Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

History of mmorpg


Kanuni

Öne çıkan mesajlar

bundan sonra yapılacak hiç bir şeyin wow un il bir senesindeki keyfi vereceğine inanmıyorum. Bugün bir firmanın hayal dahi edemeyeceği kadar çok bug server problemi vs vardı ama çökmeler arası oynadığın 10 dakika bile çok özeld.

Bugün wow a vik vik edenler bi geri dursunlar, wow u bu hale getiren blizzard değil tamamen oyuncular, şayet wow ilk çıktığındaki gibi 10% newbie 90% eski mmo oyuncusu şeklindeki kitle ile devam edebilseydi çok daha iyi yerlerde olacaktı.

Ayrıca wow u bir paket olarak düşünmeniz lazım aman allahım cap e vurucam raid gear grindleyecem diye oynadığınız için sıkılıyorsunuz. wow da gittiğin en alakasız en ücra noktada bile çok ince şekilde düşünülmüş birşey karşına çıkıp insanı şaşırtıyor. Yıllardır mmo oynuyorum ama mesela başka hiç bir oyunda nessingway gibi duygusal bağım olan npc yok.Başka hiç bir oyunda yolda yürürken popüler kültüre ilişkin şeyleri görmüyorum. Mesela lost daki hatch kapağı,uldamandaki indiana jones questi, bu son exp daki jawaya benzeyen gnomelar ve sandcrawler ları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Al cnm şu itemi şurdaki amcaya götür, git şurdan 10 tane şundan kes topla gel bitanem şeklinde kasılan karakterlerle dungeonlara girilir 41215 threat yaratmışsın dps'i düşür lütfen, dur şu tuşa basayım şurda healthi %50 altına düşen kim varsa heallasın, aaa dün kestiğimiz bossa nerfmi gelmiş olsun ben rotasyonun kölesiyim sıradaki bossla cebelleşim, şu üstümdeki setide bankaya atayım nede olsa yeni set için cebelleşcem şeklinde oynanan MMORPG'ler oynuyoruz.

Oyunlar iyi mi olacak kötü mü olacak iyidir kötüdür şuan için çok aklımda değil ama bizim genel olarak oyunculuğumuz ivmeli bir şekilde geriye gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mighty_THoR said:

bundan sonra yapılacak hiç bir şeyin wow un il bir senesindeki keyfi vereceğine inanmıyorum. Bugün bir firmanın hayal dahi edemeyeceği kadar çok bug server problemi vs vardı ama çökmeler arası oynadığın 10 dakika bile çok özeld.

Bugün wow a vik vik edenler bi geri dursunlar, wow u bu hale getiren blizzard değil tamamen oyuncular, şayet wow ilk çıktığındaki gibi 10% newbie 90% eski mmo oyuncusu şeklindeki kitle ile devam edebilseydi çok daha iyi yerlerde olacaktı.

Ayrıca wow u bir paket olarak düşünmeniz lazım aman allahım cap e vurucam raid gear grindleyecem diye oynadığınız için sıkılıyorsunuz. wow da gittiğin en alakasız en ücra noktada bile çok ince şekilde düşünülmüş birşey karşına çıkıp insanı şaşırtıyor. Yıllardır mmo oynuyorum ama mesela başka hiç bir oyunda nessingway gibi duygusal bağım olan npc yok.Başka hiç bir oyunda yolda yürürken popüler kültüre ilişkin şeyleri görmüyorum. Mesela lost daki hatch kapağı,uldamandaki indiana jones questi, bu son exp daki jawaya benzeyen gnomelar ve sandcrawler ları.


Şunun aynısını ultima için de söyledilerdi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen @rra, katılıyorum.
Ya aslında sorun avrupalı adamın mantalitesi, hayatları gibi herşeyi böle bi düzene, bi kalıba bi tanıma sokmaya çalıştıkları için işin keyfini kaçırıyor tipler genellikle.
illa bi optimum var illa bi isimlendirme var sıradanlaştırma robotlaştırma var.
Bişiler kulağa daha güzel gelebilir, feature olarak eklenebilir ama aslında bunlar oyunu bok ediyordur. Mesela wowa BG lerin öle zort diye girilebilmesi ( hatta bg lerin kendisi ) oyunun içine etti.
Ha ilk başlarda sevdik, ama yine de bok etti oyunu.

Mesela, eennn büyük hata şuydu. Casual adamlara item vericem diye, onlarda pörpıl alsın diye kolaylaştırdılar ve bu yüzden salak gibi grind yapmak zorunda kaldık hepimiz.
Eskiden, 3-5 adamda olurdu, onları gördünmü dayak yerdin ( grand marshal falan ). Ama 3-5 adamdı yani ve onları almak için nolifer olmak lazımdı.
E bu durumda item için kasmazdın, mavileri toplayıp takılırdın rahat rahat.
Sonra kolaylaştırdılar, hooop herkez almaya başladığı için iice boku çıktı oynun.
Bi content vardı, encounterlar zordu. Bişiyi kesmek başarıydı, lucifronu kesince çığlık atardın, bi önemi vardı. Sonra item düşürmeceye çevirdiler herkez kesebilsin diye.

Ha daha çok saatı ama daha boktan oynu.
Diğer warhammerdır odur budur da aynı kafa. Mesela warhammer, pvp üzerine. Ulen pvp yapmak için pvp yapılır mı? yani tamam 3-5 gün takılırsın güzel güzelde amaçsız sıkar bea. Ne kadar etkin var ki dünya ya?Bişi kaybedio musun ki? bunları sorguluo sonra inasn.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkes kendince birşeyler istiyor. Hepimiz kendi zevkimize göre bir mmo oynuyoruz. MMO gelişimi kümilatif olarak ilerliyor. Her mmo önceki mmo'ların tutan taraflarını dikkate alıp üzerine birşeyler katmaya çalışıyor. sonuçta bu devirde herkesin amacı aynı para kazanmak. bu nedenle sektörün en çok kazanan firması örnek alınıyor. En son çıkan oyunlardan Rifte bakarsak yine bir fantazi mmo, wow yapısı üzerine kurulu olan bu oyun warhammer ın public quest'ini örnek alıp üstüne birşeyler ekleyerek dinamik contenti geliştirmiş. bu saatten sonra yakın bir gelecekte orjinal birşey beklememek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunuclar eskisi gibi değil oyunlarda eskisi gibi değil. Alın size Kerafyrm the Sleeper, soe tarafından kesilmemek üzere dizayn edilmiş ama bu dizayn sırasında oyuncunun azminin taşı deldiği hesap edilmemiş mmo tarihinin en zor boss u . Var mı artık böyle hadiseler yok.

Not: 4 saat sonunda kesildiğinde içinden loot çıkmadığını da ekliyeyim.








Kerafyrm, "The Sleeper", is a dragon boss in the original The Sleeper's Tomb zone.
While sleeping, Kerafyrm is guarded by four ancient dragons (warders) in "The Sleeper's Tomb". When all four dragons are defeated by players and are dead at the same time, The Sleeper awakes, triggering a rampage of death. Kerafyrm travels through and into multiple zones from The Sleeper's Tomb to Skyshrine, killing every player and NPC in his path. This event is unique in EverQuest, as it only occurs once on each game server. Once The Sleeper awakes, neither he nor the original guardians will ever appear again on that server, unless the event is reset.
As of 12 July 2008, Kerafyrm remains asleep on both the Al'Kabor (Macintosh) server and the official Test Server.
Originally intended to be unkillable, SOE prevented a raid of several guilds on Rallos Zek server from potentially killing him, claiming the existence of a bug. SOE later apologized for interfering,[33] reset, and allowed the players to retry the encounter. Two days later, the same three guilds made a second attempt and after almost 4 hours, successfully killed the sleeper.[34][35] [36]
"Kerafyrm The Awakened" appears in the expansion Secrets of Faydwer as part of a raid event "Crystallos, Lair of the Awakened" in the instanced zone of "Crystallos".
[edit]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insanlari sosyallestiren unsurlar kalmadi pek wowda..

simdi diyeceksiniz bnet geldi lan daha ne olsun diye ama sadece bnet onun disindaki bg yi instance sirasini oturdugun yerden alma vs gibi seyler insanlarin bi yerde toplanmalarini sosyal 3 5 tanisma vb aktiviteler ve yeni maceralara beraber akmalari gibi seyleri yok etti direk. Oyunda bazi seyleri kolaylastiricam diye blizz direk monotona bagladi.. sirani al valoru caple 2v2 arena gir conq caple bgye gir... eskisi gibi hic bir zevki yok artik bg nin RGB disinda.

Pve raiding e hic girmiyorum onu zaten herkez biliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

OLaya bak dönmüş dolaşmış wowa dönmüş bu bile yeter iyi kötü konuşturuyor adamlar. Oyunun bu duruma gelmeside adamların suçu değil bizzat oyuncu istekleri. Oyunu casual friendly çevirmeseler şuan ki oyuncu sayısı daha az olurdu bu bir gerçek tek taraflı adamları suçlamak yersiz sonuçta adamlar kar elde etme içgüdüsündeler.Wow oynayan herkes bilir oyunun ön görülen ömrü bu kadar bile değildi yanılmıyorsam adamlar uzatabildikleri kadar uzattılar

Bunların yanında AoC ve WH oynadım ve aoc tamamiyle fail ama WH cidden yazık olmuş bir oyun daha iyi olabilirdi ama WoW a yenik düştü birde son çıkan Rift ise zaten wowun aynısı oda tutabilirdi ama salak bir server politikası ile maymun ettiler sonra düzeltmeye çalıştılar ama ne oldu bilmiyorum keza ben bırakmıştım =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...