Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Devam Oyunlarındaki Grafik Sorunu: Atmosfer ile Uyumsuzluk


paparnoz

Öne çıkan mesajlar

Genel olarak bu sorundan bahsetmek ve sizin de düşüncelerinizi almak istedim.
İlk Önce örnekleri listeme gereği hissedip örnekler üzerinden düşüncemi ifade etme gayreti içine gireceğim.


"Homm Serisi" said:

HOMM Serisi,zirve noktası benim açımdan 3 ve sonrasında grafik olarak bir ilerleme varken atmosferde bir geriye gidiş söz konusu mesela.

Homm 3,Homm 4,Homm 5 Angel karşılaştırması




Yani grafiksel bir ilerleme,en sonunda Final Fantasy karakteri gibi bir melek.Atmosfere uyumsuz,2 boyutun verdiği tadın yakınından bile geçmiyor.Daha bunun haritası var,diğer karakterleri var.Daha çocukca bir görüntüsü var ve oynarken 3 boyutun getirdiği detay oyunu olumsuz yönde etkiliyor.


"Disciples Serisi" said:

Bir diğer örnek Disciples serisi.

Disciples 2 'den bir savaş görüntüsü




Disciples 2 Strategy Haritası görünümü




Disciples 3 savaş sahnesi görüntüsü




Disciples 2'de atmosfer harikaydı,artworkler muazzamdı,oynanış açısından da gayet keyifli bir oyundu,şimdi gelinen nokta ortada.


"Caesar serisi" said:

Caesar 3 Görüntüsü




Caesar 4 görüntüsü




Caesar 3'de yakalanan derinlik ve detay,4 te tamamen kayboluyor,grafik olarak iyi olsa da oynanış açısından Caesar 3'ün gölgesinde kalıyor
.


Bunun gibi daha bir çok oyun var,benim aklıma gelenler Stronghold Serisi,Settlers serisi gibi oyunlar daha örnekler çoğaltılabilir tabii.

Tüm oyunlar 3 boyutlu olmak zorundaymış gibi bir hava var,halbuki piyasa da tek tük çıkan 2d oyunlarda çok seviliyor.Strateji oyunlarında ki 3 boyut ısrarı neden ?
Bu durumdan bir ben mi hoşnutsuzum ?

edit: ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suçlusu, Kurt Cobain.


- Fuckin' '80s, man. Best shit ever.
- Bet your ass, man.
- Guns N' Roses fuckin' rules.
- Crüe.
- Yeah.
- Def Lep.
Then that Cobain pussy had to come around and ruin it all. Like there's something wrong with wanting to have a good time. I'll tell you something.
I hated the fuckin' '90s.
- Nineties fuckin' sucked.
- Nineties fuckin' sucked

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kesinlikle katılıyorum özellikle Disciples 2'den 3'e geçiş ve Settlers 2/3/4'ten sonra gelen Heritage of Kings falan felaketti.

Caesar 4 top yekün facia zaten, hele o seri/türden çıkan son oyun Emperor ile karşılaştırıldığında.

Command & Conquer serisinden de birkaç oyunu ekleyebiliriz buna bence.

Bu geçişi tek başarılı yapan bence Blizzard oldu, Warcraft 3 ile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

özenmiyorlardır, güzel olanlar var çünkü

Freespace



Freespace2

http://www.activewin.com/reviews/software/games/f/images/freespace2_1.jpg


warcraft 2

http://www.dosgamesonline.com/screenshots/full/warcraft2.gif


Warcraft 3





yalnız sunda kararsız kaldım hatta duygulandım koyarken

RA1


http://img204.imageshack.us/img204/4884/ireda1mo8.jpg


ra2

http://mattpickering.files.wordpress.com/2011/09/ra.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız verilen örneklerden.
Red Alert 1'i yapan Westwood
Red Alert 2'yi yapan Westwood
Red Alert 3'ü yapan EA(seri'yi örnek verirken bunu atladın) ve Red Alert 2 üç boyutlu değil.Bunu'da ayrıca kaçırıyorsun.


Warcraft'ı yapan zaten Blizzard,Blizzard çoğu nokta'da istisna.Devam oyunlarının hiçbirinde bir sorun yok adamların zaten.

Freespace zaten 3d değil mi ? Hep 3d'ydi,ben 2d'den 3d'ye geçen oyunlardan bahsediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olay topic in basliginda da ozetlenmis. Grafiklerin Atmosfer ile uyumsuzlugu.

Eski 2D oyunlar gunumuze gore grafikleri bi seye benzemese de, oyuncuyu oyunun atmosferine sokabiliyordu. Simdiki oyunlar oyuncuya bu duyguyu yasatmiyor. Oyunun sadece oyun oldugu havasini veriyor, oynarken surekli bunun bir oyun oldugunu dusunuyorsun. Seni 1-2 saatligine alip baska bir yerlere goturmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunları hiçbir zaman aynı ekipler yapmıyor ki, çoğu şirkette bir çalışanın 3-4 yıl kalması bile çok rastlanan birşey değil, şirket sahipleri falan hariç,

bide sürekli contract ile level designer, graphic designer falan çalıştırılıyor oyun çıkınca gönderiyorlar adamı, bir sonraki oyunu başka başka adamlar yapıyor doğal olarak, her yerde böyle şu an.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

oyunları hiçbir zaman aynı ekipler yapmıyor ki, çoğu şirkette bir çalışanın 3-4 yıl kalması bile çok rastlanan birşey değil, şirket sahipleri falan hariç,

bide sürekli contract ile level designer, graphic designer falan çalıştırılıyor oyun çıkınca gönderiyorlar adamı, bir sonraki oyunu başka başka adamlar yapıyor doğal olarak, her yerde böyle şu an.


sudur olay

bide ME TOO urun cikislari cok bol sektorde

blizzard wc2 den 3 e ordanda WoW a gecerken oyunun ruhunu cok saglam korudu misal, o izometrik cizgifilm havasi aynen var cunki oyunun sanat yonetmeni ayni, asagi yuakri ayni ekip yonetiyor

sc1-sc2 geciside kusursuz oldu aynen bu sekilde, millet aglasada diablo 3 dede ayni isi becerdiler

obur tarafta ise "YA BU WOW CIZGI FILM GRAFIKLERI ILE COK BASARILI OLDU, BIZDE AYNISINI KOPYALIYALIM BI SONRAKI OYUNUMUZA HEMDE DAHA UCUZA GELIR" seklinde isleyen bir kafa var

batida bu ise gercek anlamda "sanat" diye bakan studyo sayisi bir elin aprmaklarindan az, japonlar sirf bu noktada ve gameplayde takilip kaldi misal, onlarda pazarlama kismini unuttu isin

diger taraftada photorealism gercekligi var, rengarenk cumbus yapmaz iseniz oyunu, gercekci olsun diye kasarsaniz 2-3 sene gecince yasini deli gibi belli etmeye basliyor, skyrimden sonra new vegasa dondugumde misal baya *meh* dedim, oysa yazin new vegas oynarken gayet hosuma gidiyordu grafikleri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...