heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Mercedes parçası değiştiğinde hiçbir zaman eskisi gibi olamayan bir markadır. Kötülediğim anlamına gelmesin mükemmel araçtır mükemmeliyetinin bir sonucudur bu da. Geçen arkadaşla eğlenceli dialogların yaşanmasına neden oldu.Gidiyoduk cd değiştirelim dedik, cd çaların içinde cd sıkıştı.Sonra iyice içine kaçtı ve çıkaramadık.Tabi mercedes olunca dalga konusu oldu 3-5 milyar daha fazla verip adam gibi araba alsaydın gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 heroLion said: Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur. Yanlış. ABS ve ESP, ikisi de direkt Bosch icadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 kutun dolu lan sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 "roket adam" said: heroLion said: Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur. Yanlış. ABS ve ESP, ikisi de direkt Bosch icadı. ABS 1978 S class'ta ESP ise 96 CL class'ta kullanıldı. Ona bakarsan Common rail sistem de Bosch tarafından bulundu fakat yine ilk olarak Mercedes Benz de kullanildi. Tum bu buluşlar Stuttgart'da MB ve Bosch tarafından ortak finanse edilen bir arge merkezinde ortaya çıktı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Yanlış, Daimler ile Bosch'un ortak bir tesisi falan yok Stuttgart'ta. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Çok zor degil Youtube de dahi var; Mercedes Benz innovations anahtar kelimelerini arayarak Mercedes Benz TV'nin resmi videosunu izleyebilirsin. Resmi sayfa: Link Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 ABS'nin ilk kullanıldığı otomobilin Mercedes olması, ABS'nin icad eden Mercedes demek değil. Bilgi olsun diye söyledim yani aslında bu kadar da önemli bi konu değil ya. Video çok iyiymiş bu arada, mutlaka izleyin derim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pinkporing Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 roket stuttgart değil ispanya diye biliyorum,ayrıca bunu sorduğum herif mb satış müdürü :S Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SPectre88 Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 şimdi birşey diyecem absürd olacak belki ama eniştemin var 2009 e220 si ne zaman ön koltuğuna binsem içim huzur doluyor mutlu oluyorum yahu bmv, audi o hazzı veremiyor birde solu kapatıp giderken selektör yapmadan yol verilmesi apayrı birşey. özellikle bmv'de falan pek göremediğim çok ince detaylar var araçta oha Alman bunu bile yapmış abi deyip saygı duyuyorsun adamlar tır bile yapıyor ama hakkını veriyorlar alayının. ama şahsi olarak mercedese saygı duymamın en büyük sebebi kusursuz w123 kasadır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Patent bazında bakınca Mercedes Benz'e ait degil. Bosch'un da olmadıgını öğrendim şimdi. Bosch'un patenti altında ABS'de kullanılan çeşitli komponentler varmış. Elektronik kontrol Ünitesi'nde (ECU) bazı yazılımlar ve balata bilesen formülleri gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Yalnız bosch icadı demek eksik olmuş orada, otomobillerdeki abs ile kısıtlamak daha mantıklı gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Ona bakarsan benim Mercedes-Benz icadı demem de olmamış :) ilk uygulanan otomobil demek gerek... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 ahahahah öyleyse http://www.capsverlan.com/bloggaleri/galeri/buyuk_resim/640x480_3817yigit-ozgur-karikaturleri-030.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2011 Cuk :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Selam, heroLion said: Çünkü bugün piyasada bulunan pek çok markanın modellerinde bulunan özelliklerin önemli kısmını icad eden marka Mercedes-Benz'dir. Bunlardan bazıları ABS,ESP,SRS gibi siralanabilir ve Inan bu sıra oldukça uzundur. Airbag kavramı da ilk ABD'de icat oldu ve patentlendi. Yanılmıyorsam ilk kullanan araç da yine bir Amerikan markası. ABS denen sistemi geliştiren kişi Fransız otomotiv grusudur ve ilk olarak savaş uçakları için geliştirildi. İlk kullanan otomobil markası da Chrysler. ESP ki ESC olarak anılır; 1987 yılında BMW ve Mercedes ortak girişimi ile yapıldı fakat adı kalkış destek sistemiydi ve aracın stabilitesi için yardımcı değildi. 1990 yılında Mitsubishi, kısaca TCL denen, ASTC(Active Skid and Traction Control) adıyla, viraj alırken destek de veren sistemi kullandı. BMW, Bosch ve Continental ile geliştirmek için çalıştığında yıl 1992 idi. 1987'den 1992 yılına kadar Mercedes Bosch ile işbirliği yapıp adına ESP(Elektronisches Stabilitätsprogramm) dediler ve ticari marka haline getirdiler. 1995 yılında Mercedes ilk W140 S class ile sundu. BMW ise aynı yıl yine Bosch ve Continental firmasında aldığı destek ile ürününü sundu. Volvo adına DSTC dediği ürününü 1998 yılında yeni S80 ile sundu. Toyota ise 1995 yılında kendi geliştirdiği ve adına VSC dediği ESC sistemini ilk Crown Majesta modelinde kullandı. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Selam, heroLion said: [...Ona bakarsan Common rail sistem de Bosch tarafından bulundu fakat yine ilk olarak Mercedes Benz de kullanildi. Tum bu buluşlar Stuttgart'da MB ve Bosch tarafından ortak finanse edilen bir arge merkezinde ortaya çıktı. Common rail sistem prototipi ilk olarak 1960 yılında İsviçrede geliştirildi ve başka bir kişi tarafından teknolojik olarak geliştirildi. İlk araç 1990'ların ortasında Japonya'da üretildi. İlk kullanan otomobil ise 1997 yılında Alfa Romeo 156 2.4JTD daha sonra ise Mercedes C220CDI oldu. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 ard arda gelen dmgler... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 bmw'den daha iyi reklam yaptığı için. şaka lan şaka bmw her türlü ezer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pinkporing Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 7 VİTES + RADARLI SÜRÜŞ KONTROL SİSTEMİ + OTOMATİK AYDINLANAN FARLAR + OTOMATİK KATLANAN AYNALAR + GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ + PARK SENSÖRÜ + MAYBACH TA ÖMÜR BOYU garanti + VİRAJ İÇBÜKEY SALINIMLI ARKA SALINCAK ve BUNA DESTEK TAM TURDA YANA DOĞRU YATARAK HEM VİRAJ HEM DÖNÜŞ ÇAPINI KOLAYLAŞTIRAN ÖN AKS TEKNOLOJİSİ +AKILLI HELEZON SİSTEMİ+OTOMATIK DENGELEME SİSTEMİ+ SOĞUTMALI (9 FAN) ISITMALI VE TİTREŞİMLİ MASAJ ÖZELLİĞİNE SAHİP VİRAJLARDA HAVA İLE ŞİŞEN NEM AYARLI KOLTUK TEKNOLOJİSİ + OLASI BİR KAZAYI DENGE BOZULMASINDAN ALGILAYARAK SALİSELER İÇİNDE OTOMOBİLİ KAZAYA HAZIRLAMA (PRE-SAFE) TEKNOLOJİSİ +KAPILAR İYİ KAPATILMADIGI ZAMAN OTOMATIK OLARAK KAPIYI İÇİNE ÇEKEREK KAPININ YERINE OTURMASINI SAGLAYAN VAKUMLU KAPI SİSTEMİ+ HEPSİ MERCEDES sayiyimmi daa? 0.28 aerodinamik sürtünme katsayısı ile yeni araçlardan bile daha iyi ki 30 seneden bahsediyoruz aşağı yukarı.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 paramecium tokatlamış ortalığı. O kadar özgüven dolu bir şekilde de yazmışsın ki tek bir kitap, wikipedia falan açıp bakasım gelmedi, özümsedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 "roket adam" said: Yanlış. ABS ve ESP, ikisi de direkt Bosch icadı. "roket adam" said: Yanlış, Daimler ile Bosch'un ortak bir tesisi falan yok Stuttgart'ta. adam iki kere gelişine çakmış. ha bu arada abs ilk defa ingiliz otomobillerinde kullanılmıştı. mercedes artık nası bi beyin yıkadıysa ilk olmadığı her bişi adamlara yamanıyor. aksine ford ile birlikte otomobil gelişiminin önünü güzelce tıkayan firmalardan birisi oldu uzun yıllar boyu. para daha feci damge vurmuş. ama bu roketinkileri geçersiz kılmaz. yine de 50-60larda çok güzel tıkamışlardır otomobil dünyasını bu iki dev. afferin onlara. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pinkporing Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 doğru o şekilsiz renault tomofilleri,tipsiz infinitiler,götü bi yerde başı bi yerde opeller hep mercedes yüzünden, vurun garibana:p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 abi sen saç bükme ile otomobil teknolojisini ayıramayacak bi adamsın. zorlama kendini. hararet yaparsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2011 pinkporing said: 7 VİTES + RADARLI SÜRÜŞ KONTROL SİSTEMİ + OTOMATİK AYDINLANAN FARLAR + OTOMATİK KATLANAN AYNALAR + GECE GÖRÜŞ SİSTEMİ + PARK SENSÖRÜ + MAYBACH TA ÖMÜR BOYU garanti + VİRAJ İÇBÜKEY SALINIMLI ARKA SALINCAK ve BUNA DESTEK TAM TURDA YANA DOĞRU YATARAK HEM VİRAJ HEM DÖNÜŞ ÇAPINI KOLAYLAŞTIRAN ÖN AKS TEKNOLOJİSİ +AKILLI HELEZON SİSTEMİ+OTOMATIK DENGELEME SİSTEMİ+ SOĞUTMALI (9 FAN) ISITMALI VE TİTREŞİMLİ MASAJ ÖZELLİĞİNE SAHİP VİRAJLARDA HAVA İLE ŞİŞEN NEM AYARLI KOLTUK TEKNOLOJİSİ + OLASI BİR KAZAYI DENGE BOZULMASINDAN ALGILAYARAK SALİSELER İÇİNDE OTOMOBİLİ KAZAYA HAZIRLAMA (PRE-SAFE) TEKNOLOJİSİ +KAPILAR İYİ KAPATILMADIGI ZAMAN OTOMATIK OLARAK KAPIYI İÇİNE ÇEKEREK KAPININ YERINE OTURMASINI SAGLAYAN VAKUMLU KAPI SİSTEMİ+ HEPSİ MERCEDES sayiyimmi daa? 0.28 aerodinamik sürtünme katsayısı ile yeni araçlardan bile daha iyi ki 30 seneden bahsediyoruz aşağı yukarı.. biri Veyron SS speclerini koysun buraya pls. :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar