Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Clio ve turbo 90Hp motor


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
e87 bmw 1.18i lerde 145 beygir di, 2000cc idi. (turkiye ye ozel satilan motor hatta 136 beygirdi, 145 bile degildi)yakit tuketimi 10 litre civarlarinda geziyordu.

performanssiz araclar, ama surus hissiyati bakimindan sasilacak derecede stabil oluyor yuksek hacim dusuk hp li atmosferikler. bir de performansta bogulma vs hic olmuyor, her durumda arabanin max i neyse alabiliyorsun.

e90 3.18d si de 2000 cc 145 beygir dizel ornegin. onda da surus ayni derecede stabil, dalgalanmadan yasaniyor.

ikisinin de otomatik sanziman rezalet gerci, zaten kutuk gibi hissetmenizin asil sebebi de sanziman biraz bu araclarda, atmosferikten cok.

benim husnu kuruntum da olabilir tabi.
Mesaj tarihi:
Goz var nizam var;

power to weight ratio ya bak,
hacime oranla guce bak,
hacime oranla tork a bak,
hacime oranla tuketime bak,

sonra yazin ne yaziyorsaniz.

Yazdigim o kalip da sadece clio da kullanilan bu versiyon degil, genel olarak sub 1 liter motorlarda gelinen noktayi vurgulamak icindi.
ford 1.0 ecoboost zetec S motor 125bg, 200nm torkluk versiyonla opucuk dagitarak gecer. 177bg 250nm lik versiyonu muhtemelen goremezsin dahi.

Sadece clio icin konusursak dahi su haliyle bile o donemin cogu 1.6-2.0 SOHC motorundan guclu.
Tutup da ekonomi ve emisyon odakli motorun karsisina sirf karsi gelmek icin donemi icin yeni teknolojiyle yuksek sikistirmali motoru getirmek enteresan oluyor.

900cc motorun karsisina kendi 2.0l arabami yazmaya utanirim asdf
Mesaj tarihi:
Bir tek ben mi turbo motor kullanmaktan korkuyorum, yoksa sizin de böyle çekinceleriniz var mı?

Bir de turbo patladığında sürüş halindeyseniz eğer devrin max. gezdiği siz gazdan ayağınızı kaldırdığınızda bile gaz vermeye devam ettiği efsanesi doğru mudur?
Mesaj tarihi:
paramecium said:

177HP olan da 1.0 litre mi???? Yok artık demek istiyorum :O


205 bg lik bi versiyon da var official olarak, hardware ayni hem de.
tuketimi 100km altinda 2.4l, ustunde 5 litre.
Mesaj tarihi:
Karşı çıkmalık bi durum yok Kharon, ilk yazdığın yazı 1 satırı geçmiyor. Bu da teorini, OKUYAN İÇİN 1 satırdan ibaret yapar. Ona göre okuyan da sana 1 satırlık bir hipotezde bulunabilir. Buraya kadar normal dimi?

Evet.

O zaman RAGE e girip sırf karşı çıkmak için yazdığımı varsayman da, yeterince yersiz olmuş bana göre.


Meseleye dönecek olursak, evet yeni teknolojilere diyecek bişey yok. Çok yüksek torkları yeni nesil teknoloji + yazılım ve malzeme ile elde edebildikleri aşikâr. Ancak kullandıkları hafif ve aşınmaya çok ama çok müsait alaşım malzemeler, zaten motorun ömrünü o kadar kısaltıyor ki, sayelerinde eskiden 300-500k sağlıkla kullanabilen motorların ve özellikle iç dizayn'ın yerini HİÇ KUSURA BAKMA ancaak, alamıyor...

Şuan benim aracımın içi ve motor aksamı en benim diyen FOCUS'dan daha ihtişamlı ve sağlam görünüyor. Öyle de... Sadece görünmekle kalmıyor.

Konu performansa gelince, kısa vadede dediklerine ekleyecek hiçbirşeyim yok, ancak teknoloji'nin nimetleri maalesef herzaman sanıldığı ekonomiyi getiremiyor. Bunun en güzel örneklerini sürekli boyut olarak bir büyüyüp bir küçülen mobil cihazlarda görebiliriz. O aracın iç aksamı kullanılamaz hale geldiğinde, motoru da çoktan yarı yolda kalmış olacak. Buna ek olarak, ben eminim, büyük hacimli old school motorlar tekrar revaca geçecek. Tekrar emisyon, tekrar tok manifold sesleri sokaklarda yankılanacak!!!
HAIL! =))
Mesaj tarihi:
Ortada rage lik bi durum yok, rakamlar ortadayken sagduyu ve insafa cagirdim seni sadece.

Yoksa ilk mesajinda " yuksek hacimli atmosferik motorlarda dusundugun kadar az tork alinmiyor" demek yerine "slm vectra B , 136bg 188nm" demenle ayni uslupta yazdigimi dusunuyorum.

Motor uretim teknolojileri ve malzeme billimleri de gayet gelisti, eskisinden daha precise uretim teknikleri oldugu icin asinma eskisinden fazla degil, tam tersi daha az. Motorlarda capaklanma dahi olmuyor artik. Rodaj falan gibi trivia lar gereksiz hale geldi.
Mesaj tarihi:
Malzemeler ayni ama uretimde kullanilma sekilleri ve alasim sekilleri farkli.

Magnezyum dokum blok icine aluminum piston yataklari seriyorlar. Motorlar muazzam derecede hafif, titresimleri az, asinma daha makul, kompresyon degiskenligi az.

Farkediyor, farketmiyor degil.
Mesaj tarihi:
Selam,

Malzeme teknolojisi oldukça ilerledi. İşleme hassasiyetleri tavanlarda. Eskinin hantal, termik yönden zayıf motorlarının yerini daha hafif ve daha yüksek dayanıma sahip motorlar mevcut. yağlama teknolojisi bile çok şey değiştirdi.

Eskiden yeni alınan araçları sanayide ustaya götürüp, motoru indirten ve elle parçaları alıştıranlar vardı. Bunlar yakın geçmişde olan mevzulardı.

Motorun tasarımını yaparken bir çok noktada k sabitleri mevcuttur. Bu sabit sizin güvenlik katsayınızdan başkası değil. Bu hesapları düzgün yaptığınız sürece birşey olmaz. Turbo falan önemli değil(yani aşırı besleme tehlike arz etmez).

Turbo gümlediğinde motor çekiş kaybına uğrar. Gaz vermeye devam etme gibi bir durum olmaz. Sonuçta gaz kelebeğin ile turbonun alakası yok. Belki zengin karışım yakar diyeceğim ama debimetre sebebiyle büyük ihtimalle yakıt miktarı da otomatik düşeceği için o durum da gerçekleşmez.

Saygılar.
  • 4 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
2009 poloyu pert ettikten sonra bunlara bakmaya başladım;

boş versiyonunda bile bir çok özelliği var o hoşuma gitti, yokuş kalkış desteği hız sabitleyici en önemlisi esp filan.

ama motor konusunda tereddüt ettim, 0.9 olan motor pahalı bayağı. 1.2 olanı alsak sıkıntı yaşatır mı , her yokuşta vites küçültmek zorunda bırakır mı?

polodan sürüş vs açısından memnundum ama donanım konusunda çok boş geldi
Mesaj tarihi:
1.0 motorun 1 milyon kilometre testlerinin bile yapıldığına inanmıyorum,200bin de bir motor yer 3*5 bin masraf çıkartır bence

bendeki araç 289bin de halen taş gibi,geçen satmak için test merkezine götürdüm motora %89 dediler,adamlar bile şaşırdı hacı abiler
Mesaj tarihi:
Rotweiler said:

Esh said:

ağlaya ağlaya kullanıyo sanırım.

138 hp ne abi asdfas


Yooo genelde ağlatıyorum.


138hp ile kimi ağlatıosun, hyundai getz, renault symbol tarzı araçları mı? :)
Mesaj tarihi:
ve aradım geçen gün fiyatları görünce, eylülde falan alabilirim dedim.
o vakite dizel otomatikler gelicek ayrıca dedi adam.

ulan araba süper gözüküo
dizel boşu 38bin tl falan.

var bi puştluk herhalde dio insan içinden
Mesaj tarihi:
1.5 90hp dizelini kullandım geçen gün dolu versiyonudu. Önce şunu rahatlıkla soylebilirim eski clio nun üstüne çok büyük upg olmuş. Motoru gayet canlı. Konsolu Piano Black kaplamasi hoş duruyor. Dokunmatik ekranı biraz sert basmayı gerektiriyor sadece.

En çok dikkatimi direksiyonu çekti. Eskisindeki telli miydi neydi bilmiyorum ama yoruyordu dondururken. Bu yenisi çok yumuşak.

Casual olarak baya hoşuma gitti araç fiyatı da baya iyi.
Mesaj tarihi:
Selam,

Suark said:

ve aradım geçen gün fiyatları görünce, eylülde falan alabilirim dedim.
o vakite dizel otomatikler gelicek ayrıca dedi adam.

ulan araba süper gözüküo
dizel boşu 38bin tl falan.

var bi puştluk herhalde dio insan içinden


Clio diesel için EDC Eylül ayında mı gelecekmiş? +5bin TL otomatik farkı olur büyük ihtimalle.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Geçen Renault'ya gittim Clio'ya bakmak için ama sanıldığı kadar da ucuz değil yav bu araba. Hani otomatik olmamasına rağmen 90hp dolu araçlar 40-45 arasıydı fiyat olarak. İç mekana da pek ısınamadım esasında. Otomatiklerin fiyatı böyle olsaydı iyi diyebilirdim aslında.
×
×
  • Yeni Oluştur...