Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Vapurdan atlarken denize düştü.


Killer

Öne çıkan mesajlar

BabacumMostors said:

yeni vapurlarda hem kapıların açılması bekleniyor hem de iskele gemiden çıkıyor diye hatılrıyorum, yoksa onlarda da mı iskele sürülüyordu yine?


yok gemiden çıkıyo direkt kocaman bi iskele. İskele çıkmadan da kapılar açılmıyo.

Bi de adamın niye düştüğünün önemi yok, sorumluluk tamamen orayı idare edenlerde. En basitinden halen 50 yıllık iskele atıyolar, daha geniş adam gibi kenarlarını belli eden parlak boyalı vs. bişey olsa belki adam dalgınlıktan da düşmeyecekti. Kaptan desen zaten burda bile kaptanlıkla alakası olmayan insanların düşündüğü şeyi düşünemiyo, kaptanlığına ... onun. Panik yapmış resmen. İlk kurtarmaya giden adam da iyi niyetli ama cahil, orda gemi bi an iskeleye dayansa ne kaburga kalır ne bişey.

Hiç bişeyi yapamadın, insan avucuna sığacak boyutta bi halatı kementli halde at, adam kollarına geçirsin. İpe bağlı can simidini geçtim zaten martıya simit atar gibi adamın arkasından simit attılar ya...

Böyle şeyleri gördükçe "ben böyle bi yerde yaşamayı haketmiyorum ya" diyorum. :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

darwin odulleri direk, hayir vapurun her yerinde yaziyor ISKELE VERILMEDEN INMEYIN, ISKELEDEN ININ diye, kacinci olum bu artik ve hep ayni olay

iki dakika bekliycen iskeleden inicen yavas yavas, yaslisi var bunun, sakati var, embesili var, kendini lord zannedeni var, 10-15 yasinda alismis olmak lazim insanalrin embesil oldugu gercegine

yeni vapurlardaki otomatik genis iskele cok sahane ama iskeleler uymadigindan gene boktan tahta iskele veriyorlar hala, butun eski vapurlardan kurtulmak lazim artik yani baska cozumu yok bu isin

imamizer said:

adamın aradan geçmesi falan söz konusu değil. boşluk olduğundan habersiz dalgınlıkla düşüyor.

Başlığı yeni gördüm. 2 Sayfa adamın öküzlüğünden bahsetmişsiniz. Bir kişi de şunu düşünmeye yetememiş.

edit: düşünmüş ki alıntı yapmışsın 1 kişiyi. nubblade.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yılbaşında deniz otobüsüne binerken çok benzer bir olayı canlı yaşadım. tam yanımdaki kadın suya düştü aynı şekilde geçerken. görevli direk simit attı, motorları çalıştırmadan kenardan yavaş yavaş çektiler ve kurtardılar 1-2 dk içinde.

burada da aynısı yapılabilirmiş gibi geliyor bana. adam zaten halata tutunmuş. hemen simiti atsalar geminin iskeleye çarpmasını engelleyen lastiklerin arasından yavaş yavaş çekerek kurtarabilirlerdi. veya en kötü biraz çekerlerdi geminin ucuna doğru aranın biraz açıldığı ilk yerden çıkarırlardı. simite girdikten sonra ölmez adam. görüntülere göre onu yapacak bilinci varmış gibi geliyor bana. yazık olmuş, büyük ihmal. motorların şu şekilde çalıştırılması özellikle çok büyük hata.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tek yorum yapılabilir bundan sonra düşen de kurtarmaya çalışanlarda ... :?

2 sene önceydi idda ve inat uğruna nisan ayı bostancı sahilde kot ve atletle denize atlamıştım inanın çok zor oluyo yüzmek kaldıki kış ayında kalın giysilerle denize atlayıp kurtarmaya çalışmak intihar olur resmen mümkün mertebe çıkarmak lazım giysileri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha geçen ay kurtarma gemisi alabora oldu kaptanı öldü. Adam açılmamak istemiş hava şartlarından dolayı ama zorla çıkartmışlar. Adam öldü gitti. Gayet yetersiz insanımız kimse kusura bakmasın. Kurtarma ekibi bile yetersizken vapurlarda çalışanların yetersiz olması gayet normal Türkiye şartları için.

Kaptana herhalde yolcu düştü dediler kendisi de açıldı. Tam gaz veya yarı gaz verdiğini neye göre söylüyorsunuz abi belki yarı gaz verdi belki daha az verdi.

İnsanımız cahil ve kültürsüz. Otobüse binerken de böyle. direk fort yapıyorlar. adım atamıyorsun inerken binerken. İnsanın ayağı kayar, eli, kolu, kıyafeti takılır zincirleme bile yuvarlanırsın yani. Vapurlardan iniş hep böyle. Zaten hava yağmurlu, yağmurlu olmasa bile ıslak olma ihtimali olan bir mekan her türlü insanın ayağı kayabilir. İşletmelerin önlem almadığı belli bari bireysel olarak dikkat edilsin. Orada çalışanların ilk yardım bilgisi yoktur bile. Denildiği gibi gemi halatı atılıyor. O gemi halatını tek eli bırak kolunla bile tutamazsın. Çok kalın, ıslak ve yağlı o halatlar.

Ayrıca gemiyi kim nasıl itecek abi ? kayık değil bu ayağının ucuyla ittiresin açılsın. ittirmeye çalışsa insanlar 20 kişi daha düşerdi suya. gemiler iskeleye yapışmıyor ki sonuçta, arada lastikler var. iskelenin atıldığı kısımlarda bile boşluk var nasıl iteceksin itmeye kalksan. Ayrıca orada suya atlamak hiç kolay değil. Gemiyle iskele arasındasın. Eğitimli biri bile ölebilir yardım ederken. Başka gemiler, o gemilerin dalgaları var. Geminin iskeleye doğru tekrardan hareket edip edemeyeceğini bilmiyorsun. Atlayan kişide kafasını sağasola çarpabilir. Ama denildiği gibi bu gibi durumlar için ağ konulması lazım iskelelerin gemi yanaşan taraflarına. bu sayede o ağın deliğine düşen kişi kolunu takabilir ve akıntı olsa bile kalabilir orada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...