Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
yanı demem o zaten, roma odaklı olmasının sorunlarından bitide o.

elalemğin en takjileteli ünitesi romanın top tier'ının 4 altı üniteye denk se elbetteki bir direnc sağlamaz diğer milletler oyun ilerledikten sonra.

bütün total warların sorunu buydu zaten. minimal kayıplı ordu kurabiliyoduk, minimal kayıplada herkezi dövüyoduk.

hanı 1400lüük 1400lük orduları ipe diziyoz kaybettiğimiz adam savas basına 200. haliyle ne lojistik var ne ekonomi var doğru düzgün.

EB'de konon helion oynarken mersela bi yunaıstanı toplayıp, batıyı kontrol altına aldım derken, iki 3 turda bir stack stack ordualr geliyodu selukia'dan. bi sekilde absmaktan utanmıyodu o modda ai.

bütün total warlarda adamların senden 2-3 kat daha fazla provience'ı oluyo şöle öküz gibi ordu basıpo abanıp gelmiyolar.

zorluk artıncada gelmiyolar, zorluka artınca anca savas da adamlar bonus altıo sen penaltı, bide herkez birbirine dost sana düşman oluyo. yoksa yine ekonomilerini daha verimli kulalnıp daha cok ordu basmıyoalr yanı.
Mesaj tarihi:
roma'yla alakalı değil o sorun, bütün total war oyunlarında var ki ana nedeni klasik strateji oyunu kafası. bas çıksın bas çıksın birim sistemi. recruitment daha pahalı, upkeep daha ucuz olmalı çünkü adamı basıp iki turn içinde savaşa sokup öldürmek daha ucuz. manpower sistemi olsa aslında en düzgün, askerler ölünce yerine nasıl koyacağımızı düşünelim.

düzelir mi orasını göreceğiz ama en azından farkındalar ve düzeltme gayretindeler bu sefer anlaşılan.
Mesaj tarihi:
mesela rome total warda max unit size'la oynarsan bildiğin nufus cöküyodu sehirlerde.

ama ordada shogundaki empite'daki gibi bazı bölgeler adam basma konusunda cok daha üstün değildi.
heleki shogunda insan pişman oluyo silksiz yerde okcu basmaya, pirate covesuz yerde gemi basmaya.

ikisini birleştirseler, insan aynı propovience'dan her tur 4 unite abanamaz.
Mesaj tarihi:
rtw'de ancak ilk start'ta böyle rusya steplerinde, sahra ortasında veya iskandinavya'da filan nüfusu azaltabiliyor ultra birim setting bile, mısır ikonu 1 tane filan olan yerlerde. ilk 1-2 farm upgrade'i dayayınca nüfus artışını bile yavaşlatamıyordu yani. fikir iyi gibiydi ama yetersizdi çünkü 200 adam çıkarıyorsun, o da birşey değil zaten şehir onbinlerce kişi. ha şimdi burada gerçekten lejyon ölçeğinde, cannae gibi onbinlerce askerin olduğu meydan savaşları olacaksa o zaman hissedilebilir o sistemin etkisi.

aslında mtw2'de bile biraz düzeltmişlerdi, her birim tek turn'de çıkmıyordu, birimin havuzda birikmesi gerekiyordu filan. gothic knights oyunda yapabileceğin rakam bayağı sınırlıydı bu yüzden. sistemi biraz daha geliştirirlerse isabetli bir sonuç çıkabilir aslında.

işte en azından modlanabilir olsun da birileri en düzgün hale getirebilsin sonradan.
Mesaj tarihi:
sonucta nufusu bitirmiyodu evet ama 200 200 cıkınca her tur adamlar sehrin büyümesi ciddi anlamda gecikiyodu.

yani bide, dönemin en büyük olayı sabit paralı asker/levy olayını yansıtsınlar yeter işte. ck gibi levy cekelim demiyorum yuine aynı tw sistemi olsun ama belli elitlik seviyesindeki üniteler agentlar gibi binalarla göre sınırlansın işte.
Mesaj tarihi:
http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2012/07/26751tw-rome-iinaval-invasion.png

şu resme bakıyordum ki aklıma kartaca limanı gerldi, ki adamlar onuda koymuşlar şehre


adamlar neler yapmışlar, tarım ve mimari gibi bir çok alanda romanın çağ atlaması, carthacanın düşmesi ve oradan öğrendikleri bilgiler ile olmuş,

http://www.youtube.com/watch?v=q7zSHksGaWE
Mesaj tarihi:
bide kore işte, cinden gemi, hindistandan sağlık, moğollardan türklerden ok/yay, cinden demiş işciliği yönetim cart curt.
kore savasından sonra herbişeyi herbiyerden almıs adamlar.


su shogun yerine neden cin ic savası+kore+moğul konseptli bişiğ yapmıyolar anlamıyorum. hos anlıyorum japon cok daha populer ama oyun daha güzel olurdu kesinlikle.
Mesaj tarihi:
romance of the three kingdoms tarzı birşey batılılar yapmaz ya, popüler değil. mod filan yapılırdı ama onu bile yapacak kadar meraklısı çıkmadı sanırım tw camiasından.
Mesaj tarihi:
Adamlar nispeten daha populer olan Japon tarihinde gecen oyun yapti, ona bile pekcok kisi ilgi duymadi.

Aslinda bana kalsa tek oyun yaptiktan sonra, DLC ile cok daha fazla senaryo eklemeliler. Mesela bu acidan en iyi oyun Medieval 2 oldu; Kingdoms ile dort farkli campaign eklediler. Gerci Shogun 2'de de extra iki campaign koydular ama daha bir suru, ustelik de farkli yer ve donemlerde gecen campaign ekleyebilirlerdi.
Mesaj tarihi:
e işte japonya kısıtlı olducka bu konuda.

baska nerde gecicekki konu japonya işte... tarih desen adamların tarihi 3 bölüm, shogunate sitemi öncesi, edo dönemi, ve batıyı kabul etmeye basladıkları dönem. o kadar.

ilk shoguna moğol istilası expensionı cıakrmıslardı mesela, bide o var işşte.
Mesaj tarihi:
Harita ayni kalmak zorunda degil ki. Viking Invasion, Kingdoms, Napoleonda'ki farkli campaignlerde hep ayri haritalar kullanildi. Yani teknik olarak Shogun'a peki ala Cin'de veya Kore'de gecen campaignler eklenebilirdi.
Mesaj tarihi:
çin savaşları crusaders kings konseptine daha uyar bence

zaten sıksan 4 veya 5 çeşit asker çıkacağı için

o değilde bir warhammer modu vardı, bendeki kutulu medivel 2+kingsdom u pathcliyemediğim için oynayamamıştım
Mesaj tarihi:
Cuce said:

bide herkez birbirine dost sana düşman oluyo. yoksa yine ekonomilerini daha verimli kulalnıp daha cok ordu basmıyoalr yanı.

Şu yine olacaksa güç dengelerine/ticarete/dine/kültüre göre falan ally olma ve buna sadık kalma/veya bazen ihanet etme gibi şeyler doğrudüzgün oyuna konulmayacaksa, artık almayacam bu oyunu, 10 seneden fazladır fanıyım ama Shogun2'deki gibi tekrar 50dolar kazıklanamam arkadaş!

Mesela herşey her oyunda aynen tekrarlanacaksa, bazı random kararlar ve yeni durumlara göre yeni AI kararları olmayacaksa hiç yapmasınlar oyunu


O ince uzun tek yönlü salak harita ıyyyy Japonlardan soğudum lan 50 doların acısından adssadasdads
Mesaj tarihi:
valla şu oyunda ünit çeşitliliği gelmeli. ilk rome'un en büyük dezavantaji buydu.

anadolu ülkeleri levy pikeman
yunanlilar hoplite
misir nile spearmen & phroah bowman
kuzeyliler swordsman ile warband


hard campaing'i sadece armored hoplite ve light cavalry ile cok rahat bitirebiliyorsunuz.

ekonomiyi de daha detaylandirmalari lazim wonderlarla birlikte aşiri zengin olmamak gibi bir şansınız yok.

diplomasi hep kötü.

ana dünya hartasini da empiredaki gibi yapsinlar diyeceğim ama koskoca fransanın avrupada tek bölge olarak geçmesi aşiri dengesiz yapiyordu.daha dikkatli olurlarsa nays.

din olayini geliştirirlerse güzel olur. Romedaki şehirleri uzmanlaştirma olayı diğer oyunlarda yoktu mesala bu yüzden (shogunlari hiç oynamadım)

research olayını pek sevmiyorum ben. total war'da zamanla birlikte belli eventler olsa cok daha eğlenceli olur. (evet empire'in dönemine uygun birşey üniversiteler falan ama romeda ne bilim barbar kabile ile oynayacağım demiri işlemek kafi)

bu arada manpower olayi huge ünit settingde aslinda baya iş sağliyor çünkü. çok el değiştren topraklar enslave falandı derken ünit basamaz hale geliyor veya şöyle diyeyim.
5000 nufus var. yüzde 5 nufus artişi olsa bile 200lük birim basarken o şehir iflah olmuyor ki. romeda tek ünit basiliyor. empireda medievalda o sayıda yükseltildi. biraz daha dikkatli ayaralarsa o işi oturtabilirler.

nese hadi hayirlisi rome geçen sefer devrim niteliğindeydi ve oyunu ileri safhaya taşimişti umarım gene öyle olur.
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...