-Deno- Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 ne sıklıkla güncellendiği, bir etkinlik düzenliyorsa onun reklamını sosyal ağlar üzerinden ne kadar iyi yapabildiği, sayfa düzeni, saçma salak paylaşımlarda bulunmuyor oluşu (üniversitedeyken, benim üniversitenin facebook sayfası saçma salak şeyler paylaşıyordu, muhtemelen başına iki üç tane 1. sınıf öğrencisi koymuşlar) bizim şirket e-maillerin sonuna facebook/twitter link'i eklettirdi mesela, yazışmalarda karşı taraf da girip baksın diye.
Playbook Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 çok başarılı topic, insight verdi direk ayaktaalkislama.gif
monoscope Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 Bizim burda sosyal medya uzmanı 300tlye çalışıyo stajyer olarak
chrome Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2013 O NE LAN. o ibm in raporunun kapağındaki kadın mı erkek mi. hangisiyse çok fena. ibm ibmeliğine mi öyle yapmış?
Polgara Mesaj tarihi: Şubat 7, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 7, 2013 Facebook'ta mutlaka olmak istiyorsa şirketlerin, yeni ürün, promosyon, etkinlik haberleri ya da uygulama oluşturarak yer alması taraftarıyım. Linkedin’de şirket profillerinin bir şekilde güncel kalması gerekiyor sanırım, çok fazla takip etmiyorum. Twitter'da da yine aynı şekilde ürün tanıtımı vs. gibi haberleri sıkmadan paylaşması mantıklı geliyor. Twitter’da Tuborg'u takip ediyorum mesela Efes de aynı, saçma olabilir ama her gün bir fotoğraf paylaşıyorlar. Bazen insanların çekip yolladıklarını koyuyorlar. Birilerinin fotoğrafım yayınlanır belki diye gaza gelmesini ve şirketi takip etmesini sağlıyor olabilir bu. Ben de hea bugün ne varmış diye açarsam, fotoğraf da güzelse canım çekebiliyor bazen. İşe yarıyor demek ki. Medya, event management vs. gibi sektörlerde de olmazsa olmaz zaten, ne kadar aktif olunursa o kadar bilinirlik sağlıyor. 10 dakikada bir olmadığı sürece hangi aralıklarla, ne şekilde paylaşım yapıldığı, önemli olmuyor sanırım. Bir de takip ettiğim yeni kurulan bir şirket, günde 5-6 kere tweet atıp bazen de tt'lerle saçma sapan cümleler kuruyor, çok itici geliyor mesela. #bugünhavaçoksıcak diyorsan X her zaman yanında. gibi. Ya da herhangi birinin attığı tweetlere, yine 'dert etme, X sana her zaman yardımcı olur' gibi cevaplar veriyorlar. Yeni kurulan, küçük çaplı bir şirket sosyal medyada nasıl daha etkin yer almalıdır, bilmiyorum ama her gün gördüğüm o kadar tweet, şirketin birazcık ilgi çekebilmek adına çırpınışları gibi geliyor. Bi de bu paylaşımları yapsın diye çalışan eleman var, o da gidip typo ya da anlatım bozukluğu yapınca üzülüyorum, içimi döktüm.
aramil Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Peki çevrenizde mesleği sadece sosyal medya uzmanlığı olan bir zat bulunuyor mu?
ahmedinejad Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 uzaktan arkadaşlarım falan var bu işi meslek olarak yapan. tek şey kendini ve yapacağın işi satmayı bilmek, orta zekalı bir adamın bile yapabileceği iş çünkü. tek fark sattığın şeyi anlatabilmek müşteriye.
yav Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 aramil said: Peki çevrenizde mesleği sadece sosyal medya uzmanlığı olan bir zat bulunuyor mu? benim arkadaşım var ama sosyal medyacı deyince kızıyor dijital pazarlama stratejisti gibi bişey diyor kendisine ama sadece sosyal medyayla ilgilenmiyor tabi, firmanın dijital olan her türlü pazarlama kanalıyla ilgili çalışıyor. stratejiler projeler üretiyor (google optimizasyonundan kampanyasına işte) hatta al bak işte en iyisi: http://www.mozturk.org/
Wolas Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 aramil said: Peki çevrenizde mesleği sadece sosyal medya uzmanlığı olan bir zat bulunuyor mu? /var ist da ibm de çalışıyor yeni çıkan haberleri ve sosyal medya sitelerini takip ediyormuş
aramil Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 düşündüğüm gibi sanırım şu an sadece bu işi yapan insan mevcut değil? hatta sosyal medya uzmanı denilmesine bile tepki var. Ben yazılımcıyım, yeni trend artık sosyal medya üzerinden akıyor gibi bir görüş var firma sahiplerinde. Anlatamadığım şey ise kullanıcıyı cezbecek bir metnin, görselin, promosyonun, kampanyan, indirimin yoksa bir süre sonra yok olacakları. bu merakımı gidermek için bilgi topluyorum ve güzel şeylerde yakaladım açıkçası. çıkış noktası her gelenin sosyal ağ apileri de olsun, onlara da bir şeyler göndersin demesidir :D
Fistan Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 şirketin sektörüne göre değişir ki tr de sosyal ağ kullanımı ile son kullanıcıya ulaşmak %10 falan
Theridone Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 aramil said: Peki çevrenizde mesleği sadece sosyal medya uzmanlığı olan bir zat bulunuyor mu? meslek derken?
aramil Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 8, 2013 http://www.kariyer.net/website/isarama/index.aspx?keyword=sosyal%20medya%20uzman%C4%B1
alperozg Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 senko said: son kullanıcıya ulaşmıyorsa hiç gerek yok olay bu. bir otomotiv yansanayi firmasının facebook'u olsa ne olur olmasa ne olur.
monoscope Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 belki indirim yapıyolardır nerden biliceZ?
senko Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 indirim yaparsa sen bilmeyecen zaten otomotiv sirketleri bilcek. onlarda feysbuka bakmiyacak zaten.
Ren Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 bir insan bir markayı online olarak neden takip eder? 1- hakkında kıçını kaldırmadan raf raf ya da store store dolaşmadan bilgi alabilmek için 2- beğendiği bir marka ise markanın ne kadar iyi olduğunu hissetmek için. (zeki kelime oyunları-stil sahibi davranış-sosyal yardım) 3- çıkar sağlamak için.(normal şartlar altında sahip olamayacağı ürünleri kazanabilmek-çekiliş-promosyon-indirim paketleri) 4- bir sorun olduğunda iletişime geçmek. 5- o markada çalışan insanların ne yaptıkları. (bu biraz absürd, ancak bana atıyorum indie oyun yapan kişilerin günlük hayatta yaptıklarını paylaşmaları çok sempatik geliyor. aslında o insanların amaçlarının sadece sizi dürtmek değil geçimlerini sağlamak olduğunu hissettiriyor) biraz daha düşünülse gelir aslında daha fazlası. genel olarak markayı sizin bir arkadaşınız, iyi bir insan olarak gsterecek şeyler bekliyor insanlar. kendimin aptal yerine konmasını istemiyorum ben mesela. sığ reklam denilen şey şu hayatta en tiksindiğim şeylerden biri. örneğin "en güzel çay doğuş çay" sloganı kafamın içine işledi benim. bir kere gidip doğuş çay aldım mı? almadım. promoted content olarak gözüme sokulan şeyin meali benim için biz sana erişemedik, o yüzden cümlelerimizi gözüne sokmak için birilerinin suratlarına para attık. oh ben de rahatladım biraz
monoscope Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Artık şirketlerin web sitesi olması zorunluluğu yetmiyormuş şimdi facebook ve twitter hesabı da olmalıymış
Fin Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 çalıştığım yerler dahil hiç birinin ne twitterına ve ya facebookuna bakmadım gerek yok zaten önemli bizi ilgilendiren bişi varsa milyar tane spam mailin yanında önemsiz bi düzine bok püsür geliyor.yoksa eczacıbaşı voleybol takımımız vakıfbank'a yenildi :( gidip bunu okusam banane lan hiç ilgilenmem zaten benle ilgili bişi bile olsa. sosyal medya stalking dışıda kullanmam
captaincanada Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Sosyal medya uzmanı olarak geçmiyor ancak bazen kampanya müdürü olarak adlandırılıyor bu kişiler işleri sadece sosyal medya üzerinde o ürünle ilgili tartışmaları takip ederler veya insan kaynakları/pazarlama departmanından bir kişiyi sadece sosyal medya üzerinden yapılan kampanyalarla ilgili görevlendirirler.Son tüketiciyle yakın bir ilişki kurulması açısından çok büyük önem teşkil ediyor bence.
aramil Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 9, 2013 bence TR'de bu sosyal medya işleri çok yanlış ilerliyor. mesela geçen gün twitter takip edeyim dedim, millet takipçi kasabilmek için ucu bucağı olmayan saçmalık okyanusunda boğuluyor. TakipEdeniEderim, SadeceTakipleşiyoruz şeklindeki hashtaglar bir yana, millet farklı web sayfaları üzerinden uygulamalara izin vererek habersizce birilerini takip ediyor ya da takipçi kazanıyor. Bizim insanın çokluk olan yerde çoğalması online platformlarda da şaşmıyor tabi ki. Ha twitter'in amacı da sorgulanabilir burada fakat reklam için çok uygun olduğunu düşünemiyorum, böyle bir durum varsa algılayamıyorum ben. Sıkıntı ben de sanırım.
Öne çıkan mesajlar