Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

EA 'sought to acquire Valve for $1 billion'


hacibekirlokumu

Öne çıkan mesajlar

evet half life dışında ne ea, ne de activision blizzard ip'leri kadar iş yapacak bir oyunları yok şu an. bunun nedeni de ağırlıklı olarak pc'ye yani piyasanın az para getiren kitlesine hitap etmeleri. asıl parayı götürenler konsoldan götürüyor zira. zaten yine hl dışında kendi yaptıkları bir ip de yok, yaptıkları tek şey başarılı bir işi ve yapanlarını şirkete katmak oldu.

steam'den tam olarak ne kadar kazanıyorlar bilmiyorum ama hallerinden memnun gibiler, konsollara rakip olmak için de tv'lere geçerek buna yardırıyolar zaten bu aralar. umarım duyurulmamış sağlam bi oyun üzerinde de çalışıyorlardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ürettikleri tek ip hl yaptıkları tek genrede fps işte. yıllardırda oyun yapamktan cok oyun satmak üstüne ugrasıyolar sadece.


hani öle epic falan işler cıkardıklarıda yok cs ile dota ile. cs steam denediler ellerinde patladı. komuniteeyi ikiye böldü oyunun yasam süresini kısalltı anca.

cs:go 1.6 reskini, dota2 ise dota reskini. hadi yine cs:go neysede var onda bişiler, dota2 burda "lol 12 senelik oyunun grafiklerini yenilemişler 60 dolara satıyolar" denilen sc2nın yanında utancından duramaz.

cok indirim yapıyolar negzel ^^^^ diye övün edinde öle piyasanın tek inavatörüymüş gibi davranınca valve'a pek bi inandırıcılığı kalmıyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Abi Left 4 Dead 2, Portal 2, Half-Life, Counter-Strike, DotA, TF2... Hepsi kendi alanlarında da genel alanlarda da en çok oynanan oyunlar şuan. Hepsi en bilinen oyunlar. Her oyun gelip geçiciyken bu oyunlar bilgisayarında yüklü duruyor, fix.


tf2 var abi işte. dota csyi valve yapmadıki. l4d sevmedim, portal meh, öle bi gaz olup oynuyo insanda lost kafası işte tat verme yöntemi.

tf2 valve'ın yaptığı en sağlam mal kesinlikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi yaptı yapmadı olayına girersen dünya da hiçbir oyunu hiç kimse yapmadı yani. EA şuan dağıtıcı, oda gitti maxis'i, origin'i, westwood'u aldı? Ne oldu? Değişen ne? Her firma da aynı geyik var.

Valve bu fikirleri almasaydı, hiçbiri bu halde olmayacaktı. Bu adamların sunduğu kalite yeterli zaten.

Steam en iyi, Valve "ip'leri" en iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Dota 2'de gameplay olarak en iyi Moba (en iyi değil diyorsan da 2.), post'un fail'lar ile dolu Cüce, sorry.


Olabilir aksini söylemedimki. neden saldırdın anlamadım.
Dota dünyanın en iyi oyunuda olabilir, önemli değil bu konuda dahilinde. oyunu valve yapmadı dediğim o benim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tf2 sadece sanat yönetimiyle bile piyasanın büyük kısmına yön verdi resmen, kaç yıldır durmadan oynanıyor zaten belli değil ki military shooter olmayan online fps kalmayan bir çağdayız uzun süredir. tf2 tek filan bu alanda popüler kalabilen.

l4d gene oyunlarda zombi furyasını resmen çoşturdu gene, en popüler coop shooter halen muhtemelen.

portal son yılların en popüler puzzle oyunu, gene puzzle'ın aşağı yukarı öldüğü bir zamanda yüksek profil çıkıp eşsiz başarı sağladı ki lemmings filan muhtemelen son örnekti bu alanda taş tuş oynatmalı olmayan yenilikçi ve bilgisayarı değerlendiren oyun olarak.

cs zilyon yıldır oynanıyor zaten herhalde izaha gerek yok. çoktan bitmişti valve arkasında durmasa.

half-life cod ve bf hariç fps ismi anılmayan devirde hala isteniyor kaç yıldır oyunu çıkmadığı halde.

cs 25$ full oyun vs sc2 60$x3, utancından duramayacak şirket blizz var işte neredeyse 10 yıldır yeni franchise üretemeyen, çevirip çevirip aynı risk-free oyunları hd remake çıkaran.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tf2 cok yii, gerisi beş para etmez.
cs:go yeni oyuna diyebiliyorsak, yherhangi bir bliz release'ine remake demek hiç makul olmuyor.

risk free liğe gelirse, yakında cıkıcak en büyük iki relase'i baskalarının yaptığı iki oyunu alıp, birinde nerdeyse tümüyle remake, diğerinde ise kelimenin tam anlamıyla "hd ramake" yapmaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valve'ın sorunu da orada aslında, tüm bu ip'ler konusunda risk alamıyor. ya da doğru olanı yapıp yapımcılarına karışmıyor. bu oyun daha çok satacak diye kendi görüşlerini kanırttırmıyor.

bu yüzden de bazı serilerinde epic işler göremiyoruz. belki yeterince orijinal bir fikir adapte edemedikleri için olduğu gibi bıraktılar.

Half-Life: Opposing Force - Gearbox Software (not really new IP anyway)
Half-Life: Blue Shift - Gearbox Software (not really new IP anyway)
Team Fortress - TF Software PTY Ltd (acquired by Valve 1998)
Counter-Strike - Minh Le, Jess Cliffe (acquired by Valve 2000)
Day of Defeat - DoD mod team (aquired by Valve 2000/2001?)
Portal - Nuclear Monkey Software (aquired by valve 2005)
Left 4 Dead - Turtle Rock Studios (aquired by valve 2008)
Alien Swarm - Black Cat Games (aquired by valve 2008)

tüm bu seriler dediğiniz gibi alanlarında çok iyiler ama işte yeterince para kazandırmıyorlar. kazandırıyolar da hype delisi 5-6m satan konsol oyunları gibi olamıyorlar.

bu adamlar daha çok para kazanabilecekken bunu yapmayıp kendilerini seven oyuncularına saygı duyuyorlar. o nedenle bizim gözümüzde 1b$'dan daha değerliler, en azından benim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse uzatmanın alemi yok.

Valve'ın yaptığı en sağlam iş TF2 ki onunda icine ettiler para için, gerek o sahane art direction, gerekse gameplay olsun. portal hos ama gimmicky işte. quantum conundrum cok daha hostu mesela. halflife lar ise öle cok sevemedim ben hiç. seveni sevsin.

öle dillere destanlara sıgmıycak inanılmaz bir developer değil valve. Benim için efsanelerin arasınada giremez zaten şimdiye kadar yaptıklarıyla.


yıllardır önceliği oyun yapmaktansa steam olan bir firmadan bahsediyoruz zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hepsi çok iyi ve kendi alanlarında ezmedikleri oyun yok.

cs: go yeni oyun diyen olmadı da 25$'lık oyunla 180$'lık oyunu karşılaştırmak doğru değil diyen var.

risk-free'liğin tanımı iki yeni birim ekleyip 15 yıl sonra aynı oyunu çıkarmak veya sınıfların isimlerini değiştirip eski ability'leri birbirine dağıtmak olur herhalde. ha bir de yıllık rakip mmo'larda gelen yenilikleri birebir kopyalayıp aynen konan mmo expansion'ları da var sahi.

100 yıl geçse blizz ölü bir türü yeniden canlandırmak için bir yatırım yapmaz valve gibi.

neyse maksat şirket yarıştırmak değildi ama valve'ı steam'den ibaret görenin de öne çıkarabileceği şirket yok sektörde. hani 10 yıl önce "sadece half-life yaptılar yetmez" denebilirdi ama artık mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hadi blizzardla valve'ı karsılastırmayada gerek yok yanı.
blizzardda innovate etmiyo nasılsa.

konu blizz değil yani. konu valve'ın oyun yapmaktan cok oyun satma sistemi yapması. oyun yaparkende raziel'in postunda gördüğünüz gibi, hazır bir fikri alıp geliştiriyorlar. bunda hiçbir zarar yok tabiki. ne güzel bi kenarlarda sıkısmıs kalmıs 2 tane fikir yüz üstüne cıkmıs. ama o kadar işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet, puzzle. valve'ın çok hayranı değilim öyle lath gibi ama sadece banko yatırımlardan ibaret değil geçmişleri.

blizzard'ın bir oyunda yaptığı yeniliklerin en büyüğü genelde çözünürlük yükseltmek.

neyse blizz'i ben dahil etmedim konuya, razz'ın postundan çıktı sanırım ea filan derken. blizz diye de birşey yok zaten actiblizz var aslında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...