Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

sosyal medya uzmanı & profesyonel overclocker vs. vs.


Artariel

Öne çıkan mesajlar

ya orası öle ama düzen böyle,
zaten ben şunu da sölim; teknik anlamda çoooooooook üstünlük istemeyen teknik mesleklerde bile kendini daha iyi pazarlayan > daha iyi bilen

maalesef böyle ve yapıcak bişi yok biz patron olmadıkça.Yani axedice in dediği gibi olacağıdı apple die bi şirket olamazdı öle diim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

hatta bana sorsan sadece bunlar deil,

laf salatası yapıp bi işe yaramayan tüm bilimleri,
işte sosyoloji,felsefe,psikoloji falan bunnarı "amaaeeen yaeee" diye elinin tersiyle itip bırag bu işleri demek lazım ama yapcak bişi yok.
nemalanması lazım insanların =).


endustri muhendisligi, isletme gibi alanlar varken gidip gayet ise yarayanlara laf etmen cok yanlis olmus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela psikolojiyi ele alalım,
tamam güzel bişilere açıklama getirmeye çalışıolar ama insanları mutsuz etmekten başka bi işe yaramıo abi.
hiç iyi bişe deil psikologla iş yapmak cidden, dney yapıolar adamın üstünde.

Daha kendi aralarında uzlaş deiller bide insanlara fikir veriolar sdsfs.

Felsefe daha kötüsü, hatun kaldırmaya yarayabilir tabi onu bilemem. Ya da başarısızlığını felsefene falan bağlayıp yırtabilirsin.

bak o dedikleirm içinde bi sosyoloji var işe yarayan, o da gözlem yapıo yön vermio ki adamlar. Hıı bu böyleymiş hadi bu neymiş bakalım.
Gidip politikacılardan ders falan almaları lazım.
Endüstriciler en azından integral alıo olm onlarda bilim varsdsdafa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pazarlamanın hiç bi etkisi yok demiş MÜHENDİS AXEDICE beyfendi

Apple'ın şu an böle olmasının nedeni ürün innovasyonu yanında pazarlama stratejisi,

ayrıca pazarlama sırf reklam değildir

klasik olacak ama pazarlamanın 4 P'si muhabbeti vardır duymuşunuzudur, artık o P ler 7 e hatta daha fazlaya çıktı ki 4 p muhabbeti böle Sosyolojinin durkheim'ı gibi klasik ve outdated muhabbeti haline geld, ama yien de bahsetmek gerekirse:

Product, Place, Price, Promotion

reklam dediğin kısım Promotion içinde sadece 1 bölümünü oluşturuo

sen Product'ın nasıl olması , kapağının paketinin şekli, üzerinde ne yazması gerektiği logonun ıvır zıvırına kadar marka imajına bakar, Sen sadece bi şişe SU satiosundur suya bakarsın suyun üzerinde DAĞ kesiti vardır dağın içinden suyu şurdan aldık vs gibi "bilimsel" görsel vardır oysa ki hiç bi anlama gelmeyen, ama insan da HA bu su doğal kaynak suyu, güvenilir imajı bırakır.

Place: ürünün nerde olması gerektiğine senin ürünün pozisyonlamasına göre pazarlamacı karar verir, nerde derken markette mi satacam, sadece çok lüks yerde mi satıcam, her yerde olacak mıyım yoksa , millet özellikle belli bir yere gelip mi alması gerekecek ürünümü vs bu da markanın imajını belli eder. Her yerden gidip Ipad, Iphone alamayacağın gibi.

Price, zatne ürünün fiyat stratejisi nasıl olacak rakiplerime göre nerde olucam daha kaliteli daha pahalı mı olacam daha ucuz mu olacam bu tabi kategoriye göre fark eder. Nintendo Wii'nin marka yöneticisisin, sen diosun ki ben PLAYSTATION 3 ve XBOX 360 ile direkt yarışmıcam, ben daha aileye casual gamerı hedeflicem fiyatımı daha düşük tutacam ve hardware'im de ona göre dandik olacak. İşte bu şekilde pazarda en çok satan konsol oluosun. Ama sen deseydin Nintendo Wii'yi ,abi ben bu dierleri ile kapıştırıcam fiyat yüksek olsun hardcore oyunları da bünyemize alalım salla mario yu salla zeldayı dersen, stratejik hatadan bişey yapamassın. Ürünün yalnış bi pozisyonda yanlış bi hedefe pazarlanio olur. Satamassın.


TAbi şu an bunları anlatınca burdan, "e çok basit ve boş şeyler" "bunu herkes yapabilir" gibi düşünür insan ama, Nothing else matters da çok basit bi parçadır ama işte kolaysa yap bakalım . çok ii örnek verdim das
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

pazarlamanın hiç bi etkisi yok demiş MÜHENDİS AXEDICE beyfendi


Bu kadar yanlış anlaşılabilirdim ama işte MALMORTIS

Arkaaşım diyorum ki pazarlamanın ürünün "gerçek" değerine bi artısı yok. Ayped dediğin ne iş yapıyorsa pazarlanmadan da o işi yapar. Önemli olan ayped diye bi cihaza ihtiyacımız var mı, teknolojimizi ve imkanlarımızı bir pazarlama şaheseri olan böyle abidik gubidik şeylere harcamalı mıyız? Serbest piyasa ekonomisini ve tüketim toplumunu eleştiriyorum ben.

Yoksa mevcut sistem içinde senin ürünün 1 satarken apple ürünleri 250 melyor satıyor doğru satış pazarlama tekniklerini kullandığı için orası ayrı. Bi katma değer yaratılıyor evet, ama sanal bi katma değer bu, ve o ürünün yapılması için asıl emeği harcayan 5 milyon insanın elinden hak ettikleri ücretleri alınıp 500 adet pazarlamacının cebine giriyor.

Bi endüstri mühendisi diyelim ayda 1000 TL maaş alsın. Epıl şirketi de ayda 1000 adet ayped üretsin. Eğer mühendis kardeşim ürün başına 1.1 TLlik verim sağlıyorsa maaşını fazlasıyla çıkarıp bir de üstüne 100 TL ekonomiye katkı sağlar. Diğer taraftan 1000 TL alan pazarlamacı kardeşimin elle tutulur hiç bir katkısı yok dünyaya. Onlar anca başkalarının emeğini sömürsün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...