Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dolandırıldık, napmak lazım?


Suark

Öne çıkan mesajlar

reampage said:

Parayı alırsınız hertürlü fakat işte baş ağrısı.
Birde abi telefondan niye yaw. Görmediğin ne olduğunu bile bilmediğin bir ürüne 900tl.

abi dilimde tüy bitti akşam bana sölemese bide sormasa ortayada çıkmicak
nasıl verirsin kredi kartı numaranı görmediğin işlemin onayını
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konu biraz karıştı, toparlayalım.

Mağdur kişi aranıyor, bize kart numaranızı verin size x+y gönderecez deniyor. Gerekli bilgiler alınıyor. Daha sonra dolandırıcılar tarafından bu bilgilerle başka bir online alışveriş yapılıyor.

Bu durumda kart sahibi dolandırılmış oluyor. Yapması gereken harcama itirazında bulunmak. Ve kartını kapattırmak.

Cayma hakkı kullanılacak bir durum yok burada. Cayma hakkı kullanmak için sipariş sahibi senin olman gerekiyor. Kullanacam dersen işlemi kabul etmiş olursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iade etmeme diye bir durum yok cayma hakkı diye birşey var. internet alışverişlerinde var ama telefondan satılmışsa işliyormu bilemiyorum.

şimdi baktımda cayma hakkının kullanabileceği bir durum değil adamlar dolandırıcı ürün falan göndermezler

bunlar yüzünden tanımadığım bir numara arayınca, açmadan önce internette aratıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Llama said:

dolandırıcı oldugunu nerden biliyon abi...
adamlar yollamamış mı hem kalkıp kredi kartından düşülen fırma neyse oraya iade yada dava açıcaklar


http://www.tellows-tr.com/num/02129120008
http://www.uludagsozluk.com/k/02129120008/
http://www.hukuki.net/showthread.php?102587-Telefon-Dolandiricilari
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önemli olan şu. o firma gerçekten firma mı. firma ise iade etme talebini bildirecek ve parasını geri alacak. zira mesafeli satışlarda 1 hafta itirazsız cayma var.

parayı çeken firma değil kişi ise, o zaman hem dolandırıcılık davası açıp hem chargeback isteyebilir.

ayrıca her 2 durumda da hiç iplemeyip direk chargeback veya istek dışı harcama şikayeti yapabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Chargeback nedir?


"..İtirazın sebebine göre farklı belgeler talep edilebilir. Genel olarak en sık rastlanan itiraz sebebi söz konusu işlemin kart sahibinin rızası dışında yapıldığıdır. Bu durumda mal ve/veya hizmetin kart sahibi tarafından teslim alındığını yasal olarak ispatlayan bir belge gerekmektedir."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...