Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

frp hakkinda bir kac soru


THARKAS

Öne çıkan mesajlar

Rp ve Frp bu mantalıtede turk ınsanın Wod sıstemını satanıc dısa vurum olarak algılasa da benım sana onerım zar a takılma bız matrıx ı bıle uyguladık dusun yanı ve oldukca da guzel oldu
Frp dedıgın olayı tek olarak FR da oynarsan bır anlamı olur fr dan baska yerde suyu cıkar hah bırde planes... de olabılınır ama dl hıc kasma o kadar guzel bır dıyar degıl ama bak yenılık arıyorsan WOD derım ne palyaco elfler nede oyle koca gobeklı cuceler bulabılırsın bulabılıcegın sadece kendı hayal gucun ve eklentıler ah bırde eger kı role u kaptırırsan kendını

Cthulhu derım baska bırsey demem delılıgın son noktasındakı dehlızde hıc nefes almayı denedın mı evlat gıbı bır soylev duyarsan ordan ya kac yada olmadı kendını oldurde denır baslangıc kıtabında yanı karanlıgı karanlık lafının bıle kısıtladıgı bıle soylenır baya hoş ama fazlası zarar bır oyundur ole işte neyse ben uçtum...[hline]†Tanrıdan önce karanlık vardı....†
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aciklama yapan herkese cok tesekkur ediyorum baya aydinlandim.
Bir iki sorum daha olacak
frp oynarken diyelim ben ve ıkı arkadas gooduz ancak baska ıkı arkadas evil ve psikopat katiller bu durumda dm bir orayla bir buraylamı oynayacak yoksa iki dm mumkunmu?

Hangi dunyayı tavsıye edersiniz oynamamiz icin?

dnd ile adnd farklimi?[hline]
With each kill I grow wiser... with every added wisdom I grow stronger -Artemis Entreri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D&D = Dungeons & Dragons
AD&D = Advanced Dungeons & Dragons, AD&D updated versiyonu oluyordu eskiden işte..

Good ve Evil olayına gelince, tamamen DM'e bağlı. Aynı hikaye üzerinde ayrı ayrı oynatabilir oyunu, aynı grupta sizi birleştirip ilerletebilir, hikayesine bağlı yani tamamen. Her şey mümkün.

İlk oyun için Dragonlance veya Forgotten Realms iyidir. FR çok geniş olduğundan çok rahat olur. DL biraz daha epik bir oyun için tercih edilebilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vampire the masqared ın masa üstü var diye duymuştum bir ara white wolf yapmış harbiden varmı valla süper olur bir ravenlofut birde varsa onu tek geçerim.Aslında hiç :) revenloft oynamadım ama strahdın karizması yeter.

[Bu mesaj TheSilver tarafından 29 May 2003 21:42 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence ilk oyununuzu kesinlikle Forgotten Realms oynayın.

said:
Grudge, 27 May 2003 19:17 tarihinde demiş ki:
HP olayını şöyle söyliim. 100 hp in varken aldığın 10 damage ile 20 hp sahibiyken aldığın 10 damage aynı diildir. yani long swordla 100 hpli bi adama toplamda 10 damage vurunca zarda 8 attın diye o kılıç dibine kadar girmiş demek diildir. sallayan elinden geleni yapmıştır da karşısındaki bi şekilde darbeyi hafifletmeyi bilmiştir. ama daha sonra bu adamın 20 hp si varken aldığı 10 damage daha dramatik bir hale gelir. bi sefer daha alsa ölebilir çünkü adam. burda kılıç ciddi bi hasar vermiş olarak tasvir edilebilir sahne.


Bak bunu öğrendiğim iyi oldu. Bizim zeki dm'imiz neler neler yapıyordu. Yaratığın 50 hp'si var mesela. Ben critical vuruyorum 20 vuruyorum. DM bana şöyle diyor "kılıcı yaratığın böğrüne soktun ama yaratık tınlamadı". Bayıyosun tabii. ;)

said:
Coup de Grace savunmasız bir kişiye karşı yapılan saldırı biçimidir. Şovalyelerin, karşıdaki düşmanın ölüm acısına son verirken kullandığı darbeye verilen sözcüktür. Oyun kurallarında ise savunmasız bir rakibe karşı yapıldığında critical hit vurmuş olursunuz otomatik olarak. Hasar zarınızı atarsınız ve genellikle sonu ölümle biter. Karşıdaki kişi aldığı hasarla hala ölmüyorsa fort. save atar (DC = 10 + alınan hasar). Save tutarsa duruma göre dm karşıdakini kurtarmak durumundadır.

Yani böyle durumlarda zara yüz vermek tam tersine çok gerekli.


İyi de Xasf savunmasız kişilerden bahsetmemiş, uyuyan ya da bayılmış kişilerden bahsetmiş. Savunmasız kişiler için tabii ki zar atılır. Ama baygın yatan adama da niye zar atasın ki. Sokarsın adamın boğazına kılıcı olur biter. Tabii vakit sıkıntısı yoksa.[hline]Pretty women makes us buy beer,
Ugly women makes us drink beer.
[Al Bundy]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Helpless Defenders (Savunmasız Kişiler)
A helpless foe- one who is bound, held, sleeping,paralyzed, unconscious, or otherwise at your mercy- is an easy target. (Savunmasız düşman- bağlanmış, holdlanmış, uyuyan, felce uğramış(kilitlenmiş), baygın yada sizin merhametinize kalmış herhangi bir şekildeki ki- kolay bir hedeftir)

Bu 3rd Edition d20'nin kendi açıklaması
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ama 3E PHB'ye göre Coup de Grace zaten sadece "Helpless Defenders" a yapılabiliyor.

Yani senin de alıntıladığın gibi "kolay bir hedeftir" diye gayet mantıklı bir açıklama yapmışlar, ama ondan sonra maalesef Coup de Grace gibi zara bağlı bir sistem getirmişler.

Buna birebir aynı kalırsak mesela bir büyüyle etkisiz hale getirilmiş (yani HP eksiği olmayan) 20. seviye bir half-orc barbarın gözüne beynini delip kafatasının arkasına değecek kadar bir hançer soksanız adam sadece "Ahhh gözüm!!" diyor.. Olacak iş değil .. DM ne diyecek "Adamın boğazından girip ensekökünden çıkacak şekilde soktun hançerini ama bunun sonucunda büyüden kurtuldu ve baltasını salladı!" ..
"Ne mutlu ona" der kalkarım masadan böyle bir şey olsa.
Aynı durumu düşen benim karakterim de olsa sonuna kadar karşıyım Coup de Grace 'de zar kullanılmasına.

Initiative'deki bekleme derken re-focus u kastediyordum ben de.. "Yeniden odaklanma" gibi abzürt bir tercüme olmasın diye "savaşın gidişatını değerlendirerek bekleme" dedim.(A character can choose to do nothing for an entire round and refocus his thoughts as he gets his bearings and appraises the situation.)

Elf ve Halfling'lerin insiyatif bonus alması bizim ezelden beri kullandığımız bir House Rule, o yüzden artık "standart" gelmeye başladı bana, özür dilerim :)

AD&D / D&D ve hangi dünyada başlamalı sorularına arkadaşlar güzel açıklamalar getirmişler, ona ekleyecek bir şeyim yok.

Alınan zarar / toplam HP olayında Massive Damage'a deyinmek istiyorum daha sonra ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eveet, gelelim Massive Damage meselesine ..

Massive Damage "Abartı Hasar" ( :) ) gibi bir anlamı var. Temel olarak savaşta birisinin (oyuncu ya da değil) bir anda çok ağır bir darbe alarak hayati tehlikeye girmesini belirtiyor. Teker teker bıçak darbelerinden alacağınız toplam hasarın böğrünüze inen bir baltayla bir anda verilmesi durumu gibi ..

3E standart kurallarına göre, tek bir saldırıdan 50 veya daha fazla hasar alırsanız, DC 15'e karşı bir Fort. saving throw atmanız lazım. Eğer tutturamazsanız vücudunuz bu ağır darbeyi kaldıramadığı için ölüyorsunuz. (İskeletler gibi undead yaratıklar vs. muaf tabi ki )

Güzel ve akla yatkın bir sistem, ama bence "50 HP" gibi sayısal bir sınırlama getirilmesi yanlış olmuş. Daha önceki mesajlarda bazı arkadaşlarımızın dediği gibi 50 HP toplam 51 HP si olan adamla toplamda 280 HP si olan öküz için çok farklı anlamlar taşır. Birisinin hayatı tam anlamıyla pamuk ipliğine bağlı kalırken, öbürü bana mısın demeyebilir.

O yüzden massive damage söz konusu olduğunda, AD&D 2E'deki extra "handbook" lardan birinde rastladığım bir sistem daha mantıklı bence: 50 HP gibi sayısal bir değer yerine, eğer bir PC/NPC tek bir saldırıda toplam HP sinin yarısından fazlasını kaybederse, Massive Damage sayılıyor.

Özellikle deneyimli oyuncular yeni karakterle başlamışlarsa oyuna ayrı bir tat ve gerçekçilik katıyor, ama deneyimsiz oyuncularla kullanılması tavsiye edilmez :).


Bir de burada özellikle yeni başlayan arkadaşlarımıza açıklamak istediğim bir başha durum ise Inescapable Death (Kaçınılmaz Ölüm). 3E PHB'de geçiyor mu hatırlamıyorum, 2E de vardı.
Bu durum, bir karakterin (veya insanı andıran "canavarların" ) HP sinden bağımsız olarak içinde bulunduğu durum yüzünden kaçınılmaz bir şekilde ölmesini belirtir.
Örneğin 300 HP i olan bir karakterin kafasına 20 tonluk bir kaya düşerse, veya bir lav çukuruna atlarsa, veya duvarları hareket ederek daralan bir odada hapis kalırsa o karakter ölür. Nokta.

DM lerin oyuncuları kaçınılmaz ölüm durumlarına fazla sokmaması "sağlıklı" ( = DM in kafasının gözünün yarılmadığı :D ) bir oyun için tavsiye edilir, ama özellikle savaşarak yenemeyecekleri "boss" tadında "canavarlarla" kapışmalarda oyuncuların böyle yöntemler kullanması gayet güzel ve zevkli bir durumdur. "Ama bu ogrenin 120 HP si varmış, lav çukuru tur başına 40 hasar verse, bu da 2 turda çıksa ölmez.." gibi yanılgılara düşmemek lazım ..

Ama istisnaları unutmamalı: Undead (iskelet, zombi vs.) yaratıklar, insani olmayan canavarlar (ejderhalar gibi mesela) veya golemler (Genelde büyücüler tarafından ağır işler, savaş, korunma gibi nedenler için yapılan ve insanı andıran büyülü yapı. - FRP Terimleri Sözlüğü) gibi varlıklar kaçınılmaz ölüm durumlarından "sağ kalabilir".

PS: Benim Coup de Grace anlayışım da bir kaçınılmaz ölüm durumu.

[Bu mesaj Xasf tarafından 30 May 2003 13:12 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coup de Grace yapılan çoğu kişi zaten hemen ölecektir. Ama ben çok güçlü bir karakterin merhamete bağlı bir hareketle, hemen öleceğini düşünmüyorum.

Eğer yeterli hasar verilememiş, yada hasar verilmiş ama fort save'i tutturulmuşsa ya "boğazını" düzgün kesememişsindir, ya gözüne tam sokamamışsındır o hançeri. Hasar verdin diye illaha "sokmak" "boydan boya kesmek" durumunda değilsin. Critical vurup, 1 atmakta var bu dünyada. Warhammer ile 1 atıp 3 vurmuşsunuzdur. Buda adamı öldürmeye yetmez elbette. Komik olmayalım.

Tüm dünyadaki her savunmasız kişi otomatik olarak ölü gibi mi oynasın ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Massive olayındaki görüşün hakkında ise ;

Aşırı güçlü olmadığın sürece karşına çıkacak hiç bir yaratık bir vuruşta 50 hasar yapamaz. Bu yüzden bu sayı sınırı mantıklı olmuş. 51 hp'li adamın karşısına, 50 hp hasar vurabilen bir yaratık çıkardınsa zaten onu öldürmek istiyorsundur.

Diğer yandan önerin ise çok daha fazla zar olayına sokar bizi. 1. level büyücü 4-5 hasar aldığında habire zar atmak durumunda kalacak. Level sınırı koymayalım hatta. Büyücüleri devamlı ölüm tehlikesine sokmuş oldun (zaten öyledirler genellikle ama her hasar alışında ölüm tehlikesine girmiş oldu artık).

Diğer yandan kaçınılmaz ölüm olayı gereksiz geldi bana. Yani kural gibi kullanılmasına gerek görmedim ben. DM mantıklıysa, kafasına 20 ton düşürdüğü kimseyi sağ bırakmaz (zaten adamın hemen ölmesini istemiyorsa, oyuncu düşmanı lava atmak, 20 tonluk blokları kafasına döşemek gibi durumların olmasına izin vermeyebilir)

Coup de Grace olayında ise üstte zaten açıklama getirmeye çalışmıştım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coup de Grace'e devam ..

Tartışma hafiften "Kahramanlık ve epik olaylar dolu oyun stili" vs. "Gerçekçilik ve oynanılan setting'in bütünlüğüne göre mantık dolu oyun stili" sınırına dayandı ki bu sonu ve doğru bir cevabı olmayan başka bir tartışma konusu ..

Ama şöyle söyleyeyim; hayatımda kimseyi bıçaklamadım, ama bana bir hançer verip baygın olarak Mr. Olympia'yı getirin, işini cart diye bitiremezsem adam değilim. Hani bıçağı kalbe isabet ettirmek vs. gerçekten zor ve tecrübe isteyen bir iş olabilir, ama bir adamın boğazını boydan boya yarıp kesmekte hiç bir zorluk göremiyorum, Str 4 falan olmadığı sürece her karakter de yapabilir bunu, ve bana boğazı koptuğu halde hayatta kalan tek bir insan söyleyebilir misiniz?

Ki sadece kesici-delici aletler düşünmemek lazım, bilmiyorum aranızda müze falan gezen oldu mu ama o gürzler ve savaş çekiçleri gerçekten ağır aletler, birisinin kafasını sert bir zemine yatırıp, gürz veya çekiçle sağlam bir şekilde vurursan adamın beyni pelte halinde kulaklarından fışkırır. ( Iııyyyk ne dedim ben ya ..)

Coup de Grace için zar attırdığım tek durum, halen aktif düşmanlarla savaş varken yere yığılmış bir düşmada Coup de Grace yapmaya çalışılırsa.. Onda da arkadaşını kurtarmak isteyen birisi üstüne çullanabilir, koluna ok girebilir, bir hamleden sakınmak için kenara çekilmek zorunda kalıp öldürücü darbeyi vuramayabilirsin vs..

Zaten düşünürseniz oyuncuların "stres altında olmadığı" durumlarda yaptıkları Coup de Grace'lerde zar atmak sadece vakit kaybı .. Sonuçta ilk denemeleri "fail" olsa bile tekrar tekrar yapabilirler, onun yerine konuyu baştan tek hamlede bitirtmek daha iyi ..

Ha ama bu noktada oyuncunun hareketlerini açıklamasına da büyük önem verdiğimi belirtmek isterim, "Abi ben adama kap dö gıreys yapiom" derse oyuncu, o zaman ben de zarı alırım elime .. Ama "Ben hançerimin ucunu adamın çıplak göğsüne, sol göğsünün az altına dayayıp tüm gücümle batırıyorum" gibi konuya kesinlik kazandırırsa, o zaman inescapable death sayarım ..

Massive Damage'a gelirsek, unutmayalım ki M.D. sadece oyuncular için geçerli değil, o yüzden savaşlardaki rakiplerinin de M.D. den ölmesi savaşlara gerçekten büyük renk katıyor.. Denenmesi tavsiye olunur ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tartışmanın o yöne kaydığını zannetmiyorum. Kuralcı ve anti-kuralcı stiline doğru kayıyor olabilir, oda tartışılacak bir konu değil zaten :)

Şimdi senin coup de grace için israrcı olarak devam etmenin nedenini anlayamadım. Adamın boğazını boydan boya yarıp geçmek zor bir şey değil. Benim savunduğum bunun zorluğu değil zaten. Bir adamın boğazını boydan boya keserken ki becerindir. critical'ın minimum hasarını ele alalım ;2. Fort Save DC = 12. 12 tutturuldu diyelim zarda. Bu durumda, senin yaptığın eylem istediğin gibi sonuçlanmamıştır. Düzgün kesememiş olabilirsin, elin o vahşet dolu anda bir an yavaşlamış ve öldürmek istediğin adam o anın boşluğuyla darbeyi savuşturmuş olabilir, kesmeye başladığın anda başka bir etken seni durdurmuş olabilir. Örnekleri çoğaltabiliriz.

Bu durumda "boğaz" kopmamış ve adam "ölmemiştir".

Gürz'ün de örnekleri değiştirilebilir. Ayağının kaymış olması, gürzün terlemiş elinden fırlamış olabileceği ihtimali veya başka bir şeyler. Savunmasız bir adamı öldürmek kolay olmasına kolaydır ama hiç bir zaman imkansız diye bir şey yoktur. Bize bunu öğretmiyor mu derinlerde rpg oyunları ?

Artı zaten çevrede insanlar varsa coup de grace yapan kişiye karşı attack of opportunity kazanıyorlar. Stressli olsun/olmasın önemli değil :D

M.D'nin sadece oyunculara geçerli olması önemli değil, ben geneli kastetmiştim zaten.[hline]There, look, the willow clings over the river,
like a person who bows down, crying for the lover.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Estel_Anorien, 29 May 2003 21:33 tarihinde demiş ki:
Birisi bana Dark Sun i anlatabilir mi arkadaşlar? Elinde romanları olan varsa banada verebilirse çok da makbule geçer ayni zamanda.[hline]Erive Dedayken

Querquobad Quane[SnowLords]


tam biliyorum sayılmaz ama darksun haif dune evreni fln gibi çöl susuzluk fln diye biliyorum. birde bir arkadasuın soylevı "sız ıkıgun ayakta kalmazsınız" :) ne kadar dogru bılmem[hline]Duxus
---------
Wisdom, clear my eyes.
Honor, guide my step.
Passion, fire my heart.
Darkness, hide my fear.
Life, be my shield.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Magic, 30 May 2003 17:17 tarihinde demiş ki:
Tartışmanın o yöne kaydığını zannetmiyorum. Kuralcı ve anti-kuralcı stiline doğru kayıyor olabilir, oda tartışılacak bir konu değil zaten :)

Şimdi senin coup de grace için israrcı olarak devam etmenin nedenini anlayamadım. Adamın boğazını boydan boya yarıp geçmek zor bir şey değil. Benim savunduğum bunun zorluğu değil zaten. Bir adamın boğazını boydan boya keserken ki becerindir. critical'ın minimum hasarını ele alalım ;2. Fort Save DC = 12. 12 tutturuldu diyelim zarda. Bu durumda, senin yaptığın eylem istediğin gibi sonuçlanmamıştır. Düzgün kesememiş olabilirsin, elin o vahşet dolu anda bir an yavaşlamış ve öldürmek istediğin adam o anın boşluğuyla darbeyi savuşturmuş olabilir, kesmeye başladığın anda başka bir etken seni durdurmuş olabilir. Örnekleri çoğaltabiliriz.

Bu durumda "boğaz" kopmamış ve adam "ölmemiştir".

Gürz'ün de örnekleri değiştirilebilir. Ayağının kaymış olması, gürzün terlemiş elinden fırlamış olabileceği ihtimali veya başka bir şeyler. Savunmasız bir adamı öldürmek kolay olmasına kolaydır ama hiç bir zaman imkansız diye bir şey yoktur. Bize bunu öğretmiyor mu derinlerde rpg oyunları ?

Artı zaten çevrede insanlar varsa coup de grace yapan kişiye karşı attack of opportunity kazanıyorlar. Stressli olsun/olmasın önemli değil :D

M.D'nin sadece oyunculara geçerli olması önemli değil, ben geneli kastetmiştim zaten.[hline]There, look, the willow clings over the river,
like a person who bows down, crying for the lover.


Yapma be Magic. Savunmasız adamlar bahsederken zaten baygın, bağlı gibi adamlardan bahsediyoruz. Uyuyan biri olduğunda ya da zaman kısıtlaması olduğunda zar atılabilir.

Diyelim adam bağlı yatıyor kütük gibi. 5 dk da zamanın var. Elinde de koca bir hammer var. İndiriyosun hammer'ı. Zar mı atacaksın?

Hadi dediğin gibi oldu, zar kötü geldi. Uydurdun bir bahane "elin kaydı adamı öldüremedin" dedin. E nolcak? Adam tekrar indircek. Adam ölene kadar zar mı atcak?

Zar atmak ancak zaman kısıtlaması varsa ya da adamın uyanabilme ihtimali falan varsa olur.

Aksi taktirde her türlü şey için zar atılıyor olsaydı işimiz işti. DM'in insiyatifine bakar çoğu durumda. Zar bence işin ruhunu kaçırıyor gereksiz kullanıldığında.[hline]Pretty women makes us buy beer,
Ugly women makes us drink beer.
[Al Bundy]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coup de grace meselesi...
magic haklı. bu iş çift yönlü. bi gün sizin yaptığınızı size yaparlar. hatta FRP de kesin yaparlar...

ayrıca idam olayında bile idam mahkumunun ölmeme şansı var. misal sigilde mercykillerlar birini idam etmeye çalışıp da 3 denemede öldüremezlerse mahkumdan özür dileyip (pardon abicim... bilemedik) serbest bırakıyolar. ya da birisini asarken adam doğru düzgün asılmak için cellada para veriyo. eğer boyun kırılırsa hemen ölüyosun. ama boynun kırılmazsa baya bi dans ediyosun boğulmadan önce. (tüyosunu da veriim. eğer ilmek yan tarafa gelirse boynun kırılma şansı baya bi yükseliyo. arkada durursa başın belada demektir...)

hatta size official idam anlatiim (kaynak: book of vile darkness)

balta ile kafa uçurma...

nedir?
bi idam mahkumunu koyarsın kütüğün üstüne sonra vururusun baltayla, uçar kafası di mi?

diil işte...

bu işin özel duruşu var, bağlanma şekli var hedesi var hödösü var. baltayla kafa uçurmak için önce mahkumu güzelcene bağlamak gerekiyo. boynu açıkta kalacak şekilde. ayrıca
kıpırdamaması da gerekiyo. ondan sonra celladımız 1 full round da kendini hazırlıyo ( mahkumu son bi kez kontrol ediyo, sağa sola oynamasın da botch etmeyelim diye, ellerine tükürüyo, baltasını alıyo. keskinliğine bakıyo, ayaklarını iyice yerleştiriyo zemine, ondan sonra kaldırıyo aleti kafasının üstüne...). bu esnada bi check atması gerek. (proffession, Executioner: DC 18 take 10 mümkün herzaman. ama skillin totalde 8 olursa beceriyosun demektir bu) eğer check başarılı olursa balta indiğinde kelle gidiyo... eğer tutturamazsa. botch etmiş oluyo. kelle uçması yerine o baltanın x3 criticaliyle coup de grace yapıyo adama.

e mahkum o kadar damage in üstüne fortitude save ini de tutturursa vardır bu herifte bişeyler...

massive damage:
henüz denemesem de d20 modern de de benzeri kullanılan bi yöntem var kişiye göre massive damage konusunda. massive damage treshold. bu adamın con. skoru + adamın leveline eşit. misal 14 conlu 4. seviye bi adamın massive damage tresholdu 18 dir. adam fighter olsa ve ilk levelda 12 sonraki her levelda ortalama 6+2 hp almış olsa hpsi 36 olur ki 18 hp de bu adamın hpsinin tam yarısıdır. adam bu damage i yediğinde dc 15 e bi fort. save atar. eğer save tutmazsa instant kill yemez ama. -1 hp ile yere düşer. ve her round -1 -1 azalır adamın hpsi. adamın massive damage tresholdunun üzerine bi con. skoru kadar daha damage gelirse fort. save dcsi artar (ne kadar artacaana karar veremedim. 1-2 ya da 5 diye düşünüyorum). large yaratıkların massive damage tresholdu +10 fazladır. ondan sonra her size kategorisi için bi +10 daha eklenir...

birine massive damage tresholdu kadar subdual damage verirseniz ve adam save i tutturamazsa 0 hp ile unconscious olarak yere düşer. bütün damage subdualdır.

bi de massive damage tresholdunu toughness ile yükseltmek mümkün. +3 hp gelirken massive damage tresholdunuz da +3 yükseliyo. ayrıca featin iticiliği de ciddi bi şekilde azalmış oluyo (yaw 3hp için feat mı alınırmış diyenler için...)

gerçekçilik diyosanız aha budur. ama ben 50 hp yöntemini tercih ediyorum. 50den sonraki her size kategorisi için +10 ekliyorum sınıra. (large için 60, huge için 70 vs.) medium sizelar ve daha ufaklar için 50 den sonraki her 5 damage için Fort. dcsini 1 arttırıyorum. largelar için 10, hugelar için 20 diye gidiyo bu da...(misal large bi yaratık 80 dmg yerse dc 17 ye fort. save atıyo. ama medium-size yaratık 21 e atıyo...)
ayrıca 50 damage vurmak çok zor bişey diil. 10. seviye herhangi bir büyücü empovered fireballa 15d6 vuruyo. hepsini 3 atsa bile 45 damage olur ki benim ortalamam 60 üzeridir böyle bi zarda genellikle. ortalama 4 atmak yeterli...

any questions?[hline]Endure. In enduring, grow strong...

[Bu mesaj Grudge tarafından 30 May 2003 20:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coup de Grace herhangibir dış faktörden (Sürmekte olan savaş vs.) etkilenebilecekse veya kurban tamamiyle savunmasız değilse (mesela sadece derin bir uykudaysa) o zaman ben de atarım zarı, benim kastettiğim "Take 20" yapılabilecek koşullarda, yani herhangibir baskı ve zaman faktörü olmayan durumlarda o adamın nasılsa öleceği, o yüzden "Abi adamın kafasını hamura çevirdin ama ölmedi.. Gürz azcık yana kaymış elinden" gibi durumlara düşmeden gerçek hayatta nasıl olursa o şekilde ölmesi gerektiğidir.

Birisini asarak idam etmek farklı bir husus, gerçekten de tecrübe gerektirir. Biz daha "adice" yollardan Coup de Grace yaptığımızı varsayıyoruz. Yoksa "Ben komadaki adamı en yakın ağaçtan sallandıracam" demez herhalde kimse :)

Baltayla kafa kopararak idam etme konusunda ise gene kurban çok "helpless" sayılmayabilir, sonuçta kimse gönüllü idam olmuyor di mi? Ha ama adamı mumyalarcasına bağlayarak falan idam ediyorlarsa bilemem, o zaman orda da zar atmanın çok mantığı yok, en fazla kafa gövdeden tamamiyle ayrılacak mı yoksa "sallanacak mı" ona bakmak için bir zar atılır ..

Mirage'in de dediği gibi, kitapta yazan her zarı atsak işimiz vardı.. Mantıkla zarın çelişmesini engellemek için gereksiz zarlardan kaçınmak farzdır ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada M.D. için threshold güzel gözüküyor, karma bir house rule la tamamlanabilir ..

Ben de attack sisteminde bir modifikasyon kasıyorum, şu sorun dikkatimi çekti..

Diyelim bir Iron Golem var, silah olarak da boyuna göre bir çekiç kullanıyor, melee attack +10 olsun. (Atıyorum değerleri)
İki karakterimiz var, ikisinin de AC 16 olsun.. Birisi +5 dex bonus, +1 dodge bonus alan, zırh giymeyen "kıprak" bir karakter, öbürü paşa paşa Full Plate'ini giymiş (+8) ama dex ten -2 AC alan, ağır bir abimiz ..

Golem yaradana sığınıp çekici indirdiğinde Full Plate Mail of Defense +4 falan olmadığı sürece bir zırhın böyle bir saldırıya karşı koymasını bekleyemeyiz, ancak çekicin darbesinden kaçınmak işe yarar.
Ama bizim golem 5 atarsa mesela, bu karakterlerden ikisini de ıskalıyor. Ve DM'in bu durumda ağır abimiz için betimleyeceği sahne "Senin kafan kadar çekiç zırhına çarparak zararsız bir tınlamayla geri sekiyor" olacaktır, ki böyle bir zırhı tarih yazmamış, Alternity'den "durasteel armor plating" ithal etmiş olması lazım :)
Ama golem 5 atıp çevik karakteri ıskaladığında, karakterin geri sıçrayarak darbeden kaçındığını söylemek gayet akla uygun.

Aynı şeyin tersi de geçerli, insanın üstüne yağmur gibi ok yağarken bunlardan "çeviklikle" sıyırabilmek için ya monk ya da Neo olmak lazım .. Ama Full Plate'ini giymiş abimiz, okun biri es-kaza vizörüne falan girmediği sürece ıslık çalarak yürüyebilir. (Ok diince arbalet falan kastetmiyorum tabi .. )

İşte karakterlerin farklı yönlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını vurgulamak ve savaşları daha "canlı" hale getirebilmek için attack ve AC sisteminde bir değişiklik düşünüyorum. Tam şekillenmedi, ama "silahı isabet ettirmek" ve "hedefin zırhını delmek" üzere 2 çeşit attack roll, ve buna karşın "silahtan kaçınabilmek" ve "zırh dayanıklılığı" gibi 2 çeşit AC düşünmekteyim.

Eleştirileri ve yorumları hevesle bekliyorum ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok fazla zar...

şöyle düşün. o ağır abi dediğin eleman armut toplamıyo golemin çekicini bloklayabilir kendi silahıyla -ki ac de gördüğünüz 10 budur aslında. yani dövüşler age of empirestaki gibi olmuyolar senin anlayacağın...

tasvir konusuna gelince. yukarda hp ile ilgili bişeyler söylemiştim. eğer DM adam gibiyse "Golem vurunca zırh hafifçe içeri göçtü. o tarafta bira uyuşma var ama ciddi bişey diil. der ve zarar vermezsin)

bi de şu: AC nin belli bileşenleri var :Dex bonus, dodge, Shield bonus, Deflection, Armor bonus, NAtural AC

diyelim adamımızın sırasıyla bu bonusları 2(MW full plate giydiğinden bütün dex bonusunu kullanıyo)+ 1(dodge feati)+ 2 (Large Steel shield) + 1 (ring of protection) + 8 (full plate) +1 (amulet of natural armor) +10 (base)=25

diyelim bu elemana totalde +10 attack bonusu olan biri saldırıyo kılıçla. zarı attı 14 atarsa natural armorda kalır (kılıcı salladı, zırhın koltuk altındaki açıklıktan soktu, metali hissettin fakat kesmedi) 13-6 arası full plate de kalır (Zırhına çarptı ve zararsızca kaydı kılıç. ama mesela 13 falan attıysa yani kıl payı kaldıysa zırhı geçmeye: Zırhına çarptı ve hafifçe içeriye doğru çökertti. fakat metal dayanıyo... diyebilirsiniz) 2 atarsa da kalkandan seker.... eğer daha düşük seviye bir karakter daha düşük zarlar atarsa ozaman hiç vurmamış bile olabilir. eğer attack roll 10'u geçemezse alakasız biyere sallamış kılıcını bizim düşman demektir. eğer dex modunu geçemezse ozaman reflexif olarak saldırıdan kaçınmıştır konu mankenimiz...

bunun hesabını kitabını önceden yapıp oyunu aksatmadan takır takır tasvirinizi yaparsanız herşey daha hoş görünür...

son olarak coup de grace de 20 alınabilecek bir durumda neden DM zar attırsın ki zaten? 20 alıyorum dersin, 6 saniyede yapacaan işi 2 dakikada yaparsın olur biter. aksi zaten kural dışı ya da özel durumdur.[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Büyülü zımbırtılar işin içine girdi mi sorun kalmaz zaten, ama hangi insanoğlu 30 küsür str'nin gücüyle indirilen yarım tonluk bir silahi sihirli eşyalara ve büyülere başvurmadan bloke edebilir ki? En fazla önce kolun, sonra kafan kırılır ..

Dediğim gibi, özellikle böyle golem, ejderha, Tarrasque (:D) gibi "koddu mu oturtur" yaratıklarla kapışırken, darbeden sakınmak veya büyü dışında herhangibir çıkış yolu yok, istersen zırhların ve kalkanların en mükemmelini taşı (büyülü olmadan), istersen kılıçla gelen oku havada kesebilecek kadar usta ol .. Sonuçta insanüstü hale gelmiş bir karakter değilsen konserve olursun ..

Bir de fazla zar kalabalığı yapmamaya gayret gösteriyorum, şu anki durumunda fazladan sadece 1 tane attack roll daha atılıo.. Hatta "silahı isabet ettirme" yi tutturamazsan onu da atmiosun zaten ..

Coup de Grace konusunda: Eh ben zaten 20 alınamayacak durumlarda (savaşın ortasında mesela) C.d.G. deneyene rastlamadım bugüne kadar, büyük hırs beslediği bir rakip falan olması lazım herhalde..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

grudge'ın dediği çok mantıklı tasvirlerde. ama onun detayıyla da uğraşılmaz ki.

15 gelcek.. ee du bakim, 14 gelince kalkan... ee 16 gelince zırh sayesinde kurturuyor.. ee o zaman kalkana çarpıp sekiyor falan. fazla detaya inmeden kullanılınca çok güzel oluyor.

dediği gibi işte, düşük atınca hiç vuramaz, tam sınırda kurtulmuşsa kalkanla kurtarmıştır, üç dört farkla vurduysa zırha gelmiştir gibi. tabii dm monoton 3 farkla zırha gelir, 1 farkla armora gelir gibi tasvir etmez de kendine göre anlatır.

zaten biz burda 4 - 5 kişi aynı şeylerden bahsediyoruz aşağı yukarı. sadece herkes bir detayı farklı söylüyor. onun üstüne yazıyor bunları.

xasf, grudge bu arada nerdensiniz?

öss'den sonra 20 gün falan istanbul'dayım ben. o tarihte bol bol masaüstü çevirmek istiyorum da. one-shot ya da campaign farketmez.

ansalon'a gitsem yardımcı olurlar mı acaba grup bulmamda?[hline]Pretty women makes us buy beer,
Ugly women makes us drink beer.
[Al Bundy]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...