Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir Şirketin Sosyal Ağlardaki Aktivitesi¿


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bir araştırma yapıyorum arkadaşlar, internet kullanımı açısından paticik belirli bir seviye üzerinde, dolayısıyla sizin görüşlerinizi bilmek isterim.

Bir şirketin sosyal ağlardaki etkinliğinin iyi, yeterli olmasındaki kriterler nelerdir? Linkedin ve twitter üzerinden yol alabiliriz mesela. Bu 2 ağda takip ettiğiniz şirketlerde gözlemlediğiniz iyi olan şeyler nelerdir?

Kendi ürünleri ya da sektörleriyle ilgili haber, bağlantı ya da profildeki görseller midir? Sizin kriteriniz nedir?

Teşekkür!
Mesaj tarihi:
şirketine göre değişir. ama bir normal bir şirketin facebook profili bence olabilecek en saçma şey. banane sizin yaptığınız işlerden, filan.

onun yanında hepsiburada gibi sitelerin facebooku olması güzel bişiy. ürün indirim filan duyuruyorlar...
Mesaj tarihi:
facebook profilinden bilmemneden ziyade ben iki yoldan şirkete direkt ulaşıp en geç 24 saat içerisinde cevap almak istiyorum:

1. Twitter.
2. Mail

Bu ikisinden bana bir gün içerisinde tatmin edici dönüş yapıyorsa o şirket başarılıdır. Facebook kampanyalarının falan hiç bir etkisi yok, aksine tiksiniyorum promoted content olayından.
Mesaj tarihi:
geri dönüş için 24 saat bile çok bence. artık iletişim daha hızlı gerçekleşmeli. dün OKI nokta vuruşlu bir yazıcı ile ilgili bir bilgiye ihtiyaç duydum, 1 saatte karşılık 3'er mail ile hızlıca aldım ihtiyacımı. şaşırttı açıkçası.
Mesaj tarihi:
Şirketlerin facebook'la ilişkisi benim de çoğu zaman midemi bulandırıyor. Kıçıkırık kampanyalar, staj-konferans fırsatları vs. için koskoca kurumsal şirketler önce sayfalarını beğenmeni istiyorlar. Karşımda bir insan görünümde olsalar tokatı basarım o derece eheh.

şimdi baktım neleri beğenmişim diye de
dergi-yayınevleri falan şirket sayılıyorsa onları beğenmişim. onun dışında hep müzik sinema internet sitesi bende
Mesaj tarihi:
aynen, XYZ Kariyer diye sayfa açtılarsa hele acayip kıl oluyorum. Şirketten mutlu insan manzaraları, çalışanlarla yapılmış salak salak röportajlar falan, acayip itici. Schneider Electric mesela bir örnek olabilir buna, Unilever Kariyer de aynı şekilde. Çok çok itici.
Mesaj tarihi:
Şirketin durumuna göre değişir, son kullanıcıya ulaşmasına gerek yok. Yeri gelir markasını hiç kullanmayan kişilerden destek almaya ihtiyacı olur bazı firmaların. Ya da ürünü satın almayacak kişiler de dolaylı yollardan kullanıyor ya da kullanmak zorunda kalıyor olabilir. Veya direk kendileri kullanmasa da kendilerini ilgilendirebilir bazı markalar. Bu durumlarda insanların markanın canlı ve güvenilir olduğunu bilmesi gerekir.
Mesaj tarihi:
peki takip ettiğiniz şirket/firma vb. çok fazla aktivite göstermesi ne düşündürür sizde? 15dk da bir bildirim ya da tweet yollaması gibi.
Mesaj tarihi:
Son kullaniciya ulasmayan,yaptigi isler son kullanicisini etkilemeyen; sirketlerin sosyal medyada varlik gostermesi muazzam itici.
Belli bi egitim programi olan, sertifika ve ortak kriter bidilari olan buyukler haric.

Bunun disindakilerde gunluk 1,ozel durumlarda max 2 ileti disinda bi promoted content yagmuru yagdiriyorsa yine itici.

Gereginde aktif fakat duzgun modere edilmeyen marka sayfalari da itici. Millet full capsle, dusuk cumleler vs gariban gariban seyler yaziyor comment diye, timeline post diye. Ulan ben bu heriflerle ayni seyle mi ilgileniyorum diyip komple vazgeciyorum.
Mesaj tarihi:
Medya sektörü için konuşacak olursak, medya şirketleri için sosyal ağlar vazgeçilemez durumda. İzleyici çekmek, geri dönüşlerini almak için çalıştırılan bir grup insan var.

Sosyal medya uzmanları... Sevmiyorum onları.

Medya sektöründe isen ne kadar çok tweet, post vs, o kadar köfte.

Diğer son kullanıcı şirketleri için günlük 1 tweet, 1 fb post tadında. Daha fazlası hem şirkete hem de ürüne zarar verebilir. Aynı olay tv reklamları için de geçerli mesela. 1 kuşak içinde aynı ürünün iki reklamını görmek insanı tiksindiriyor.
Mesaj tarihi:
rusya da olan firmamizla ilgili bilgi vereyim.

Facebook'tan ziyade Vk.com - Tagbrand.com - twitter - instagram ve foursquare bu sitelerde ciddi ondeyiz. oncelikle takipcilerimizin istedigini 5000-7000 nufustan sonra anladik.

takipciler markadan ne istiyor ?

takipcilerin aktif olan kismi(ozellikle) hediye ve kampanyalari onun haricinde sacma sapan resim fotograflari ve hikayeleri like atip paylasiyorlar.

peki takipciler markanin magazasina gidiyorlar mi ?

bu konuda %100 bir cevap veremem ama Foursquare ve Vk.com'da ki sayfamizdan aldigimiz sonuca bakarsak internet ortamindan ciddi geri donusler aliyoruz.

sosyal medyanin markaya olan avantaji nedir ?

biz firma olarak deri ve kurk isindeyiz ve tv - radyo - dergi en basta olmak uzere cok buyuk paralar harciyoruz ki Rusya'da bu sektor Turkiye'den cok geride olmasina ragmen. Reklam pazari cok dar aslinda bakildiginda ama ozellikle soguk havalarin oldugu zamanlarda cok fazla insan internette oturuyor ve internet icinde belli noktalara reklamlar verip(cuzzi rakamlar degil) takipci kazanmaya calismak. Reklam giderlerimizde son 3 ayda dusus oldu internet sayesinde.

aktiviteler ?

-her gun sacma sapan olacagini bilsekte komik, absurd seyler paylasilmali.
-firma giyim kusam markasiysa ozellikle fotograf cekimlerini ve ya videolari paylasmak.
-aylik hediye cekilisleri duzenlemek(firmanin kendi verdigi hediyede olabilir ve ya partnerler tarafindan saglanabilecek sinema bileti, bilmem ne indirim karti vs.)
-firmanin her magazasindan kareler vs almak vermek.

instagram, foursquare, twitter ?

instagram tamamen zevkine orada olalim diye acilmis bir kullanicidir. olmali demedik yani. ama magaza iclerinde calismalara baslayacagiz.

foursquare firmanin eger magazalari varsa belli yerlerde satin alinip sayfasi olusturulmasi gerekli. smartphone larin yukseklestigi bu donemde bu tip app ler cok onemli.

twitter, tamamen senkronizeler yapilmistir henuz bir sey girilmiyor Rusya'da verimli olmadigi icin. Ama projelerimizin icinde ekibimizden bir arkadasimiz twitter i tam anlamiyla alip takipciyi yukseltip sadece haber bulteni olusturucaz. nerede defile var? defile nasil gecti(kareler), kampanyalar(sehirsel), yine sacma sapan absurd paylasimlar ve marka hakkinda bilimum bilgilendirmeler.

baslica bunlar geliyor. tabii bu Rusya'ya gore uyarlanmis bir tema oldugundan Turkiye'de ki pazarla arasinda daglar taslar var. Tam istedigin cevabi tam olarak bulunamaz ama sistematik sekilde boyle isliyor. 3-4 kisinin basindan kalkabilecegi bir durumdur aslinda bakarsak.

not : henuz turkiye ve rusya bu business sistemine acik olamasada belli bir zamandan sonra aciklik ve netlik verilmesi cok dogru bir karar olacaktir. onerileriniz, fikirleriniz diye.

ben baslica yazdim. bire bir icinde oldugum durum sana ayri bir isik verebilir umarim.

aramil said:

peki takip ettiğiniz şirket/firma vb. çok fazla aktivite göstermesi ne düşündürür sizde? 15dk da bir bildirim ya da tweet yollaması gibi.


durmadan bildirim vermek takipcinin canini s1kar. kacirirsin. denemesi yapildi en basinda. :)
Mesaj tarihi:
IBM'in bi araştırması vardı bunu tezimde de kullanmıştım kaynak olarak, bir bak güzel bir rapor.

ftp://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03391usen/GBE03391USEN.PDF
Mesaj tarihi:
çok güzel geri dönüşler geliyor gerçekten çok işime yarayacak şeyler, çok teşekkürler. inceliyorum IBM'in dökümanı şimdi.

ne çok "çok" demişim...
Mesaj tarihi:
Sosyal medya uzmanı terimi de buradan mı geliyor şimdi? bunları modere zat-ı muhterem mi oluyor SMU? yoksa planlayıp bırakıyor mu? Tam olarak ne iş yapıyorlar çözebilmiş değilim :S
×
×
  • Yeni Oluştur...