doğru ışık etkisi mi, yoksa bilmediğim farklı editörler mi var? Yığınla etken var. Öncelikle, en önemli etken lens. Cam elemanların kaplamasından, bu elemanların miktarına, geometrisine, diyaframın özelliklerine, hareket ediyorsan (varsa)lens üzerindeki optik sabitleme mekanizmasına kadar detaylar önemli. Gövdede ise, algılayıcı asıl etken. Uygun lens eşliğinde- algılayıcı ebadı büyük olursa (full frame vs.) üzerindeki kırmızı/yeşil/mavi şeklinde ayrılmış pixeller (diyelim) o kadar foton yakalar. Algılayıcının üretildiği teknik de keskinliğe etken olabilir. Örneğin Canon bu kırmızı/yeşil/maci pixellerin her birinin üzerine nano mercek koyarken Pentax daha farklı bi yol izleyebiliyor. Bir de sensör ile lens arasında iş gören bazı filtreler olabiliyor moiré vs. için, onun olup olmaması da etkiliyor. Algılayıcı bu fotonları elektrik sinyaline çevirip makinedeki görüntü işleme yongasına yolluyor, bu yonganın tasarımı ve entegresindeki yazılımına bağlı olarak keskinlik yine değişiyor. Ayrıca algılayıcının üretim teknolojisine göre foton duyarlılığı değişebiliyor, bunun standardı da ISO. Eskiden ISO 120, 340 vs. filmler varmış, fotoğraf çekerken belli bir ISO'da çakılı kalarak çekim yapmak zorundaymışsın falan. İşte algılayıcındaki bu duyarlılık ne kadar iyiyse, farklı ışık ortamlarında keskin fotoğraf çıkarabilme ihtimalin o kadar artıyor. Makinanın kendisinin dışında bir de enstantane süresi var. eğer tripod olmadan veya sabit zemine makinayı koymadan bunu uzun tutarsan zaten keskin fotoğrafı unut. Ayrıca diyafram açıklığının yarattığı odak aralığını iyi kullanman lazım. Örneğin f2.8 ile çektiğin fotoğrafta konunun arkaplanı kendisinden uzaksa, konu net iken arkaplan bulanık olacak. Bu da keskinlik hissini arttırabilir. Diyafram biraz enteresan bir etken yalnız, mesela özellikle geniş açı lenslerde f değerini görece yüksek tutarsan baya keskin fotoğraflar elde edersin. Lensin üretim tekniğine göre en iyi performansı verdiği diyafram (f) aralığı değişiyor. Hepsinde farklı yani. Gidip mesela f3,5 - 5,6 tırt bi zoom lensle f16 falan yapıp çekim yaparsan, atıyorum 35mm lensin f16'sıyla bir olmaz. Ha 35 mm demişken; eğer odak aralığı olmayan tek bir değerle belirtilen (120 mm, 50 mm, 85 mm vs.) prime lenslerden kullanırsan, genel olarak zoom lenslerle yapacağın çekimden daha keskin kareler elde edeceğin garanti. Sen de bu yukarıdaki etmenlerin sınırlarını iyi öğrenip makineni ve lensini en uygun şartlarda kullanarak bir kare alırsan, o makineyle olabilecek en keskin fotoyu çekmiş olursun. Sonrasında postprocessing yöntemleriyle unsharp mask, vs. biraz daha netlik ekleyebilirsin. Bunların dışında bir de: Bu fotoğrafta "focus stacking" denen özel bir yöntem kullanılmış. Yukarıda bahsettiğim odak aralığı nedeniyle fotoğrafı çekerken yakına odaklanınca yakındakiler net, gerisi bulanık olacak; aynı şekilde uzağa odaklanınca yakındakiler bulanık olacak. Bu arkadaş gidiyor istediği sayıda aynı kareyi çekiyor, yalnız çektiği karelerin birbirinden tek farkı odaklandıkları nokta. Sonrasında bunların hepsini fotoşokta bi batch process'ten geçirerek ufuktaki dağ zirvesinden ayağının dibindeki çiçeğe kadar "odak içinde, net" fotoğraf elde ediyor. O fotoğrafta ayrıca HDR tekniği de uygulanmış, renkler ondan o kadar abartılı, o ayrı. Bir de çektiğin karedeki kontrast da netlik etkisine katkıda bulunur. Örneğin çektiğin konuya ışık yandan geliyorsa üzerindeki pürüzler belirginleşir, detay artar falan... Öyle yani.
MrLevie Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 hmm bir 50mm prime ile zorlayayım biraz.
kozalak Mesaj tarihi: Şubat 25, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2014 50mm iyidir, baya keskin fotolar elde edeceksin emin ol.
MrLevie Mesaj tarihi: Şubat 25, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 25, 2014 ulan hakkaten. 50mm direk fark etti nedense. ben portre lensi olduğu için pek landscape fotoğrafçılığında kullanmıyodum ama, postprocessing de... öeh.
RRa Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 ne kadar cahilsiniz isoyu ayarlamamış kendine, lensleri silmemiş gözlük bezi ile, 50mm yapmış 50.01mm yapması gerekirken sonra gelmiş benim çektiğim kötü kötü olur tabi, o parmağını basarken nefesini tutarak çek ve dediklerimi harfiyen yap
DareJedi Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 50mm hangisi peki mesela Canon 50mm 1.8 olan 2.8F degerinde daha keskin cekimler yapiyor. Ozellikle konu ortada duruyor ise 2.8 cok basarili. http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/canon_50_18/mtf50.gif
MrLevie Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Nikon 50mm 1.8 benim kullandigim.
mono Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 yani genel kural, butun 50mm lensler kalite olarak ortalamanin uzerinde, fiyat fayda olarak sampiyon lensler..Tabi ki kendi arasinda iyinin daha iyisi hep var, ama cok spesifik avantajlar icin yukseliyor o fiyat. Fiyatina gore sundugu performans olarak her eve 50mm 1.8 lens sart..butceye gore 1.4 de oluur, zeiss'da oluur, nikon'da canon'da sigma'da.. *Insanligin yaptigi en iyi lens diyebilirim rahatlikla. *edit: Dslr sektorunde.
DareJedi Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2014 http://www.photozone.de/images/8Reviews/lenses/nikkor_50_18/mtf.gif F 4 degeri en ideali gibi gozukuyor o lens icin
Öne çıkan mesajlar