Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Noob sorulari (dota 2 icin)


Remus

Öne çıkan mesajlar

  • 3 hafta sonra ...
Dota2 nin Matchmaking sistemi hakkında developer postları merak edenler okuyabilir biraz.

EricTams said:

As far as Matchmaking is concerned none of those buckets [low, medium, high] exist - We match on a continuous scale.

the easiest way to think about it is as a percentile rank so 100 levels.

There is a maximum range that we match to that decreases based on your party size. This is why when you have a stack of 5 you end up taking longer to match since we can only match you to a few percent of the population.

Typically the trade off in matchmaking is wait time versus match quality. We could always try and slow down the match time in an attempt to provide higher accuracy matches but this will get better naturally as we add more players so I'd rather keep match times snappy.

- High skill games are definitely an area that will benefit as we get more players. It's also an area has had issues with match times in the past so I'm sensitive to how long this group needs to wait.

- There can be no guarantee of how a game will play out even with perfect matchmaking. Hopefully someone can help me out with the details of that recent tourney where the winner of the winners bracket was in the finals and got destroyed in one game then destroyed the other team in the next. I think it's actually a good thing that the outcome of a match isn't set from the beginning but depends on the decisions that individuals are making during the course of play.

- Building on the previous point, even with good matchmaking there are plenty of things that can go wrong:
* Being conterpicked or having a bad team comp (overdependence on farm, no heroes that can stop a push, lack of DPS, bad teamfight, etc.)
* Allowing teammates to lose a lane early
* Luck
* Natural variations in individual performance
* People trying a new hero or strategy

- We don't enforce a 50-50 win rate (Maybe we should?) instead we always try to make the best match possible. I'm always happy when I see someone with a win rate close to 50% though since it means that we haven't been skewing one way or the other in giving matches that were too hard or too easy. I totally agree with your desire to have fewer stomps though.

- We don't try to match high skill players with low skill players instead we try to get 10 people that fit together the best. Parties can sometimes create a very big gap in skill on a team though and are generally the reason for anything that seems really wacky. Remember too that people people will always have good games and bad games so that person that seems terrible might just be having an off day instead.

- The outcome of a games is determined more by the best person on a team rather than the worst player. My assumption was originally the same as yours but I had to change my mind once I saw the stats showing otherwise.

We have two stages to create a game from Matchmaking

1) Try to find 10 players that all match well to each other

2) Try to split these 10 players into two groups of 5 that will create a balanced game



blash365 said:

the longer you search for a match, the broader the search range gets. unbalanced matches might be results of a broad search range. either change to a better populated server (in case you are playing at odd hours) or simply reset the search to restart at a finer search range.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
Hero için item seçim muhabbeti hakkında bilgilendirir misiniz?

Biraz açayım; Sağda solda tutolara felan bakıyorumda. "Şunu al, bunu al, millet şunu alıyor, kesinlikle tavsiye etmiyorum" felan gibi şeyler var. Nedir yani kime inanmak gerek ?
Birilerinin hazırladığı rehberlere kendimi şartlamak yerine, ne gibi seçim yapmak gerekiyor, mantık nedir gibi şeyleri anlatabilirseniz sevinirim.
"Balık vermeyin, balık tutmayı öğretin" e geliyor dediğim şey. Mesela diyinki "karşı tarafta görünmez adam varsa"... Yada "ağır adamsanız, karşı tarafa yetişemiyorsanız teleport eden blade al". Gibi tiyoları öğrenmek istiyorum.
Rast gele bir "hero" ile gireyim. Oyundaki duruma göre item seçeyim felan gibi düşüncelerim var (yada "aha bu hero üstümden geçti, bi deneyeyim" diyebileyim istiyorum).

sorunun çok ucu açık birşey olduğunun farkındayım, biliyorum çok fazla item var (ki daha 3-4 tanesini ezberledim :P. Gerisi aklımda bile değil)

Örnek vereyim mesela.
Bounty Hunter seçtim, buna "skull basher" aldım. Şimdi mantık olarak ters bir durum oldumu? Bounty Hunter da attack speed iyi değil. Bu durumda, bu item seçimi yanlış mı olur? Daha seri vuran bir sınıfta çok daha etkili birşey gibi duruyor. Ama bounty hunter dada denk geldiği zaman rakibi acıtıyor. Yavaş vursamda hasar biraz fazla. Fiyatıda biraz hesaplı.
Yine bounty hunter ile oynarken bir video da "Battle Fury" alın demiş. Açılış yaparken, aoe vurup düşmanı afallatmaktan felan bahsetmiş. Ama hp ve defansı baya tırt sanırım. Böyle birşeyde çok fena nalları dikerim diye hiç bulaşmadım.

gibi :D
(tabi, herolara alınmazsa olmaz şeyleride söylerseniz iyi olur. Mesela seri vuran melee bir sınıf için "phase boots" kullan. Düşman kaçıyorken, creep lere takılacak gibiysen bunu kullanırsın... gibi)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya oturup bütün herolarla 1 kere oynaman, oyunda ne zaman nerde duracağını refleks olarak yapmaya başlamadan böyle şeylere çok kafa yormana gerek yok bence. ilk bir kaç hafta rahatına bak arada 1-2 stream izle turnuvalarda millet neler alıyor, takımlar nasıl oynuyor falan onlara bak yeter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rahatlık derken, hata olmayacak şeylerde bile ağır hakaret var. 2 kez üst üste öldüm diye "feedliyorsun" diyip alayı rapor etti ilk oyunumda. (benim olduğum alanda, önümde bir hero vardı, 2 tanede yandan gelmiş). Adamlar gang e çıkmış (artık ne deniyorsa). 2 kez benim oraya uğradılar, onlar rahat rahat takılırken, adamlar benimle uğraştı bir kaç dakika.. Suçlu olarak beni ilan ettiler (öyle değil demiyorum, belkide hata bendedir).

Yinede ilk oyunda bunu yaşayınca biraz temkinli olmaya çalışıyorum. Buda haliyle rahatsızlık yaratıyor, netde bazı herolara söylenen itemları sırasıyla alıyorum. Kalıpların dışına çıkmayıncada haliyle pek birşey öğrenemem yada öğrenme ivmemi baya yavaşlatır.

Ya zaten, oyunlarda kendime güvenirim. Ben sadece kendimdende birşeyler katabileyim istediğimden item muhabbetine ilişkin geniş bir soru sormaya çalıştım. Tabiki oynarken stream felanda izlerim (zaten bir oyuna bilgisizce başlayıp, oynadıkça öğreneyim diyen insanlardan değilim. Araştırır biraz bilgiyle başlar, başlangıç seviyesini hızlı bir şekilde geçmek isterim)

Bu item sorum, düşündüğüm gibi etki bırakırsa bende, izlediğim videolarda birisi bir item aldığında o itemı neden aldığını bileceğim.

tabi noob sorusu bu. Belkide çok büyük hata yapıyorumdur bu soruyu sormakla. Belki ilerde geri dönüp güleceğim. Eğer öyle olacağını düşünüyorsanızda söylemekten çekinmeyin :P. Soruyu hiç sormamışım gibi davranırız :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bounty Hunter full damage gidecen. 2. skill para o heronun. İnvise bir tane verecen gerisini öncelikli 2 olmak üzere 2-1 verecen bide ulti açıldıkça ulti işte. Ben sırayla bot prevesence phase bot bf deso seklinde gidiyorum. Kalanlarıda oyunun gidişatına duruma göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi şöle bi özet geçiyim sana

şimdi en başta itema en çok ihtiyacı olan carrylerden söz ediyim

her statın carrysi olsada

str çaycı balanar
dex morphling mortred
int obsidian silencer gibi

ben basit dex carryden söz edicem
mantığı anatıcam gerisi senin

şimdi bazı carrylerin olayı hızlı atakken bazılarının olayı burst dmg

hızlı ataktan söz ederken void yada morphlingden söz edebiliriz

burst dmg da mesela gondar yada phantom assasin olabilir

genel mantık mesela burstu olan herolara ilk item hem farmlama kolaylıgı hemde burstu dagıtması için runic yapmak
mesela PA ya runic yapınca 1000 crit vurunca aoe olarak 250de etrafa bvurmus oluyosun

ayrıca erken cıkarsan runicle farmlaman cok hızlanıyo ve hayvan gibi item dependant oldugundan daha ck item kasıyosun

atak speedli herolarada mesela +sabit dmg veren itemları kasmak daha mantıklı örneğin monkey king bar ya da mjollnir gibi

örnek mesela sniper
bash buffından önce ne kasarsan kas pek önemli değildi
ama bash buffından sonra (%40 sansla bash vuruyor) bence en önemli itemı +atak speed veren mjollnir oldu

bu arada cogu ranged heroya ilk item invis kasıyorsun ki ozellikle pub oyunnarda hem ölmeni azaltıyo hem de gang yaratıyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abı tifi tifi oyun işte. ama mecburen 5v5 oynanıyo haliyle herkez birbirine/kendine ben daha iyiyim bütün suclu geri kalan herkez gazında laf sokuyo işte.

takma hiç böle report meport, zevkli ise tamam yeter dah akasmanna birilerini tatmin etmene gerek yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

carrylere özellikle yannış item diye bişi yok ama daha efektif itemlar seçilebilir

mesela naix rage olunca çok hızlı vurdugundan basher kasmak mantıklı
aynı şekilde her vurdugundan % bazlı dmg ve life leechlediğinden +attack speed kasabilirsin

ve ya ursaya bakarsan ursanın butun olayı burst dmg oldugundan ultinin üçlendirmek için dah çok hp vercek ve seni herların yanına götürücek şeyler lazım mesela lothar yada blink dagger

her heronun daha efektif oldğu itemlar var

mesela clinkze hem ganglerken adamın kaçmasını engellemek hem cc yapmasını engellemek hemde enfes atak speed ve mana regen verdiğindne ilk item hellflower(orchid sanırım dota adı)yapılıyo

oynadıkça öğreniyosun
recommenned itemlar çok kötü değil
sadece mesela yurneroya aghanim mi önce yapcam runic mi önce sorusu var işte
oda biraz karşı takıma bağlı snein farmına bağlı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

@bonepart

runic ney la?
battle fury oluyor dotada o. başka mobadan karıştı heralde. voide de kronos diyorlar.


abi çok uzun süre hon oynadığımdan ve itemlarla herolar 1 e 1 aynı olduğundan karışıyo

void in hondaki adı chrounos
ve evet runicin dota adı battlefury
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada son bişi var
mesela bazı heroların bazı itemlardan ufak trickli extra bonusları var

pudgeye hood yapınca rottan daha az dmg yemesi gibi
hem pudgeye gereken çılgın +hp regenei veriyor
hem pudgenin ana hedefi olan int herolara karşı koruyor
hemde kendi rotundan az dmg yediriyo
her açıdan pudge için ilaç gibi item yane

aynı sekilde mesela battlefury yurneronun ultisiyle çalışıyo physical olduğundan ulti aoe gibi vuruyo etrafa felan7


bu arada bende süper değilim yane pub ve moba deneyimi biraz bunnar
çopu yannış olabilir bilgilerin ama benim kendi rahat ettiğim mantıklar genelde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...