Bone Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 mmorpg'lerin lineer yapısı çok rahatsız ediyor. farklı karakter kasmak istediğinizde daha çok göze batıyor. insan istiyor ki, "kafasındaki" role play'i yapabilecek bir yönü oyunda kendisi çizsin. korsan olmak isteyen birisi direk korsanların mekanına gidebilsin, tüccar olmak isteyen birisi tüccarların mekanında kalabilsin. korsan olmak isteyen kişi tüccarların questlerini yapmak zorunda bırakılmasın. oyunlar safe kafasıyla tasarlanıyor, yani her oyuncu için en güvenli koşulları yaratmak için uğraşıyorlar. ama bu da oyundaki alternatifliği alıp götürüyor. mesela questler çok lineer. çok fazla quest var, ama her karakter kastığınızda bunların hepsini yapıyorsunuz (hani sonradan ek paket gelip "hızlandırılmış level atlama" felan eklemedikleri sürece). exp biriktirik daha kolay level atlayabilmek için gerekli oluyor. bu da her oyunun "hikayesini" aynı yapıyor. aklıma gelen bir çözüm keşke onun yerine her defasında farklı bir hikayeyi oynama veya kendi hikayemizi seçebilme imkanı olsa. örneğin, magelerin ayrı quest zinciri olsun, fighterların ayrı quest zinciri olsun. bir mage oynayıp bitirdikten sonra fighter oynadığımızda apayrı bir hikaye oynuyormuşuz gibi hissedelim. wow gibi, warhammer online gibi "gruplaşmış ırklar"ın olduğu oyunlarda her ırkın kendi storyline'ı olsun. bir orc oynayınca ayrı quest çizgin olsun, bir elf oynayınca ayrı quest çizgin olsun. bunun dışında bir de herkese gelen "default" quest çizgisi olsun. bu default çizgi 3 ayrı kesme ayrılsın. birincisi sırf solo kasmak için gidenlere yönelik hazırlanır, genelde npc'lerle konuşmak, instanced alanlarda özel questler yapmak felan, ama arada %10 pvp'ye bulaştıracak questler de olabilir. mesela oyuncuya der ki "git şu karargahtan şu itemı koru", karşı factiondaki oyuncuya da aynı karargahı koruma görevi verilir, iki taraf kısa süreli çarpışma questi almış olur felan. ikinci yol party ile birlikte kasmak isteyenler için hazırlanacak. %35 pvp, %65 pve görevleri olacak. grup halinde dungeonlara girilcek, başka çetelerle mücadele edilcek, spec ops vari questler yapılcak vs vs. üçüncü yol ise warband questleri olacak. %20 pve, %80 pvp questleri içercek. düşman kalelelerini, şehirlerini ele geçirmece, 200 vs 200 savaşların içinde bulunma, kuşatmalara yardım etme gibi şeylerle uğraşacak. bir de şöyle bir şey olacak, mesela ilk bahsettiğimiz çizginin 1. questini yaparsan, ikinci ve üçüncü çizgilerin 1. questlerini yapamıycaksın. ikinci çizginin 2. questini yaparsan, ilk ve üçüncü çizgilerin 2. questlerini yapamıycaksın. böylece "ilk çizginin 1-5 qustlerini yaptım, şimdi diğer çizgilerin 1-5'ini yapayım, para ve xp grindliyim" diyemiyceksin. hani başta bahsettiğim questlerin lineer oluşu için uygulanabilecek bir sürü metod var tabii, bunlar sadece aklıma ilk gelen çözümler olmakta. canımı sıkan mevzulardan bir diğeri de zone'ların levellara göre ayrılıyor olması. oyunu lineer'leştiren başka bir unsur bu. "lvl 1-10 burda kasacaksın, level 11-20 burda kasacaksın, level 21-30 burda kasacaksın" diye ayrılmış her yer. niye böyle bir zorunluluk gerekiyor ki? sadece tek bir zone'da durarak level max'lanabilmeli. swtor'dan örnek vereyim. ben mesela bu oyunda sadece tatooine'de yaşamak istiyorum. orada eğitim görüp orada savaşıp orda bir kariyer edinebilmek istiyorum. ama sen diyorsun ki "burası 24-28 gezegeni, 24'e kadar gelemezsin, 28'den sonra da gitmek zorundasın". niye istediğim zaman gidip istediğim zaman ayrılamıyorum? söyleyebileceğim diğer bir mevzu da şu, lvl 50'ye geliyorsun bi oyunda, "ooo shadow dragonlar var, çok tehlikeli yaratıklar, evreni yoketmek istiyorlar, süper kahraman bunu bir tek sen başarabilirsin" temalı bir quest çizgisi yapıyorsun. tamam güzel, shadow dragonları yokedince herkes seni alkışlıyor, sana "evreni kurtarma" madalyası veriyorlar felan. sonra, lvl 70'de dağda çakal öldürmekle uğraşıyorsun. yani yaratıkların levellarında da bir tutarlılık yok. d&d'de lich'le kapıştıktan sonra fare öldürme görevi alman gibi bişi. zevki de yok. daha da saçması, sayısal verilerde o çakal, o ejderhadan kat kat güçlü gözüküyor. onu görünce "e bu muydu yani o ejderhaların olayı?" diyorsun, o zamanki hevesini de alıp götürüyor. bir örnek vereyim, diyorum ki şöyle olsun goblin->orc->ogre->troll->fire giant ama oyun sana şöyle veriyor troll->orc->goblin->fire giant->ogre Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cabot Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Oku oku bitmedi ama haklısın cogu noktada Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Snake Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 bu durum hiçbi zaman daha iyiye gitmicek. her zaman daha kötüye gitcek. dünyadaki ortalama beyin aktivitesi her geçen gün daha da düştüğü için insanlar her geçen gün daha ahmak oyunların peşinden takılıyo olcaklar. şu anda uoyu aramak gibi 20 sene sonra wowu arıyo olcaz. ama qq yapanın da yapmayanın da şu anki faaliyeti aynı diyebiliriz. isyan eden ile memnun olanın oynadığı oyunlar çoğu zaman aynı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Eve oyna abi. Lineee değil işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nomsaR Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 söylediklerin zaten oyunun mmo olmasından kaynaklanıyor. mmo nun olmazsa olmazı dediklerin. ben hiç de yaşamadım açıkçası aaa yeşil world drop lich king daggerından iyi asla takmam falan. çünkü biliyorum ki level 40 ta kestiğim shadow dragon gibi max levela ulaştığımda "kesinlikle" daha karizmatik bişey dövücem. mmo = max level abilities. gerisi fasa fiso. o yüzden çok da kafaya takmamak gerek, istediğini veren bi ton single vardır heralde. go for it. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mortis Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Ya zaten sandbox mmorpgler o yüzden vardı zamanında. Çoğu mmorpgler zamanında sandbox kafasındaydı aslında da işte şimdi insanların zamanı değerli olduğu için hayatta her şey daha kolaylaştığı ve sana hazır sunulduğu için bundan oyun endustrisi de nasibini aldı. Wow zaten ister istemez mmorpg anlaşyını tamamen değiştirdi. Ben de aynı şeyi düşünüodum SWTOR oynarken, tamam güzel abi oynuosun hikaye var sinematik var ordan oraya git o questleri yap sonra seni bu gezegene göndersin, böle etrafından oyuncular geçio onlar da aynı yolda ilerlio bi çizgi var, bi de bitiş noktası var. Herkes oraya doğru ilerlio, oyuncular tek yere odaklı bi şekilde arada birbiriyle etkileşiolar çoğu zaman solo takılıp gidiyorlar. Oyunun lineer olmaması için öncelikle level sistemi olmaması gerekiyor. Normal skill sistemi olması gerekiyor. Çünkü level sistemi, karakterler ve npcler arasında ciddi sınırlar koyuyor. Bu dengesizliği engellemek için de haliyle her zone levellara bölünüyor, ve dediğin gibi ben bi dünyada illa savaşçı olmak istemiyorum mesela . Atıyorum blacksmith olmak istiyor, zırh yapıp satmak istiyorum. Class sistemi de buna engel oluyor Neyse herkes biliyor zaten sandbox mmorpg nin nasıl olması gerektiğini de , artık tüketici çok değişti kimse gelemiyor bu tarz oyuna. Cidden çok zaman harcatıyor o tarz oyunlar da . O yüzden böle film izler gibi laylaylom bi yandan chat yap bi yandan quest yap hikayeyi takip et mala bağlayıp gidiyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hamsilipilav Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 swtor oyna her classın hikayesi başka Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vingthor Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 BON Bİ SUS Bİ SUS ARTIK LAN AMMA ÇOK FİKRİN VAR SÖLİCEK ŞEYİN VAR LAN Bİ SUS ARTIK Bİ SUS YA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 GERGE said: Eve oyna abi. Lineee değil işte. eve güzel özelliklere sahip felan da, sarmıyor ya. ctb oyun zaten o. bi freespace veya freelancer gibi combat olsa daha enteresan olabilirdi. o firmanın wod online'ını bekliyorum. hani bi de bahsettiğimiz şeyler çok da imkansız şeyler değil, illa "eve online oyna" diyerek kestirip atmaya gerek yok. bölük pörçük de olsa swg (eski swg), aoc, ao gibi oyunlarda görebiliyoruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Vingthor said: BON Bİ SUS Bİ SUS ARTIK LAN AMMA ÇOK FİKRİN VAR SÖLİCEK ŞEYİN VAR LAN Bİ SUS ARTIK Bİ SUS YA sen sus, ben niye susuyorum? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 nomsaR said: çünkü biliyorum ki level 40 ta kestiğim shadow dragon gibi max levela ulaştığımda "kesinlikle" daha karizmatik bişey dövücem. tilkiler, tavşanlar, fareler felan, evet. bi de "mmo'nun olayı budur" diyorsun da, yok öyle bişi. istediğin tip mmorpg yapabilirsin, kimse seni "kalıbı budur" diye zorlamıyor. gayet güzel ve çeşitli mmorpg'ler varken, ve yapılabilecekken, insanlar "güvenli olsun" diye tek bir formüle saplanıp kalıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hamsilipilav Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Vingthor said: BON Bİ SUS Bİ SUS ARTIK LAN AMMA ÇOK FİKRİN VAR SÖLİCEK ŞEYİN VAR LAN Bİ SUS ARTIK Bİ SUS YA sşefkjşlsçgkjlefskfkls Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asgard Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 adam isyan etmiş sonunda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 26, 2011 adam temcit pilavi sefi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Thermo Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Güzel rant+brainstorm girişimi olmuş bu. Bone said: swtor'dan örnek vereyim. ben mesela bu oyunda sadece tatooine'de yaşamak istiyorum. orada eğitim görüp orada savaşıp orda bir kariyer edinebilmek istiyorum. ama sen diyorsun ki "burası 24-28 gezegeni, 24'e kadar gelemezsin, 28'den sonra da gitmek zorundasın". Bugün piyasada olan eli yüzü düzgün, oyuncu kitlesi bolca olan bir oyunda şunu yapman imkansız. Böyle bir mmorpg için oyuncu kitleleri maalesef az olan sandbox oyunlara yönelmen gerekiyor. Mesela atitd (savaş yok tabi), mesela Ryzom. Ryzom'da oyuna başlayıp ne bileyim günde 3-4 saatten bir seneni vermek ister misin oyunun geri kalanını oluşturan insanlarla az buçuk aynı seviyeye gelebilmek için? Veya atitd'de günde altı saat falan geçirip bir kaç sene sonra sunuculara wipe gelince sonraki versiyonda sıfırdan başlamak ister misin? Seni bilmem ama ben uğraşamam. İsterim ama böyle bir oyun olsun yani :D Bone said: keşke onun yerine her defasında farklı bir hikayeyi oynama veya kendi hikayemizi seçebilme imkanı olsa. örneğin, magelerin ayrı quest zinciri olsun, fighterların ayrı quest zinciri olsun. Orta ölçekli bir şirket ile mmorpg yapıyor olalım. Şirketimizin 10 milyon dolar sermayesi olsun. Başlama senemiz 2006 olsun, bugün de closed betaya başlamış olalım. Ortaya çıkan ürünün böyle bir oyun olması imkansız. Bu kadar hikayeyi yazıp, görevleri oluşturup, bunlara uygun harita, mob yapıp oyuna koyamaz kimse. Her ırkın veya classın hayat hikayesini anlatacak görev zincirlerini, classların story linelarındaki kesişme noktalarını ve bunlara uygun haritaları tasarlayabilmek için geniş bir kadro ile kısa bir zamanda oyunun yapılması gerekir. Bu durum bütçeye yük getirir. Bunun için daha oyun yapılmaya başlanmadan önce başka yatırımcılar bulunup yola öyle çıkılması gerekir. el mahkum herkes aynı haritalarda aynı mobları kesip, aynı meyveleri toplayıp oyun sonuna ulaşacak. Daha büyük ölçekli bir şirketi ele alalım mesela swotr'u. Yüz milyon dolar havada uçuşsun. Ortaya çıkan mal belli işte. Oyuncular birbirleriyle konuşunca xp topluyor. Ona da özel bir ad vermişler. Buymuş işte hikayeye getirebileceğin fark. Bu da olmuyor yani. Bone said: söyleyebileceğim diğer bir mevzu da şu, lvl 50'ye geliyorsun bi oyunda, "ooo shadow dragonlar var, çok tehlikeli yaratıklar, evreni yoketmek istiyorlar, süper kahraman bunu bir tek sen başarabilirsin" temalı bir quest çizgisi yapıyorsun. tamam güzel, shadow dragonları yokedince herkes seni alkışlıyor, sana "evreni kurtarma" madalyası veriyorlar felan. sonra, lvl 70'de dağda çakal öldürmekle uğraşıyorsun. Benim oynadığım mmolar arasında bu tutarlılığa sahip oyun Allods Online'dı mesela. İstenirse yapılabilen bir şey bu. Lvl 10'a kadar kurt, domuz, yılan, örümcek kesiyorsun mesela faction ana şehri etrafındaki olaylara müdahil oluyorsun. Level arttıkça değiştirdiğin haritalarda medeniyet yerini çöllere, yerleşim olmayan gold rusha gelinen arazilere, savaş alanlarına sonra da kuş uçmaz kervan geçmez haritalara bırakıyor. Kestiğin yaratıklar domuz'dan ejderhalara ondan sonra acayip acayip yaratıklara dönüşüyor. Questleri aldığın adamlar çiftçiden canavar avcılarına dönüşüyor falan. Bone said: tüccar olmak isteyen birisi tüccarların mekanında kalabilsin Eskiden çıkmış bugünse bir avuç insanın oynadığı mmorpgler haricinde şimdi open beta'da olan şubat gibi yayınlanacak olan Wakfu'da bu yapılabiliyor mesela. Oyunda combatı tamamen bir kenara bırakıp, ana şehirler arasında dolaşıp kaynak toplayıp sonra bu kaynakları craft skillerinden dilediğinle ürüne çevirip gene kaynakları topladığın marketlerde satabiliyorsun veya dilediğin bir yerde. Bu konuda son derece özgür bir oyun olacak bu. Ne bileyim daha çok şey yazmak istiyordum ama bu kadar geldi aklıma. Bu da böyle bir post olsun. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lord_Argos Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Şu uzun yazı (ki bence uzun bile değil) fobisi olanlara tavım. Velhasıl yazılanlar çok doğru, aynı sebepten bende yeni nesil mmo'lara başlayamıyorum. Ben şahsen oyunda biraz realite birazda mantık ararım. Wow serüvenim o sebepten 1 saat sürmüştür. O kadar çok mantık hatası vardı ki, tamam bu bir oyun, mantık aramak yersiz diyebilirsiniz ama bir kasabanın önünde kesilmeyi bekleyen yaratıklar ve hani bunlar kötü yönelimli yaratıklar bile olsa sen saldırmadan saldırmayacak kadar da kibarlar yani çok ama çok fazla saçmalığın birleştiği birşeydi herneyse... Salem MMO ise çok bu saçmalıklardan o kadar uzak bir oyun ki bazı dinamiklerini anlatmak istiyorum. En basitinden bir klube yapacaksan, http://images.wikia.com/havenandhearth/images/6/66/Log_Cabin.png İstenenler: 100 adet http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20091019184924/havenandhearth/images/0/09/Block_of_Wood.png 50 adet http://images.wikia.com/havenandhearth/images/5/5e/Board.png 50 adet http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20100215134831/havenandhearth/images/6/64/Fir_Bough.png Not: resimler temsilidir. Sen ağacı kestiğin zaman world'den kalıcı olarak siliniyor testereyle onu parçalara sonra kalaslara ayırmak, çatısı için yapraklı ağaç dallarını taşımak ve inventory'in öyle onlarca odunu alamaması ağaç kütüklerinden 1 tane, kalaslardan max 4 tane taşıyabilmesi... İşin güzel tarafı birşeyi build etmek için ne kadar fazla kişi build ederse o kadar hızlı inşa oluyor ve eğer carpentry skillide varsa daha da hıza etki ediyordu. Ve böyle ayrıntıların yanında Permenant Dead olması roleplaying denemeyini benzersiz kılıyor. Öldürdüğün adam yeniden karşına hortlamış gibi gelemiyor. 12 saat oynamış biri olarak 1 tane bile roleplayingi baltalayacak unsura rastlamadım. Diğer MMO'lardan alışkanlık, attack vermezsen yanından geç bişi olmaz mantalitesinden dolayı ayı ile karşılaşmam permenant dead ile bitmişti mesela... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 izdirap icin oynamiyoruz genelde oyunlari, o yuzden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Thermo Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Mortis said: Oyunun lineer olmaması için öncelikle level sistemi olmaması gerekiyor. Normal skill sistemi olması gerekiyor. Çünkü level sistemi, karakterler ve npcler arasında ciddi sınırlar koyuyor. Bu dengesizliği engellemek için de haliyle her zone levellara bölünüyor, ve dediğin gibi ben bi dünyada illa savaşçı olmak istemiyorum mesela . Atıyorum blacksmith olmak istiyor, zırh yapıp satmak istiyorum. Class sistemi de buna engel oluyor Şu düşünceye ek olarak skill sistemli oyunlarda darkfall'un izlediği yolu izlememek gerekiyor. Ya uo'nun yaptığı gibi skilllere belirli bir tavan koyup herkesin oyundaki skiller arasından bir grubunu kendi karakteri için seçmesi ya da eve'deki gibi teknik olarak tüm skillerin kasılabiliyor olması ama buna kalkışılırsa çok çok uzun zaman alacağından en baştan oyuncunun kendine bir yön belirlemiş olması gerekiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 skill decay filan lazim, biseye cok zaman ayirdikca digerleri azalicak, hard limit olmadan dengelenicek skill toplami. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Vingthor said: BON Bİ SUS Bİ SUS ARTIK LAN AMMA ÇOK FİKRİN VAR SÖLİCEK ŞEYİN VAR LAN Bİ SUS ARTIK Bİ SUS YA ahahaha gece gece Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 allah sifa versin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mortis Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Thermo said: Mortis said: Oyunun lineer olmaması için öncelikle level sistemi olmaması gerekiyor. Normal skill sistemi olması gerekiyor. Çünkü level sistemi, karakterler ve npcler arasında ciddi sınırlar koyuyor. Bu dengesizliği engellemek için de haliyle her zone levellara bölünüyor, ve dediğin gibi ben bi dünyada illa savaşçı olmak istemiyorum mesela . Atıyorum blacksmith olmak istiyor, zırh yapıp satmak istiyorum. Class sistemi de buna engel oluyor Şu düşünceye ek olarak skill sistemli oyunlarda darkfall'un izlediği yolu izlememek gerekiyor. Ya uo'nun yaptığı gibi skilllere belirli bir tavan koyup herkesin oyundaki skiller arasından bir grubunu kendi karakteri için seçmesi ya da eve'deki gibi teknik olarak tüm skillerin kasılabiliyor olması ama buna kalkışılırsa çok çok uzun zaman alacağından en baştan oyuncunun kendine bir yön belirlemiş olması gerekiyor. aynen Darkfall'un zaten en büyük hatası oydu, Adamlar sandbox yapıcaz her şeyde özgür olucaksınız derken skill cap koymadılar, Herkes kendine yetecek kadar blacksmith vs kastı, herkes kendi zırhını yaptı kendi ıvır zıvırını yaptı, ORtada ne ekonomi kaldı ne bişey , zırhtan ve silahtan bol bişey yoktu etrafta. Öle olunca kimse crafter olmadı herkes yine savaşçı oldu, oyun counter strike a döndü ki pvpsi oysa ki aşırı zevkli ve akcıyıdı darkfallun. kesinlikle uo gibi skill cap olmadı. Abi zaten UO en eski oyun ama en efsane sistemi adamlar bulmuşlar. Yani bi firma gelse uoyu yeni grafiklerle vs yapsa belki de herkes oynıcak. Mortal Online denemeye çalıştı , aama adamlar fazla komplexleştirmeye çalıştılar hayvan gibi skill koydular yok her materyalin her ham maddenin ayrı lore skilli, her tür silah crafuı için ayrı skill vs derken böle insanı yorar hale getirdi. Böel oyunlarda da iice gerçekçiliğe vurdukça iice zor ve bayık hale gelio hele bi de yapan şirket indie ise iice bugdır bilmenedir bok gibi oluo . Bi gün resmen oturup kodlamaytı vs öğrenip indie mmorpg yapan firma kuracam efsane oyun yapacam sinirliyim bu konuda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 bisey ogrenmene gerek yok, para ver yapsinlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mortis Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 yok abi ben yapıcam inanılmaz bi dizayn var kafamda DAS. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2011 barisa git haftasonu, yapin beraber. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar