Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pedagojik formasyon gg


Tatar Ramazan

Öne çıkan mesajlar

abi çok iyi işletmeciler de var.
misal;
Osman Ata Ataç, Birleşmiş Milletler bünyesindeki Uluslararası Ticaret Merkezi'nde İşletme Yönetimi Geliştirme Bölümü ve Dış Ticaret Teşvik Kurumlarını Güçlendirme Bölümü kurucusu, işletmeci, yazar. ODTÜ İşletme, Ohio University, University of Massachusetts, Harvard Extension School ve Arthur D. Little Academy'de akademik çalışmalarda bulundu.

adamın yaptığını kolay kolay herkes yapamaz. eğitimin kalitesiz olması ayrı konu tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zegna said:

YÖK ün kararı sonuna kadar dogru.

en basit ornek fizik ogretmenliginde okuyan birisinin bolumu 5 sene, giris puanı daha yuksek.

daha alcak puanla girdigi fen edebiyattan 4 senede mezun olup o 1 sene de de enformasyon + kpss hazırlıgıyla hooop atanırken vs egitim fakultesi okuyanlarla aynı hizzaya geliyorlardı.


öğretmenliklerin puanının yüksek olmasının tek sebebi öğretmen lisesinden mezunları teşvik etmek için absürd bir puan istemesi ve öğretmen lsielerinden mezun olanların girerken eğitim fakültelerine absürd bir ek puan olması, kaliteleriyle alakaları yok ki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yav said:

SeaGle said:

Bunlar dışındaki meslekler için zaten üni okumaya gerek yok ki.
.

hahaha bu ne yav
beyaz yakali enformasyon toplumu tependen baksin siigıl.


"roket adam" said:

Seagle^a genelde katıldım, atanamayan öğretmenler geyiklerine de aynen karşıyım. Ama şurada ağır saçmalamışsın bence.

SeaGle said:

Bunlar dışındaki meslekler için zaten üni okumaya gerek yok ki.
.



Abi bunlar dışındakiler dediğim, hani üniversitede edinilmeyen tarzı diyorum. İlk başta saydığım 3-4 meslek dışındakileri kastetmedim.


Hani zeytin tüccarı olacaksan gidip bi bölüm okumak çok da gerekli değil. Zaten ticareti tam olarak sana anlatabilecek bi bölüm yok. E başka ne amaç kalıyor, vizyon genişliği. Bunun için de üniversite şart değil.

Bahsettiğim şey o. Üniye gidiyorsan meslek sahibi olmak temel amaç. Yapmak istediğin meslek üniversitede yoksa yine de üniversite okur musun? Onu demek istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Teoride olması gereken bir düzenlemeydi ; ama her şey teorideki kadar pürüzsüz değil.Tamam kabul bölümümüzün amacı bilim insanı yetiştirmek.Bu kadar birikimle lisede öğretmenlik yapma ideali sunmak , öğrenci kitlesini yozlaştırabilir ; lakin yeterli akademisyen istihdam edicek kadrolarımız , derneklerimiz,araştırma kurumlarımız var mı ?Zaten eğitim fakültesi çıkışlılara göre ikincil sırada atamalarımız yapılacağı için ortada hakkaniyeti bir durum vardı diye düşünüyorum.Ben zaten öğretmen olmak istemiyorum ; fakat en azından bunu da düşünerek bölüme gelenler için en azından 4-5 yıllık kayıtlı öğrencilere muafiyet lazım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya şöyle yazıyorum da hani sana böyle suç bulurmuş gibi ama yanlış anlama aslında.


Bu işin asıl suçlusu formasyon olayını bu kadar yıl devam ettirmiş olanlar. Birde insanları düzgün eleyemeyen sistem. Sistemi orta vadede değiştirmek mümkün değil ne yazık ki.


Ama yani anlayamadığım şey, öğretmen olma hayaliniz varsa niye öğretmenlik kazanmaya uğraşmadınız. Bi bölüme girelim yolumuza bakarız mı dediniz, kendinize zarar verecek bu işe niye girdiniz eğer böyleyse. Başka bi bölüm isemez miydiniz ne bileyim?


Haksız bi sistemdi ve eninde sonunda kalkacaktı yani. Böyle bi riske ben girmezdim, girenler de şimdi bedel ödeyecek ne yazık ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Bahsettiğim şey o. Üniye gidiyorsan meslek sahibi olmak temel amaç. Yapmak istediğin meslek üniversitede yoksa yine de üniversite okur musun? Onu demek istiyorum.

İleride icra etmek istediğin mesleğe dair beceriler edinmek için üniversiteye gidersin burası doğru. Sorun bu değil zaten.

Üniversitede bir bölüm okumak = meslek sahibi olmak demek değil. Ancak üniversiteden edindiğin bilgi ve becerileri hayatını idame ettirmek için kullanırsan bu senin mesleğin olur.

Burada üniversitenin endişeleneceği tek şey bilgi ve bilgi üretimi. Senin bu bilgilerle ne yapacağın, para kazanacak mısın, kazanacaksan nasıl kazanacağın üniversiteyi ilgilendirmez.

Atanamayanm öğretmen örneğini veriyorum hep. Bu grup üniversiteyi meslek edindirme kursu olarak gören, yani bir üniversitenin öğretmenlik lisans programını bitirdiği için kendilerine birilerinin iş vermesi gerektiğine inanan kesim.

Bu grup tüm bunları derken bir de üstüne "neden bu kadar eğitim fakültesi açıyorlar" diye sızlanıyorlar çünkü onlara göre üniversite demek meslek edindirme kursu demek.

Bir dikiş kursunun varlık nedeni emek piyasasına iş gücü hazırlamak ama üniversitenin varlık nedeni bilgi üretimi. Bu yüzden üniversiteden öğrendiğin bilgilerle ne yapacağın, para kazanmayı düşünüp düşünmediğin, kazanacaksan hangi yolları kullanarak kazanacağın üniversiteyi ilgilendirmez, kimse kendi kişisel kararlarının sonuçlarını (atanamamak, işsizlik vs.) üniversiteye mal edemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Ya şöyle yazıyorum da hani sana böyle suç bulurmuş gibi ama yanlış anlama aslında.


Bu işin asıl suçlusu formasyon olayını bu kadar yıl devam ettirmiş olanlar. Birde insanları düzgün eleyemeyen sistem. Sistemi orta vadede değiştirmek mümkün değil ne yazık ki.


Ama yani anlayamadığım şey, öğretmen olma hayaliniz varsa niye öğretmenlik kazanmaya uğraşmadınız. Bi bölüme girelim yolumuza bakarız mı dediniz, kendinize zarar verecek bu işe niye girdiniz eğer böyleyse. Başka bi bölüm isemez miydiniz ne bileyim?


Haksız bi sistemdi ve eninde sonunda kalkacaktı yani. Böyle bi riske ben girmezdim, girenler de şimdi bedel ödeyecek ne yazık ki.
Abi , aynı öğretmenlik bölümünde vaadettikleri gibi sana dil edebiyattan da öğretmen olunucağını vaadediyorlar ve sende bunu bilerek tercih yapıyorsun ötesi yok meselenin.Niye öğretmenlik seçmedin sorusuna cevap ise çünkü pedagojik formasyonla da öğretmen olunabiliyordu ve aynı zamanda çok daha dolu ve kültür birikimine sahip bir bölüm diye cevap verilir.
Sıkıntı iş bulamayan üniversite mezunlarının son bir şans olarak devlete başvurma seçeneklerinin ellerinden alınması.Kaldı ki o da zaten demin de dediğim gibi eğitim fakültesi çıkışlılarla çakışmıyacak bir sistemde.Hiçbir şey olamazsam öğretmen olurum diyerek gelen çok insan var.Seçimlerini buna göre yaptıktan sonra sistemin değişmesi onları mağdur ediyor.Sadece şu seneden sonra kayıt olan öğrenciler için geçerli olucaksa yine daha iyi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...