Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba akü arızası.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Arabayı adres sorayım diye park ettim işim 1 dakika civarı sürdü, sürmedi ve tekrar çalıştırdığımda araba çalışmadı. Mazotu var ve ışık yanmıyor. Anahtarı çevirdiğimde ses seda yok ve göstergeler zar zor gösteriyor. Ayrıca otomatik camlar ise böyle cılız çalışır çalışmaz arası kapandı zorla.

Ben akü bitti diyorum fakat çalışan arabanın tak diye aküsü bitmesi anormal değil mi? Çözüm için yeni akü mü alayım yoksa tamirci çağırıp biraz şarj edip gideyim mi?

Böyle sorun başına gelen var mı?
Mesaj tarihi:
Bu havalarda akü öyle birden kolay bitmez ama olabilir de, son demlerini yaşıyordur.


Bi de kutup başlarına bak, bazen bi titreşim temassızlığa neden oluyor. Çok geldi başıma benim.

Öksitlenmiştir çok ufak bi nokradan temas esdiyordur. Civata da gevşemiştir bi sarsıntı o teması da keser.
Mesaj tarihi:
SeaGle said:

Civata da gevşemiştir bi sarsıntı o teması da keser.


Adres ararken garip garip sokaklara girdim ve arabayı hoplata hoplata bir hal oldum

Kesin bu şeylerden dedim ama elektriğin yol ile ne alakası var dediydim bak şimdi çözdüm gibi olayı
Mesaj tarihi:
kutuplar arasında kısa devre yapmazsan bişey olmaz.

Kuru tip aküde zaten bişey olmaz. Bi tek kutup başlarındaki oksitlenmeye dokunduktan sonra yıka elini. Başka bişey yok.
Mesaj tarihi:
mahoolmez said:

benim araba marş bastıktan sonra tekler gibi oluyor, akünün üstündeki lamba mıdır nedir baktım siyah. aynısı başıma gelecek galiba


şu siyah olayını detaylı açıklyabilir misin?
Mesaj tarihi:
Her akünün o gösterge rengi farklı. Akü üstünde belirtiyor o renkleri ona bakın.


Bizim arabanın aküsünde siyah oldu mu şarj iyi, başka arabada siyah olunca şarj yok vs vs.
Mesaj tarihi:
SeaGle said:

kutuplar arasında kısa devre yapmazsan bişey olmaz.

Kuru tip aküde zaten bişey olmaz. Bi tek kutup başlarındaki oksitlenmeye dokunduktan sonra yıka elini. Başka bişey yok.


Şimdi tamirciye vereceksin bi vidadan ötürü bir sürü para. Muhtemelen bunun gibi birsey. Eğer yapamazsam tamirci bakarız artık sağol seagle
Mesaj tarihi:
5-6 sene aku icin iyi bi sure, iflas etmesi gorulmedik bisey degil bu surede.

Yalniz oyle hoppa diye bi kac dakikada camlari bile calistiramayacak kadar kendini sermesi sacma. Mars motorunu cevirmeye calisip da gucu yetemese neyse, ses bile gelmiyor diyorsun.

araba nedir? baska bisey kokusu var sanki..
Mesaj tarihi:
Önce sıcak su dök kutup başlarına, kaba pislikler dökülsün. Sonra sök 180 ya da 220 kum zımparayla fln zımparala (çok kalın değil, .ok ince de değil işte, kum mum aramasan da olur bul uygun zımpara). İyice temizledikten sonra tak, civataları sık. Bi de gres sür kutup başlarına hava ile bağlantısı kesilsin, koruyucu kapağı da vardır plastik onu da tak. gogo.
Mesaj tarihi:
aynen, adam gibi aku kutusunun kapagi falan yoksa pislik mislik olmustur seagle in dedigi gibi diye tahmin ediyorum. Arabasina bakmayan insan hayal etmekte gucluk cektigimden direk o sikki eliyordum asdfas
Mesaj tarihi:
SeaGle said:

Önce sıcak su dök kutup başlarına, kaba pislikler dökülsün. Sonra sök 180 ya da 220 kum zımparayla fln zımparala (çok kalın değil, .ok ince de değil işte, kum mum aramasan da olur bul uygun zımpara). İyice temizledikten sonra tak, civataları sık. Bi de gres sür kutup başlarına hava ile bağlantısı kesilsin, koruyucu kapağı da vardır plastik onu da tak. gogo.


Harfiyen uygulayacağım
Mesaj tarihi:
Aynısı geçenlerde bana olmuştu, 9 senelik falan akü. Akünün içinde bi parçanın kırıldığını falan söyledi usta, bilmiyorum ne kadar doğru. Ama akünün boşalmasından çok bozulması durumu. Değiştiriyosun çözülüyor sorun. Arabayı başka arabanın aküsünden bağlayarak çalıştırabilirsin muhtemelen
Mesaj tarihi:
kapak yok clio III de, pislik olmaya musait yerde akunun pozisyonu. Etrafli bi temizlik duzeltir.

seagle in soyledigine ek; sokerken once negatif uc sokulur. Takarken en son negatif takilir.
Mesaj tarihi:
Arabayı hep ağaç altına park ediyorum yaprak,toz,duman polen ne varsa arabaya geliyor. Arabanın pislenmemesi anormal olurdu. Hatta polenlerden arabanın rengi yeşile dönecekti 2-3 günde. İşim bitsin şöyle bi yıkayayım derken başıma gelenlere bak.

Bunu öğrendiğim iyi oldu. Önce eksi uç
Mesaj tarihi:
Selam,

Yağ kullanma! Yağsız kontak spreylerinden alıp sık.

Benim başıma gelmişti, araç yolda kaldı :P Çalışıyor ama durunca küt... Sonra bir de baktık ki kutup civatalarının arası pislik olmuş.

Yağsız kontak spreyi harici bir şey kullanma!!!!

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Dün açtım aküyü ama zerre pislik,çatlak,küf göremedim. Sanki 5 dakka önce sıfır akü takılmış gibi duruyordu.

Sigorta falan yanmış olabilir mi? Bugün oto elektrikçi alıp gideceğim arabanın başına
×
×
  • Yeni Oluştur...