Dartanian Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 tsi teknolojisi o :D bu pek cayır cayır değil gerçi çıkarım 100le yokuşu çok kötü değil. dizelle rahat takılırsınız. Alın o fiyatlara alınabilcek en çok donanımlı araçlardan bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Turboşarj yoksa sıkıntı oluyor tabi, 1.2 pololar var turbosuz onlar da tıkanıyor çabucak. Ama dizel corsa alınır. Çok tatlılar lan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Bir de sanırım 2014te kasa değiştircek haberiniz olsun. İzmirdeysen vereym gez bi tur sdfasd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Ya zaten değiştirir 2 sene sonra, uzun ömürlü araç almayacak muhtemelen. Değiştirir derken satar, daha ucuz bişey alır, aradaki farkı düğün masrafına ekler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Alın alın biz arkadaşa polo, fiesta ve corsa arasında kalmıştık. Hepsine baktık çok bomboştu diğer arabalar benzer fiyatlarda. Aynı donanımdakini bulmak için rahat bi 4-5 milyar ekstradan vermek gerekiyodu ona da corsa aldık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fin Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Namessar said: ee, simdi sen insaa ettigin duraktan yolcu alamiyorsan, aldiginda insanca tasiyamiyorsan, full kapasite sikistiriyorsan milleti daha ilk duraktan, hangi yuzle bana toplu tasima kullan diyebiliyorsun? onu diyen adam izmir köylüsü ya miamiyle falan kıyaslıyor izmir'i dfsdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fin Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 NÜFUSA KAYITLI OLDUGU YER:ALİAĞA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2013 Fin said: Namessar said: ee, simdi sen insaa ettigin duraktan yolcu alamiyorsan, aldiginda insanca tasiyamiyorsan, full kapasite sikistiriyorsan milleti daha ilk duraktan, hangi yuzle bana toplu tasima kullan diyebiliyorsun? onu diyen adam izmir köylüsü ya miamiyle falan kıyaslıyor izmir'i dfsdf yok yahu, kadir topbas ve ondan onceki metrobus projesine katkida bulunan tum istanbul belediye baskanlarini kastetmistim ben orda. chrome a demedim onu kastediyorsan :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2013 esim doktor. calistigi devlet hastahanesi metrobus hattinda. ona ragmen normal otobuse biniyor hala ornegin. yarim saat daha otururum o iskenceyi cekmem diyor. ama hatta sefer sayisi azaldi diye baya sikayet etmisti metrobus ilk acildiginda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 "Yurtiçinde litresi 4.84 liradan satılamayan benzin Tüpraş tarafından litresi 1 TL civarında fiyatla ihraç edilmektedir. Devlet sadece 2012 yılında 2.4 milyar lira vergi kaybetmiştir." Nasıl bir salaklı bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 işte cemuzan dalga geçmiomuş demekki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 18, 2013 Law said: "Yurtiçinde litresi 4.84 liradan satılamayan benzin Tüpraş tarafından litresi 1 TL civarında fiyatla ihraç edilmektedir. Devlet sadece 2012 yılında 2.4 milyar lira vergi kaybetmiştir." Nasıl bir salaklı bu. o petrolu her durumda isleyecek mecburen diger yan urunlerdeki ihtiyac icin. dolayisi ile benzin burada byproduct oluyor aslinda. litre basina uretim maliyeti hammadde maliyeti ile beraber 1 liradan az ise ihrac edilmesi daha iyi bu arada. devlet potansiyel vergi kaybi yasar ama yakit tuketimi az olacagi icin dis kaynaga kaptiracagi paranin bir kismini geri almis olur. ek vergi kazanci kisa vadede daha iyi olabilir ama uzun vadede daha az yakit tuketmek tum memleket icin daha iyi. not: 1 liradan daha pahaliya uretiyorsak o zaman bu yazdigim degisir tabi ki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Petrol zirvesini geçeli çok olurken şimdi mi akıllarına gelmiş bu? ABD ucuz benzin kullanıyorsa sebebi Avrupa'nın dizel ve LPG ye abanmasıydı. Vergi kaybı yaşadık diye ağlıyorlarsa ihraç etmeyip stoklasınlar o kadar benzini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Mino said: Petrol zirvesini geçeli çok olurken şimdi mi akıllarına gelmiş bu? ABD ucuz benzin kullanıyorsa sebebi Avrupa'nın dizel ve LPG ye abanmasıydı. Vergi kaybı yaşadık diye ağlıyorlarsa ihraç etmeyip stoklasınlar o kadar benzini. Devletin bir seye agladigi yok aslinda. Devleti yillardir ikna etmeye calisanlar akaryakitcilar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Devletin de ağlaması lazım, giden petrolün yerine yenisi gelmeyecek çünkü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Namessar said: Law said: "Yurtiçinde litresi 4.84 liradan satılamayan benzin Tüpraş tarafından litresi 1 TL civarında fiyatla ihraç edilmektedir. Devlet sadece 2012 yılında 2.4 milyar lira vergi kaybetmiştir." Nasıl bir salaklı bu. o petrolu her durumda isleyecek mecburen diger yan urunlerdeki ihtiyac icin. dolayisi ile benzin burada byproduct oluyor aslinda. litre basina uretim maliyeti hammadde maliyeti ile beraber 1 liradan az ise ihrac edilmesi daha iyi bu arada. devlet potansiyel vergi kaybi yasar ama yakit tuketimi az olacagi icin dis kaynaga kaptiracagi paranin bir kismini geri almis olur. ek vergi kazanci kisa vadede daha iyi olabilir ama uzun vadede daha az yakit tuketmek tum memleket icin daha iyi. not: 1 liradan daha pahaliya uretiyorsak o zaman bu yazdigim degisir tabi ki. Şimdi o üretilen ve ihraç edilen benzin bizim ülkede rafineride üretilmiyor mu ? Daha az benzin tüketmek tüm memleket için iyide (ithal edilmiyorsa tabi en azından döviz ülkede kalır) ben o benzini kendi rafinerimde 1 tl ye üretip iç piyasaya sürmek yerine neden dışarıya cüzzi bir rakama satayı ki? Maliyetine satma tabi benzinide ama dışarı ihraç yerine içeriye verilse benzinin fiyatıda düşecek yani düşmesi lazım. Yani 4.84 den satılmıyor diye mi dışarı veriliyor. Kafam basmadı açıkcası yetemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Selam, Bence benzin fiyatı düşecek ve bu sefer de benzin tüketimi fazla olan araçların ithalatı artacak ve otomoboilden dolayı döviz kaybı yaşanacak gibi bir denge düşünülmüş olabilir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Para öyle diyosunda 300-350bin tl verip çok yakan spor araba alan kişi bence yakıtı düşünmez diye düşünüyorum. He varsaydım ki düşünüyo yine bi çok lüks araba var az yakan. Porsche panamera,cayenne ve bmw 6 ve 7 serileri, mercedes s class, infinity m dizel, hatta jaguar bile dizelleri var. Yani ordan bence çok bi zarar geleceğini düşünmüyorum. Daha doğrusu ordan gelecek ufak bi zarar olsa dahi insanlar daha ucuz olan benzinli araçları alacağından yine ithalat rakamlarında çok bi değişiklik yaşanmaz. He tabi petrol ithalatımız artacaktır ona bişey demem. :D ve tabiiki trafik artar :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 petrolden asfalt, diesel yakit, fuel oil, benzin (gasolin), jet yakiti, kerosen, lpg, kayganlastirici (lubrikant), paraffin mumu, zift, petro-kimyasallar ana uretilen seylerdir. turkiye bunlari disardan almamak icin rafineride petrol isler, zira benzin disindaki kalemleri de kendin islemeyip disaridan almak ates pahasidir. turkiye nin rafinerilerde petrol islemesinin ana amaci sadece otomobillere diesel ya da benzin yakit uretimi degildir. bir varil petrol normalde 159 litre kadar petrol icerir. cikarilan petrolun niteligine gore 31 ila 69 litre arasi benzin uretebilirsiniz. orta dogu ve amerika kitasinin uretimleri yan urun dagiliminda birbirinden farklidir bu arada. dunya ortalamasi yuzde 43 tur. fuel oil ve motorin ikilisi ise dunya ortalamasi yuzde 18 dir. dolayisi ile dizel in benzin den cok daha pahali olmasi mantiken gerekir. Turkiye agirlikli olarak orta dogu petrolu isler. bu nedenle bizde dagilim yuzde 20 civari benzin, yuzde 34 civari motorin ve fuel oil dir. burada turkiye ulke olarak bir petrol urununu islenmis ithal etseydi ne kadara malolacakti onu hesaplar. ithal edilecek urunlerin ham varilin maliyetinin cok uzerine ciktigini farkettiginde ham petrol ithal ederek islemeye baslar. turkiye de sorun benzin disi uretimi ithal etseydiniz ham varilin cok ustune cikacak olmanizdir, bu durumda maliyeti diger urunler fazla fazla karsiladigindan benzin bir fazlalik urun haline gelir. Turkiye rafineri ortalamalari kullanarak soyle anlatalim: 1 varil petrolu su anda tipine gore 91 dolar ila 120 dolar arasi satin alabilirsiniz. 159 litreyi yani. turkiye nin satin alma ortalamasini bilmedigimden atmasyon bir rakam olarak 105 dolar bir ortalama maliyet verelim, 100 litresi 66 dolar, yani 118 tl lik bir maliyetiniz var. turkiye su anda yurt disina benzini litresi 80 cent, yani 1.42 TL civarina satis yapiyor. 100 litre ham petrolu ithal ettiniz, 20 litre benzin, 38 litre fuel oil, 42 litre diger urunler ortaya cikti. 10 litre benzini icerde kallavi vergilerle tukettirdiniz. geriye kaldi yuksek fiyat yuzunden satilamayan 10 litre daha benzin. litresi 1.42 TL den satiyor turkiye su anda, bu da 14 lira satis demek. size 100 litre maliyeti 118 tl den 104 tl ye iner, hem butun ihtiyaci karsilamis olursunuz. simdi siz devlet olsaniz, daha fazla vergi icin cari acigi 14 lira arttirmali misiniz? kimdir vergi geliri hem artar hem tuketilmeyen benzin 3 kurusa satilmaz hem de tuketici kazanir diyenler? sukru kizilot bir ornek ornegin. sukru kizilot, aydin dogan in adami, aydin dogan petrol ofisinin yuzde 50 sahibi olmasi dolayisi ile "tuketim artsin, vergi azalsin, tuketmedigimiz benzini 3 kurusa satmayalim, devletin vergi geliri katlansin" demesi normal. ancak "devletin vergi geliri artsin diye cari acik kallavi arttirilmali mi?" kismina hic deginmemesi gozunuzden kacmamistir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 ... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Law Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 O zaman vurun şükrü kızılota. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 vurmayin, kizilot da olsa sukru sukrudur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 19, 2013 (aslinda fiyat indirimi kadar vergi geliri artmayacak, zira umulan kadar tuketim artmayacak, elastisiyet nedeniyle, o kisma girmiyorum) toplanacak ek vergiden cok ciddi katma deger yaratilarak istihdam, yeni sanayi girisimleri, dunyaya satilabilen tarzda patentler uretilen arge falan cikarabilecek bir ulke olsak, indir vergiyi, arttir tuketimi, artan vergi tahsilati ile olusan o 100 litre basina 14 tl lik ek cari aciga katlan bir sure. ama bizde olay karadelik modeli, para koydukca sistemde kayboldugundan, cari acigi buyuterek gavuristana para kaybetmekle kalirsin. o nedenle mevcut fiyat politikasinda bir hata goremiyorum ben. hem tuketimi belli bir seviyenin altinda durmaya zorluyor, hem uretim fazlasini ihrac ederek ithalat maliyetini dusuruyor, hem de disariya olan enerji bagimliliginin volatilitesini azaltiyor, zira tuketim miktarlari varil basi fiyat bir anda dengesiz firladiginda ayni hizda dusmuyor bir ulkede. yalniz bizim pompa fiyatlarinin biraz fazla pompalandigi da bir gercek. tuketim miktarina ciddi etki edecek fiyat sinirinin cok ustunde fiyatlaniyor su anda. en az 0.5 tl indirilebilir o fiyat yillik ortalama tuketim orani hic artmadan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 20, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2013 Selam, Namessar şu andan itibaren Yakıttan Sorumlu Pati :P Ne doluymuş adam meğer :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 20, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 20, 2013 yurt disindaki depo dolum fiyatini gordugumde, bizim fiyatlar aklima geldiginde fena oluyorum. ama akaryakit lobisinin devlete vergi dusurtturebilmek icin kamuoyu baskisi yaratmaya calismasina da bir dur demek lazim. o vergi dusmeli ancak tuketimi arttirmayacak bir seviyeye dusmeli. yoksa ihrac tutari kadar daha dolari yurt disina sacariz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar