Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

valla metzeller lastik konusunda en iyisi ama fiyat olarak da cok ucuk. Hani bence 250cc bir alet icin cok fazla. Ben tam olarak hatirlayamiyorum fakat yaklasik dedigin gibi 750 civari vermistim. Ama gercekten verdigin her kurusa degiyor. Hani fren mesafesi olsun, kuru ve islak zeminde yol tutusu olsun, bildigin sinif atladi direk motor. Zaten ekzosttur gorunustur falan onlara para harcamadan once kesinlikle ilk yapilmasi gereken tekerlekler ve frenlerin degistirilmesi, hani gene de hyosungun fren sistemi cok kotu degil, on cift disk falan ama, kural sudur, duramadiktan sonra hizli gitmenin bir anlami yok =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

bişiler bişiler

http://www.youtube.com/watch?v=n6MVKsAPJ_E

Burada honda cbr 250r testi var, aynı programda yamaha 250 ninja ve hyosung gt250 r testleride oldu.

Aklıma iyice yattı honda.

13.30 da başlıyor.




Benim sorduklarım hondaya kötü diyorlar abi. Ninja 250r sini alasım var benim arkadaşın. Honda ucuzmuş galiba sadece O_o Öyle mi biliyorsunuz mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendi izlenim ve duyduklarıma göre karşılaştırayım ;

- Honda CBR 250 R

Artıları : Honda kalitesi ve işçiliği var , oturuş pozisyonu rahat. Fiyatı uygun. Satışı kolay ve zararı daha az
Eksileri : Rakiplerinin arasında en güçsüzü , tek silindir diye biliyorum . Cılız bir bünyeye sahip görünüş olarak . Yedek parça Hyo ya göre daha pahalı .

- Hyo GT 250 R

Artıları : Baya bir güçlü ve serseri . Mükemmel bir kasa ve dizany. Yedek parça uygun , satışı çok zor değil , Honda kadar da değil . Çok fiyat kaybettirmiyor ama . Ayrıca sıfır fiyatı uygun

Eksileri : Malzeme kalitesi olarak aralarında en kötüsü , Altın elbiseli amca , frenler çok traş diyordu , bence aşırı traş değil ama , o diyorsa vardır haklılık payı.

- Ninja 250

Artıları : Gayet iyi bir kasa (sedef beyazı özellikle :) ) ve kaliteli işçilik . 33 hp lik güçlü bir motor

Eksileri : Pahalı yedek parça , fiyatı çok yüksek motorun . Satışta daha fazla kaybettiriyor .

Bence yüksek cc ye geçişi çabuk yaparım diyorsan Honda al , al-satında çok kaybetmez ve zorlanmazsın . 2-3 sene kullanırım diyorsan , daha güçlü ve cüsseli olsa sanki ileride rahat ettirir . İçin gitmez ah bunu mu alsaydım diye :)

SS baktığına göre biraz agresif ve cüsseli olması hoşuna gider , yoksa naked falan bakardın heralde :P
Artıları : Baya hoş bir kasa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Var ama sanki daha çok kaybettiriyor gibime geldi.
Bir de EUR bazlı fiyatları var , EUR da gayet yüksek . Satmak istediğinde eUR 2.3 , 2.2 falan olursa mesela iyice zarar edersin .

Bi de çok pahalı ya zaten bence . Benim de gönlümde Kawa vardı alırken ama 5000 EUR idi sanırım , 2.55 falandı yine kur . 13 k TL ödeyemezdim yani 250 cc ilk motoruma , Honda ve Hyo 9k TL iken
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trafikte cbf 150 pozisyonuna düşmek, bisiklet muamalesi görmek oldukça can sıkıcı ve tehlikeli bir durum.

bunlar gibi ufak cüsseli motorları tercih ederken siyah renkten kaçıp sarı, beyaz gibi çok açık tondaki makineleri tercih etmek avantaj. özellikle beyaz en ufak aleti bile daha cüsseli gösteriyor.

trafikte araçlara, küçük olmadığınızı ve bulunduğunuz yeri hakketiğinizi hissettirebilmeniz açısından cüssesi büyük bir makine tercih etmek, güvenlik konusunda yapabileceğiniz en büyük hamle.

hyosung u bu açıdanda düşünmek gerekiyor. çünkü diğer tüm motorlar çok ince ve zayıf görünüyor.

trafikte cbf150nin gördüğü muamele ile goldwing veya electra glide ın gördüğü muamele arasında dağlar kadar fark var. özünde 2side motosiklet :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BAIIHAN'ın dediklerine katılıyorum. Daha küçük olduğu için , görünmesi ve duyulmasının zor olması bir yana , psikolojik olarak da ortalığı inleten ve cüsseli bir alet yandan gelince , yol veriyorsun , en azından üzerine kırmıyorusun . (Kekoli şöforler için konuşuyorum , sıfır algıyla araç kullananlar )

85 modele Şahin mi kolay yol alır , ok gibi fırlayıp ses çıkaran bir Ferrari mi , onun gibi birşey olsa gerek :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi Altın elbiseli adam programında,3 modelide sürdü. Ninja, hyo ve hondayı.

Honda için aralarındaki en kaliteli model dedi ama en hızlısı değilmiş. O hızda top speed de kendini belli eder. honda 150 yapar ise ninja 165 yapsın hyoda 170. Zaten 250 cc bunlar performansı unutun amaç ekonomik sürüş.

İvmelenme bence önemli olan, (trafikde o hayat kurtarır) 0-100 de honda 0.5 saniye daha iyi ninjaya göre diyorlar. 0.5 lik bir ivmelenme farkıda gerçi hiçbirşey :).

Çok önemli farklar değil bunlar. 3 ü de güzel motor ninja beyazı çok güzel duruyor. Hangisini alırsanız alın düzgünce sürüp bakımlarını yaptıkdan sonra başınız ağrımaz.

Ninja yaklaşık 3000 tl daha pahalı dolayısı ile eledim hemen, hyo ve honda arasında kaldım, şimdilik tercihim hondadan yana. Fuar şubatta olur orada her modeli son bir kez yakından inceleyeyim.

Geçiş motoru olmasaydı herhalde ninja alırdım.

Ama tekrar diyorum hondanın cbr 250rr modeli var safkan bir race 45 beygir 4 silindir, üretimiyor mu yada Türkiyeye mi gelmiyor bimiyorum, ama gelse top end motor olacak bir alet.

http://youtu.be/e49E-uYpxDs linki.

Herhalde 17-18 fiyat çekerler buna gelse.


Para sorun olmasa ninja ile başlar, ducati 848 ile son noktayı koyarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Honda cbr 600rr 27.000 tl en ucuz 600 cc 4 japon içinde. Ama 250 cc ve altına ÖTV düşdü diyorlar, bundan dolayı 250rr da herhalde max 20.000 e gider. Şöyle bir 17 e falan çekerlerse gidebilitesi var gibi.

Ben şahsen düşünürdüm. Ederi 10 bin TL dir aslında ama vergiler sağolsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SS kasacaklarına 50bg civarında otobanda kahretmiycek, mümkün mertebe düşük hacimli, kullanımı rahat touringe yakın bi makina çıkarsalar...

Law said:

Honda cbr 600rr 27.000 tl en ucuz 600 cc 4 japon içinde. Ama 250 cc ve altına ÖTV düşdü diyorlar, bundan dolayı 250rr da herhalde max 20.000 e gider. Şöyle bir 17 e falan çekerlerse gidebilitesi var gibi.

Ben şahsen düşünürdüm. Ederi 10 bin TL dir aslında ama vergiler sağolsun.


Bence 17de çok. Diğerleri 9a falan satılırken. Ama demek ki o fiyatlara da inemiyorlar ki getirmiyorlar. Satılacak makinayı niye getirmesinler yoksa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ninja 13 e gidiyorsa, cbr 250rr içinde 17 çok değil aslında. Ama işte 17 vereceğime 27 veririm diyen varsa herhalde satmaz diye getirmediler.

Birde olay 17, 27 de değil. 600 lük bir makinanın bakımı olsun yakacağı benzin olsun, vergisi olsun, kaskosu olsun nerden baksan 250 cc lik bir alete göre 2 kat fazladır. Bunlarıda düşünmek lazım. 250cc olupda bir ss performansı veren makina yok ülkede şu an.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:



Ama tekrar diyorum hondanın cbr 250rr modeli var safkan bir race 45 beygir 4 silindir, üretimiyor mu yada Türkiyeye mi gelmiyor bimiyorum, ama gelse top end motor olacak bir alet.

http://youtu.be/e49E-uYpxDs linki.

Herhalde 17-18 fiyat çekerler buna gelse.


Tutmaz büyük ihtimalle Türkiye'de . 17-18 kimse vermez o motora . 17-19a XJ6 Diversion , ya da Fz 6 Fazer falan varken .

O tarz 600 cc ler o fiyatarken bu en fazla 13 falan olursa verilebilir, ki aslında ederi bence 11 k TL falan olmalı , sonuçta ÖTV baya düşük 250 cc olduğu için.

Kısacası geçiş motoru için pahalı olur , bizim millet de almaz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tutmaz evet. Hayat pahalı birde motorlar dahada pahalı olunca, herkes şark kurnazına dönüyor, x i alacağına 5 daha ver y yi al ama dur 5 daha verisen z yi alabilirsin mantığıda oldukça tutmaz.

Ama hani benim için top end olabilecek bir makina. Fazer vs dende daha yakışıklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında , 50-60 hp lik bir moto , ömür boyu zevkle kullanılır .O yüzden de doğal olarak 11-14 k TL yi hak eder , ama illa da 600 lük diyor bizim millet. Hatta birçok insan geçiş motoru bile almıyor , direk 2. el 8-10 bin liraya alıyor bi tane 600 lük SS :D

Açıkçası ben de isterim 2-3 sene ilerde , 75 hp+ motolarla dolaşmayı , o yüzden geçiş motoru seçtim , geçiş için de 250 RR fazla olurdu mesela , tercih etmezdim .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...