Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

norak evet dediğin gibi, açık olmasını saymaz.

feamer yazmış bazı şeyleri ama cidden çok güzel olmuş oyun. yapay zeka da önceki oyunlara toz attırır. nerede empire'ın bir salvo atıp süngüyle dalan yapay zekası, nerede bunun her yerden koordine çevrelemeye çalışan, her birimi avantajına göre kullanan yapay zekası.

çok günahını aldı millet oyunun, hep söyledik yamayla düzelecek şeyler diye. kötü tasarım düzelmez, bug düzelir. tasarım iyiydi zaten. bir yıl sürdü ama adamlar benim hep istediğim oyunu yapmış oldu.

eb takımı da kepenkleri kapayıp çekilsin, eb2'nin yüzüne bakılmaz şu saatten sonra ne yapsalar. rome2 çok ötesinde önceki oyunların her bakımdan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hem campaign ai, hem de combat ai oturmuş gibi duruyor. Campaign'de de acımıyorlar, fırsat bulurlarsa sınır genişletmeye çalışıyorlar. İskitlerle klasik oklaya oklaya barbarları şehirde yok ederim diyordum, hiçte haritayı kontrol etmiyorum, etrafımı çevirip üstüme şarjladılar, şok oldum. Bina sistemleri de daha dengeli olmuş, onu da tuttum.

Eski halini oynayıpta meh diyenler bir şans daha versin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

düşmanların en sonunda Levy Freemen saplantısından kurtulması iyi olmuş, tek toprağı olan mini devletler hariç baya az yapıyorlar artık, 3-4 birim orta seviye karışık ordular geliyor,

hatta bi tane geliyordu bana böyle, 2 rogue ile poison atıp erittim adamları geri kaçıyor şimdi ülkesine lel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu poison well aşırı abartı güçlü ya, hadi adamları öldürdün anladık da retreat ve reinforcement'a neden izin vermiyorsun? bütün generallerde cunning gidiyorum ama rank 1-2 birilerinin ordusunu zehirliyorlar illa.

şu zorluk ayarlarını kendimiz yapabilsek bari de abuk sabuk agent bonusları kaldırsak. upkeep, recruit cost bonusları filan hiç dert değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zorluk yükseldikçe devasa mutluluk bonusları alıyorlar zaten kuzey kore halkı gibi, campaign başladıktan 2 turn sonra herkes maxlıyor ve düşmüyor bir daha lol. ne tapınak ne stadyum, sevgili lider için madenlerde çalışabilmek gibi mutluluk vermiyor hiçbirşey onlara.

ya tamam hepsini anladım zaten zorluk olsun da istiyorum ama agent tutturunca saçmalıyor bazen. hayır izin verse parasını verip hepsine birer natasha romanoff vericem kollasın diye. valiant defeat yaptım 1500vs5500 (bütün ölümler skirmisherlara süvari yetişmedi öldür öldür) hadi, kaybeden ordu iki adım geri çekildi durdu. kızdım ctrl+l, bu sefer de tutturamadı spy şimdi kabak dolması yapacağım köylerinde asterix'i.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

bu poison well aşırı abartı güçlü ya, hadi adamları öldürdün anladık da retreat ve reinforcement'a neden izin vermiyorsun? bütün generallerde cunning gidiyorum ama rank 1-2 birilerinin ordusunu zehirliyorlar illa.

şu zorluk ayarlarını kendimiz yapabilsek bari de abuk sabuk agent bonusları kaldırsak. upkeep, recruit cost bonusları filan hiç dert değil.


dün yazacaktım ama üşendim, zehirci hafiye, 3 zehirci özeliğini aldı mı, sal gitsin 2 turnde ordu mordu bırakmıyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

zorluk yükseldikçe devasa mutluluk bonusları alıyorlar zaten kuzey kore halkı gibi, campaign başladıktan 2 turn sonra herkes maxlıyor ve düşmüyor bir daha lol. ne tapınak ne stadyum, sevgili lider için madenlerde çalışabilmek gibi mutluluk vermiyor hiçbirşey onlara.



yok be o kadar olmuyor, çok isyan oluyor ama benim gördüğüm tech de uçup son seviye binaları dikiyorlar direk

asıl bonus para kaygıları olmaması olabilir, tek şehirden 25+ birim besliyorlar garnizon hariç, gerçi son yama ile ne oldu emin değilim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca o spy işinin pek zorlukla alakası yok galiba, easy de bir orduyu yendim, sonra bir başka ülke önce spy ile zehirledi, sonra 1500 kişi fazla bir birlikle saldırdı...

easy diye elimi kolumu sallayarak dolaşırım diyordum ama alakası yok resmen

ayrıca zorluk isteyen, etraflarında ki herkes ile savaş halinde olsun, hiç barış yapmasın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

piyade yürüyüşleri yavaşlamış, süvarileri özelikle hafif olanların hızlanmış gibi ama emin değilim

bunun dışında custom oynadığım kadarı ile eski deneyimlerden biraz daha farklı gibi

sayı fazlasının morele etkisi fazlalaşmış gibi ama ama levy pikelar, tracian nobel ve warrior lara karşı bir kanat ki oda önden 2-3 yandan 2 olmasına rağmen kaçmadılar kısa sürede, gerçi yanlarında foot companion olduğu için olabilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende ilk defa Makedon oynayacaktım ama biraz erteledim ilk rome dahil hiç oynamadım onlarla

o yukarda verdiğim örnekde, 1 foot comp. 1 thorax pike, 3? levy pike, 1 aspis cav., ve 2 agema? cavaly veya companion muydu tam hatırlamıyorum

ve bunlara karşınında tracian nobel ve wariorarlardan oluşan bir kuvvet koyudum sayıları daha fazlaydı, amaç pike tutarken kargılı süvari ile rakibi bertaraf edebilmeydi ve güle oynaya kazandım diye bilirim normal ve very hard arasında çok da fark olmadı

yani, bencede süvariler biraz daha işe yarar olmuş, çoğundan özel yetenekler alınmış gerçi ama girdikleri zaman afetmiyorlar,

p. guard olsa dahi, yorgun olmayan bir son seviye kargıcı 25+ artı adam öldüre biliyor ve hemen geri çekip bir kez daha saldırınca zaten anca son seviye piyadeler dayanıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Piyadelerin ve savaşın hızı düşünce pikeların (phalanax'ın) etkinliği çok artmış.

Bende ortaya 4 pike koyup 4 süvariyla düşmana flanking yaptım.Tabi orduda hoplite'ta var, gayet güzel galibiyetler aldım.Pike hakikaten çok iyi kanatları iyi koruyabilirsin(makedonyada da korursun herhalde, bir sürü birim var korumak için.Peltasttan thoraxa...)

Roma dışında şu ana kadar gördüğüm en dengeli ordu makedonlarda, mısırlılar da onları takip eder.

Yalnız scythian gibi atlı okçu ordulara karşı zaafları çok olabilir, o nasıl aşılır bir fikrim yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben sparta ile ortaya pike, kanatlara hoplit koyuyordum daha esnek olduğu için, ağır peltas ve piyadesi olmadığı için zaten başka seçenekte yoktu...

gerçi eskiden 20vs20 savaşlarda rakipte en az 10 tane menzilli adam olduğu için o hoplitlerin yarısı daya yürürken ölüyordu...

zaten pike ve hopliti yenmek için dağıtmak, kazanmak için ise bir arada savaştırman lazım, bunun her ikisi için ise süvari şart. zaten iskender yunan şehir devletlerini savaşırken bunu yapığı için parlak bir zafer kazanmış...

sen hoplit ve pike isen ve rakibinde yunan devletleri veya roma ise, 2 süvari kadar yeterli bir kuvvet veya gerek yok bile ama trakya, celt veya asia da savaşırken 6 kadar citizen ve üstü süvariye ihtiyaç olabilir ki, piyadeler dağılmadan savaşa bilsin... ve bunu yaparken piyade ve süvariyi ektkili bir şekilde kombine olarak kullanmak lazım ki, özelikle traklar çok can yakıyor, benim en çekindiğim yer orası, ai çok güzel adamları yayıyor ve sayı fazlası rakipte ise ciritçi ve flaxmen hatlarının arasında kaybolup gidiyorsun, çok fena

ha son şekilde ne oldu bilmiyorum, en son em. ed. çıkmadan hemen önce oynamıştım, arvani ile elit nobel horsemen ve oath sword birliği

ha bu arada gördüğüm kadarı ile eskiden slingir basan keltler, artık böyle bir şey yapmıyor ordu başına en fazla 5 tane gördüm diye hatırlıyorum iceni ile 40 turn kadar oynadım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

atlı okçular için:

makedonya ile,

öne spearman, pike bence gereksiz ve hantal kalıyor, makedonlarda Thureos Spears bu iş için biçilmiş kaftan.

niye, çünkü kalkanları var ve artık savunmada dahi yaklaşana ki 80 galiba menzileri 5 tane kadar cirit atıyorlar ki bu baya bir adam öldürür, aynı şekilde hoplite yine verimli olmaz çünkü cirit atmıyor ve modern bir ünite olan Thureoslar dan daha hantallar...

10 tane öne bunlardan, arkaya ise ne kadar istesen o kadar okçu, sapancı veya makine ama seri atan ve menzili yüksek olan birimler olsa daha güzel...

son olarak arkanı sağlam bir yere ormana falan yasla, otur izle bu şekilde hiç kaybetmedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi o da zevksiz ya, macroya bırakmışsın gibi charı...

AI'yi o akdar deneyimleyemedim ama o senin dediğin thuros spears tarzı birimi, ortada 10 tane koyarsan harcar bence.Çatır çutur gidebilir adamlar, sonuçta ne kadar defansif olsa da kolay yarılabilecek birimler.Emperor edition da senin taktik tutmayabilir Feamer
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imkanı yok, garantili ve bilakis em. ed. ile daha avantajlılar

ai de olsa, insanda olsa iki seçeneğin var, bozkır ahalisi ile, ya okçu ya melee süvari

okçu olursa iki seçeneği var, ya önce melee adamları bitirecek menzililere yakın dövüşe girecek çünkü ok bitiyor, yada önce okçuları bitirecek ki bununda sonu hayırlı olmadığı için ilkini deniyor,

zaten yakın dövüş süvarilerinin bir arada olan 10 tane üst seviye spear ünitesine charge edip kazanması mümkün diğil

neyse, 10 spear, 10 okçu 120x10=1200 kişi, diğelim 20 tane atlı okçu olsun 20x80=1600... bir birine yakın sayılar ve kaldı ki, geriye 1200 tane spear kalıyor.

dediğim gibi atlı okçular spearları eritmeye uğraşınca, bu sefer onlar bizim okçular tarafında eriyor, velev ki spearların yarısı yok edildi yine kalanları bile büyük bir tehtit oluyor onlar için
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mekadonlar için konuşursak mısırlılar için dediğim taktiğin hemen hemen benzeri, general dahil, 4+ shock cavalary, ortaya pike, kanatlara imkanına göre, hopliten, royal peltasa kadar en az iki olma kaydıyla piyade, 2 balista, 2 okçu veya slingir bunlar çok olmazsa olmaz değil ama şehir kuşatmıyorsan balistalar yerine at almak daha avantaşlı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...