Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Racing 250 cc benim bildiğim Türkiyede satılmıyor. 250cc oalrak ya honda cbr 250 r ya kawasaki ninja 250 yada hyosung gt250r var. Bunlar racing değil. 25-30 beygir motorlar. Hani aman aman gazı çok açtık debriyajı kaçırdım motorun önü kalkdı durumları olmaz. Ne bileyim gider bir yerden özel bir psit makinması 250cc bulacağını sanmıyorum. Top speed 50-60 km/h daha fazlalar o kadar

Biraz daha ağırdırlar bir 125 cc ye göre 160-170 kilo civarılar. Ha birde hyosung un oturuuş pozisyou biraz daha yatık dır o kadar. Yani 3 modelde başlangıç için uygun.

Hani basdıkdan sonra, 90km/h ile de kaza yaapr ölürsün. Acemiyi en zorlayacak şey başda motorun ağırlığına alışmak olur hani 125-250 cc kategorisinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sport ve supersport diye iki kategori var aslında, Honda CBR250R ve Kawasaki Ninja 250R sport kategorisinde, Hyosung GT250R supersport kategorisindedir.

http://cycle-ergo.com/ Bu siteden de diz ve bel açılarından farklı olduklarını görebilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de onların o kategoriye sokmaları hani SS olduğu anlamına gelmez ki. 30 beygir makina ki tekere gelen 25 beygirdir maks. Honda cbr 250rr dersen ha onu safkan bir SS sayarız. Honda cbr 250 r commuterden hallice bir alet, kawasaki dersen gidon bayağı yukarda, hyo evet oturuş olarak yatık bir alet yani üstüne yatıyorsun diğer iki modele göre ama sadece bu, güç olarak yine SS sayamayız. Bir kaç top cam li sürüş izlerseniz zaten makinaların performans belli.

Ha bir acemiyi biraz zorlar oturuş pozisyonundan dolayı sadece o kadar. Yoksa güç olarak 3 motorda SS değiller kesinlikle, 3 ü başlangıç motoru olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hyosung GT250R'dan iyi bir başlangıç motoru olmaz, ss sürüş şeklinde dolayı yeni başlayan biri depoya yapışık oturur veya dik durur. Bu sebeple bilek ağrısı, kullanım zorluğu çeker. Gidonu dik tuttuğu için gaz açışları ani olur, önde oturduğu için arka tekerlek hafifler, virajlarda güvensizleşir. Yeni başlayanı motordan bile soğutabilir kısacası :P. Aynı şekilde Yamaha YZF125R, düşük cc olduğu için başlansa problem yaşatırdı.

O yüzden commuter, naked veya sport kategorilerinde bir motorla başlanırsa güzel olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oturuş tarzı olarak evet tam bir ss olmasa da dediğin gibi zorlayabilir kişiden kişiyede değişir Hyo ile başlayanlar var hatta bu forumda bile biri vardı. Ama güç ve onu kontrol açısından hiçbirini SS değil. Krenaj yada karenaj yada her neyse var diye bunlar SS diye bir ilizyona sebep olabilir.


Ağırlık öne geliyor arka tekeri kontrol zor olur demişsinde, SS ler in hepsi öyle onu yapam mühendisde onu dşünüp denge merkezini ona göre ayarlamıştır herhalde.

Her neyse alın binin keyifle sürün :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen, aslında başlangıç motoru, doğru başlamak için gerekli ama küçük bir kısmı. Sonuç itibariyle 250cc altı olsun, isterse chopper olsun :). Amaç hakimiyeti kaybedip kaza yapmamak, bu da zaten kazaların 25%'i. 75%'i diğer araçlar yüzünden oluyor. Bu tür kazaları azaltmak için de sürekli gözlem yapmak, gereksiz risk almamak ve doğru karar vermek lazım. Daha önce yazmıştım, bu konuda kitaplar var, onlardan faydalanıp, sonrasında ilk 10-15 bin km bütün hataları ve gözlem eksikliklerini fark edip, düzeltmek lazım.

Bu arada aktiftablet yazmıştı, buluşma yapsak güzel olur bence de :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

Oturuş tarzı olarak evet tam bir ss olmasa da dediğin gibi zorlayabilir kişiden kişiyede değişir Hyo ile başlayanlar var hatta bu forumda bile biri vardı. Ama güç ve onu kontrol açısından hiçbirini SS değil. Krenaj yada karenaj yada her neyse var diye bunlar SS diye bir ilizyona sebep olabilir.


Ağırlık öne geliyor arka tekeri kontrol zor olur demişsinde, SS ler in hepsi öyle onu yapam mühendisde onu dşünüp denge merkezini ona göre ayarlamıştır herhalde.

Her neyse alın binin keyifle sürün :).


aynen benim hayatimda surdugum ilk motordu diyebilirim. direksiyon sinavindaki 2.5dk lik scooter deneyimini saymazsak, bisikletten baska 2 tekerli araca elim degmemisti.

Ustune motoru ankaradan manisaya trenle, manisadan izmire de ilk kez binerek getirmistim. Ilk hafta gayet normal olarak gayet zorlamisti ama ondan sonra gayet rahatti kullanimi. Seigenin dedigi gibi kollara daha cok yuk vererek suruldugunden ilk baslarda trafikte bileklerim agriyordu ama bir sure sonra vucut ona da alisiyor. 8 saat sadece 15-20 dk lik bir cay, benzin molasi disinda surmuslugum vardi, ustune bir 8 saat daha surebilirdim belki de bana cok rahat geliyordu kullanmasi ozellikle uzun yolda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Depoyu dizlerle sıkmak lazım, gidona aslında ağırlık vermemek gerek. Ama dizlerle sıksak yine bu sefer öne eğik olunca sırt patlak veriyor. Birde çaylak olunca hepsini unutuyorsunuz, dururken motor deviren adamım :), aynaya mı bakim vites kaçtaydı derken diz, sırt hepsi arada kaynıyor.

Ama tabi tempoyla ilgili birşey hani spor yapıp form tutmak gibi, motor sürdükçede direnciniz artıyor alışıyorsunuz. İlk bir hafta benimde eller ve sırt sorun çıkardı şimdi 200-300 km bir günde çok rahat çıkartabilir hale geldim. Ve sürdükçe süresi geliyor insanın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

A twist of the wrist'leri okudum ben, viraj tekniği üzerine ama bayağı advanced kitaplar, pistte gazlayanlar için, ben çok bişi anlamadım desem yeridir :D


Şile otoyolunda pivot steering çalışıyorum (:D. Tabi dizim yere değmiyor ama dışarı doğru açık şekilde, CBR250'nin sınırları dahilinde. 120-140 km/h ile virajı alırken çok rahat ve güvenli bir teknik. Anlattıkları şeyler cidden işe yarıyor.

Özellikle geç apeks (late apex) dönüş ve iki aşamalı bakış (two step technique). Geç apeks hızlı viraj almanın dışında her türlü virajda işe yarıyor. Çünkü viraj içerisinde ne var, ne yok önceden görüyorsunuz. Two step technique de dönüş noktasını belirledikten sonra apekse bakıyorsunuz ama dönüş noktasına varmadan kontra vermiyorsunuz, bu sayede hız hissi kayboluyor. Dönüş noktasına gelene kadar düz bakarsanız, viraj çok keskin gibi hissediliyor ve panik yapabiliyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dönüş noktasını kaçırmadım şimdiye kadar. Dediğim gibi hız hissi ortadan kalktığı için panik yapmadan kontra verip dönüyorum. Virajın çıkışında şeridin içinde kaldığı için dönüş noktasını kaçırsam veya yeterli kontra veremeyip geç döndürsem, viraj çıkışında şeridin ortasına veya dışına denk geliyor.

Erken apeks dönüşteki problem daha kötü, viraj çıkışı hep şeridin dışına gelindiği için, viraj keskinleşince veya motoru geç döndürünce yolun dışına bile çıkabilir.

Bir de motor freniyle yavaşlamayı kullanıyorum. Üst devirlerde yine yeterli yavaşlamayı sağlıyor. Frenleme gibi süspansiyonları gereksiz sıkıştırmadığı için yol tutuşu çok daha iyileşiyor. Ama bu ileri sürüş tekniği olarak geçiyor, o yüzden gaz kontrolüne tam hakim olmak önemli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...