Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yeni 5.20i


Namessar

Öne çıkan mesajlar

kosiflerle konustum. gercekten de bu motor.

vodan a katilmiyorum. her ne kadar 2000 li yillarin basinda 5.20i ler 150 beygir 200 tork arabalar olsalar da, eski 5.20i ler 1.7 ton degildi. ornegin e39 kasa 5.20i nin agirligi 1350 kg dir, ki bu gunumuzde otomatik sanziman E87 kasa bir 1.18i ile ayni tonaj demek. ayrica 5.20i de o donem kullanilanlar 2000cc lik atmosferik motorlardi. turbo lag yok (gunumuzde gerci bertaraf edildi zaten bu sorun buyuk olcude), guc dagilimi daha lineer vs vs. kiyaslamak pek dogru degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birisi beygir basina 9 kg (e39 kasa 150 beygir), digeri beygir basina 10 kg (f10 kasa 170 beygir)

ustelik e39 kasa atmosferik, guc dagilimi dengeli ve stabil. 1600 cc lik olan hem beygir basina daha agir bir yuk altina giriyor, hem de turbo nun sorunlarini yasayacak bu kadar agir bir kasada.

tabi ki o donemle bugunu kiyaslarsaniz 0-100km ve yakit tuketimi turbo 1600cc lehine gozukecek. ancak bunun nedeni donemlerin farkli olmasi, karsilastirdigimiz e39 teknolojilerinin eski olmasi. farki yaratan ise gunumuzun yakit tuketimi dusuren sanziman ve motor teknolojileri (ozellikle zf8 ilerinin yakit avantaji).

o yuzden motor kodu olarak n20 vs n13 olarak bakalim olaya, M52/M54 vs n13 olarak degil.

gozum kapali bu kasa icin n20 vs n13 te, asla n13 secmem. ancak f30 ve f20 de guzel bir alternatif haline gelmeye basliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben yeni motor çok sırıtmayacaktır diye düşünüyorum. Performanstan biraz ödün verilebilir, kaldı ki 8 ileri şanzımanla sürüş dinamiklerini iyi bir şekilde optimize etmişlerdir diye düşünüyorum.

Performanslı bir sürüş olmayabilir ama yeterli bir performans da sunar gibime geliyor.

Bence 1.6 motorun en büyük dezavantajı araba biraz yüklendiğinde hissedilecektir. 3. kişi bindiğinde performans ciddi bir şekilde etkilenir fakat günlük kullanımda çoğunluk şoför artı 1 yolcu (50kg bayan) şeklinde kullandığından hissetmezler bile diye düşünüyorum.

Öte yandan tercih meselesi tabiki, kendimize satın alıyor olsak belki 5.20d'den başlamayı daha uygun bulabiliriz. Yine de test edip karar vermek daha doğru olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

'Ben BMW 5 serisi almak istiyorum, şehir içi kullanıyorum ve hız/performans endişem yok' diyen biri için 514i bile arkasındaki etikette 520i yazdığı sürece kabul görecektir. Hele ki 18" jantlar ve led ön/arka farlar standartsa :)

1.6 ve tek turbo ile turbo lag hissedilecektir diye düşünüyorum ben de ama "turbo lag" kavarmını kaç kişi bilecek ve hissedip anlayabilecek? kaldı ki ben de o motorun 2 kişiden fazla yolcu ile pek de ekonomik olmayacağını düşünüyorum. Şanzıman olayın daha çirkin bir hal almasını engelleyebilecek tek faktör.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Segmentinin değişmez lideri BMW 5 Serisi'nin yeni üyesi BMW 520i yepyeni motor seçeneğiyle karşımıza çıkıyor. 170 bg'lik 1.6 litre hacmindeki benzinli TwinPower Turbo motoru, 8 ileri otomatik şanzımanıyla üstün performans sağlıyor. 100 km'de ortalama 6.7 litre yakıt tüketimine sahip Yeni BMW 520i, yenilenen tasarımı ve 55.000 Euro'luk şaşırtıcı fiyatıyla showroomlarda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

passatturkiye.com da mod koymuş

said:
BMW 5 serisine 1.6 litre benzinli motor çıkarmış. Hayırlı ve uğurlu olsun.

Gelelim gerçeklere:

1. Bu motorun fabrika kodu "N13" (tam olarak N13B16) olup PSA Peugeot Citroën ile birlikte geliştirilmiş "Prince" proje kodlu motordur.

2. Motorun parçaları Fransa'da PSA Peugeot Citroën şiketinin Douvrin fabrikasında üretilmektedir.

3. Motorun blok ölçüleri eski PSA TU motoru ile aynı, çap/strok ölçüleri de eski PSA Tritec 1.6 motoru ile aynıdır.

4. Motorun üst kapağı, doğrudan enjeksiyonu ve değişken valf zamanlama sistemini BMW geliştirmiştir. "Çift Turbo" deseler de aslında çift pervaneli (Twin Scrolling) tek bir turbodur, düşük devirlerde 1. pervane ve yüksek devirlerde 2. pervane devreye girmektedir.

5. BMW'nin 114i, 116i, 316i, 118i, ve 320i ile yeni 520i yukarıdaki "1.6" litre Fransız motoru kullanmaktadır. Torku 250 NM'dir, sıralı LPG sistemine uygun değildir, 170 PS (168 HP/125 KW) gücü 4800 devirde, 250 NM torku da 1500 devirde vermektedir.

6. Bu motorun Fransa'da üretildiğini ve bir "Fransız" motoru olduğu hakkında BMW'nin Alman (ve Türk) sitelerinde hiçbir bilgi bulunmamaktadır.

7. BMW'nin 3 silindirli dizel ve benzinli motorları da çıktı/çıkacaktır.

Son olarak önerim: Okuyun, araştırın, öğrenin. Hiçbirşeyi "Tamam, demek bu böyleymiş" şeklinde kabul etmeyin.


Bu turbo olayını anlamadım tek turbo cift pervane ekonomi mi saglıyor?


Bir de ek olarak şunu diyelim. Borusan kadar leş bir servis olamaz. Tam dolandırıcı adamlar. Mengellerin tırnağı olamazlar yani. Mercedes o konuda bin basar BMW'ye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Şimdi tamam motor düdük kadar ama 250Nm@1500rpm bence gayet iyi bir değer.

Hem motor gövdesinin Fransız olması sanki olumsuz bir havaymış gibi yansıtılmış; çok saçma! Adamlar resmen motorun metal yığınını alıp teknolojik dokunuşu kendileri yapmışlar. Bence mantıklı bir uygulama. Nasıl olsa ekonomik olması istenen bir seçenekte neden yeni motor maliyetini de fiyata katsınlar ki.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Şimdi tamam motor düdük kadar ama 250Nm@1500rpm bence gayet iyi bir değer.

Hem motor gövdesinin Fransız olması sanki olumsuz bir havaymış gibi yansıtılmış; çok saçma! Adamlar resmen motorun metal yığınını alıp teknolojik dokunuşu kendileri yapmışlar. Bence mantıklı bir uygulama. Nasıl olsa ekonomik olması istenen bir seçenekte neden yeni motor maliyetini de fiyata katsınlar ki.

Saygılar.


bence fransızlar ve italyanlar motordan gayet anlıyorlar zaten. adamların malzeme kalitesi derdi var daha cok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Şimdi tamam motor düdük kadar ama 250Nm@1500rpm bence gayet iyi bir değer.

Hem motor gövdesinin Fransız olması sanki olumsuz bir havaymış gibi yansıtılmış; çok saçma! Adamlar resmen motorun metal yığınını alıp teknolojik dokunuşu kendileri yapmışlar. Bence mantıklı bir uygulama. Nasıl olsa ekonomik olması istenen bir seçenekte neden yeni motor maliyetini de fiyata katsınlar ki.

Saygılar.


bu arada n20 de twinpower lı bir motor, 2000cc. normalde avrupa da 5.20i de o kullanılıyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Twinscroll Turbo'da bildiğim kadarıyla düşük devirde de Turbo devreye girebiliyor.

Namessar'ın paylaştığı Newsletter bana da geldi bugün Kosifler'den. Benim dikkatimi "yenilenen tasarımı" kelimesi çekti daha çok. Herhangi bir makyaja uğradı mı 5 serisi biliyor musunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sedan ve gt de bu yaz degisiklikler var. ufak bir facelift gorecekti. takip etmedim. o nedenle henuz Turkiye ye gelenlere bakmadım.

yalnız spy fotolardan ve bmw nin tanıtım fotolarından baktıgımda pek bir fark gozukmuyordu ciddi.

facelift daha gerceklesmeden once yurt dısında acıklanan degisiklere gore sedan icin konusursak eger;

-bobrek cevresinde yeni kontur cizgileri,
-tekrar sekillendirilen hava giriş bolgesi
-apron la birazcık oynamışlar
-arka lambalarda degisiklik var
-Turkiye de uygulanır mı bilmiyorum ancak adaptive xenon artık bir extra degil standart oldu 5 serisinde. led adaptive on far ise hala extra. led adaptive in opsiyon olarak sunulmadıgı ulkelerde ise artık opsiyon listesine alındı.
- plakalıkta degisiklik var kuzey amerikada ama biiz etkilemiyor.
- yan sinyal lambalarını govdeden aynalara aldılar. (turkiye gibi dar sokaklı ulkede eskisi daha iyi, birileri surekli surter durur yanyana gecerken)
- Turkiye yi gene etkiler mi bilmiyorum zira siyah ve beyazdan baska bir sey alınmıyor ancak yeni renk secenekleri var.
- Bizi etkilemiyor, bizim standart jantlar bile iyi cunku ama standart sunulmayan tüm ulkelerde hafif alaşım jant standart oldu 5 serisi icin
- Navigasyon ekranı artık krom cerceveli (iiiyyyk!!!)
- Orta konsol ve torpido gozundeki sikayetler nedeni ile genisletmek icin tekrar dizayn etmisler
- Turkiye ye gelir mi bilemem gene ancak yeni doseme ve ic mekan renkleri ve malzeme secenekleri var.
-Idrive yenilendi. Turkiye de calısmıyor ancak navigasyon satın alanlar icin gercek zamanlı trafik verisi isleme geldi. yogunlugu da gorebiliyor elin almanı amerikalısı yani.
- Turkiye ye uygulanır mı, biz eski idrive unitesi ile mi devam ederiz bilmiyorum ancak kuzey amerika icin yeni idrive kontrolu geldi, artık bir de bluetooth-navigasyon vs icin kolay karakter girisi yapmak maksadı ile touchpad geldi, turkiye paketinde var mı gene bilmiyorum. touchpad e ornegin R yazdıgınızda elinizle ekranda R cıkıyor vs vs.

-bizi gene etkilemiyor, zira adaptive vs vs gibi sasi ve suspansiyonu dinamiklestiren teknolojileri turkiye de sunmuyorlar, standart suspansiyonu dayıyorlar. ancak sunan ulkeler icin sasi, direksiyon ve suspansiyonda degisiklikler ve yeni bir kac teknoloji var.
-dinamik sürüs kontrol dugmeleri standart oldu tum 5 lerde, bu teknolojiler olmasa bile en azından sanzıman ve direksiyona mudahale edebileceksiniz. turkiye paketinde standart vardı zaten.
-karavan, trailer vs ceken arkadaslar icin modlarda tekrar bir programlama var, bizi pek ilgilendirmiyor. bu arkadasların eco mod kullanamıyoruz, fren geri donusumu cekmede iptal oluyor, yakıt tuketımı ucuyor falan gibi sikayetleri vardı. onları gıdermişler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...