Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft 2 Free to Play mi oluyor?


paladinpala

Öne çıkan mesajlar

Valencia E-Sports kongresine katılan Dastin Browni abimiz ortaya yine, yeni ve yeniden sahane bir fikir atmış.

Starcraft 2'nin ileride free to play olmasını bir seçenek olarak düşündüklerini söylemiş.

Bana göre oyunun free to play olarak oynanabileceği seçeneğinin düşünülmesini bırakın, bu ihtimalin akla dahi getirilmesi bile saçma. Çünkü Starcraft 2 yapısal olarak Free to Play gibi bir sistemden "para" kazanmaya yatkın bir oyun değil. Fakat artık karşımızda Activision'la birleştikten sonra felsefesi 180 derece çark eden bir firma var. Bu felsefe dahilinde WoW'dan ve Diablo 3'te oluşturduğu sistemden gelen paralar az gelmiş olacak ki, Blizzard ağzı köpürmüş vaziyette şimdi de gözünü League of Legends ve Dota 2 gibi bedava olmasından dolayı oldukça popüler olan oyunların sistemini ve bu sistemin "tamamen duygusal getirilerini" Starcraft 2'ye uyarlayarak parasına para katmak istiyor.

Biliyorsunuz Free to Play yani oynaması bedava olan League of Legend ve Dota 2 gibi bana göre "no skill" olan oyunlarda, para ile çeşitli içerikler satın alabiliyor ve oyunu aldığınız bu içeriklerle oynayabiliyorsunuz. Satın aldığınız içeriklerden gelen "yeşiller" sayesinde de bu oyunun yapımcıları oyunlarını ayakta tutuyorlar. Kısacası free to play oyunlar, satılan bu içeriklerden gelen paralar ile çarklarını döndürüyorlar.

Ayrıca Free to play oyunlarda, oyuncular tarafından alınan bu içerikler, içeriği satın alan oyuncuya ekstra avantajlar da sağlayabiliyor ki; bu da starcraft 2 deki ırklara ve oyuna bile daha doğru düzgün denge getirememiş olan ve dengeyi sağlayabilmek için bin takla atan çekik gözlü abimiz David Kim'in son isteyeceği şeydir diye düşünüyorum.

Açıkçası ben Starcraft 2'yi oynarken karşımda bende bulunmayan bir üniteye para verip sahip olan ve beni kendi kabiliyetiyle, zekasıyla değilde para vererek elde ettiği içerik sayesinde yenen bir rakiple karşılaşırsam "para" vererek aldığım Collector's Edition'ın kutusunu uygun bir şekle sokup Dastin abimize gönderirim.

Keza oyun esnasında rakibim tarafından kovboy şapkası taktırılmış Marauder'ını, şalvar giydirilerek sağa sola koşturulan Zealot'unu ya da pelerinle donatılıp uçmaya zorlanan Ultralisk'ini görmek istemem. Çünkü bu oyun içerik olarak salak saçma şeylerle uğraşılmamasını, aksine sadeliğe, yeteneğe ve zekaya odaklanılmasını gerektiren bir oyun.

Starcraft'ta oyunun Free to Play olmasından kaynaklı bu tarz gereksiz şeylerle karşılaştığım an oyunu bilgisayarımın 1 ler ve 0 lar çöplüğüne yollarım ve bir daha da yüzüne bakmam. Starcraft'a gönül vermiş kişilerin de benimle aynı fikirde olacağını ve aynı şeyi yapcaklarından eminim.

Starcraft 2'nin Free to Play olması belki dünya üzerinde bilmem kaç milyon kişi tarafından oynanmasına veya bilmem kaç yüz milyon kişi tarafından izlenerek e-spor pastanın 6 kişilikten 12 kişiliğe büyümesine neden olabilir fakat şu andaki kalifiye ve oyuna gerçekten gönül vermiş olan dünyadaki genel Starcraft topluluğunu oyunun yüzüne bakmamaya kadar götürür.

Ama olaya karşı tez olarak ve diğer taraftan bakacak olursak oyunun Free to Play olması oyunun şimdikinden kat ve kat ulaşılabilir olmasına ve bu sebepten ötürü günyüzüne çıkmamış yeni yeteneklerin, yeni Flash'ların Boxer'ların keşfedilmesine de sebep olabilir.

Gerçi Keçi sakal Dustin Browder'ın ve Blizzard ın Free to Play sisteminden ortaya çıkacak yeni yeteneklerin umurlarında olmadığından ve olmayacağından adım gibi eminim. Amaç yetenek falan değil, Free to Play'den oluşacak olan popülerlikten ve izlenme sayılarından gelecek olan "dolarcıklar".

Kaynak: http://goo.gl/eHedP

[quote=
Blizzard "looking at" the possibility of Starcraft II multiplayer going free to play

During a panel about eSports at the Valencia eSports Congress, Dustin Browder, Lead Designer on Starcraft II, was asked whether Blizzard had any plans for free to play in regards to their strategy behemoth. Free to play opens up the game to a huge number of people, and the more people that play, the more likely it is that you’ll unearth talent for your pro eSports scene.

His answer? Blizzard are ‘looking at free to play as an option for the multiplayer’. That’s not a confirmation, but it’s potentially huge, if Blizzard wanted to make that jump.

If you look at the rest of the eSports scene, Starcraft II stands alone as a fully priced product, with League of Legends, Dota 2 both being free to play, and even Counter Strike: Global Offensive carrying a reduced price tag. The wider your audience, and the more people playing your game, the more people will be interested in watching your pro players competing in it.

The main thing holding Blizzard back at the moment, at least according to Browder, was the logistics on how it would work. “We don’t know how we would monetise it. While it might be good fun for me to play against someone with only half the units available to them, that’s not going to be an enjoyable experience for them.” It’s a valid concern, especially when Starcraft II itself doesn’t exactly lend itself to being nearly as modular as League of Legends, Dota or World of Tanks.



Either way, I’d be incredibly surprised if it happened before all three installments of the game were released, at the very least. Especially when there’s so much refinement and tweaking for them to do with each one, trying to attach a whole new payment model on top of that would be lunacy.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buradaki iş modeli çok önemli.

RTS oyunları MMO gibi değil. Öyle parayla ünite satın alma gibi birşey olamaz ancak belirli seviyedeki oyuncular için atıyorum oyun içinde single player'daki gibi skill seçenekleri çıkabilir ve bunları seçmek için belirli ödemeler gerekebilir.

MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.

espor açısından konuşursak, şu an dünya lol, dota2 ve sc2 ile dönüyor. Ucundan biraz fifa, cod ve bf3 var ama bunlar zaten off topic sayılır.

Sistem iyi düşünülüp, geliştirilirse belki olabilir neden olmasın. Ancak daha önümüzde 2 expansion paketi var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

dsfdfs

dün epeydir görmediğim bir arkadaşla konuşuyordum telefonda. konuşmanın sonlarına doğru adam diablo 3 oynayıp oynamadığımı sordu ve 50€ a item aldım falan dedi. resmen şok oldum lan, hiç o kadar salak bir adam diye hatırlamıyordum onu.


o bişemi abi zamanında wowda zengin veletler ne para döküyordu. bir char için 600-700tl veriyorlardı. 4-5 sene önce ben bile beta key 100tlye sattığımı bilirim. asda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yıl 2001 Türkiyede 1 gece kriz patlamış devulasyon olmuş, ertesi gün işsiz kalmıştım. O 6 aylık dönemde kastığım Ultima Online char'ını (offical değil nebula'da) o zaman için 600 TL'ye satmış, yanlış hatırlamıyorsam da bu para ile 3 aylık biriken ev kiramı ödemiştim, peah peah...

Bu arada arkadaşlar şölede bir ihtimal var.
SC2'nin ftp olması demek illa SC kısmına etki edicek diye bişi yok. Adamlar belki o kısmı belli bir disiplinle devam ettirebilirler ama ARCADE kısmından custom game satışları hattta büyük custom game'lerin içindeki karakterlerin vs'lerin satışı gibi konular olabilir. Konuşmak için çok erken bir konu. Daha bütün expansionları çıkartıp satıcak oyunu balnce edicek de sonra bunlar gündeme gelicek falan. Yani benim oğlan evlenirde torunlarım görebilir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iki expension cıkar sonra bakarlar.

adamalr acısından bakınca abzürd zaten, serverları dolu oyun yapıyosun, her gün 345394503 turnuva 213423904 stream 100 bin küsür adam izliyo, ama price tag sadece.

yukardan yii tepiniyoalrdır dustin browderın üstüne. kendi yumurtlaması değildir o.


öle üntie münite samazlar satamazlr zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu abartmayı ne kadar çok seviyorsunuz.İnternette karakter build'leri var beğendiğini uygula skilleri talentları ona göre aç.Bu kadar basit.Sonrası wasd 123456 bu kadar.Starcraft'ta okuduğun buildi o an maçın durumu ve gidişatına göre uygulamak bile kaç maç atıp elini alıştırıp buildi anca o zaman uygulayabilmene bakıyor.Starcraft öyle bir günde oynanacak oyun değil.MMO lan 1-2-3-4-5 spamlıyorsun gerisini karakter yapıyor zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...