Namessar Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 e87 bmw 1.18i lerde 145 beygir di, 2000cc idi. (turkiye ye ozel satilan motor hatta 136 beygirdi, 145 bile degildi)yakit tuketimi 10 litre civarlarinda geziyordu. performanssiz araclar, ama surus hissiyati bakimindan sasilacak derecede stabil oluyor yuksek hacim dusuk hp li atmosferikler. bir de performansta bogulma vs hic olmuyor, her durumda arabanin max i neyse alabiliyorsun. e90 3.18d si de 2000 cc 145 beygir dizel ornegin. onda da surus ayni derecede stabil, dalgalanmadan yasaniyor. ikisinin de otomatik sanziman rezalet gerci, zaten kutuk gibi hissetmenizin asil sebebi de sanziman biraz bu araclarda, atmosferikten cok. benim husnu kuruntum da olabilir tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
logtrig Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 benim araç 1.9 jtd 150hp 320nm tork, deli gidiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Esh said: ağlaya ağlaya kullanıyo sanırım. 138 hp ne abi asdfas Yooo genelde ağlatıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Hayır şunu diyorum 2001'e kadar olan biçok atmosferik yüksek hacimde tork çok yüksek, orda düşük denmiş Kharon tarafından da. Ondan şeettim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 3, 2012 Goz var nizam var; power to weight ratio ya bak, hacime oranla guce bak, hacime oranla tork a bak, hacime oranla tuketime bak, sonra yazin ne yaziyorsaniz. Yazdigim o kalip da sadece clio da kullanilan bu versiyon degil, genel olarak sub 1 liter motorlarda gelinen noktayi vurgulamak icindi. ford 1.0 ecoboost zetec S motor 125bg, 200nm torkluk versiyonla opucuk dagitarak gecer. 177bg 250nm lik versiyonu muhtemelen goremezsin dahi. Sadece clio icin konusursak dahi su haliyle bile o donemin cogu 1.6-2.0 SOHC motorundan guclu. Tutup da ekonomi ve emisyon odakli motorun karsisina sirf karsi gelmek icin donemi icin yeni teknolojiyle yuksek sikistirmali motoru getirmek enteresan oluyor. 900cc motorun karsisina kendi 2.0l arabami yazmaya utanirim asdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Selam, 177HP olan da 1.0 litre mi???? Yok artık demek istiyorum :O 1.4TSI gayet sıradan kalmış be! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Bir tek ben mi turbo motor kullanmaktan korkuyorum, yoksa sizin de böyle çekinceleriniz var mı? Bir de turbo patladığında sürüş halindeyseniz eğer devrin max. gezdiği siz gazdan ayağınızı kaldırdığınızda bile gaz vermeye devam ettiği efsanesi doğru mudur? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 paramecium said: 177HP olan da 1.0 litre mi???? Yok artık demek istiyorum :O 205 bg lik bi versiyon da var official olarak, hardware ayni hem de. tuketimi 100km altinda 2.4l, ustunde 5 litre. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Karşı çıkmalık bi durum yok Kharon, ilk yazdığın yazı 1 satırı geçmiyor. Bu da teorini, OKUYAN İÇİN 1 satırdan ibaret yapar. Ona göre okuyan da sana 1 satırlık bir hipotezde bulunabilir. Buraya kadar normal dimi? Evet. O zaman RAGE e girip sırf karşı çıkmak için yazdığımı varsayman da, yeterince yersiz olmuş bana göre. Meseleye dönecek olursak, evet yeni teknolojilere diyecek bişey yok. Çok yüksek torkları yeni nesil teknoloji + yazılım ve malzeme ile elde edebildikleri aşikâr. Ancak kullandıkları hafif ve aşınmaya çok ama çok müsait alaşım malzemeler, zaten motorun ömrünü o kadar kısaltıyor ki, sayelerinde eskiden 300-500k sağlıkla kullanabilen motorların ve özellikle iç dizayn'ın yerini HİÇ KUSURA BAKMA ancaak, alamıyor... Şuan benim aracımın içi ve motor aksamı en benim diyen FOCUS'dan daha ihtişamlı ve sağlam görünüyor. Öyle de... Sadece görünmekle kalmıyor. Konu performansa gelince, kısa vadede dediklerine ekleyecek hiçbirşeyim yok, ancak teknoloji'nin nimetleri maalesef herzaman sanıldığı ekonomiyi getiremiyor. Bunun en güzel örneklerini sürekli boyut olarak bir büyüyüp bir küçülen mobil cihazlarda görebiliriz. O aracın iç aksamı kullanılamaz hale geldiğinde, motoru da çoktan yarı yolda kalmış olacak. Buna ek olarak, ben eminim, büyük hacimli old school motorlar tekrar revaca geçecek. Tekrar emisyon, tekrar tok manifold sesleri sokaklarda yankılanacak!!! HAIL! =)) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Ortada rage lik bi durum yok, rakamlar ortadayken sagduyu ve insafa cagirdim seni sadece. Yoksa ilk mesajinda " yuksek hacimli atmosferik motorlarda dusundugun kadar az tork alinmiyor" demek yerine "slm vectra B , 136bg 188nm" demenle ayni uslupta yazdigimi dusunuyorum. Motor uretim teknolojileri ve malzeme billimleri de gayet gelisti, eskisinden daha precise uretim teknikleri oldugu icin asinma eskisinden fazla degil, tam tersi daha az. Motorlarda capaklanma dahi olmuyor artik. Rodaj falan gibi trivia lar gereksiz hale geldi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 malzemeler belli aslında tasarımdan kazanılıyor düşük motordan yüksek güç ayrıca arabalar da hafifliyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Malzemeler ayni ama uretimde kullanilma sekilleri ve alasim sekilleri farkli. Magnezyum dokum blok icine aluminum piston yataklari seriyorlar. Motorlar muazzam derecede hafif, titresimleri az, asinma daha makul, kompresyon degiskenligi az. Farkediyor, farketmiyor degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 4, 2012 Selam, Malzeme teknolojisi oldukça ilerledi. İşleme hassasiyetleri tavanlarda. Eskinin hantal, termik yönden zayıf motorlarının yerini daha hafif ve daha yüksek dayanıma sahip motorlar mevcut. yağlama teknolojisi bile çok şey değiştirdi. Eskiden yeni alınan araçları sanayide ustaya götürüp, motoru indirten ve elle parçaları alıştıranlar vardı. Bunlar yakın geçmişde olan mevzulardı. Motorun tasarımını yaparken bir çok noktada k sabitleri mevcuttur. Bu sabit sizin güvenlik katsayınızdan başkası değil. Bu hesapları düzgün yaptığınız sürece birşey olmaz. Turbo falan önemli değil(yani aşırı besleme tehlike arz etmez). Turbo gümlediğinde motor çekiş kaybına uğrar. Gaz vermeye devam etme gibi bir durum olmaz. Sonuçta gaz kelebeğin ile turbonun alakası yok. Belki zengin karışım yakar diyeceğim ama debimetre sebebiyle büyük ihtimalle yakıt miktarı da otomatik düşeceği için o durum da gerçekleşmez. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 5, 2012 dik yokuşta klima kapattırmıyorsa sorun yok :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mahoolmez Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 2009 poloyu pert ettikten sonra bunlara bakmaya başladım; boş versiyonunda bile bir çok özelliği var o hoşuma gitti, yokuş kalkış desteği hız sabitleyici en önemlisi esp filan. ama motor konusunda tereddüt ettim, 0.9 olan motor pahalı bayağı. 1.2 olanı alsak sıkıntı yaşatır mı , her yokuşta vites küçültmek zorunda bırakır mı? polodan sürüş vs açısından memnundum ama donanım konusunda çok boş geldi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cipetpet Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 1.0 motorun 1 milyon kilometre testlerinin bile yapıldığına inanmıyorum,200bin de bir motor yer 3*5 bin masraf çıkartır bence bendeki araç 289bin de halen taş gibi,geçen satmak için test merkezine götürdüm motora %89 dediler,adamlar bile şaşırdı hacı abiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Selam, Bence 0.9 daha mantıklı olur 1.2 yerine. Tork yüksek ve devri daha düşük. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2013 Selam, Bu arada; 1.5dci 100HP sandık motor 5bin TL civarında. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spiegel Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Rotweiler said: Esh said: ağlaya ağlaya kullanıyo sanırım. 138 hp ne abi asdfas Yooo genelde ağlatıyorum. 138hp ile kimi ağlatıosun, hyundai getz, renault symbol tarzı araçları mı? :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 ve aradım geçen gün fiyatları görünce, eylülde falan alabilirim dedim. o vakite dizel otomatikler gelicek ayrıca dedi adam. ulan araba süper gözüküo dizel boşu 38bin tl falan. var bi puştluk herhalde dio insan içinden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 https://www.youtube.com/watch?v=6oElqnPhpKE şöyle bi test videosu var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nekro Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 1.5 90hp dizelini kullandım geçen gün dolu versiyonudu. Önce şunu rahatlıkla soylebilirim eski clio nun üstüne çok büyük upg olmuş. Motoru gayet canlı. Konsolu Piano Black kaplamasi hoş duruyor. Dokunmatik ekranı biraz sert basmayı gerektiriyor sadece. En çok dikkatimi direksiyonu çekti. Eskisindeki telli miydi neydi bilmiyorum ama yoruyordu dondururken. Bu yenisi çok yumuşak. Casual olarak baya hoşuma gitti araç fiyatı da baya iyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Selam, Tel? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Selam, Suark said: ve aradım geçen gün fiyatları görünce, eylülde falan alabilirim dedim. o vakite dizel otomatikler gelicek ayrıca dedi adam. ulan araba süper gözüküo dizel boşu 38bin tl falan. var bi puştluk herhalde dio insan içinden Clio diesel için EDC Eylül ayında mı gelecekmiş? +5bin TL otomatik farkı olur büyük ihtimalle. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
serjuhan Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Geçen Renault'ya gittim Clio'ya bakmak için ama sanıldığı kadar da ucuz değil yav bu araba. Hani otomatik olmamasına rağmen 90hp dolu araçlar 40-45 arasıydı fiyat olarak. İç mekana da pek ısınamadım esasında. Otomatiklerin fiyatı böyle olsaydı iyi diyebilirdim aslında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar