Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ayrton Senna: Beyond the Speed of Sound


mokoko

Öne çıkan mesajlar

Kontra verdiği benim yorumum değil.
Bu videoyu açınca ilgili videolarda çıkıyor. Aracın karakutusu vesairesini inceleyen bir video. Görüntülerde de aracın arkasının havalandığı ve Senna'nın kontra verdiği belli oluyor.
Senna gibi bi adamın hata yaptığını ben de zannetmem bence de aracın bir kusuru vardır mutlaka.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

davasi 4-5 sene once bitti, 400-500 sayfalik teknik rapor da sikintinin steering oldugu kesinlesti, uzerine kara kutular falan yorumlandi. kaza analizlerini de okumak mumkun. zaten bunlar olmasaydi bu tarz bi belgesel de cekilemezdi.

hangi videoysa o arka taraf kaydi, kontra verdi, bu kadar basit bi apex de aracin cok sinirlarinda girdi toplayamadi falan diyen , ne ictiyse iste ondan istemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

davasi 4-5 sene once bitti, 400-500 sayfalik teknik rapor da sikintinin steering oldugu kesinlesti, uzerine kara kutular falan yorumlandi. kaza analizlerini de okumak mumkun. zaten bunlar olmasaydi bu tarz bi belgesel de cekilemezdi.

hangi videoysa o arka taraf kaydi, kontra verdi, bu kadar basit bi apex de aracin cok sinirlarinda girdi toplayamadi falan diyen , ne ictiyse iste ondan istemiyorum.


arabanın sınırları olayını ben sordum acaba öyle mi diye, sonuçta adam gayette limitlerinde giden bi adammış.
Fakat belgesele bakarken dikkatimi çekti (kaza sırasında diil alakasız bi yerde)kokpit kamerasından kontra verdikleri oluyo sanki arabanın kıçı giderken? ben mi yanlış görüyorum?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o pilotun setup i ve o anda yaristigi takimin arabasina gore degisir, kimi pilot understeer sever, kimisi over. ikisini birden yapan araba kotudur zaten tahmin edilemez oldugu icin.

ayrton senna daha ziyade oversteer insani, bol bol viraj icine surup kontra verir, zaten o yuzden de bu surus karakteristigi ve yagmurdaki inanilmaz handling kabiliyetleri yuzunden rainman lakabini almis biri. ama soz konusu kaza olan viraj icin boyle bi durum soz konusu degil.

o an kullandigi araba aktif ve elektronik suspansiyon sistemlerine gore tasarlanmis bi arac, fakat senna nin takim degistirdigi sene kurallar bunlari cikaricak sekilde regule edildigi icin arac hem under hem oversteer a kalan, handling olarak basarisizligiyla unlu bi arac. senna nin direksiyonla bu kadar ugrasmasi, siralama turlarindaki kokpit kamerasindan gozle gorunur sikintisi bu yuzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 7 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...
Senna'nın anısına yıllar sonra tekrar o yarışı ve öncesini izledim. Bu Belgeseli de izledim oturup. Hatta birçok başka TV programı da var bu kaza ile ilgili (NG belgeseli, ona kontra olarak hazırlanmış bir "what natgeo did not tell" belgeseli vs). Hepsini tekrar izledim Senna'nın anısına. Benim için F1 demek belki Schumacher demekti ama Senna yaşasaydı öyle olmayabilirdi :)

Honda da Senna anısına 1989'da Japonya'daki Suzuka pistinde gerçekleşen Formula 1 yarışında Ayrton Senna'nın attığı bir tam turun tüm yarış verisini ve ses kaydını kullanarak turu bir ışık ve ses gösterisiyle aynı pistte yeniden canlandırmış. Buyrun,

http://www.honda.co.jp/internavi-dots/dots-lab/senna1989/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...