Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Galactic Civilizations


FiXxXeR

Öne çıkan mesajlar

  • 1 yıl sonra ...
  • 3 yıl sonra ...
muhteşem bir oyun, geçenlerde twilight of the arnor adlı son genişleme pakedi çıktı. çok övgüler aldı incelemelerde. onu edinince geri döneceğim oynamaya şahsen, death star filan ekliyormuş ehe. dark avatar genişlemesi var bir de, o da çok iyiydi. onu edinmeye bak bir şekilde, bir de iyice yamalamak önemli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 6 ay sonra ...
Sam bugün formda. Uzayda geçen Civ ama daha iyisi hatta MOO'dan çok Civ'e yakın? LOL


Galciv tamamen Master of Orion'dan çalıp, ona rağmen 10 senelik konsepte pek birşey katamamış, bunun üzerine 2 tane oyun, 4-5 tane de expansion katmasına rağmen aynı tas aynı hamam olan bir zaman kaybı.

Ironclad bu piyasa ortamında RTS adına birşey sunabilen tek ufak developer. Relic dışında tutunan çıkmadığı düşünülürse bu bir başarıdır. Bahsi geçen oyun da gayet iyi ve başarılı, inanmayan notlarına baksın.

Galciv Civ falan gibi değil. Civ > * onu bir belirtelim önce. Galciv MOO çakması. MOO çok eski olduğundan yanyana koyulduğunda Galciv oynamak daha akıl karı olsa da oralarda bir yerlerde iyi bir Civ modu varsa o da Galciv'i manasız kılıyordur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e civ bayağı eskidi ki, hiç de civ > * olmasını gerektiren bir durum yok. 10 yıldır aynı demişsin, sonra neredeyse 20 yıldır aynı oyunu öne sürmüşsün heh. tech tree'sini bile elden geçirmediler ki cart rush curt rush diye oynanıyor hala. hala kırmızı urbalı ile ile tank durduruyorsun. severim ama hiç ilerlemedi konsept tam oturmamış kültür, doğal kaynak vs eklemeleri haricinde.

ve galciv2 bayağı uzayda civ ama gemi dizaynı filan çeşitlilik arttırdığı gibi savaşın dengesini belirlemeye daha olanak sağlıyor. her gezegen bir civ şehri gibi, diplomasi çalışıyor vs.

lol ironclad ve rts. adamlar daha upkeep gibi çok basit bir konseptin mantığını anlamamış, yığ gemileri artık kim kimin neresine dayarsa üzerinden savaşlardan ibaret oyun. sen bile kabul etmiştin bunu diye hatırlıyorum heh. nadiren oyun beğenmem, o oyunlardan biri oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Civ oynamadığın nasıl da belli. Civ 1.5 senelik falan şu anki haliyle. Tech tree her oyunda elden geçirildi. Şu an hiçbir oyunda olmadığı kadar rafine bir tech tree var. Ben açlar gibi daha fazla tech olsun diye eleştirebilirim ancak kusursuzluğuna laf etmeye dilim varmaz.

Okçu ile tank alıyorsun argümanı eskidi artık. Defans bonuslara ve hesaplamalara bakmayan bir oyuncuysan, tank yapınca herşeyi öldürebileceğini sanıyorsan yanlış oyundasın. Tarihsel bir dönemi kapsayan oyunlar veya Red Alert var, onları tavsiye ederim.

Konsept nasıl oturmamış yahu. Hangi konsept oturmamış onu bir söyle önce. Oyun hakkında bilgin olmadan genel konuşup duruyorsun. Sırf BTS ile gelen konseptler bile cevabın olmaya yeter.

Gemi dizaynında bir çeşitlilik falan yok çünkü hayvan gibi tech restriction var, en ufak upgrade için tonla research lazım ve bu şehir/gezegen veya öbür kısımların dallanmasını resmen baltalıyor. O kadar tech researchde sadece +1 dmg oluyor +2, Civ'deki XP bonuslar bile daha derin bir sistem. Civ'deki rushı eleştirmişsin, GalCiv'de aynısını deneyince ne oluyor yap da gör, gölgelerin gücünü çağırıp He-Man oluyorsun resmen ve bunu vosvosa lazer takıp yapabiliyorsun. Gezegenler bir Civ şehrinin yarısı kadar derinliğe sahip değil çünkü bir micro sunmuyorlar ve upgrade opsiyonları sınırlı ve techle scale olmuyorlar. Expansion muhabbeti aşırı yetersiz, uzay oyunu demeye şahit ister. Civ'de dünyada yaptığını evrende yapamıyorsun. Nerede MOO...

Gemi dizayn sistemi başlı başına zaman kaybı, sistemin kötülüğünü geçiyorum, Master of Orion ile hala aynı sistem bunu da geçiyorum, iki tane yeni hull koymak dışında yapılan tek yenilik Arnor ile gelen zımbırtı onun dışında hiçbirşey yapılmadı. Expansionlar tamamen pazarlama politikası. Gerçi fiyatlar fena değil ancak kimse bana oyun çook ilerledi demesin. İnternetin çıkış günü almıştım packi ne akla uyduysam, GalacticHüsran senelerdir aynı.


Upkeep ile gemi yığmak zıt konseptler zaten lol, kendi kendini patlatmışsın.

Sayıyla kazanabiliyorsun olsa olsa onu kabul etmişimdir veya upkeep sisteminin oyunu yavaşlatmasından şikayet etmişimdir olsa olsa. Senin gibi gidip de bu devirde upkeep sistemi mi olur çok kötü bu oyun gibi birşey demedim. Ünite yığıp da kazanamadığın bir oyun varmış gibi söylemişsin, çıkarsın Legolas-Gimli-Aragorn, anca LoTR'da olur o.

Civ de Sins de sorunları olan, mükemmel olmayan oyunlar. Gerçi Civ mükemmele bayağı yakın :) Ama sorun şu ki bunların konseptini beğenmeyip sorun ilan ediyorsun öte yandan GalCiv gibi herşeyi başka bir oyundan çalıp ona rağmen 10 senelik sistemi adam etmeyi becerememiş bir oyunun yetersizliğini de keyifsizliğini de göremiyorsun.

Diplomasisi öbür oyunlardan başarılı, o konuda hemfikiriz ama onda bile MOO diye haykırası geliyor insanın. Tech tree çeşitliliği iyi bir de ama onun oyuna genel entegrasyonu çok yanlış ha bir de onda da MOO diye haykırabilinir oyundaki çoğu şey gibi. Sam MOO oynasan şu mesaj bunun üçte biri kadar olurdu.

Kaç kişi var burada hala GalCiv oynayan? Çok merak ettim. 4-5 tane oyun çıkmış ona rağmen yarısını bu tartışmanın oluşturduğu 2 sayfalık bir konu var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o rafine dediğin tech tree'yi BTS'de TÜMDEN değiştirmedilerse pek de rafine değil 2008 standartlarıyla. en son warlords oynadığımda hala "şuna rush, öbürünü trade et, tamam bitti" mantığıyla gidiyordu.

yok valla eskimedi heh, gayet de saçmasapan bir olaydır. olayı sadece okçu vs tank bazında değil, %100 bonus almış mechanized infantry'nin kralını tanımaması olarak da işleyebiliriz. çok yanlış sistem çok.

ne bilgin olmadan heh, sadece galciv başlığında civ'in eksiklikleri üzerine makale yazmayı ultra anlamsız buluyorum. ben sadece başlık konusu olan bir oyuna "civ'den daha iyi" dediğim için neden de görmüyorum. civ'i süper detaylı tartışmak istesem kendi başlığı var nihayetinde.

+1 dmg +2 oluyor diyorsun da gemiye taktığın silah sayısı sabit değil birincisi, ikincisi de +2 filan değil +12'lere kadar gidiyor o. ha ayrıca galciv'de rush yapsan da rifleman getirip muskeeter'ları ownagelama gibi olay yapamıyorsun pek.

of yani kendi oynadığın oyundan bihabersin. upkeep ne kadar gemiye izin veriyorsa hepsini bir sisteme yığıyorsun işte. dağıt bakayım iki sisteme, sonra saldırı gelince bak bakalım nasıl dayak yiyorsun. bayağı bildiğin zerg lazım gemilerin bir uçtan öbürüne gitmesi yıllar aldığından. bunun muhabbetini de etmiştik sanıyorum hatta.

bu devirde upkeep sistemi olur, dandik upkeep sistemi olmaz. "tech geliştirdin, artık ne yaparsan yap %75 upkeep yiyeceksin, geriye de çekemezsin" gibi gerizekalı ötesi bir konsepti ömründe strateji oynamamış bir adama versen tasarlamazdı herhalde.

ünite yığıp da kazanmak değil mesele. ürettiğin HER AMA HER üniteyi yığmazsan her zaman, her zaman ownage yemen. ha o sırada öbür sisteme eleman gelirse gg. rus ruleti gibi rts, heh. öbür yandan bastıracaksın işte kim kime daha iyi eklerse kuyruğu.

civ süper oyun olmakla beraber eskidi çok. meier işin işinden çıktı, halefleri de hala sermayeden yiyor. akıllanacaklar umarım beşinci oyunda. sins bariz kötü bir oyun, vasat bile değil. kendi başlığında yazdım uzunca vaktinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O dediğinin mislini yapabiliyorsun GalCiv'de ama orada yapınca iyi oyun oluyor, en iyi expansionını oynamadığın Civ'de yapınca standartlara uymayan oyun oluyor. Daha iyi bir tech tree hiçbir oyunda yok zaten neyi tartışıyoruz.

Mechanised Infantry kralını tanımıyor ama okçuya ölüyor? Civ ünitelerin değil defensive veya offensive bonusların oyunudur. Mechanised Infantry kralını tanımazsa Modern Infantry'nin altında kalır, artillery ile sıkıştığı şehri dümdüz edersin. Sistem dünyanın en iyi combat sistemi değil sonuçta sayılara bakıp kazanma şansın varsa saldırıyorsun, savaşa müdahalen sınırlı ama senin dediğin gibi de değil. Savaş odaklı oyunların muhteşem!! sistemlerini de görüyoruz, menejerlik oyununda maç izler gibi izliyorsun onlarda da.

Rifleman ile 50% bonus alıp Musketeer'a karşı avantaj sağlıyorsun. Galciv'de rush ile yapılan ufak bir filo ile evrenin hakimi oluyorsun. Military tech gittin mi bitti zaten. Sadece bir AI rakip oluyor, military'e abanan, onu rushlıyorsun GG. Military techlere ağırlık vermeyen biri tek çeşit gemi yapabiliyor. MoO'un arızalı sistemi hala. Bunu göremeyen biri tabii birçok yerden yılın RTSsi seçilmiş bir oyunun güzelliklerini göremez.

Tek filo ile oynarsan, turtle yaparsan başına o da gelir beteri de. Upkeep sistemi muhteşem değil çünkü oyunu yavaşlatıyor. O kadar upkeepe ulaşıp 3124631631 tane üniteyi harcarsan zaten oyunu kaybetmişsindir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

galciv'de yapınca öbür techleri beraberinde ilerletmemişsen bir yerden patlak veriyorsun çünkü sürpriz: upkeep'i 1 gayme değil her birimin. fütursuzca kuyruğa dizip basamıyorsun öyle civ'in aksine. katlanan üretim masrafını saymıyorum.

evet mechanized infantry demişim çünkü defensive bonusun god-mode olduğu oyunda en kral birim o. koy 3-5 tane, istedikleri kadar bombalasınlar heh. öbürüne muhteşem demedim ama bu kadar demode bir sistem yanında çok daha başarılı ve kendi önceliklerine göre ve düşmanın yöntemine göre birimini hazırlaman mümkün.

sen random'a basıp oynamışsın herhalde, bütün rakipleri custom ayarlarsan öyle harikalar diyarı modunda takılazsın. sins'i bu yıl seçenler geçen yıl adam değildi galciv2'yi seçtikleri için lol. ayrıca rts ile turn-based oyunları sırf uzayda geçiyorlar diye kıyaslaman hakikaten absürd ötesi. starcraft'la filan da kıyasla bari lol

yoo, normalde kaybetmen garanti değildir ama sağolsun ironclad'daki 'tasarımcılar' (çekilişle işe aldılar herhalde) ya hep ya hiç üzerine kurmuşlar olayı. zerg ya hep ya hiç. saldırı ya hep ya hiç. neyse geçiniz, gördüğüm açık ara en kötü upkeep sistemi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soru hala geçerli, nerede Galciv ile Sins'i kıyaslamışım? GalCiv'i Ironclad yapsa daha iyi olur demişim o kadar. Oyun öğeleri bazında Civ ile karşılaştırdım o da usanmadan fabrikasyon yapmana dayanamadığımdan oldu.

GalCiv 2006'da çıktı, şimdiye kadar 2 tane expansion gördü. Sins'in expansion yolda, onu da zamanla görürsün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

galactic civilizations'a bayılmadım ama sins of a solar empire'dan bin kat daha eğlendirdi beni.

bi de sins of a solar empire ne abi? ismini kaldıracak derinlikte bile değil oyun, bak galactic civilizations gayet samimi isminden az çok çıkarıyorsun skirmish oyunu olacağını. SINS OF A SOLAR EMPIRE NE ABI??? Of be.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...