Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

telefon garantisi


Litminov

Öne çıkan mesajlar

Telefonu geçen ayın 16'sında garantiye verdim aradan 16 iş günü geçti. KVK'nın sitesinde hala parça değişimi yapılacaktır. Üretici firmadan parça bekleniyor yazısı var. Aradan 10 gün geçince benim bildiğim tamir olana kadar muadili telefon vermeleri gerekiyor. Mail attım ilgilenen çıkmadı. 20 iş günü de dolacak bayramdan 4 gün sonra.. Ses etmedim 20 iş günü dolar belki diye. Şimdi bu 20 işgünü dolunca benim paramı isteme hakkım var mı ya da bir üst modelini isteme hakkım falan?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani gitmende fayda var, gidip boş boş 20 gün doldu paramı verin dediğinde yav he he deyip geri tarihli tamir fişi falan çıkartma ihitmalleri olabilir. sıkıyor da olabilirim ama garantiye almanda sakınca yok işini. arkadaşım teknosada 2 kere iade aldı samsung wave 2 ve wave 3 ile sadece gitti 20 gün dolduktan sonra ben iade talep ediyorum deyip bir form doldurdu 2-3 gün sonra çekini verdiler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Bana ısrarla 30 iş günü diyorlar. Hala bir ses seda yok. Şikayet edeceğim ama elimde garantiye verildiğine dair bir belge yok. Aldığım yere bırakmıştım garantiye verilsin diye yalnızca imei sorgulayarak cihaz takibine ulaşabiliyorum sitesinden. Bu durumda ne yapabilirim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Litminov said:

Eğer cumartesi günleri de iş gününden sayılıyorsa tamir süresi çoktan doldu. Ücret iadesini nasıl isteyebilirim hakem heyetine dilekçe mi yazacağım?


Kardeş merhaba, kusura bakma yeni görüyorum tekrardan başlığını.


cumartesiler iş gününden sayılıyor. Bunun lam'ı cim'i yok, yasa var. Adamların çalışıp çalışmaması da mahkemenin afedersin sikinde değil.

10. iş gününden sonra sana (halen tamir edilemediyse) cihazın eşdeğerini vermek zorundalar. İşini göremiyorsun çünkü. Burada da bir sakatlık yok.

Şimdi hakem heyetinin olaya dahil olmadaki azami bedeli 1.190 TL, yalnız büyükşehir statüsündeki bir ildeyse bu bedel 3.000 TL dolaylarında bir şey.

Yalnız büyükşehir de olsa o il, hakem heyetleri pek uğraşmıyor, direkt tüketici mahkemesine yönlendiriyor seni.

Zaten 20. iş gününden sonra seçimlik hakların doğdu. Yani yasal olarak "aga biz yetersiziz, sen söyle ne veriyim abime" demeleri gerekiyor.

En güzel yöntem (Eğer malın bedeli 1.190 TL'nin altındaysa) tüketici hakem heyetine başvurman. Dilekçenin başlığı ........(ilçeni yazacaksın) TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE diye, çok uzun olmayan ama ne olduysa bu süreçte -varsa belgelerinle birlikte- vermen.

Eğer malın bedeli 1.190 TL'den yüksek ise;

iyi bir dilekçeyle 130 TL karşılığında bulunduğun yerdeki adliyedeki Tüketici Mahkemesine başvurman. 130 TL'yi davanın görülmesi, ihbar bedelleri vs vs diye alıyorlar. Bilirkişi talep edersen de + 150 TL veriyorsun dava harcı olarak. Oraya da iyi bir dilekçe şart.


Tavsiyem hemen bilirkişi isteme, mahkeme gerek görürse bilirkişi görevlendirir zaten.


İşi daha da uzatmadan direkt mahkemeye git, uzun sürecek evet ama adamların da kuyruğu sıkışmadan pek bir şey vereceklerini sanmıyorum ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Theridone said:


Eğer malın bedeli 1.190 TL'den yüksek ise;

iyi bir dilekçeyle 130 TL karşılığında bulunduğun yerd...


Ortada bi durum yok da sirf meraktan soruyorum;
diyelim ki 2000 liralik bir x telefonun tamiri belirtildigi gibi yapilamadi. Gittik 130 lira ve dilekcemizle basvurduk.
Olayin cozulmesiyle birlikte 130 + gerekliyse bilirkisi masraflari en son kime kacmis oluyor?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...