Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sevgili motor kullanicilari


di

Öne çıkan mesajlar

abi şehir içi 60-80 dışında 80-90 falan gidiyorum. yolunu bulunca yokuş aşağı falan görürüm anca 120. kız arabası sürüyorum (1.3 yaris) şehir içi 6, şehir dışı 5 litre ortalama tüketiyorum (dizel değil benzin)

bunu yapmak için de hiç kimseye kızmamak, sabit dummy car gibi gitmek gerekiyor. ekonomiden ziyade "acaba ortalamayı daha da düşürebilecek miyim" takıntısı var. haliyle böyle sürerken ne başka araçlarla didişmek, ne motorcunun önünü kesmeye çalışmak falan heveslerim yok. benden daha yufka yürekli şöför forumda yoktur, varsa da almanyada falan yaşıyodur.

bilip bilmeden konuşma diyerek insanlara kızıyosun ama aynı hatayı kendin yapıyosun.

kusura bakma ama böyle sürdükten sonra "kaç tane cezam var birinde de plakayı sökmeyi unutmuşlum haa, ama pişman değilim" diyene de kızmayı hak görüyorum kendimde.


son olarak amma yavaş gidiyomuşsun diyenlere: hayır o orta hatta sol şeritten 60la giden koyun ben değilim sdfsdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motosiklet sürücülerine karşı genel bir tavrım yok, önyargım da yok. Ama,

1) trafikte (kapalı ya da açık) şerit çizgilerinin üzerinden gittikleri sürece (trafik var, hepimiz bekliyoruz işte),
2) kırmızı ışıkta durduğumda, sağa ya da sola biraz fazla yanaştığımda ve geçemediklerinde artist artist baktıkları sürece (sanki onların geçmesi için boşluk bırakmak zorundayım),
3) benim gösterdiğimi düşündüğüm sorumluluğu göstermedikleri sürece,
4) saygılı olmadıkları sürece,

kimse, motosiklet sürücülerine karşı saygı gösterilmesini beklemesin.

Altınızdaki taşıt 2 tekerlekli. Dolayısıyla sorumluluğu 2 kat fazla. Evet, genelleme yapmak yanlış ama çoğunluk böyle maalesef. Saygı hak ettiğinizi düşünüyorsanız, saygı göstermek lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pipet said:

said:
2) kırmızı ışıkta durduğumda, sağa ya da sola biraz fazla yanaştığımda ve geçemediklerinde artist artist baktıkları sürece (sanki onların geçmesi için boşluk bırakmak zorundayım),


Sen yanlis anladin bence. Adam seridinde kaldigi surece bir sorun yok. Yine de motor suren tiplerin cogu gelip dut dut yapmaya basliyor aradan gecmek icin. Neymis kenara cekilecekmisim, o da serit cizgisi ustunden devam edip gececekmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pipet said:

said:
2) kırmızı ışıkta durduğumda, sağa ya da sola biraz fazla yanaştığımda ve geçemediklerinde artist artist baktıkları sürece (sanki onların geçmesi için boşluk bırakmak zorundayım),


Şeritler yatay olarak bir araç içindi biz ehliyet alırken, sonradan "bir araç + bir motorun taciz ede ede sığıp geçebileceği kadar boşluk" kuralı falan mı geldi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CwzX said:

Motosiklet sürücülerine karşı genel bir tavrım yok, önyargım da yok. Ama,

1) trafikte (kapalı ya da açık) şerit çizgilerinin üzerinden gittikleri sürece (trafik var, hepimiz bekliyoruz işte),
2) kırmızı ışıkta durduğumda, sağa ya da sola biraz fazla yanaştığımda ve geçemediklerinde artist artist baktıkları sürece (sanki onların geçmesi için boşluk bırakmak zorundayım),
3) benim gösterdiğimi düşündüğüm sorumluluğu göstermedikleri sürece,
4) saygılı olmadıkları sürece,

kimse, motosiklet sürücülerine karşı saygı gösterilmesini beklemesin.

Altınızdaki taşıt 2 tekerlekli. Dolayısıyla sorumluluğu 2 kat fazla. Evet, genelleme yapmak yanlış ama çoğunluk böyle maalesef. Saygı hak ettiğinizi düşünüyorsanız, saygı göstermek lazım.


Saygı gösterilmesini kimsenin beklediğini zannetmiyorum. Saygı duymayabilirsin. Sorumluluğunu sonuna kadar yerine getireceksin.

Nedir o sorumluluk? Trafiğe çıkan herkesin uygulamada mecburi olduğu kurallara sonuna kadar uymak. Bunun tekerlekle alakası yok. (Manevi kısmı hariç.)

Trafik ışıklarının olduğu yerde 30 u geçmezsen, kırmızı ışıkta geçen çocuğu ezmezsin. Olurda geçersen, kırmızı ışıkta geçtiği için çocuk ölmüştür ve sende 30 yerine 70 ile gittiğin için öldürmüşsündür. Temelde ikinizde kuralları ihlal ettiniz. Buradan bakınca kırmızı ışıkta geçip ölmeyi hakeden çocuktan daha farklı birşey haketmiyorsundur.

Saygı kısmınıda anlayamadım bir türlü. Aradan geçemeyince tip tip bakan adama saygı duymayıp ne yapıyorsunuz? Üzerine mi sürüyorsunuz yoksa saygı duymadığınız için mi yol vermiyorsunuz?

Duymayın zaten saygı fln. Saygı ile rep ile uğraşılacak yer değil orası. Üstüne düşeni yapıcaksın, ölecek kadar moron olanlar zaten kaskı koluna takıp bomboş yolda da patlatıyor kafasını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saygı gösterilmesini kimsenin beklediğini zannetmiyorum. Saygı duymayabilirsin. Sorumluluğunu sonuna kadar yerine getireceksin.

Herkes saygı görmeyi bekler. Benim bahsettiğim şey, bu saygıyı beklerken buna uygun davranmak. Tabi ki yerine getiriyorum sorumluluğumu. Sonuçta ortada bir hız var ve "insan" söz konusu.

Nedir o sorumluluk? Trafiğe çıkan herkesin uygulamada mecburi olduğu kurallara sonuna kadar uymak. Bunun tekerlekle alakası yok. (Manevi kısmı hariç.)

Tekerlekle alakası var. Eğer riskin daha fazlaysa, sorumluluğun da fazla. Türkiye gibi bir yerde 2 tekerlek üzerinde gitmeyi kabul etmişsen bütün bu sorumluluğu kabul etmişsin demektir. Buna göre davranmak lazım o zaman.

Trafik ışıklarının olduğu yerde 30 u geçmezsen, kırmızı ışıkta geçen çocuğu ezmezsin. Olurda geçersen, kırmızı ışıkta geçtiği için çocuk ölmüştür ve sende 30 yerine 70 ile gittiğin için öldürmüşsündür. Temelde ikinizde kuralları ihlal ettiniz. Buradan bakınca kırmızı ışıkta geçip ölmeyi hakeden çocuktan daha farklı birşey haketmiyorsundur.

Tamamen katılıyorum. Saygının çift taraflı olduğunu ben de biliyorum ama imaj düzeltmesi gereken taraf öncelikle motosiklet sürücüleridir.

Saygı kısmınıda anlayamadım bir türlü. Aradan geçemeyince tip tip bakan adama saygı duymayıp ne yapıyorsunuz? Üzerine mi sürüyorsunuz yoksa saygı duymadığınız için mi yol vermiyorsunuz?

Bu biraz motosiklet sürücülerini nasıl gördüğümüzle alakalı. Kafamdaki "motosiklet sürücüsü" resmi ile "nereden çıkacağı belli olmayan 2 tekerlekli apaçi" resmi birbirinden çok farklı. İki ayrı uca davranış şekli, düşünmeden araç kullanan sürücüler için elbette ki farklı olacaktır.

Duymayın zaten saygı fln. Saygı ile rep ile uğraşılacak yer değil orası. Üstüne düşeni yapıcaksın, ölecek kadar moron olanlar zaten kaskı koluna takıp bomboş yolda da patlatıyor kafasını.

Yine aynı noktaya geliyor olay zaten. "Herkes üzerine düşeni yapmalı." Doğal seleksiyon mantıklı tabii. Bir de kurunun yanında yaş da yanmasa...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

*Karşı tarafa duyulan saygının, sürücünün hareketlerini değiştiremeyeceği ve değiştirmemesi gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta ortada kurallar var ve daha netler. Bunun dışında onları 2 tekerlekli apaçi olarak nitelendirmeniz doğru, bende farklı değilim o konuda.

*Anlatmak istediğim, trafiğe çıkan herkesin elinden gelen en üst seviyede dikkat ve kurallara uyumluluk ile araç kullanması. Sorumluluk ancak motosikletin daha tehlikeli oluşundan dolayı ölümünüzün etkileyeceği insanları düşünmenizden kaynaklı daha fazla olabilir. Ancak bu trafikte herkesde zaten aynı oranda olmalı. (çok ütopik oldu lol)

*Aslında bende o noktaya değinmek istiyorum. İmaj düzeltmesi gereken motosiklet sürücüleridir derken, araç sürücülerinin yaptığı hata yanlış noktadan yakalamak genelde. Kurye, pizzacı veya supersport (racing) sürücülerinin ayna görüntüleri taksi, minibüs ve modifiyeli araca sahip apaçi gençler denebilir. Sayılarını göz önüne aldığınızda kurye, pizzacı, ss üçlüsünden çok daha tehlikeliler. Kaldı ki motosikletli ancak kendini öldürebilirken bu araç sahipleri 5er 5er topluyor durağa girip bariyerlerden yuvarlanıp. Bunlara karşı bile bu oranda tepki yokken, motosiklete gösterilen bu tepki bir noktada yeni bir moda akımı veya gücü yeten yetene gibi bir durum oluşturuyor genel bakıldığında.

Evet, motosiklet sürücüsünün imajı kötü ama araç sürücülerinin bakış açısıda kesinlikle yanlış. (Ayrımı yapamayanlar için en azından)

*İki farklı uca davranış konusunda motosiklete özel bir durum olmadıktan sonra katılıyorum kesinlikle. Dolmuş ve taksilerinde bunu görmeye ihtiyacı var.

*Kesinlikle.. ve oradanda dönüp dolaşıp bu işlerin kollektif yürüdüğü, motosiklet ve otomobil sürücüsü arasında aslında hiçbir fark olmadığı, çünkü aynı topraklarda aynı eğitimi aynı kültürden almış adamlar olduklarına varabiliriz sanırım.

Kişiye karşı cevap verir gibi oldu ancak çoğunlukla genel. Ayrımları yapabildiğinizi söyledikten sonra ona karşı birşey söylenemez zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Neden herkes insiyatifler üstünde duruyor da genel kuralları göremiyoruz? Trafikte kural denen "şeyler" herkesi kapsayacak nitelikte. Kullandığınız aracın gerektirdikleri ise ayrıca sizi bağlayıcı noktalar.

'ben hata yapabilirim, ona göre önlemini alarak kullan' mantığı kabul edilemez çünkü mantık önermesi değildir.

Kural şeridi ortala diyorsa ortalayacaksın. Bir şeritte aynı anda 2 aracın nasıl seyir edeceği biliniyor; ne motor aracın yanına sığışabilir, ne de araç motoru kenara ittirebilir. Kural insiyatif size kalmasın diye var olan bir "şey".

Kurala uymanın yanında dikkat de var olduğu sürece sorun yaşanmaz. Ama bunlardan biri eksik olunca iş çığrından çıkmaya başlıyor, bu tarz tartışmalar çıkıyor.

İlkokul çocuğu gibi 'ilk sen bana vurdun' tartışmasını bırakalım de kendimiz ne derece kurallara uygun araç kullanıyoruz onu düşünelim.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dun marmara forumun onunde gidiyorum onumde de bir motorcu var, baktim adam ne guzel dogru duzgun kullaniyor. Afferin dedim keske hepsi boyle kullansa. Daha sonra adam anahtarini dusurdu, ben de uyarmak icin kornaya bastim bi kac kere ama yanlis anlandi dondu kufrediyor bana :D Kardes anahtarini dusurdun cebinden dedim, bi cebini kontrol etti sonra kufrettigi icin 6 kere ozur diledi dondu gitti :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bugun ayni sey yine oldu. 110-120 gibi bir hizla giderken yine aradan gecebilecegini zanneden bir "scooter" onume kirdi. Ayagimi cektim gazdan gecti gitti ama farketmesem o esekler cennetini boylardi, ben de metrobus yoluna firlardim muhtemelen.

Hani hiz konusunda da ne bana ne adama bir sey soylenebilir zira trafigin akisi o sekildeydi ama altindaki scooter be adam. Ne darbe emer ne saglam kalir. Geberir gidersin bildigin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla dün ankaradan orduya yeni aldıgım harleyimi getirdim. 80 km ile bi polis aracının arkasına takıldım:) gecici plaka vardı motorda. gecmeye cesaret edemedim hem hızım sınırı gececekti hemde gecici plaka sararlarsa urasım diye. bi müddet peşpeşe seyir ettik adam baktı arkadan gelen gümbürtüye hafif saga cekip eliyle gec işareti yaptı. bende hız sınırınıda asarak gectim:) sonucta iyi kötü onlarda biliyor bu ebat motorlarla 70 ile gitmenin cok zor oldugunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bugun Besiktas'tan cikip kopru yoluna girecekken arkamdan yine denyo bi tip geldi. Bilirsiniz orayi, Yildiz Uni'nin onunden gelen 2 seritlik arac guruhu girmeye calisirken yukaridan gelen yoldan da tek seritlik bi guruh katilir ve corbaya doner orasi.

Neyse, gordum bunlari epey uzaktan ama adamin kenardan gecmesine, benim yol vermeme imkan yok. Bekliyorum onumdeki ilerlesin cekileyim diye, basladi bipbip, bipbipbip, bipbipbip diye korna calmaya. Camlar acik, cekilme sansim olmadigini gayet net gordugu halde kulagimin dibinde otturuyor it oglu it. Bir an cinnet gecirme noktasina geldim "ne var ulan?!" diye bagirdim. Kaldi oyle mal gibi. Bir seyler geveledi dedim "NE?! Nereye cekileyim ?!".

Dumur oldu once bi, sonra kaski yuzunden duyamadigim bir seyler soyleyip kacti. Resmen sinirlerimi hoplatti it oglu it.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...