Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mercedes neden mercedestir?


pinkporing

Öne çıkan mesajlar

Mercedes parçası değiştiğinde hiçbir zaman eskisi gibi olamayan bir markadır.

Kötülediğim anlamına gelmesin mükemmel araçtır mükemmeliyetinin bir sonucudur bu da.

Geçen arkadaşla eğlenceli dialogların yaşanmasına neden oldu.Gidiyoduk cd değiştirelim dedik, cd çaların içinde cd sıkıştı.Sonra iyice içine kaçtı ve çıkaramadık.Tabi mercedes olunca dalga konusu oldu 3-5 milyar daha fazla verip adam gibi araba alsaydın gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

heroLion said:

Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur.

Yanlış. ABS ve ESP, ikisi de direkt Bosch icadı.


ABS 1978 S class'ta ESP ise 96 CL class'ta kullanıldı. Ona bakarsan Common rail sistem de Bosch tarafından bulundu fakat yine ilk olarak Mercedes Benz de kullanildi. Tum bu buluşlar Stuttgart'da MB ve Bosch tarafından ortak finanse edilen bir arge merkezinde ortaya çıktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi birşey diyecem absürd olacak belki ama eniştemin var 2009 e220 si ne zaman ön koltuğuna binsem içim huzur doluyor mutlu oluyorum yahu bmv, audi o hazzı veremiyor birde solu kapatıp giderken selektör yapmadan yol verilmesi apayrı birşey.

özellikle bmv'de falan pek göremediğim çok ince detaylar var araçta oha Alman bunu bile yapmış abi deyip saygı duyuyorsun adamlar tır bile yapıyor ama hakkını veriyorlar alayının.

ama şahsi olarak mercedese saygı duymamın en büyük sebebi kusursuz w123 kasadır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
heroLion said:

Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur.


Airbag kavramı da ilk ABD'de icat oldu ve patentlendi. Yanılmıyorsam ilk kullanan araç da yine bir Amerikan markası.

ABS denen sistemi geliştiren kişi Fransız otomotiv grusudur ve ilk olarak savaş uçakları için geliştirildi. İlk kullanan otomobil markası da Chrysler.

ESP ki ESC olarak anılır; 1987 yılında BMW ve Mercedes ortak girişimi ile yapıldı fakat adı kalkış destek sistemiydi ve aracın stabilitesi için yardımcı değildi. 1990 yılında Mitsubishi, kısaca TCL denen, ASTC(Active Skid and Traction Control) adıyla, viraj alırken destek de veren sistemi kullandı. BMW, Bosch ve Continental ile geliştirmek için çalıştığında yıl 1992 idi. 1987'den 1992 yılına kadar Mercedes Bosch ile işbirliği yapıp adına ESP(Elektronisches Stabilitätsprogramm) dediler ve ticari marka haline getirdiler. 1995 yılında Mercedes ilk W140 S class ile sundu. BMW ise aynı yıl yine Bosch ve Continental firmasında aldığı destek ile ürününü sundu. Volvo adına DSTC dediği ürününü 1998 yılında yeni S80 ile sundu. Toyota ise 1995 yılında kendi geliştirdiği ve adına VSC dediği ESC sistemini ilk Crown Majesta modelinde kullandı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
heroLion said:

[...Ona bakarsan Common rail sistem de Bosch tarafından bulundu fakat yine ilk olarak Mercedes Benz de kullanildi. Tum bu buluşlar Stuttgart'da MB ve Bosch tarafından ortak finanse edilen bir arge merkezinde ortaya çıktı.


Common rail sistem prototipi ilk olarak 1960 yılında İsviçrede geliştirildi ve başka bir kişi tarafından teknolojik olarak geliştirildi. İlk araç 1990'ların ortasında Japonya'da üretildi. İlk kullanan otomobil ise 1997 yılında Alfa Romeo 156 2.4JTD daha sonra ise Mercedes C220CDI oldu.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 VİTES + RADARLI SÜRÜŞ KONTROL SİSTEMİ + OTOMATİK AYDINLANAN FARLAR + OTOMATİK KATLANAN AYNALAR + GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ + PARK SENSÖRÜ + MAYBACH TA ÖMÜR BOYU garanti + VİRAJ İÇBÜKEY SALINIMLI ARKA SALINCAK ve BUNA DESTEK TAM TURDA YANA DOĞRU YATARAK HEM VİRAJ HEM DÖNÜŞ ÇAPINI KOLAYLAŞTIRAN ÖN AKS TEKNOLOJİSİ +AKILLI HELEZON SİSTEMİ+OTOMATIK DENGELEME SİSTEMİ+ SOĞUTMALI (9 FAN) ISITMALI VE TİTREŞİMLİ MASAJ ÖZELLİĞİNE SAHİP VİRAJLARDA HAVA İLE ŞİŞEN NEM AYARLI KOLTUK TEKNOLOJİSİ + OLASI BİR KAZAYI DENGE BOZULMASINDAN ALGILAYARAK SALİSELER İÇİNDE OTOMOBİLİ KAZAYA HAZIRLAMA (PRE-SAFE) TEKNOLOJİSİ +KAPILAR İYİ KAPATILMADIGI ZAMAN OTOMATIK OLARAK KAPIYI İÇİNE ÇEKEREK KAPININ YERINE OTURMASINI SAGLAYAN VAKUMLU KAPI SİSTEMİ+


HEPSİ MERCEDES sayiyimmi daa?

0.28 aerodinamik sürtünme katsayısı ile yeni araçlardan bile daha iyi ki 30 seneden bahsediyoruz aşağı yukarı..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Yanlış. ABS ve ESP, ikisi de direkt Bosch icadı.

"roket adam" said:

Yanlış, Daimler ile Bosch'un ortak bir tesisi falan yok Stuttgart'ta.


adam iki kere gelişine çakmış.


ha bu arada abs ilk defa ingiliz otomobillerinde kullanılmıştı.

mercedes artık nası bi beyin yıkadıysa ilk olmadığı her bişi adamlara yamanıyor.

aksine ford ile birlikte otomobil gelişiminin önünü güzelce tıkayan firmalardan birisi oldu uzun yıllar boyu.

para daha feci damge vurmuş. ama bu roketinkileri geçersiz kılmaz.

yine de 50-60larda çok güzel tıkamışlardır otomobil dünyasını bu iki dev.
afferin onlara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pinkporing said:

7 VİTES + RADARLI SÜRÜŞ KONTROL SİSTEMİ + OTOMATİK AYDINLANAN FARLAR + OTOMATİK KATLANAN AYNALAR + GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ + PARK SENSÖRÜ + MAYBACH TA ÖMÜR BOYU garanti + VİRAJ İÇBÜKEY SALINIMLI ARKA SALINCAK ve BUNA DESTEK TAM TURDA YANA DOĞRU YATARAK HEM VİRAJ HEM DÖNÜŞ ÇAPINI KOLAYLAŞTIRAN ÖN AKS TEKNOLOJİSİ +AKILLI HELEZON SİSTEMİ+OTOMATIK DENGELEME SİSTEMİ+ SOĞUTMALI (9 FAN) ISITMALI VE TİTREŞİMLİ MASAJ ÖZELLİĞİNE SAHİP VİRAJLARDA HAVA İLE ŞİŞEN NEM AYARLI KOLTUK TEKNOLOJİSİ + OLASI BİR KAZAYI DENGE BOZULMASINDAN ALGILAYARAK SALİSELER İÇİNDE OTOMOBİLİ KAZAYA HAZIRLAMA (PRE-SAFE) TEKNOLOJİSİ +KAPILAR İYİ KAPATILMADIGI ZAMAN OTOMATIK OLARAK KAPIYI İÇİNE ÇEKEREK KAPININ YERINE OTURMASINI SAGLAYAN VAKUMLU KAPI SİSTEMİ+


HEPSİ MERCEDES sayiyimmi daa?

0.28 aerodinamik sürtünme katsayısı ile yeni araçlardan bile daha iyi ki 30 seneden bahsediyoruz aşağı yukarı..



biri Veyron SS speclerini koysun buraya pls. :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...