Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tofaş'ın kuş serisi..


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

Gerizekalılık genetik demekki. Birisi tünel boyunca farlarını yakmamış karanlıkta azrail gibi geliyor, diğeri de tünel girişinde saçma bir hızla karanlığa ters şeritten dalıyor..

Bence bu hızda hangi araba olursa olsun aynı şey olur. Aracın son manevrada savrulduğu da doğru ama o noktada muhtemelen lastikleri çoktan bitmiş başka hangi marka olursa olsun benzer tepkiyi verirdi yine.

Ülkemizin cahilliğine, fakir zihniyetine çok acı bir örnek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi limit var, üstüne çıkınca ne olursa olsun perte çıkar yani.


Bide araçların zayıf noktaları var, öyle kazalar oluyor dandik araba dediğine zarar gelmiyor, güvenli dediğin pert oluyor fln.


Zaten öldürücü vuruş sekip duvara vurması, tank olsa belki kotarırdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bence kaliteli bir araçta direkt olarak ölmeme ihtimali vardı. Volvo gibi bir aracın gövdesi darbe enerjisini emecek şekilde olacaktır. Airbagler savrulmasını önleyecek, kafalık falan destekleyecek, kemer yumuşak germe(teknolojinin tam adını bilmiyorum) ile göğüs kafesini koruyacaktır. İç organlar zarar görecektir ama bir umut yaşama şansı da olur diye düşünüyorum.

Çünkü kafadan vurup kenara fırlatmamış aracı, binek araç kendi momenti ile sekmiş gibi. Araç sadece duvar etkisi yapmış ona gibi gördüm.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tünel girişinde insan ışık değişiminden dolayı anlık körlük yaşıyor.


bu sebeple tünel giriş ve çıkışlarında viraj olamaz.


ama bu tünele girdiğiniz anda viraj başlıyor... kartalda tam hatalı sayılmaz bence. yolu yapanın mühendisliğine tükürmek lazım bence...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

+1

paramecium said:

Selam,

Bence kaliteli bir araçta direkt olarak ölmeme ihtimali vardı. Volvo gibi bir aracın gövdesi darbe enerjisini emecek şekilde olacaktır. Airbagler savrulmasını önleyecek, kafalık falan destekleyecek, kemer yumuşak germe(teknolojinin tam adını bilmiyorum) ile göğüs kafesini koruyacaktır. İç organlar zarar görecektir ama bir umut yaşama şansı da olur diye düşünüyorum.

Çünkü kafadan vurup kenara fırlatmamış aracı, binek araç kendi momenti ile sekmiş gibi. Araç sadece duvar etkisi yapmış ona gibi gördüm.

Saygılar.


Buna da +1. Bence modern bir arabadan canlı çıkma ihtimali vardı.

Şunu da söylemek lazım. Fiat mirafiori 'den regata'ya geçtiğinde araç komple yenilendi şasisi vs, (ki regata'lar önden çekişlidir) Biz de ise kasa Regata kasası olmakla beraber, araç teknik olarak arkadan çekişli mirafiori olarak üretilmeye devam etmiştir, yani onlar Fiat regata bile değil.
Mirafiori zamanının çok iyi arabasıymış sürüş kalitesi olarak ama işte 70ler falan o zaman. Koç'un yaptığı bayağı kan emmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çarpışma testleri bile sanırım %40 ofset ile 64km/h hızla yapılıyor. Testte deforme olmayan rijid bir hedef kullanılıyor.

Yakalayabildiğim çarpma anı:


Kartal yandan vurup sekiyor. Bence yanal darbe dayanımı olsaydı ölmeme ihtimali olurdu. Tamek konserve bile daha dayanklı!

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim burada,bir tanıdığımız yaşlı amca,200 km+ hızla ve yolda 3-5 cm kar olduğu halde uyuyor ve virajlı yolda,fren dahi sıkmadan uçarak,8-10 takla atıyor,ikisinin de emniyet kemeri takılı değil yanındaki genç çocuğun beli kırıldı,kendisinin de 2 kaburgası kırıldı,araç 2011 s 4 matic mercedes aracın her tarafı dağılmış,fakat kokpit,ve tavan direkleri göçmemiş o kazaya rağmen .

2.bir kaza da araç 91 model yine mercedes kartalla çarpıştıkdan 5 dk sonra ki hallerini gördüm,kartal da ki 5 kişi ölmüş,mercedes de ki vatandaş ise emniyet kemeri takılı olduğu halde takla atmış yerinden kıpırdıyamıyor fakat sağdı.

3.kaza ise tokat*sivas çamlıbel mevkiin de,yola çıkan bir kum yüklü kamyona volvonun çarpıp devirdiğini gördüm s60 dı araç,gözlerimize inanamadık,ama içindekiler sağmıydı değilmiydi bilmiyorum.fakat tofaş serisi,kaza yaptğında direkt koltukla beraber kemer takılı da olsa,araç dan dışarı atıyor,toprak kabul etmemiş gibi :S
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cipetpet said:

bizim burada,bir tanıdığımız yaşlı amca,200 km+ hızla ve yolda 3-5 cm kar olduğu halde uyuyor ve virajlı yolda,fren dahi sıkmadan uçarak,8-10 takla atıyor,ikisinin de emniyet kemeri takılı değil yanındaki genç çocuğun beli kırıldı,kendisinin de 2 kaburgası kırıldı,araç 2011 s 4 matic mercedes aracın her tarafı dağılmış,fakat kokpit,ve tavan direkleri göçmemiş o kazaya rağmen .

2.bir kaza da araç 91 model yine mercedes kartalla çarpıştıkdan 5 dk sonra ki hallerini gördüm,kartal da ki 5 kişi ölmüş,mercedes de ki vatandaş ise emniyet kemeri takılı olduğu halde takla atmış yerinden kıpırdıyamıyor fakat sağdı.

3.kaza ise tokat*sivas çamlıbel mevkiin de,yola çıkan bir kum yüklü kamyona volvonun çarpıp devirdiğini gördüm s60 dı araç,gözlerimize inanamadık,ama içindekiler sağmıydı değilmiydi bilmiyorum.fakat tofaş serisi,kaza yaptğında direkt koltukla beraber kemer takılı da olsa,araç dan dışarı atıyor,toprak kabul etmemiş gibi :S



Oturdukları koltuktamı takla atmışlar anlamadım ben bunu çok über bişi olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elesso said:
ama bu tünele girdiğiniz anda viraj başlıyor... kartalda tam hatalı sayılmaz bence. yolu yapanın mühendisliğine tükürmek lazım bence...

İstanbul'daki çoğu tünel böyle, hatta en son yapılan bu Kağıthane-Dolmabahçe tüneli sonunda bildiğin ölüm virajı var, 20 ile falan dönüyorum oradan. Ama yeterince işaretçi var tabii, yavaşlayın keskin viraj falan yazıyor her yerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ncap onden carpma said:

Önden çarpma 64 km/s hız ile gerçekleşir, araba çıkıntı şeklindeki deforme edilebilir bir bariyere çarpar.


"ncap hareketli araba ile carpisma" said:

Euro NCAP bu tip çarpışmayı, hareket halindeki deforme edilebilir bir bariyerin (MDB) ile sürücü kapısına 50 km/s hızla çarpması ile gerçekleştirir.


"ncap yandan dikme sarsintisi (yandan bir pole'a kayarak girmeyi kastediyorlar)" said:

Testte araba 29 km/s hız ile yandan sert bir dikme üzerine yanlamasına itilmiştir. Dikme oldukça dardır, bu yüzden önemli etki arabanın yan tarafında olmaktadır.


"ncap yayalarin korunmasi testi" said:

Çocuk ve yetişkin yayaların karıştığı ve çarpışmaların 40 km/s hız ile gerçekleştiği bir seri test yapılmıştır.


"ncap diger testler" said:

travma miktari olcumu, emniyet kemeri testi, esc (esp, dsc vs vs) zorunlulugu testi, hiz kesiciler, zorunlu olmayan arkadan carpma testi


goruldugu uzere ncap testlerinde bile olumcul olcumler yapilabiliyor, en fazla 40-64 km bandinda carpistiriyorlar araci. 90 km ile bile kolayca olunebiliyor en uber duper super arac icinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...