Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pepsi ne kampanya yapsa almayı düşünebilirsiniz


synthesizer

Öne çıkan mesajlar

ios android store için kupon cıkabilir aslında. lol de riot point verilebilir mesela. gerçi lol de suan baska kampanyası devam edıyor.
en cok insana hitap etcek şekil 1ay yada 1 haftalık telefon paketleri olabilir. ama 1 günlükle sınırlı olması cok saçma geliyor herkese. kimse ugrasmıyor bence o tarz kampanyalarla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bundan 3-4 ay öncesine kadar her gün fix 1.75litre kola (evet coca-cola) içen biri olarak ikisinin arasındaki farkı direk anlıyorum. Hangisi daha güzel, hangisi daha kötüden ziyade uzuuun yılların getirdiği bir alışkanlık bu. Birebir aynısı olmadığı müddetçe pepsinin kolayı geçmesinin imkanı yok.

Kampanyalara gelince.. Abi 1 günlük mb+dakika+sms nedir allasen? Hani kim bunu tasarladı çok merak ediyorum. 1 günlük şeyler 18 yaşın altındaki kesime hitap eden şeyler ki hiç birinin beleş dakka var diye kutu kola alacağını düşünmüyorum. Kutu kola 1.5 lira falandı heralde. Dakika için 1.5 liraya kutu kola almak yerine litrelik alırlar :D

Steam ise hem daha geniş bir kitleye hitap edebilecek hem de insanların daha sonra arkadaşlarına "Bak ben bunu pepsi içerek kaptım oluum." diyebilecekleri bir yer. Steam değil tabii ki sadece. Diğer platformlarda dahil buna. En geniş ilgiyi steam toplar diye örnek verdim.

Ne biliyim. Sallıyorum 10 tane kola alana sallıyorum 2 dolarlık steam wallet kodu tarzı bir şey yaparsanız hem bu kampanyanın yayılma hızı artar, hem de pepsi bir anda oyun oynayan adamlar için daha sempatik bir hale gelir.

Bide... Reklamlarda Seda Sayan oynatmak kimin fikri allaşkına? Ya şöyle bir şey var. Sizin reklamlarda yapacağınız reklamın "Biz bu kadar dakka veriyoz, cipslerden çıkıyoz. Biz ucuz gibi bişeyiz" tarzında olmaması lazım. Pepsinin yaptığı reklamlar şu anda "Biz kötüyüz o yüzden ucuzuz." diye bağırıyor. Bırakın kampanyalar internet üzerinden virallerle ulaşsın insanlara. Reklamlarda Profilo'nun reklamları ya da Snickers'ın "açken sen sen değilsin." tadında reklamlar kullanmanız gerekli diye düşünüyorum.

(Ehem. Kapitalist düzene yardım ediyoz lan. asdaf. Eğer işe yarar bir öneri sunan olursa Pepsi'de bi iş ayarlarsın herhal :)

Edit: 79 dakikalık bir dota maçından çıktım beynim muşmula gibi oldu. Düşük cümleleri idare ediver.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yekeyeke said:

Pepsi satmak için kontör, oyun içerikleri vs veriyor. Coca Cola gibi hiçbir şey yapmadan satamıyor çünkü. Ben ne yaparsa yapsın almıyorum mesela, tadı çok değişik geliyor, beğenmiyorum. Ne yapsa satamaz bana mesela diye düşünürüm, burger kingte pepsi var, gidip 7up falan içiyorum.

Atıyorum Steam'de oyun verse belki düşünülür ama kitlesi çok az, gidip bir kod verse, o kodu girdiğimizde 3 4 farklı seçenek çıksa, isteyen istediğini seçse belki bu şekilde bir fikirle değişik bir şey olabilir. Ya da atıyorum bir HTC One versin, ama 1 sene hep pepsi alalım :). Böyle bir şey olabilir belki. Bilemiyorum, tadı fena.. Başarılar size.
satılan pepsilerdeki kod kullanım oranı, promosyona duyarsız veya promosyondan habersiz bir tuketici cogunlugumuz oldugunu gosteriyor. yani yapmadan da satılıyor.

coke'un ise kendi loyalty platformu var, 433(actual sayı) adet 250ml can içerek alabileceğiniz diablo 3 pc gibi ürün/hizmetler sunduğu.

steam için dedigim gibi calisiyorum. becerirsem ilk size söylerim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla son 5 senedir Pepsi promosyonsuz ürün satmıyor nerdeyse. Reklamlarda da Azra Akın görmekten gına geldi misal :). Cola'nın mutlaka kendi Loyalty klübu vardır ama ben Türkiye'ye bakarak söylüyorum bu satılma satılmama olayını. Cola'nın Loyalty olayını ben bilmiyorum mesela Türkiye'de, üye olan var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace said:


pazar payı kazanmaya çalıştığımız hedef kitle CCI'ın kalesi olan A B ses grubu olsaydı, evet dedigin sekilde reklamlarla, stratejilerle, ünlülerle ilerlemek mantıklı olurdu, fakat türkiye demografyasında bunun dısına kalan da kocaman bir kitle var, promosyona ve fiyata duyarlı, hayatlarındaki öncelikler ellerindeki taşıdıkları fiyakalı kırmızı teneke olmayan.

switcher denen bu kitleden pazar payı almak, yılların imaj inşasını yaptığı ve buradaki çoğu insanda oturttuğu algı olan "abi koladan vazgeçmem"ci insanlara, yıllar sürecek boş reklamlara para dökerek ulaşmaktan çok daha kısa ve karlı.

daha kısaca anlatmak gerekirse, kimi oynatırsak oynatalım reklamda, dürüstçe söylemelisiniz ki, gidip pepsi alacağınız yok.
biz de az çok bunu bildigimz icin 100 harcayıp sizi ikna etmek yerine, uzun vadeli stratejilerle, elimizdeki parayı verimli kullanarak, 1 harcayıp kayserideki nurten teyzeyi ikna ederek başlamayı seçiyoruz. her nasıl cci yıllar içerisinde pepsi'nin liderliğini çeşitli stratejilerle (kesinlikle başlangıç noktası reklam değil..) aldıysa, gelecekte olacagı varsa bu degisimin, o da buradan baslamıs olabilir. (pep 3 senedir pazar payı kazanıyor, 1/5 olduğu bir durumda dahi)

çok genel bir yanılgıdır herkesi kendinizin ve yakın çevrenizin düşündüğü gibi düşünür sanmak, doğal olarak.

en kolay örnek: türkiyedeki steam kullanıcısı sayısı taş çatlasın 250.000 kişi olsa, ve biz bunların hepsine kampanyayı duyurabilsek bile, günlük oyuncu sayısı 1.7 milyon olan okey plus'ın %20sine duyurabilmekten daha kısıtlı bir erişim sağlıyor, bırak bu insanları ikna edebilmeyi.

ama tabiki, steam candır, kullanıcısı sadıktır, bu sebeple de iletişim içerisindeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yekeyeke said:

Valla son 5 senedir Pepsi promosyonsuz ürün satmıyor nerdeyse. Reklamlarda da Azra Akın görmekten gına geldi misal :). Cola'nın mutlaka kendi Loyalty klübu vardır ama ben Türkiye'ye bakarak söylüyorum bu satılma satılmama olayını. Cola'nın Loyalty olayını ben bilmiyorum mesela Türkiye'de, üye olan var mı?
türkiyeye özel, türk ekibinin yaptıgı bir loyalty programı bu zaten.
yüksek değil.

düşün bak, burda herkes günde bilmemkaç lite kolayı hali hazırda içiyor, bir de yanına beleş mal almak varken, coca cola bile bas bas bağırarak bu platformunu duyuramıyor, duyurduklarından da geri donus alamıyor..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zor bir uğraş açıkçası, pepside mi çalışıyorsun yoksa reklam ajansında mı bilmiyorum, ben de bi 6 7 sene reklamcılıkla uğraştım. Piyasadaki 1.'den pazar kapma mücadelesi her sektör için zor. Cola'nın reklamlarını gayet başarılı buluyorum, çok iyi lokalleştiriyorlar, şu ara çıkan reklamlarda Coca Cola demeden, markayı vermeden, tüm reklamı sessizce geçip, bazen sadece sloganla bitiriyorlar, direk anlıyorsun colayı, artık öyle yerleşmiş marka..

Pepsi de o lokallik yok gibime geliyor, hani Cola bizden biri gibi oldu ama Pepsi o seviyeye ulaşmadı gibi.. Hani Messi de Pepsi içse, Obama da içse, en sevdiğimiz insan da içse, değişmesi çok zor gibi geliyor. Dediğin gibi yanılgı da olabilir bu çevreyle alakalı ama, mesela bazı arkadaşlarım var Pepsi içer, Cola hiç içemez. Meşrubat olayı çok zor sektör, atıyorum hiç portakal suyu içmem sevmem, Cappy Pulpy nasıl damağıma uyduysa litrelerce alıyorum, çok tüketiyorum..

Ne versen Pepsi gider sorusunu düşünmek lazm :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

marka tarafındayım.
2 senedir lipton ice tea'deydim, lider olmak da kesinlikle kolay degil, hele ki her sene %40 %50 buyuyen bir pazarda liderligi korumak, rakibinin coke gibi sonsuz bir havuzu varken, her ay yeni bir rakip pazara girerken (fuse, bim, nestea, didi, snapple, arizona)

ben basladigimda 2 sene once nestea ve azıcık bim vardı, bıraktığımda elini sallasan buzlu cay :)

evet mesrubat zor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nestea'de Nestle isim hakkı patlayınca Fuse oldu diye duydum. Onlar aynı diyebiliriz :). Didi'yi de salla, dünyanın en büyük pazarlama hatası ile çıktılar, reklamı verdiler her kanalda, markete gittik rafta yok, reklam bitti, şu an tüm raflarda Didi.. Fail.

Şöyle de bir durum var, Coca Cola direk jenerik ismi almış, Pepsi bir sonraki ürün ve direk Cola'yı çağrıştırmıyor. Misal Didi nedir? Buzlu çay demez kimse, ice tea der, e Ice Tea diye markası var Lipton'un. Nestea IceTea mesela, tutmadı.. Pimapen, Solo gibi jenerik isimler olaya 1 0 önde başlıyor. Pepsi global marka, direk Pepsi Cola'yı değiştirip bişey çıkarmaz ama aynı ürünü Cola'ya benzeyen ya da direk sadece Cola şeklinde çıkarsa belki farklı şekilde etki yapabilir :).

Ulan şimdi tutar bu iş, gitti milyon dolarlık fikir.. Neyse paticilik sağolsun :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlarla beraber kaldığımız bir gece baya bir cips almıştık hepsinin içinden de pepsinin kutu kolay zımbırtısı çıkmıştı. Ertesi gün bişeyler almaya tekel bakkal tarzı yerlere gittiğimizde 3 farklı yere sorduk hiç biri pepsi satmasına rağmen kampayaya dahil değiliz deyip vermemişti mesela. Bizde coca cola alıp devam ettik.

Bu arada pepsi twist bulanabilirliği artsa hiç fena olmaz. Seviyodum ben onun limonlu tadını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- kapakla mapakla ugrasacagınıza önce o tadı değiştirin.

- size olan son saygı kırıntılarım da seda sayanla bitti. Onu akıl eden arkadaşı gönderin veya idam edin. Reklam departmanınıza veya ajansınıza günde en az8 saat coca-cola reklamı izletin. Ayşe teyzeye nasıl ulaşılırmış öğrensinler.

- bir de spekülatif haber yapın mesela pepsi yazısını el yazısıyla yazıp sonra "kutularda pepsi yazısını tersten okuyunca -allah var, muhammet var- yazıyor diye söylenti çıkarın. Sadece bizim yobaz cahiller alsa köşesiniz.

- burger king'in yakasından düşün. Güzelim hamburgerleri mundar ediyorsunuz.

- eski şişe ürünlerinizi yeniden nostarji ürünü olarak çıkartın. En son pepsiyi 1989 yılında o şişelerden birinden içmiştim. İyiydi baya.

- pepsiman diye bir kahraman oluşturun. Onun oyuncakları falan. Evde ki cocuga ulasırsanız zaten gerisi gelir. Örumcek adam ve pepee'nin başarısı ortada. (Bu tutarsa payımı isterim)

- akıllı olun, adam olun coca cola önünde saygı ile eğlin haddinizi bilin haddinizi!! fatihalar, yasinler bitmez karadeniz'de....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...