Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba tavsiyesi


Bullbird

Öne çıkan mesajlar

Hocam teneke konusuna guvenlik acisindan konusuyorsan yanlisin var, eger luks acisindan diyorsan hakli olabilirsin.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx vs http://www.euroncap.com/results/chevrolet/cruze/2009/376.aspx

ekstra; http://www.youtube.com/watch?v=xQS-7heF-og

konusulan ornek cruze oldugu icin bu ornekleri verdim. 10 sene cok ciddi bir sure, ozellikle son 10 sene icinde arabalar gercekten cok guclendi. Eski arabalarin ne yazik ki yeni araba karsinda pek fazla sansi yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gleoddyn said:

Hocam teneke konusuna guvenlik acisindan konusuyorsan yanlisin var, eger luks acisindan diyorsan hakli olabilirsin.

http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx vs http://www.euroncap.com/results/chevrolet/cruze/2009/376.aspx

ekstra; http://www.youtube.com/watch?v=xQS-7heF-og

konusulan ornek cruze oldugu icin bu ornekleri verdim. 10 sene cok ciddi bir sure, ozellikle son 10 sene icinde arabalar gercekten cok guclendi. Eski arabalarin ne yazik ki yeni araba karsinda pek fazla sansi yok.


Lüks açısından hiçbir şansları yok yeni araçların orası söz konusu bile değilde
Güvenlik konusundada ben yeni araçlara hiç güvenmiyorum, benim büyükbabam şu mafya style eski kasa mersolar var kedigözü far olmayanlardan 2 tane parçaladık

http://www.resimmax.com/data/media/561/25bl.png

şunlardandı yanlış hatırlamıyorsam, inan bana 240km ile duran kamyonun arkasına bu yeni tip 5 yıldızlı araçla çarpsan 500 parçaya ayrılırsın, lakin 2sindende aracın sağlamlığı sayesinde kurtuldu.
Ha bu eski iyidir olayı hermarka için geçerli değil tabi, gidip yumurta kasa civicle yine kıyma olursun.

Arabadan anlayan biride bana gelip 5 yıldızlı lololo yeni kasa cruze eski mersodan çooook sağlam demez zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O zaman hala celik tamponlu amerikan arabalari kullanalim, cok saglam araba istiyorsan. Ayrica 240 km hizla rijit ve senden daha agir bir seye carparsan her turlu mefta olursun, ornek istiyorsan susurluk skandalindaki mercedes e bak. Soyle bir durum var, az cok fizikten anliyorsan. Enerjinin absorblanmasi lazim yoksa oldugu gibi kinetik enerji icerideki bulunan yolculara gecer. Yani dis gorunusun yakisikli olur ama ic kanamadan rahmetli olursun. Ya da cok daha basit bir ornek iki tane uzumu al kavanozun icine koy deli gibi salla sonuca bak. Gozunuzu seveyim arka sokak sanayi ustasi argumanlari ile gelmeyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eski Almanların zamanlarına göre lüks sundukları ve kalite sundukları bir gerçek. Ondan dolayı 10 sene sonra da bakımlısı diri durabiliyor. Malzeme kaliteleri bence de şu anki Cruze tarzı araçlardan daha iyi. Oturaklı yapıları, kapıların kapanma sesi, düğmelerin dokunduğunda verdiği tokluk duygusu falan filan. Ama iş safety konusuna geldiğinde ABS bile versiyonlar attı. Airbag sayıları, pasif güvenlik elemanları, enerji sönümlemeye verilen önem gibi bir çok faktör söz konusu.

Kaldı ki arkadaşın dediği gibi 240km/h ile (fren yapılmadığını kabul ediyoruz çünkü fren söz konusu olduğunda çarpışma anındaki hız seyir halindeki sabit hızdan daha düşük olacaktır ama sen 240km/h telafuz ettiğine göre frenleme yok) çarptığında ve bu çarpışma sonrası 2s bir süre tanımlıyorum hızın 0km/h değerine düşmesi için; kaba hesapla 33,33 m/s²'lik negatif ivme söz konusu. Yer çekiminin yaklaşık olarak 3,4 katına tekabül eder. Kinetik enerji hesaplarına girmiyorum bile. Hayatta kalmanın mümkün olmadığını ve iç kanamanın gerçekleşeceğini ben de belirtmek isterim. Bakınız Smart crash test (beton engele karşı) (you tube araştırması gereklidir).

Bu arada yanılmıyorsam Bugatti Veyron'un frenleme gücü 1,3g (arka kanatçıkla beraber 2,0g olsa gerek); standart bir hatchback için bu değer 0,68g. (hatırlayalım 1g=9,81m/s²)

Kaldı ki bu olaylara kafa patlatmaya gerek yok; Euro NCAP fasülye yetiştiriciliği yapmıyor :D

http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx said:

The test speed of 64 km/h represents a car to car collision with each car travelling at around 55 km/h. The difference in speed is due to the energy absorbed by the deformable face. Accident research has shown that this impact speed covers a significant proportion of serious and fatal accidents. By preventing intrusion, the chances of the occupant impacting the car’s interior is minimised with space remaining for the restraint system to operate effectively.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hocam iste yanlisin var. Kendi acimdan konusmak gerekirse, guvenlik>konfor, canimi da sokakta bulmadigimdan her zaman icin yeni teknoloji araba almaya gayret gosteririm.

Ayrica usengeclikten yazamadigim bir suru seyi, paramecium hic usenmeden acikca yazmis. Eline saglik paramecium cokta guzel aciklamis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim tecrübelerime göre insanlar en yüksek hızlarını ortalama hız olarak anlatıp, kaza öncesi seyir hızlarını da çarpışma anı hızı olarak algıladıkları yönünde. Gayet anlaşılabilir böyle bakınca her şey. Örnek: 2004 Focus ile 90 km hızla 1994 E30'a çarptım, sadece farım kırılırken BMW'nin 2 kapısı dağıldı. Hikaye gerçek ama gözerimi kapatıp dümdüz 90 ile girmedim tabi ki. 240la sabit kamyona çarpmak ile ne alakası var arabanın sağlmlığıyla :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne güzel söylemiş abimiz 'kimisi o şekil giyinir kimisi bu şekil,herkesin hayatına kimsem karışamaz' , ben 10 yaşındada olsa yeni nesil bir çok arac yerine alman arabasını tercih ederim her yönden eziyor çünkü.
Tabi ben böyle dedim diye kimse gidip cruze siparişi vericekken e46 e39 peşinde koşmaz o ayrı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bide şöyle bir olay var. 40k veriyosun 10 yıllık bmw'ye 2 hafta içinde sorun cıkarma şansı yeni arabanın 2 hafta içinde sorun cıkarma şansından cok daha yüksek bence. Parçaların ne kadar pahalı olduğunu sölemeye bile gerek yok zaten. Arabadan cok anlamayan brini cok ugrastırır 10 yıllık arabalar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende o kadar paranın o yastakı araca verılmesınden yana degılım .Metal yorgunlugu denen olay var sonucta nem ,yagmur, camur, kar, tuz ,asit , pas, gızlı pas felan fılan bunlar aracları olduren seyler

Arkadasım babasına su ılandakı aletı aldı 44500 e gercekten cok temız arac ama kardesım 12 yasında. Bununla gırecen bır kazada cok pozıtıf seyler dusunemıyorum ben gercekten

2000 Merco
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyidir.

Benzini koklar belki su koy gidebilir =)

Opelin donanımı fiyatına göre bayaa dolu olur.

Eps gibi sistemler güzel çalışır hakkını verir.

Hava yastıkları açılır :P

Ses sistemi ses kalitesi açısından bende corsa olmasına rağmen mükemmelken astrada daha iyidir diye tahmin ediyorum.

ahahaha resmi sitede daha boş olan dizel versiyonu 46690, en dolu dizelse 46411
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok ya, yeni astranın da eskisinin de ses sistemi kötü. ben kendiminkini beğenmiyorum, arkadaş yeni astra aldı, onunki de dandik.

ama yine de
i <3 astra classic III

bu arada dün büyükderede mal gibi makasa giren bi bmw 1 önümde takla attı, mission impossible izlemiş gibi oldum, aman diyim dikkatli olalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
Osie16 said:

Ne güzel söylemiş abimiz 'kimisi o şekil giyinir kimisi bu şekil,herkesin hayatına kimsem karışamaz' , ben 10 yaşındada olsa yeni nesil bir çok arac yerine alman arabasını tercih ederim her yönden eziyor çünkü.


Ben de B6 kasa A4 Avant hayranıyım ama zevk uğruna tutarsız tezler savunmuyorum. B5 kasa ile B6 kasa arasında min%40 rijitlik farkı olduğunu B6 kasa çıktığında Audi açıklamıştı. Şu anki aracım sattığım B5 A4'den darbe sönümlemede çok daha iyi. Konfor ve malzeme kalitesi yönünden ise döver çok rahat.

'Ben bundan hoşlanıyorum' dersen eyvallah ki sonlara doğru bunu sarf ettin; ama '10-15 senelik Mercedes yeni orta sınıf ir araçtan daha sağlam' dersen ki bunu da ilk sayfada söylemiştin, insanların haklı tepkisini alırsın. Çünkü hatalı ve/veya eksik bir söylem.

Cruze ile 2000 model bir A8 kıyaslarsan eğer o konuda test sonuçlarına bakmak gerektiğini söylerim. Sonuçta markaların amiral gemileri olabildiğince teknolojik yapılıyorlar.

Kısacası zevk işi farklı, hatalı tezi savunmak ayrı bir olay ;)
Eğer tatmin olmadıysan Toyota safety'de çalışan kardeşime sorabiliriz. Volvo ve Toyota'da birçok crash teste tester olarak katılmıştı. Sonrasında İspanya'da bir firmada başka markaların araçlarını test etti, yüze gelen darbelerin incelenmesi için de crash test dummies mask geliştirmişti master tezi olarak. Safety ile ilgili bir çok şeyi ondan öğrendim, ufaklığın araç koltuğunu bile o seçmişti :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alman arabaları -genelde- iyi oluyor ama ben fanatiklik derecesine varan yorumları anlayamıyorum otomobil konusunda

misal ben küçükken bmw dedin mi kağıt gibi araba imajı vardı zira kaza yapan bmwlerden canlı çıkan sayısı çok azdı. bmw hızlıdır kullananın hatasıdır yolun kötülüğüdür bilmem, aynı şeyin benzer performans sunan ford ve mercedes gibilerinde lafı geçmezdi. bugün fransız arabası diye ezdiğimiz renaultlar da güvenlik bakımından üst sınıf arabalardı (volvo ve saab ile karşılaştırılmaz tabii).

bana duygusal davranmadan, aynı paraya 2012 model kore arabası mı 2000 model alman arabası mı desen, her şekil 2012 kore arabasını seçerim. ki mesela c sınıfında bugün mazda - mitsubitshi gibi japonlar sınıfının en iyi steeringini ve güvenliğini sunuyor. alman da alman diye tutturmanın çok bir manası yok, hele modeller arasında 5-10 yıl varsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Doruk Japon arabaları ciddi manada hem motor olarak hem de güvenlik önlemi olarak Alman arabaları kadar iyi şimdi oradaki uzakdoğu eşleşmesinde Japonları katmayalım.

Ama yan ürün fabrikasında (Ho-Won) kardeşi çalışan biri olarak söylüyorum Kore arabalarından hala uzak durulması lazım. Çünkü arabalarda hala can sıkıcı bir çok problem çıkıyor ve fiyatlarına göre bana hala pahalı geliyorlar.

Fanatiklik derecesinde savunma olayı markayı modelinden öte sevmekten kaynaklanıyor. Misal Volvo ya da Audi'yi getirseler Bmw mi bu ikisi mi deseler ben Volvo yu gözüm kapalı alırım. Ki servis olarak hala sıkıntılı olmasına rağmen ülkemizde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ginaly said:

yok ya, yeni astranın da eskisinin de ses sistemi kötü. ben kendiminkini beğenmiyorum, arkadaş yeni astra aldı, onunki de dandik.

ama yine de
i <3 astra classic III

bu arada dün büyükderede mal gibi makasa giren bi bmw 1 önümde takla attı, mission impossible izlemiş gibi oldum, aman diyim dikkatli olalım.


2 sene önce kız arkadaşımın kuzeni aldı astra,baya az yakıyor,ses sistemi güzeldi ama performansı tatmin etmeyebilir.
Hayırlısı olsun alman olsun çamurdan olsun
kazasız belasız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cabot said:

Bide şöyle bir olay var. 40k veriyosun 10 yıllık bmw'ye 2 hafta içinde sorun cıkarma şansı yeni arabanın 2 hafta içinde sorun cıkarma şansından cok daha yüksek bence. Parçaların ne kadar pahalı olduğunu sölemeye bile gerek yok zaten. Arabadan cok anlamayan brini cok ugrastırır 10 yıllık arabalar


O knuda hak veriyorum lakin söyledim 1 günde cruze spariş verbilir telefonla, yada 3 ay temiz e46 e39 arayabilirsin diye, ama temizini buldunmuda cruzedan 10 kat fazla keyif verir.

Parçalarıda e60 e90 e92 f30 serilerine göre kıyaslamaayın e46 paraçalar ucuzladı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...