Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
said:

Renault, Hyundai, Fiat ve Toyota gibi dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerine üretim yapan Türk işçisi, yerli otomobil için düğmeye basılmasını bekliyor. Gelişmiş otomotiv alt yapısıyla dikkati çeken Bursa, Kocaeli, Kayseri ve Konya yeni Anadolu “Devrimi” için göreve hazır.


BURSA: GÖREV VERİLSİN GERİSİ KOLAY

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Motorlu Taşıtlar, Parça ve Aksamı İmalatı Komitesi'nin Başkanı Hüseyin İleri, Bursa'nın otomotivde ileri bir şehir olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:

“Motora kadar bütün parçaları üretebiliriz. Şu anda bile bir otomobil için gerekli parçaların yüzde 80'inden fazlasını karşılarız. Talep gelmesi durumunda bütün parçalar rahatlıkla üretilebilir. Bursa'da 500'ün üzerinde yan sanayi firması var ve hepsi de yerli araç için hazır. Yıllardır dünya markalarına hizmet veren Bursa, yüzde 100 yerli marka için elini taşın altına koymaya hazır. Alt yapımızla otomobilin en küçük vidasından kaportasına kadar tamamına yakınını üretmeye hazırız. Yeter ki, yerli otomobil için bize görev verilsin.”

KOCAELİ: ALT YAPI VE BİRİKİMİZ VAR

Kocaeli Ticaret Odası Başkanı Halil İbrahim Keleş de Türkiye'nin kendi otomobilini üretecek ve dünya pazarında markalaşacak güçte olduğunu söyledi.
Kocaeli'nin hali hazırda Hyundai ve Honda'ya üretim yaptığını anımsatan Keleş, “Yerli otomobilin üretilmesine uygun alt yapı ve birikime sahibiz. Kocaeli otomotiv sanayisinde rüşdünü ispat etmiştir. Yüzde 100 yerli otomobili üretmek için ülke olarak bütün gerekliliklere sahibiz. Sadece iyi bir organizasyon ve kararlı bir başlangıç gerekiyor. Kocaeli, uluslararası standartlarda lojistik merkezi olmasıyla da otomotiv sanayi için en uygun yer.”

KONYA: ANA ÜRETİMİ RAHAT KALDIRIRIZ

Konya Sanayi Odası Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil ise Türkiye'nin yerli araç üretme hedefine katkıda bulunmaya hazır olduklarını dile getirerek, şunları söyledi:
“Otomotiv yan sanayinde Türkiye'nin en önemli motor supap, motor piston, dişli ve conta fabrikaları Konya'da bulunmakta. Özellikle oto kaloriferi, fren ve aksamları, hidrolik pompa, süspansiyon parçaları, oto cam ile döküm ve dövme parçalar başta olmak her türlü yedek parça ilimizde rahatlıkla üretiliyor. Konya, çok rahat otomotiv ana sanayi yatırımını kaldıracak bir yapıya da sahip.”

KAYSERİ: MOTORU BULDUK SIRA ÜRETİMDE

Geliştirdiği tek silindirli motoru Uluslararası Patent Enstitüsünden onaylatan Kayserili Sanayici Hasan Basri Özdamar da “Yüzde 100 Türk motoru”nun seri üretime geçebilmesi için girişimlerinin sürdüğünü belirterek, bu motorun yerli otomobil üretiminde kullanılmasını arzu ettiğini dile getirdi.
Devlet büyüklerinin kendisinden bulduğu motoru yerli otomobilde kullanmasını istediğini aktaran Özdamar, “Motoru bulduk, şimdi sıra yerli otomobilin üretimde” dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18719837.asp

mühendisler buraya bir iki
Mesaj tarihi:
national car diyip vergiyi minimalde tutabiliosak patlar bu araba. Yani bak daha görmedim arabayı ama, bana temiz gidebilen, dizel olup az yakan 15bin civarı "0" bi araba yapsınlar, yarın alıyorum o derece.
bide ibiş arabası olmasın tabi
Mesaj tarihi:
Suark said:

national car diyip vergiyi minimalde tutabiliosak patlar bu araba. Yani bak daha görmedim arabayı ama, bana temiz gidebilen, dizel olup az yakan 15bin civarı "0" bi araba yapsınlar, yarın alıyorum o derece.
bide ibiş arabası olmasın tabi




bunu bence yapmazlar,daha dogrusu yapamazlar


ülkede kaç tane yabancı yatırımcı otomobil üreticisi var,onlar yarın öbür gün sıcak parayı ülkeden cıkarsa dımdızlak kalırız,o yuzden rekabet edecek bir marka yaratmak türkiye iç piyasasında siyasal olarak imkansız.
Mesaj tarihi:
ya uluslararası ticaret kanunu var bunun için ama rakıdaki muabbeti yapabilirler.
Bide herifler tr de baya satıolar + free zone lardan baya faydalanıyorlar. Gitmezler öyle.

Bakalım nasıl olcak, ama ben elektrikli ve dizel modeller bekliorm çogunlukla. Tam tr lik
Mesaj tarihi:
Mantıklı değil, Türkiye dışında pazarı olacaksa ancak yapılabilir. Bunu da yapacak varsa yapsın, yoksa sermayeyi devlet koyacak da araba yapılıcak ne gerek var?
Mesaj tarihi:
ulan o değilde sakaryayı hiç dinlememeleri ayıp olmuş.toyota'nın dünyada en başarılı otomobilleri sakaryadan çıkıyordu.en çok satışta dünyada sakaryadan oluyormuş. gel gör kimse kulak vermemiş bizim sakaryalı işçime :( beşiktaşada sponsor daha ne :D
Mesaj tarihi:
keşke her şey motor conta yapmakla bitse. endüstriyel tasarım noldu peki? o kadar yetenekli ar-ge müh. bulmayı, elinde tutmayı geçtim tasarımcı bulabilirseniz şükredin. sdf
Mesaj tarihi:
Mr_Hand said:

ulen Fransız alıyosunuz Türk malı mı almıycaksınız :D

Çin malına güvenirim de Türk malına güvenmem.

Böyle 3-4 sene filan geçsin sağlam çıkarsa -belki- düşünürüm de sırf yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı diye riske girmem açıkçası.
Mesaj tarihi:
türk olup iyi mühendis yok demiyorum da bu adamları elinizde nasıl tutacaksınız? diğer şirketlerin yetenekli mühendislere vaat ettiği lüks yaşamı sunabilecek mi bu yan sanayiici bursalı abiler? sorun o.
Mesaj tarihi:
sırf türkiyedeki taksiciler ve alt seviye şirket arabalarının işini görecek marea/albea ayarında bir şey bile yapsak ben tatmin olurum şahsen.

işe gidip gelirken falanda kullanırım alıp
×
×
  • Yeni Oluştur...