Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

oyunun 5 yıl boyunca aynı motoru ve temeli kullanacak olması bence tamamen bir eksi. tembellikten başka bir şey değil. 2013'deki motor ile 2017'deki motorun aynı olması neden bir hedef olarak konulmuş ki?

2013'de bile oyunun grafikler son derece vasat. tamam grafik öncelik sahibi bir şey değil. fakat 2017'de bu grafiklerle oynamayalım ya ayıp.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son update ile birlikte bir cok yeni reward ve 5 oyunu da iceren 120 dolarlik "Explorer - All Digital" cikti. Ilgilenenlere duyurulur. Ayrica KS'de son iki gun ve 1.5 M stretch goal asilmak uzere. Malesef hala Tracy Hickman romanini iceren 1.8 M hedefine cok var.

Bir de hala, SP/MP tartismalari var. Son dev talklarda ve SOTA sitesindeki aciklamalarda soylenen oyunun (isteyen) son kullanici icin MMOdan bir farki olamaycagi. Yani tek bir persistent dunya, PVP (buyuk ihtimalle PVP zonelarinda ve lootlu) vs... UO2 bekleyenler KS'ye tekrar bir baksin derim cok gec olmadan.

Ayrica tum backerlar, oyun cikinca Knight Home'uma bekliyorum ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim için niye geç olsun abi? projeyi başarısız bir şekilde sergileyenler için geç olacak. saçma sapan SP temelli anons edip, oyuna mmo themeleri eklemek için yüz binlerce dolar isteyen başarısız ve şuursuz bir KS'di. madem MP tarafı ağır olacak, o zaman persistant world ve max. player allowance gibi nitelikleri açıklayacaklardı.

madem oyuncuların talebine göre projeye yön vereceklerdi, o zaman KS ile başlamadan nabız yoklarlardı. arzu edilen niteliklerde açsaydı bunun 2 katı para kaldırırdı. oyuncu mutlu olur, yapımcı rahat rahat çalışırdı.

göç yolda düzülür projesi. geçiniz.

ayrıca 5 oyun olacağı ve her oyun için sizden para alacağını da hatırlatırım. mmo falan olmayacak yani, geçin bu fantezileri. publicity yapıyorlar büyük ihtimal daha çok para toplamak için. ek bilgi, 5 yıl boyunca çıkacak 5 oyun için aynı motoru ve mekanikleri de kullanacaklar. geliştirilmeyecek. 2017 de 2013'de çamur olan motorla oyun yapacaklar anlamına geliyor bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Projenin basarisiz bir sekilde sergilenmesi konusunda son derece haklisin fakat basarisiz bir KS demek biraz haksizlik olur (1.5 M iyi para ve ilk gunden bu yana cok fazla gelistirdiler KS campaignini aldiklari input dogrultusunda).

Ayrica, persistent world olacagi ilk gunden biliniyordu. En fazla ne kadar oyuncu olabilecegi gibi bilgilerde yine RG tarafindan en bastan aciklandi. Shardlara bolunmemis tek bir dunya olacak fakat implementation bakimindan standard mmorpglerden farkli olacak (daha cok server- yerine client-based).

Tekrar ilk noktaya donersek, neden insanlarin yarisi bundan haberdar degil. UO2 bekleyenler icin evet projeyi cok basarisiz olarak sergilediler. SOTA forumlarina bakinca bunun da nedeni ortada. Ne kadar tam UO istiyorum diyen insan varsa bir o kadar da sadece Ultima 4, Ultima 7 istiyorum diyenler var. Ara yolu boyle bulmaya calistilar ve oyun bir kimlik bunalimina girdi.

Stretch goaller ise sadece oyunun initial releaseinde bulunmasi icin orada. Yani bir cok defa soylendigi gibi, eger KS sirasinda stretch goaller gecilemezse bile, oyun ciktiktan sonra bunlar teker teker eklenecek. Yani MMO featurelari icin ekstra para istemiyorlar. Oyun zaten MMO. Sadece extra featurelari (mesela tiyatro), su anki hedeflerinden daha erken oyuna dahil etmek icin istiyorlar. Bunlar da zaten dedigin gibi KS'den once nabiz yoklanarak belirlendi. Ozellikle uzerinde durulan konulardan birisi oyunun cabuk cikmasini mi, extra featurelarla cikmasini mi yoksa ortada bir yol mu istiyorsunuzdu.

Demek istedigim, MMO olacagindan emin olabilirsin fakat son nokta hakkinda pek bilgi sahibi degilim ve gercekten senin dedigin gibi ise (5 yil ayni motor & mekanikler) pek ic acici degil fakat 5 oyunun her biri ayni persistent dunya uzerine eklenecek ve yeni hikayeler getirecek (yeni adalar vs.).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Birazdan SOTA sitesi uzerinden hangout basliyor (RG ve diger devler ile).

Gec kalmayin dememin nedeni ise sadece KS sirasinda verilen rewardlar icindi (5 oyun 120 dolar, land deedleri, UO daki gibi bir glass sword, yeni skillere erken access, vs.). Yoksa aquila'nin da dedigi gibi funding goal coktan gecildi ve inanilmaz bir feedback aldilar. Tabii bir de ben Tracy Hickman romani icin 1.8 M istiyorum fakat olasi gozukmuyor su an. Sirf onun icin belki daha sonra yeni bir KS yapabileceklerini soylediler neyse ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu mmorpg değilde çok kişili mp olma işi biraz sıkıntılı ya. düzenli olarak 100 kişi tanıdık toplanmayacağına göre yine sunucular açılacak ama 100er kişilik sunucular olacak ve girdiğin zaman sunucuda totalde 4-5 kişi falan olacak gibi geliyor bana. bilemedim. sp kısmı da üvey evlat gibi kalacak bence. bilmiyorum neden böyle bişey deniyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth, multiplayer mekanigi tam olarak oyle degil. Standart MMORPGler gibi herkesin ayni anda oynayacagi tek bir persistent server olacak. Yani kendin 100 kisi toplamana gerek kalmayacak veya az kisilik sunuculara bolunmeyecek. Farki ise sen ayni zoneda olan herkesi goremeyeceksin ve her seyi server yapmayacak bir cok is clienta dump edilecek. Yalnizca serverin sana icin sectigi en relevant [max. oyuncu sayisi kadar] kisileri goreceksin. Yani bir nevi shard sistemi ile eve gibi bir dunyanin birlesmesi. Diyelimki 100 kisilik 10 shard yerine, 1 tane 1000 kisilik server olacak ama sen bir anda sana en relevant 100 kisiyi gorebileceksin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim yine çok aklım karıştı ya. bu oyun mmo değil denmedi mi? nasıl birden mmo oldu? mp desteği olduğu için mmo nasıl oluyor? serverların persistant olacağı ve max. player kapasiteleri nerede ne zaman açıklandı? parayı verene skilleri erken açarım nasıl bir saçmalık? hosting player bazlı olmayacak mı? modding desteklenecek denmedi mi ayrıca? mmo ise neden 5 tane oyun çıkıyor her sene? oyun mmo ise neden mmo olarak afişe edilmedi?

nasıl başarısız bir ks'dir arkadaş, oyunun ne olduğunu öğrenmek için dev mi takip edecez? insan oyunun belli olan featurelarını KS sayfasında belirtmez mi? benim gördüğüm hiçbir yerde "mmo" yazmıyor, şimdi oyun mmo denmeye başlandı.

bu funding ayrıca o adam için başarısızlıktır. bahsettiğimiz kişi herhangi bir developer değil. bir jenerasyon bu oyunlar ile yetişti, daha başarılı bir KS olsaydı -her kesimi ayrı ayrı cephelerde tatmin etmeye çalışmak yerine, bir aspect seçilip odaklanılsaydı (mmo veya değil)- ve rewardlar daha başarılı seçilmiş olsaydı (interaktif müzik entrümanları?) ben en az 2 katı para toplayabileceğine inanıyorum.

5 oyun olacak, her yıl çıkarıcaz, hepsi aynı motoru ve mekanikleri kullanıcaz demek aynı ineği yıllarca sömürücez, tembeliz ve aynı şeyi geliştirirken her yıl sizden retail parası alacaz demekten başka bir şey değil. eğer ki konuşulan proje bir mmo'sa. çünkü mmo çıkar, geliştirilir ve exp çıkar, "yeni bir oyun" gibi her yıl tekrardan çıkarılıp retail parası istenmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O konuda henuz net bir sey soylenmedi. Kendi deyimleriyle the jury is still out. Benim anladigim kadariyla (muhtemelen clientin engine limitine gore) max oyuncu sayisinin altinda ise herkes gorunecek. Onun disinda, sosyal medya ile baglanti, oyun icinde daha once karsilastigin kisiler, hikaye ile alaka, veya optional olarak random bir secim konusulanlar arasinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sturmbb said:

O konuda henuz net bir sey soylenmedi. Kendi deyimleriyle the jury is still out. Benim anladigim kadariyla (muhtemelen clientin engine limitine gore) max oyuncu sayisinin altinda ise herkes gorunecek. Onun disinda, sosyal medya ile baglanti, oyun icinde daha once karsilastigin kisiler, hikaye ile alaka, veya optional olarak random bir secim konusulanlar arasinda.


iyi de bu oyunun iyi mi kötü mü olacağını belirleyen çok kritik bir eleman. daha bunun nasıl bile olacağı muallaktayken ben güvenemedim. neden böyle bir sisteme gitmişler onu açıkladılar mı? ne açıdan daha iyi olacak vs gibi bir açıklama yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RG:

“…in Open Mutiplayer, we favor the friends you know, but expand to include strangers once your friends are accounted for. Only when a map is overloaded, will it prioritize based on those you know well over strangers that you will see.”

In short, we are not deciding who is relevant, you are. We are simply allowing a system that grants “friends” priority over strangers. “Others” will also be included in that players you can interact with, once your friends are accounted for.”

Bu da dev blogdan:

Open Play Online (OPO)
In OPO players will see everyone that the server thinks they should see. This will not necessarily be all people in the area but should be people you care the most about based on what we believe is their relevance to you.

For the most part, OPO will feel like an MMO. Lots of social interaction options with friends and other players. We are trying to distinguish ourselves from traditional MMOs only in that, unlike a normal MMO players are frequently connected directly to each other instead of all data flowing through our servers. We believe this will provide numerous advantages to both players and our service, but does differ from a traditional MMO in that the upper limit of players simultaneously on one map may be restricted.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...