Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

"ÖVÜNÜLESİ" düşük motor maceralarınız


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Bilirsiniz Çekiş Gücü başlıklı yazımda böyle bir laf dönmüştü bende konu açayım dedim

ben 1.2 opel corsa mla başlayayım

zamanında hem 1.2 hemde tiptronik bu aracı alma hatası işledim

Çamlıca yokuşlarını bilirsiniz

Aracımı almışım arkamdada kimse olmadığını görerek 1. viteste (ki aracım o yokuşta 2. vitese çıkmayı başaramıyordu) aheste aheste çıkmaktayım tam sol yanımda muhteşem manzarayı seyrederken birden yanımdan profesyonel bisikletçilerin geçtiğini gördüm...

Korkuyla karışık şaşkınlık içinde gaza bastım ama ne mümkün aracımı ne zaman 2. vitese atsam bayılıp kalıyor...

Mecburen kaderime razı oldum ve yokuş çıkana kadar adamları seyrettim..

Yokuş çıktıktan sonra hırsla adamları solladım ama yokuşta yaşadıklarım bi ömür hayatımda derin bir yara olarak kaldı

Not: O değilde yokuş çıkarken bisiklet zili çalmaları çok koydu be abi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.4 honda city vardı. otomatik -bide 7 ileri alet -.

neyse, dolapderede araba full gidiyoruz bi caddede.
karşıdan araba geldi, yolda daracık böyle, bitane garaj girişi gördüm sağda, aşağıya eğimli baya.

garaj girişine arkamı verdim, geri geri yanaştım ki öbür araba geçsin sonra ben çıkayım ordan.

Öbür araba geçince ayağımı frenden çekip gaza basınca araba geriye kaydı epey. Arabanın için çığlık çığlığa tabi lol.

sonra durun ula dedim, el freniyle denedim, gene yemedi kaydı geriye.

indirdim ekibi öle çıktım ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

1.4 honda city vardı. otomatik -bide 7 ileri alet -.

neyse, dolapderede araba full gidiyoruz bi caddede.
karşıdan araba geldi, yolda daracık böyle, bitane garaj girişi gördüm sağda, aşağıya eğimli baya.

garaj girişine arkamı verdim, geri geri yanaştım ki öbür araba geçsin sonra ben çıkayım ordan.

Öbür araba geçince ayağımı frenden çekip gaza basınca araba geriye kaydı epey. Arabanın için çığlık çığlığa tabi lol.

sonra durun ula dedim, el freniyle denedim, gene yemedi kaydı geriye.

indirdim ekibi öle çıktım ^^


abi sesli güldüm haala gülüyorumm

zaten nice delikanlıları mahcup etti o geri kayma muhabbeti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim araclar is geregi hep 2.0 litre ustuydu, o yuzden pek anim yok oyle ama 1.3 palio a binmistim bigun kuzenin.

Yokus yukari isiklarda kalkiyorum.

Yani kalkiyorum diye dusunuyorum ama kalkmiyomusuz. Ama araba sanki kalkiyo gibiydi sesi fln. Hatta boyle karizmatik bagirmalar fln, guclu motor sesi. Ama sadece ses.

Guzel bi simulasyondu sgchsgd. Ateri oyunu gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ikiçeşmelik yokuşundaki en büyük zevkim ufak motorumu kullanırken hunharca kalkan taksicileri, a4, c180, golf vs. gibi giriş seviyesi araçları ve seatçıları kalkışta tokatlamak. yine bir gün 2 kişiyi gaza getirdim kırmızı ışıkta, koptum gidiyorum, sonra karanlıktan bi peugeot rcz geldi ara gaz vererek tekrar karanlıkta kayboldu. arkadakiler olarak sakin sakin kullanmaya devam ettik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Düşük motorun unutulmazları:

1. Otobanda en sol şeridi kullanırken sürekli aynadan arkanızda araba var mı diye kontrol edersiniz. Birisi selektör çakıyorsa büyük ihtimal 2.0 passattır.

2. Düz bir yoldan direk bir dik yokuşa geçtiğinizde aracın 2. viteste yemeyip kalkış vitesine düşürmenin verdiği hüzün.

3. e5 yada otobanda giderken hız denemesi yaparsınız araç 120 den sonra 160a 1 dkka sonra geçer. Belki biraz yokuşa denk gelirsiniz 180-200 ü görürsünüz sevinirsiniz o an ama bakmışsınız benzinde sarı ışık yanmış.

4.Yanınızda kız arkadaşınız vardır. Oda biraz arabalardan anlıyorsa durumunuz çok elemli. Hani kafa kafa gelirsiniz bağdat caddesinde ışıklarda falan hızlı kalkış yapayım dersiniz. Arkanızdaki sucu motoru sizi geçmiştir.

5.Hani düşük motordur az yakıyor diye arkadaşlarınıza söylersiniz ama agresif kullanıyorsanız 3.0 araç gibi benzin çekerler. Zaten 0-100 için 6-7 bin devirde vites attırmadan öyle kayda değer hızlanamazsınız.


Faydalarıda vardır tabi:

1. Millet eşek gibi vergi verirken siz 3'le 5'le yırtarsınız.

2. Büyük ihtimal atmosferik düşük motorlu aracınızın parçaları ucuzdur. Piyasası çoktur. Satışları çok zor olmaz.

3. Sakin kullanımda az tüketim olur. Not: Baya sakin ama :)

4. Ufak motorlu araç sonuçta aracınız ufaktır. Park etmek ve park yeri bulmak daha kolaydır, portatifdir.

5. Ötv si düşüktür, ucuzdur. Zaten araç tasarımları baya sağlamlaştı. 500 tl taksitle bile 0 araç alınabiliyor artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gerçi bu lastiklerle daha alakalı ama;

bebek,
bi akşam üstü hava karanlık.
Hayvan gibi yağmur başlamış, bitane yokuşa girdim.

zifiri karanlık, sağlı sollu arabalar parketmiş, yokuş çok dik.

Tam ucuna geldim yokuşun,kavşaktan başka bi araba geldi, mecburen durdum. Karşıdan da bi taksi benim yokuşa ters istikamet girecek ama benim çıkmamı beklio.

otomatik vites
1.4 city
mevsimlik lastikler

teker epeyce bi pati attı, tutmadı yeri.
sonra el freni falan fıstık denedim gene kaldım orda, taksiyice selektör yaptım farları kapa diye.

Sonra baktım aşağıya, sokakta lamba bile yok anasını satim,
düz yolda babannemde kullanır suark diyip,
o yokuştan nası çıktıysam, gerisin geri yavaş yavaş indim. Sağlı sollu araba, her taraf buğu, zifiri karanlık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bloodjackal said:

Düşük motorun unutulmazları:

1. Otobanda en sol şeridi kullanırken sürekli aynadan arkanızda araba var mı diye kontrol edersiniz. Birisi selektör çakıyorsa büyük ihtimal 2.0 passattır.

2. Düz bir yoldan direk bir dik yokuşa geçtiğinizde aracın 2. viteste yemeyip kalkış vitesine düşürmenin verdiği hüzün.

3. e5 yada otobanda giderken hız denemesi yaparsınız araç 120 den sonra 160a 1 dkka sonra geçer. Belki biraz yokuşa denk gelirsiniz 180-200 ü görürsünüz sevinirsiniz o an ama bakmışsınız benzinde sarı ışık yanmış.

4.Yanınızda kız arkadaşınız vardır. Oda biraz arabalardan anlıyorsa durumunuz çok elemli. Hani kafa kafa gelirsiniz bağdat caddesinde ışıklarda falan hızlı kalkış yapayım dersiniz. Arkanızdaki sucu motoru sizi geçmiştir.

5.Hani düşük motordur az yakıyor diye arkadaşlarınıza söylersiniz ama agresif kullanıyorsanız 3.0 araç gibi benzin çekerler. Zaten 0-100 için 6-7 bin devirde vites attırmadan öyle kayda değer hızlanamazsınız.


Faydalarıda vardır tabi:

1. Millet eşek gibi vergi verirken siz 3'le 5'le yırtarsınız.

2. Büyük ihtimal atmosferik düşük motorlu aracınızın parçaları ucuzdur. Piyasası çoktur. Satışları çok zor olmaz.

3. Sakin kullanımda az tüketim olur. Not: Baya sakin ama :)

4. Ufak motorlu araç sonuçta aracınız ufaktır. Park etmek ve park yeri bulmak daha kolaydır, portatifdir.

5. Ötv si düşüktür, ucuzdur. Zaten araç tasarımları baya sağlamlaştı. 500 tl taksitle bile 0 araç alınabiliyor artık.



şu olay hepimizin başına gelmiştir :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Araç için değil ancak motor için başıma gelen bir durum var.

250cc 180kg acemilik daha ehliyet yok ama ciks mekanlara motorla gitmece lakin polis cevirmesi sık olduğundan arka sokaklarda ilerlemece.

Arka sokaktan ana bulvara çıkarken mesur bir bayır vardır dedim hızlanayım dönüp o hızla çıkarım bayırı. Dönlemle dobloyla kafa kafaya gelmem bir oldu o bir yana ben bir yana. Neyse istop falan bayırın tam ortasındayım. Kaldıracam motoru ama ne mümkün tek fren tutmuyor iki fren yapmam lazım e bi yandan gaz vermek lazım bi yandan bayırdasın tutunman lazım alet 180kg tutunmuyor. Kalkarsın kalkmazsın derken tepeye itelerim belki dedim o da yemedi.

Götüm götüm koca bayırı geri geri indim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yasadigim degil yasattigim dramdir;

2 onceki kasa corsa nin 1.4 veya 1.2 kasasi, artik neyse. Aksamki bisiklet antremanima cikmisim, normalde belli bi pace de muzik dinleyip etrafi vs izleyip gol cevresinde turluyorum; bu corsa icindekiler devamli limon sikiyor antreman keyfime.
Arabanin icinde sofor +3/4 cirkin mi cirkin kiz var. Dans falan ediyorlar yanimda keko muzikleriyle. Hayli sinir bozucu.

10km lik kismin kafadan 5-6 kmsini birlikte gittik, ki ortalama hizim 23-24km/saat kadar.

Ardindan 20% lik 100-150 metrelik bir egim var etabin bi yerinde. Onumuzde yokusta tikanmis 6-7 noob bisikletci, sacilmislar etrafa nefes nefese etrafa bakiyorlar. Arabanin icinden de bunlar millete gulup bana bakiyorlar.

Adam basmaya basladi yokusla birlikte. Benim de asabim bozuldu asildim pedala.
Ben yokusu bitirip asagi baktigimda sofor oglan ve kizlar artik dans etmiyordu.

O gun bu gun atmosferik , tercihen lpg li 1.2, 1.3 arabalar afalan "seni bisikletle gecerim ogluuuum" falan diye rahatlikla soyleyebiliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...