Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

garanti bankası


cempostaci

Öne çıkan mesajlar

şöyle bir problemim var.
2 3 sene önce bir kredi çekmiştim. 3 - 4 ay sonra bitecek sanırım.
garanti bankası kullanmıyorum normalde, sadece aydan aya bu kredimi otomatik çekmesi için para aktarıyorum.1 2 hafta önce garanti müşteri hizmetlerinden aradılar ve bilmem ne sigortası borcunuz gözüküyor. 70 80 lira, bunun ödemesini yapmanız gerekiyor dediler. ben böyle bir sigorta yapmadım desem de kredi çektiğim için otomatik yapılıyormuş. istemiyorum dedim "krediyi aldığınız şubeye gitmelisiniz" dediler. şubeye de gidemiyorum çok uzak. üşenmek değil ama çok uzak gerçekten :).
her neyse ben cuma günü kredimi çeksin diye para aktardım ve bu gün çekilmiş mi diye kontrol ederken benden bu sigorta parasını çektiklerini ve kredi ödememin yapılmadığını gördüm.
ben bu geri zekalı garanti bankasını arayarak bir şekilde sövsem haklı mıyım ? yoksa bankacı varsa haksızsın onu ödemek zorundasın kredinde 1 günlük faize girdi geçmiş olsun cevabı gelir mi ?
bitse şu kredi borcum gerçekten bir an önce iptal ettireceğim hesabımı.
her sene 120 tl kullanmadığım hesap için ayrıca zaten para alıyorlar. hesap işletim ücreti altında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanırım iş bankasına itiraz ettiğin zaman bu yıllık hesap ücreti ödeme olayı kalkıyormuş.
geri iadesi varsa garantiye itiraz etsem, bu parayı alabiliyor muyum?
eğer alabiliyorsam yemin ediyorum bir kuruma bağışlayacağım parayı ya. nefret ettim şu bankalardan. maaş çekmek için hesap açtırırsın yapı kredi çeker her 6 ayda bir 60 tl. başka bankayla çalışırsın yine 60 tl çeker. senede 400 lira para ödüyorum haybeye bu şerefsizlere.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya ne gerizekalı bir sistemdir. telefonla arıyorum müşteri hizmetlerini, sesle yönlendirme istiyor. diğer işlemler diyorum kabul etmiyor. 10 kere tekrarlatıyor aptal karşıdaki bilgisayar kadın.
sonra giriyorum sürekli bir yerlere yönlendiriyor. canlı bir insanla görüşmem için 10 dk menüde geziyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cempostaci said:

sanırım iş bankasına itiraz ettiğin zaman bu yıllık hesap ücreti ödeme olayı kalkıyormuş.
geri iadesi varsa garantiye itiraz etsem, bu parayı alabiliyor muyum?
eğer alabiliyorsam yemin ediyorum bir kuruma bağışlayacağım parayı ya. nefret ettim şu bankalardan. maaş çekmek için hesap açtırırsın yapı kredi çeker her 6 ayda bir 60 tl. başka bankayla çalışırsın yine 60 tl çeker. senede 400 lira para ödüyorum haybeye bu şerefsizlere.


hesap ücreti ile kredi için sigorta farklı paralar ama.?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cempostaci said:

ya ne gerizekalı bir sistemdir. telefonla arıyorum müşteri hizmetlerini, sesle yönlendirme istiyor. diğer işlemler diyorum kabul etmiyor. 10 kere tekrarlatıyor aptal karşıdaki bilgisayar kadın.
sonra giriyorum sürekli bir yerlere yönlendiriyor. canlı bir insanla görüşmem için 10 dk menüde geziyorum.



garanti için haklı müşteri hattını ara direk. 444 0338 miydi neydi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

cempostaci said:

sanırım iş bankasına itiraz ettiğin zaman bu yıllık hesap ücreti ödeme olayı kalkıyormuş.
geri iadesi varsa garantiye itiraz etsem, bu parayı alabiliyor muyum?
eğer alabiliyorsam yemin ediyorum bir kuruma bağışlayacağım parayı ya. nefret ettim şu bankalardan. maaş çekmek için hesap açtırırsın yapı kredi çeker her 6 ayda bir 60 tl. başka bankayla çalışırsın yine 60 tl çeker. senede 400 lira para ödüyorum haybeye bu şerefsizlere.


hesap ücreti ile kredi için sigorta farklı paralar ama.?

yok ben burada hesap işletim ücretinden bahsettim. onun iadesi yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tüketici heyetine gittiğinde bankanın sana paranı geri verip/almayıp diğer müşterilerinden almaya devam etmesi de nasıl bir hukuk bugıdır anlamak mümkün değil.

isteyen gidip bir heyete başvurarak bu ücreti vermiyorsa, demek ki ücreti kesmeleri etik/yasal değil. ancak hiçbir tüketici mercisi(yoktur herhalde böyle bi yer - hatta kesin ekonomide para dönsün diye ibne bakanların falan işidir) de buna engel olmuyor. olm bu nasıl bir saçmalık ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çünkü paranı geri alman 4 aylık bir süreç. O süreçle uğraşmak istemeyenlerin parası adamlara kâr kalıyor. Diğer uğraşan azınlığın parasıyla o işleyen süreçte 3-5 bir şeyler kazanıyodur bu ölüseviciler.
Adamlar o kadar mezarcı ki hesap açarken "2 otomatik ödeme işlemi verirseniz para çekmeyiz" deyip; ilk fırsatta çekiyorlar. Arayıp çemkirince de "ama efendim paranızı geri veremeyiz biz size en az 6 ay boyunca o ödeme talimatının işlemde kalması gerektiğini söyledik" diyip sizi yalancıya çıkarıyolar.

Süreçten kastım tabii ki 4 ay boyunca aktif olarak peşinden koşmak değil; ama toparlaman gereken belgeler arasında bankaya dilekçe göndermen(iadeli taahhütlü) ve adamların cevapları var. Ki en az 1 ay boyunca da cevap beklemek zorundasın. Üstüne tüm belgeleri toplayıp başvuru yapmaya gidince, kimi tüketici heyetleri bu tür işlerde kesin paranı geri aldırtırken; kimisi de senin başvurunu "artık bunlardan bizim lehimize sonuç çıkmıyor" diyip postalıyolar seni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim eşimde garantide çalışıyor.Böyle malum olaylardan çok arkadaşımı bankaya hatunun yanına yolladım.Akşam gelince sorayım bakalım senin durumun nice oluyor.

Ama krediyi çekerken imzayı attıysan yapacak bir secenek kalmıyor.Benimde bir dunya dostum bu sebebden bankaya gitti.sizin atladığınız bir maddeyle haşırt diye dayıyorlar anlayamıyorsun bile .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imza varsa itiraz edemem doğrudur. şu 6 ayda bir kestikleri 60 70 lirayı hiç vermek istemiyorum. haram olsun hatta. hiç kullanmadığım banka için hesap ücreti alıyorlar ya. bunun bi olayı olmalı. max 60'sa hesabın hareketliliğine göre ücretlendirilmeli bence. belli bir hesap hareketinden sonra alsınlar. veya yarısını alsınlar az kullanandan vs. ayıp yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diğer hesapların için uğraşırsın da maaş hesabından hesap işletim ücreti kesildikten sonra iade edilmesini sağlamak çok kolay bir süreç olmalı. ücreti ödeyen biriminizle bir konuş (hr/muhasebe vs.)

3'ü maaş hesabının bulunduğu şube, 1'i farklı şubede 4 hesap tutuyorum garantide; aynı gün hepsinden kesmişler hesap işletim ücreti; tek e-mailde sonraki hafta hepsi iade edildi. telefon ya da tüketici heyeti falan değil yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye Bankalar Birliği Sıkça Sorulan Sorular;

6- Kredi kartı üyelik aidatı alınmasının yasal dayanağını öğrenmek istiyorum.

Birliğimiz internet sitesi ana menüdeki "TBB Görüşleri" başlığı ve "Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu Tasarısı" alt başlığından ilgili yasal düzenlemelere ulaşılması mümkün bulunmaktadır.

Kredi Kartlarından Üyelik Aidatı Alınması Yasaldır. Üyelik Aidatı Alınmasına İlişkin Yasal Düzenlemeler

Bu da bankaların işlem ücretleri bildirisi.

http://ebulten.bddk.org.tr/TuketiciVerileri/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cempostaci said:

imza varsa itiraz edemem doğrudur. şu 6 ayda bir kestikleri 60 70 lirayı hiç vermek istemiyorum. haram olsun hatta. hiç kullanmadığım banka için hesap ücreti alıyorlar ya. bunun bi olayı olmalı. max 60'sa hesabın hareketliliğine göre ücretlendirilmeli bence. belli bir hesap hareketinden sonra alsınlar. veya yarısını alsınlar az kullanandan vs. ayıp yahu.


hiç kullanmıyorsan kapatsana abi sövmek yerine =)

daha kolay
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cantug said:

müşteri hizmetlerini arayıp konuşsana bana mesela 3 tane otomatik ödeme verin hesap ücreti almayalim dediler. böyle bişi yapabilirsin.


Phoenixlin said:

Adamlar o kadar mezarcı ki hesap açarken "2 otomatik ödeme işlemi verirseniz para çekmeyiz" deyip; ilk fırsatta çekiyorlar. Arayıp çemkirince de "ama efendim paranızı geri veremeyiz biz size en az 6 ay boyunca o ödeme talimatının işlemde kalması gerektiğini söyledik" diyip sizi yalancıya çıkarıyolar.


Eğer o 6 ay içinde hesap işletim ücreti çalmak isterlerse gene çalıyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kart ücretini okudum. kart yaptırdık çip taktırdık size bir ay sonra ödeme imkanı verdik vsvsv

said:
Çünkü kredi kartı sahibi,
elindeki kredi kartı ile üçüncü şahıslardan mal ve hizmet almakta, aldığı bu mal ve hizmetin bedelini yaklaşık 1 ay sonra ödemekte, bankaca öngörülen sürede ödeme
yapması halinde bu geç ödeme nedeniyle faiz ödememektedir.


aslında temel neden bu. biz düzgün kredi kartı kullanan adamı dürtükleyemiyoruz. neden dürtükleyemiyoruz.

burda iki yeri anlayamıyorum ben.

1- gişede çalışan memurların parasını neden biz vermiyoruz? onlar da bize hizmet veriyor? kart masrafları ile bu memurların masraflarını ayıran ne? ikisinin de parası bize hizmet vermek için harcanmıyor mu?

resmen hortumlanmadığı sürece batma imkanı olmayan bir sektör o zaman bu abi. her masrafını tüketiciye yansıt. karları cebine indir.

2- madem bu ücret legal bir ücret. neden tüketici heyetlerine başvurulduğunda iptal olabiliyor? iptal olmasının altındaki sebep o zaman ne?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...