masa Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 20dklik bir vidyo. Otistik ve kendinigeliştirmeyi başarabilmiş bir ablamız, beyninin nasıl çalıştığını anlıyor. 4 yıldır psikoloji okuyorum şu 20 dakikada öğrendiğimi öğrenmemiştim. İzleyin bence. Ahaha kusura bakmayın. http://www.ted.com/talks/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds.html
Lectre Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 anlattın mı şimdi yani? videoyuda koysan olmaz mıydı? hadd işçi.
Lectre Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 allahım nasıl aydınlandım şimdi uyurken karı görcem ama gerçek gibin olacak he dur deneyim. sigh -.-"
Suark Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_Grandin OHA lan kadın neymiş. başlığı temple grandin olarak değiştirsenize
Remus Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 http://www.imdb.com/title/tt1278469/ buda filmi
Seru Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 ben de video'yu izledikten sonra baktım hatun neymiş ya. filmini indirelim tez zamanda.
masa Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 4, 2014 Bu da psikiyatri kitabı dsmnin tanı kriterleri: DSM-IV tanı ölçütleri: En az ikisi 1. maddeden ve birer tanesi 2. ve 3. maddelerden olmak üzere tüm maddelerden toplam ≥ 6 belirtinin bulunması 1. Aşağıdakilerden an az ikisinin varlığı ile kendini gösteren toplumsal etkileşimde nitel bozulma: Toplumsal etkileşimi sağlamak için yapılan el-kol hareketleri, alınan vücut konumu, takınılan yüz ifadesi, göz göze gelme gibi birçok sözel olmayan davranışta belirgin bozulmanın olması Yaşıtlarıyla gelişimsel düzeyine uygun ilişkiler geliştirememe Diğer insanlarla eğlenme, ilgi ve başarılarını kendiliğinden paylaşma arayışı içinde olmama (örn. ilgilendiği nesneleri göstermeme, getirmeme, belirtmeme) Toplumsal veya duygusal karşılıklar vermeme 2. Aşağıdakilerden en az birinin varlığı ile belirlenen iletişimde nitel bozulma: Konuşulan dilin gelişiminde gecikme ya da dilin hiç gelişmemiş olması (el, kol veya yüz hareketleri gibi diğer iletişim yollarını bunun yerine koyma girişimi eşlik etmemekte) Konuşması yeterli olanlarda, başkalarıyla söyleşiyi başlatma veya sürdürmede belirgin bir bozukluğun olması Basmakalıp, yineleyici ya da özel bir dil kullanma Gelişim düzeyine uygun çeşitli imgesel veya toplumsal taklitlere dayalı oyunları kendiliğinden oynamama 3. Aşağıdakilerden an az birinin varlığı ile kendini gösteren davranış, ilgi ve etkinliklerde sınırlı, yineleyici (stereotipi) örüntülerin olması: İlgilenme düzeyi/odaklanma açısından anormal, bir veya daha fazla sınırlı, tekrarlayıcı ilgi örüntüsü̈ içinde kapanıp kalma özgül, işlevsel olmayan gündelik işlere veya törensel davranış biçimlerine hiç esneklik göstermeksizin sıkı sıkıya uyma Basmakalıp ve yineleyici motor mannerizmler (örn. parmak şıklatma, el çırpma veya vurma, karmaşık vücut hareketleri Eşyaların parçalarıyla sürekli uğraşıp durma B. Aşağıdaki alanlardan en az birinde, 3 yaşından önce gecikmelerin veya olağandışı bir işlevselliğin olması; 1) Toplumsal etkileşim, 2) Toplumsal iletişimde kullanılan dil veya 3)Sembolik ya da imgesel oyun
Öne çıkan mesajlar