SeaGle Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Selam, Geçtiğimiz gün abimin 2006 Jettası dingilin tekinin yandan girmesi sonucu hurdaya çıktı. Şimdi sigortanın vereceği bedele biraz daha ekleyip yeni jetta alma planı var lakin büyük motorların benzin tüketiminden gına geldiği için, birde çok fazla da ekleyemeyeceği için 1.2 jetta ideal geldi gözüne. Fakat 1.2 lt TSI 105 hplik bi motor sıkıntı çıkarır mı, bu kadar düşük bi motor hacmini test etmiş olanlar var mı içinizde? Tavsiye eder misiniz? Karar vermeden önce bi sorup soruştur dedi bana. Ben de bilse bilse patinaj ahalisi iyi bilir diye geldim size :) Hadi bakayım görelim artılarını eksilerini. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Test etmedim ama kurtarır diye düşünüyorum. Küçük hacimli motorların dezavantajı yüke gelememesi. Yani araçta 3. yolcu varsa veya bagaja biraz yükleme yaparsan çok hantallaşıyor. Bunun dışında 105 HP benzinli motor yeterli gibi görünüyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Araca genelde tek biniyor, işe gidiş gelişlerde. Onun dışında 2 kişiler 2 de çocuk var ufak, çocuklar 1 insan etmez biri 2,5 yaşında fiğeri 5 aylık sdf. Bebek arabası dışında bagaj da yok, o yüzden sıkıntı yaratmaz gibi geliyor bana da. Şöyle bi google reyize sordum da, 1.6 atmosferik benzini kadar performansı var 1.2 tsi motorun diyenler bile var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 1.2 motorun sıkıntısı: 120 km/h'den sonra benzini içer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 aynen kucuk motorla hızlı gidersen buyuk motordan cok yakıyor dizel yok mu ekonomi ise amac Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Dizel şu an için çok pahalı abi, sigortadan gelecek miktar da çok yüksek değil. 2 aylık arabada 9k gibi bi zararı oldu zaten kaza olayı yüzünden, o yüzden fazla uçamaz. 120 km/h üzerine çıkacağı yollarda fazla bulunamıyor zaten. Hafta içi işe gidip geliyor, uzun bi mesafe değil ve şehir içi sayılır. Hafta sonu da kırk yılda bir Bursa'ya giderse belki o arada, onda da adım başı elektronik denetleme sisteminin zımbırtısı var zaten sdgsdgs, 70'i geçemiyosun doğru dürüst. Şu an için iyi gibi duruyor yani 1.2 motor. Gerçi az biraz yırtınırsa belki 1.4'e kapak atabilir ama, normal şartlarda 1.2 alır diye bakarsak performans olarak sıkıntısı olmaz gibi duruyor söylediklerinizden yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Bu motor VW araçlarında en çok Polo'ya yakışıyor ancak DOğuş getirmiyor TR'e. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 24, 2012 Bir aracın yakıt tüketimi en fazla sıkışık trafikte artıyor. 120km üstü hızlarda eğer arabayı sürekli sıkıştırmaya devam ediyorsanız muhakkak tüketim artacaktır ancak sabit hızda gidiliyorsa şanzıman özelliğine göre tüketim fazla yüksek olmaz. Dur kalk trafik için, eğer 1.2 motor aracı taşımakta zorlanıyorsa çok benzin yakmasına sebep oluyor. Burada turbonun hangi devir aralığında devreye girdiğine bakılarak bir yorum yapılabilir diye düşünüyorum. Aracın ağırlığı turbo devreye girene kadar ne kadar fazla 1.2 atmosferik motora yükleniyorsa tüketim o kadar fazla olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2012 turbo cok erken devirlerden itibaren devrede, gayet de canli bir motor. oyle yuke gelememe durumu da yok , tork bandi genis ve tatminkar. 4 kisi binip test surusu falan yapmanizi oneririm. yuksek hizda yakmasi mevzusu da kucuk hacim motorla alakali degil, sanzimanla alakali. Her arac aerodinami faktoru isin icine girdigi hizdan sonra sonra tuketimi artirir, bunu yaparken belli bir hizdayken motorun hangi devirde oldugu ve motorun o devirde ne kadar guc ve tork urettigine gore tuketimi degisir. ezbere bisey soylemek dogru degil beslemeli motorlar icin. tuketimi de sikistirmadikca 5-6 , sikistirinca 7-8 , uzun yolda 4-4.5 a kadar iniyor. (120-130km/h) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Mart 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2012 Hacmi ve beygir gücü düşük olsa da ivmelenmede asıl önemli olan torku oldukça iyi olduğu için başarılı ve ekonomik bir motor. Düşük hacimli motorların en çok ilk harekette ve ara hızlanmalarda tüketimi arttığı bilinir. Bu motorda dur-kalk ve ani sıkıştırmalarda ziyadesiyle tüketir :) yeni birşey yazmadım gerçi ama özet oldu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 dur kalkta büyük hacimli de tüketiyor. 2 litre hacimli ve turbo lu dizel motor ile 4 leventten altunizade ye aksam saat 6 tuketimim 10-10.5 litre benim. 1.2 litre kıyasla az bile yakıyor bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Loex Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 dizel golf alsın bence dizel jetta dan daha ucuz(zaten dizel jetta piyasada yok gibi bişey) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Elbette haklısınız. Benim demek istediğim küçük hacimli motor daha az güç uretebildigi için araca ilk hareketi vermek ya da ara hızlanmada istehıza ulaşmak için güçlü motordan daha fazla ve uzun süre zorlanarak daha çok yakit tüketir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 26, 2012 Beslemeli motorlar icin bu artik fazla gecerli degil. Boylarindan buyuk isler basariyorlar genel itibariyle. Cogu zaman buyuk hacimli motorda dur kalk yakit israfi kucuge gore daha fazla oluyor. tabii her motor icin konusulamaz bu, ben tsi teknolojisi icin konusuyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Mart 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 27, 2012 1.2 grande punto dizel gitmiyo araba 2 kişi varsa yokuş yukarı çıkmaya çalışan dolu tır gibi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mart 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 27, 2012 arabadir heralde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bloodjackal Mesaj tarihi: Mart 31, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2012 böyle bir kasaya 1.2 motor her türlü yorar adamı. 1.2-1.4 B segmenti(i20,corsa,fiesta vs..) HB bi araç al.(Benzinli). Şehir için en ideali... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 Selam tekrardan, Patinaj ahalisinin fikirlerini de göz önünde bulundurup, 1.2 105 hp Jetta'da karar kılındı, siparişi verildi sdf. Gümüş renginin bile en erken 15 mayıs'ta geliyor olması, siyah isteyenin hazirana kadar bekleyecek olması falan garip geldi bu arada :P Doğuş oto 8-) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 hadi hayirli olsun, cok guzel secim. kazasiz belasiz :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 1, 2012 Kazasız belasız binin güzel araba:) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 2, 2012 Selam, Şimdiden hayırlı olsun :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 SeaGle said: Selam tekrardan, Patinaj ahalisinin fikirlerini de göz önünde bulundurup, 1.2 105 hp Jetta'da karar kılındı, siparişi verildi sdf. Gümüş renginin bile en erken 15 mayıs'ta geliyor olması, siyah isteyenin hazirana kadar bekleyecek olması falan garip geldi bu arada :P Doğuş oto 8-) 2000'de biz de Bora alacakken babam gümüş istediydi, ağustos ayında sipariş vermek istedik kasımda gelir dediler. (1 milyar lira fark oluyordu bir de öyle olunca; 9.5 milyardı arabanın da fiyatı o zaman) Ne yapalım ne edelim derken gittik jazz mavisi aldık sonra :) Hala da duruyor araba, yalnız benzini işte fena içiyor, o yüzden metres tadında kullanılıyor sdf Hayırlı olsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Perte çıkan jetta'dan önce bora vardı abimde, nasıl içtiğini biliyorum ehüeh. Gazda bile içen bi araba ne yazık ki sdf. Ha ama bastın mı da giden bi araba, içiyor ama hakkını veriyordu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pasha Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 8v 102 hplik motor mu gidiyodu? :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 3, 2012 Neyle kıyaslıyorsun ki ona bakmak lazım, rakip olarak ne koydun karşısına :) Kalkış dışında -kasaları çok ağır- rakibi sayılabilecek biçok otomobili geride bırakan bi arabaydı valla. 200 km/h civarlarında ve biraz üzerinde da çok rahat dolaşabiliyordu bastıktan sonra, bugün bile yollardaki çoğu araç 160'dan sonra tıkanıyor. Böyle detaylara bakarsan yediğinin hakkını veriyordu kendi açısından. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar