valequenta Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Desktop PC de ya da Intel PC de diyelim, Metro'yu direk ekstra bir ozellik olarak dusunebilirsin. Direk kullanma yani istemiyorsan. Onun disinda bildigin Windows var zaten. Ben 2 aydir sirkette metro uygulamasi gelistirdigim icin kullaniyorum Win8 (consumer preview ve release preview simdi) , evdede kurdum ozellikle cift monitor varken yanda bir metro app acikken gayet kullanisli oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
valequenta Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Sunu da eklemek isterim, kullanici acisindan bakinca Windows 8 ile Metro'yu; MacOS ve iPad gibi tamamen ayri platform yapmamalari sacma aslinda. Ama Microsoft acisindan bakinca da adamlar bu kadar gec kalmisken tablet marketinde, yapabilecekleri en iyi hareket buydu heralde. Kullanim avantaji Hybrid PC ler icin olacak sadece bence, evinde MS Surface Pro'ya klavyesini takip Steam'den oyununu oynar, Photoshop'dan grafigini yaparken; otobuste, yolculukta vs PC'yi tablet olarak kullanip Angry Birds oynayabilirsin. Ben sahsen Windows 8'in cok populer olacagini dusunuyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 blizzard da karşıymış windows8e: "not awesome for Blizzard either" https://twitter.com/Rob_Pardo/status/228235190705729536 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 şimdilik dumb down'ın güzel bir örneği olacak gibi duruyor. bu hızla giderse insanlar 10sene sonra muhteşem grafiklerli, birbirlerine sapanla taş attıkları oyunları oynayıp "eskiden wow vardı, level kasardık" diyenlere "olm eğlencek misin level mı kasıcan yaaaaa" falan diyor olacaklar. "sapanla taş atma çok eğlenceli olm!!!" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 valequenta said: Win8 hakkinda yorumlar yapmadan once ne oldugunu iyi bilmek lazim tabi. Win8 marketplace uzerinden sadece Metro uygulamalari yani WinRT uygulamalari satilabilecek. Bu da demek oluyor ki marketplace uzerinden GTA 4 satisi olmaz mesela. Bu da Steam'i baltalamaz. Steam'i dolayli yoldan baltalayabilir tabi Win8, bir Braid'i mesela XNA ile gelistirilmis olmasindan dolayi Metro uygulamasina port etmek en fazla 1 haftasini alir developerin. Bu da rekabet ortami yaratmis oluyor tabi Steam ve W8 Market arasinda. Neyse diyecegim sudur ki; Microsoft haterligindan kaynaklanan Win8 olumsuz onyargisi fazla surmeyecektir, belki diger Windows surumleri arasinda ki gecis kadar hizli olmasa da herkes Windows 8 e gecip onyargilarindan kurtulacaktir. win8 marketplace winrt applerin direk satısına olanak saglarken, non-rt app'lerede linkler içerebiliyor, hatta microsoft'un kendi non-rt app'i bile var store'da. ayrıca yeni cıkacak oyunlar, winrt desteği ekleyebilir pekala. 1 haftada port pek mümkün değil, xna'nın kafadan winrt desteği yok hatta Shawn Hargreaves bile XNA bloglamayı bıraktıp DirectXTK yardırıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
valequenta Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 bombilo said: valequenta said: Win8 hakkinda yorumlar yapmadan once ne oldugunu iyi bilmek lazim tabi. Win8 marketplace uzerinden sadece Metro uygulamalari yani WinRT uygulamalari satilabilecek. Bu da demek oluyor ki marketplace uzerinden GTA 4 satisi olmaz mesela. Bu da Steam'i baltalamaz. Steam'i dolayli yoldan baltalayabilir tabi Win8, bir Braid'i mesela XNA ile gelistirilmis olmasindan dolayi Metro uygulamasina port etmek en fazla 1 haftasini alir developerin. Bu da rekabet ortami yaratmis oluyor tabi Steam ve W8 Market arasinda. Neyse diyecegim sudur ki; Microsoft haterligindan kaynaklanan Win8 olumsuz onyargisi fazla surmeyecektir, belki diger Windows surumleri arasinda ki gecis kadar hizli olmasa da herkes Windows 8 e gecip onyargilarindan kurtulacaktir. win8 marketplace winrt applerin direk satısına olanak saglarken, non-rt app'lerede linkler içerebiliyor, hatta microsoft'un kendi non-rt app'i bile var store'da. ayrıca yeni cıkacak oyunlar, winrt desteği ekleyebilir pekala. 1 haftada port pek mümkün değil, xna'nın kafadan winrt desteği yok hatta Shawn Hargreaves bile XNA bloglamayı bıraktıp DirectXTK yardırıyor. WinRT olmayan appleri storedan satamiyorsun kisacasi onu demek istiyorum. Bu da GTA4'u ( ornek sadece ) Marketplace uzerinden satisini yapamayacagin anlamina geliyor. Listeleyebilirsin link verecek sekilde fakat satisini yapamazsin. XNA Windows Metro'da calismiyor evet, fakat portu 1 hafta degil 2 gunde yapilabilir durumda su an. MonoGame'in stable olmasa da su an bir cok oyunu calisabilir hale getiren Win8 versiyonu mevcut. Develop3d branchine bakabilirsin MonoGame'in github'da. Ayrica ARMED! ve 1-2 oyun daha su an markette, ve bunlar XNA ile implement edildiler MonoGame kullaniyorlar. Ayrica Windows Phone 7 da bulunan 15 oyunumun 5 tanesini portlamaya basladim. 1 tanesini portlamam 3-4 gunumu aldi ( ki en fazla 3-4 saat calistim her gun; gerci cok simple bir oyun, yalniz audioda problemim var simdilik ). Neyse.. mumkun yani. edit: yeni cikacak oyunlar winrt ekleyebilirler gayet tabi dedigin gibi, ancak bir cok kisitlamasi var. OpenGL olmamasi gibi en buyuk sebep mesela. Diger bir sebep ise multitouch egilimli oyunlar olmali WinRT dekiler, yoksa zaten adam Win8 icin yapar metro yerine. O yuzden desktopta calisan GTA4'un Metroya portuna yatirim yapmanin bir anlami yok. Yani en fazla iOs da ki gibi kisitli, multitouch egilimli versiyonunu yaparlar ki o da desktop versiyonundan tamamen farkli bir oyun olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 abi monogame'i 2-3 aydır kullanıyorum yaklasık ve hatta develop3d'ye ilk portlayanlardan biriyim. Zaten ana sayfasına haberler kısmına bakarsan, infinite flight'tan sonra ilk 3d port olarak benim blok motorum voxeliq gözüküyor. Şu anda halen develop3d'nin yeterince stabil olmadığını düşünüyorum, bundan dolayıda "henüz" bu kadar kolay port olmayacağı kanısındayım. develop3d branchina sırf voxeliq'in en basit halini port ederken benim gönderdiğim 2-3 tiny unimplemented functionality patch'i vardı. yine aynı şekilde reportladığım oldukça önemli bir bug vardı ki develop3d componentların dizilimini doğru düzgün yapmıyor, update() ve draw()'ları kafasına göre sıralayarak çağrıyordu, çözüldü. yinede biraz zamana ihtiyacı var develop3d'nin halen diye düşünüyorum. abi hater'lıktan ziyade, saçmalıklar var. seninde dediğin gibi opengl'i kısıtlamak, vanilla applicationların önünü kesmek, xna 'nın geleceği hakkında yorum yapmamak, directx major versiyonu konusunda belirsizlik, bence bunlar büyük saçmalıklar. microsoft bugüne kadar hep developer'lara verdiği destek ve imkanlarla buradaydı, ama şimdi kalkıyor app-market yapıyor, ondan sonra o marketta anlamsız kısıtlamalara gidiyor. haterlık bu konuları eleştirmekse cidden hater olmaya razıyım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 GFWL olayından sonra üstüne para versen oyun almam windowsdan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fizban Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 28, 2012 Cuce said: yalnız diretx'den en az telif sorun yasatmıycak kadar farklı bir mod'la oyun yapıcak yazıcak adam bulmak kolay olucakmıki?bu dünyada herşeyin bir çözümü var. en basidinden cuda (gpu'ların matematiksel operasyonları için kullanılan nvidia toolkit) sadece c ve c++ desteğiyle geliyor. java wrapper'lar yazılıyor bunlar için. directx'i kullanacak bir wrapper yazılır. çözüm çok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Artariel Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 ya adamlar opengli neden bu kadar öldürmek istiyorlar anlamıyorum, lanet olsun böyle şirkete. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flassh Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 harbi bilen biri opengl ile directx farklarını ve opengl nin neden böyle üvey evlat kaldığını anlatabilir mi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX http://programmers.stackexchange.com/questions/60544/why-do-game-developers-prefer-windows Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2012 uzun lafın kısası, directx kötüden iyiye giderken opengl iyiden kötüye gitti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 ona bir parantez açalım, opengl consortium'un (daha doğrusu khronos'un) son yıllarda yaptığu en akıllaca şey OpenGL embedded system'dı. Muhtemelen hala OpenGL görüyorsak etrafta ve kullanıyorsak, bunu OpenGL ES'e borçluyuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bck Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 hala opengl goruyorsan bunu john carmack e borclusun baska bırseye degıl. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 yoo gayet hakli bombilo Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 sonradan kıvırıp "direct3d now better" diyen john carmack'e mi? başkan sen önce bir consortium nedir, khronos nedir onu oku, ondan sonra gel tartışalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bck Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 opengl in bir adım geriden gelmesinin tek neden apisinin ps3'e oyun yapmada çok zorluk çıkarması maddi olarak firmalara yük getirmesi başkada bir şey değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bck Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 bombilo said: sonradan kıvırıp "direct3d now better" diyen john carmack'e mi? başkan sen önce bir consortium nedir, khronos nedir onu oku, ondan sonra gel tartışalım. bir şeyi nekadar çok kullanırsan api okadar gelişir terimlere takılmayalım sonuçta api direct x te hep canlı bir şekilde kullanılıyor. john carmackte open gl oldu dememıs sonucta.suan daha iyi durumda oldugu gercek dx in.kıvırıyor dediğin kişi olmasa opengl silinip gitmişti... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 abi yazılımcımısın, oyun geliştiricimisin, indie developer mısın bilmiyorum. ama öyle "olsa idin" bence opengl vs directx arasında ki çekişmenin john carmack'ın opengl'i övdüğü yazıdan daha derin olduğunu bilirdin. bi kere consortium'un tarihinde iki kez directX'e karşı büyük kozlar ele geçirdiği ve bunları değerlendiremediği, hatta bunu kendilerininde kabul ettiği gerçeği var. bunun en bilinen örneği daha önce forumda yazmıştım, senin için tekrar paste edeyim; bombilo said: bunun örneklerinden birini söyle anlatayım, microsoft directx 10 sadece windows vista ve uzerinde calısacak diye acıklama yaptıgında, bu community tarafından directx'i yakalama ve hatta geçme açısından oldukça iyi bir fırsat olarak görüldü, ama board bu fırsatı doğru şekilde kullanmak yerine, api çok bloatware olduğu için revizyona gidiyoruz demeyi tercih etti ve en sonunda ilk başta o revizyon dahilinde anons ettiği birçok şeyi bitiremediğini/sonlandıramadığını açıklamak zorunda kaldı. Bu fırsat hem feature set, hemde kullanıcı sayısı açısından dx'i geçebilmek anlamına geliyordu - düşünsene oyun firmasısın directx 10 kullanmak istersen potansiyel windows xp kullanıcılarını göz ardı etmiş oluyorsun yada directx 9'da durman gerekiyor ki bu durumda da donanım yeniliklerinden mahrum kalmış oluyorsun. OpenGL için mükemmel bir fırsattı. ha ama terkardan, bütün bu hataları yapan consortium/khronos, mobil cihazların gelişimi ile bu cihazlar için OpenGL ES spesifikasyonunu geliştirmek gibi oldukça önemli bir atılım yaptı ve bugün de bunun meyvelerini yemekte. konu bugün opengl'in pc'de ne kadar kullanıldığı değil zaten ki malum DirectX PC gaming'de ezici bir durumda. OpenGL ES ise, en azından yeni soluk katmış oldu ve ezici PC-gaming'e karşı ezici bir mobile-gaming argümanı sağladı opengl'e. ha carmack efendi opengl'i çok beğenmiş, sonradan kıvırp direct3d'yi daha çok sevmiş, kimsenin umrunda değil bunlar. Sen zannediyormusun ki IDSoftware dışında carmack efendinin neyi beğenip beğenmediğine önem veren? Tabiki her firma onlar için o an en avantajlı API'yi tercih etmekte etmeyede devam edecek. Seneler boyunca PC-gaming windows tekelinde kaldığı ve OpenGL spefisikasyonları doğru düzgün kartların yeni teknolojilerini takip edemediği ve hep geriden geldiği için, OpenGL hep üvey çocuk oldu (Hoş bunun başlıca sorumlusuda en baştan consortium'da yer alıp işleri elinden gelidiğince yavaşlatan microsoft'tur şahsi kanaatimce). Nasıl bir teknolojidir ki ATI ve NVIDIA'nın seneler boyunca yeni kartlarında ki teknolojileri OpenGL'e aktarabilmeleri için sırf kendilerine has extensionlar yazmaları gerekti. OpenGL ve DirectX'in daha ilk dakikadan mantığı farklı donanım üreticileri arasında farkı oyun programcılarına yansıtmayacak API-set'ler olmalarıydı ama ne hikmetse oyun geliştiricisi olarak, yeni teknolojiyi OpenGL ile kullanabilmek için donanıma özel extesionları kullanmanız gerekiyordu. Bu kafayla devam etse idiler, OpenGL ne kadar giderdi, kart üreticileri ne zaman yeter ulan derdi bilemiyorum. Ama en sonunda Khronos kafayı çalıştırdı, ES'le mobil tarafında olayı ele geçirdi ve bence OpenGL hakettiği ilgiyi tekrar görmeye başladı. Ha mesela şunuda demeden geçemeyeceğim, Khronos tekrar PC-gaming pazarında söz sahibi olmak istiyorsa, tekrardan gün bugündür, hazır win8'le birlikte hiç bir major DirectX versiyondan bahsedilmezken, OpenGL'in desktopta eksiklerini kapatması ve öne geçmesi için 3. kez mükemmel bir şans ellerinde. Ha tabi microsoft'un metro app-market'te opengl'i saf dışı bırakmak istemesinin temel nedenlerinden biride bu olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bck Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 bana bir tane oyun göster carmack in dışında başka bir firmanın yaptığı ciddi.. YOK kolay değil hocam kimse bu hantal high level api ile uğraşmıyor. İstersen oyun programcısı ol open gl in hantallığı ve karmaşıklığı karşısında kusarsın. bir ara vodoo vardı şimdi oda yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 ya fanboism olduğu yerde durayım ben durayım en iyisi, sen devam et. şu dahil bütün mesajların kulaktan dolma bilgilerle, yok carmack opengli kurtarmıs da, carmack dısında adam gıbı oyun yapan yokmusta. pardon opengl ne kadar high-level bi api? XNA'dan bahsetmiyoruz burada, yahut monogame'den (ki bunlar high-level olmasına ragmen api degil wrapperlar). yazılımcı olmadan, bir teknolojiyi kullanmadan, sırf oradan buradan duydugun seylerle gelip yorum yapman gayet abes ve komik, ha yok eğer yazılımcı isen ve kullanıpta şu yorumuyu yapıyorsan, o zaman saygı duyardım fikrine her ne kadar katılamasamda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Onu bunu bilmiyorum da bu DirectX'e anti-cheat measure ekleyemiyorlar mi, ozellikle online FPSler icin. Ciddi bayiyor hileler ozellikle battlefield 3'te, her olusumde vuranin hile yapip yapmadigini kestirmeye calismak bayiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 anti-cheat measure'lar pek DirectX dahilinde kalmıyor bence, hele ki Standford'dan bi elemanın yaptıgı bır calısma varki akılla zarar, adam sırf oyunun ekranda renderladıgı texture ve grafiklerden, oyunu okuyup oynayabilen bir AI yazdı ve ciddi anlamda cayır cayır oynuyor. yani anti-cheat measure da bi yere kadar. http://graphics.stanford.edu/~mdfisher/D3D9Interceptor.html http://graphics.stanford.edu/~mdfisher/GameAIs.html bu arada onemlı not, lutfen hack/cheat olarak algımayalım adam bu AI'yi hicbir sekilde public olarak yayınlamıyor, kendi deyimiyle tamamen research :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nedanko Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2012 Directx multimedia ile alakali bi API. Hile icin her oyuna ozel gelistirmeler gerekiyor. Hile koruma demek kisacasi verifikasyon. Ornegin saniye de bi kursun atiyosun sen. Adam client da onu 5 e cikariyo. Her kursunda senin serverda onaylaman gerek son kursun kac saniye once geldi diye. O yuzden eski oyunlarda hile olducka daha fazlaydi cunku hile koruma cidden zaman isteyen bisi. Veya speed hilesi ayni sekilde, senin belli bi surede yuruyebilecegin x kare var diyelim, sen 2x yuruyosan hile yapiyosundur. Eskiden limitler,veya hile yapilan oyunlarda bu limitler hep client tarafinda, server tarafinda checkler yapildigi zaman guvenli Her oyunun dinamiklerine gore degisir ve uretilir. Ama cidden zor bi is bi ton sey var cunku, kursun sayisi basit ama cok zorlarida var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar