Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2011 GSL World Championship Seoul


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
sabonis said:

hala mech'in yeterince iyi olduğuna inanmıyor bi sürü terran ve mm gidiyolar colossus'a. kıyma oluyorlar :D

bu arada, bu günün son maçı di mi?


Ben son diye biliyorum.
Mesaj tarihi:
Bu arada dimaga'yla nestea'nin son maçlarını bulamıyorum bir türlü. GOMTV'nin sitesindeki set1 ve set3 aynı maçı gösteriyor...

Var mı düzgün link bilen son maç için?
Mesaj tarihi:
biraz geç okuyabildim threadi o yüzden geç yazıyorum.

herkes çok güzel genellemeler yaparak ve isimleri de vererek bi switch durumunda nasıl büyük beklentilere girmemek gerektiğinden bahsetmiş. sc2 nin bw ye nazaran mekanik bakımından daha kolay olmasına katılmakla birlikte katılmadığım bir çok nokta var:

dediğim gibi genellemeler yaparak konuşulmuş, isim de verilmiş ama bu isimlerin oyun karakteristikleri üzerinde durulmadan sadece domine etmeleri üzerinden varsayımlar yapılmış.

ben bu bahsi geçen oyuncuları incelemek isterim.

Flash: çoğu pro-gamera göre çok daha düşük bir apm si vardır. şu andaki %71 lik win ratiosunu şuursuzca klavyeye spamleyerek elde etmemiştir. Flash'ı flash yapan -hani o sc2 de çok lazım bw gibi değil dediğiniz- "decision making" dir. flash afedersiniz decision makingin kitabını yazmıştır belirli aralıklarla imza günü yapmaktadır. koreli progamerların flashte en çok gıpta ettikleri özellik budur. insanlar oyunlarını sıkıcı bulur. neden çünkü hatası rakiplerine nazaran çok daha azdır. çoğu durumda doğru karar verdiği için çok az "risk alma" durumuna girer çok nadirdir. hani sc2 için çok önemli olan decision makingi geçip stratejiden bahsedersin adam her stratejiyi kendine göre büker artı kendi stratejilerini bulur, kendi build orderları vardır.

Bisu: yine apmsi abartı olmayan, decision making kısmı değilse bile, altında imzası bulunan build order sayısı baya fazla olan (ki bunun için zeka, planlama gerekir klavyeyi kırmak değil). yaratıcılık aşmış durumdadır.
Microsu inanılmazdır (hani sc2 de çok önemli olan).
http://www.youtube.com/watch?v=12BZjrGJxH8
not: dragoon bw nin en gerizekalı AI ve pathinglerinden birine sahiptir.bw oynamamış olanlar için videoda dikkat edilecek nokta mayınlar ve dragoonlardır.

Jaedong: belki de apm konusunda bahsi geçebilecek -3 kişi arasında- tek kişidir. ama korede de kabul gören bi gerçek vardır ki zerg late gamei oynayabilmek için averaj üstü apm gerekmektedir. ama jaedongun diğer önemli özellikleri microdur. (jaedong gibi mutalisk microsu olan daha çıkmamıştır) ve yine bu arkadaş saldırı planı / contain kırma konularında diğer zerg arkadaşlarına nazaran fark atmaktadır.


bu 3 ü için söylenebilecek genel şeyler:

1- 10 yıllık bir oyunda oyuncuların kendisinden önceki sağlam oyuncuların buildlerini kullanması çok çok normaldir.
2- herkesin çok hızlı olduğu bi ortamdır burası. (yukarda da saydığım gibi ilk 2sinin hızı daha bile yavaştır.) dolayısıyla herkesin sizin kadar hızlı ya da sizden daha hızlı bir olduğu ortamda farkı yaratan hız değildir başka faktörlerdir.
3- bu insanlar bu microları bu combatları 99 yapımı söz dinlemez bi oyunda gerçekleştirmektedirler. el becereleri bir zahmet insanlardan daha üstün olsundur.


son olarak: çoğu söylenen şey doğru sc2 de oyun belli bir mesafe açılmasına izin vermicek. en iyi oyuncuyla ona yakın oyuncular arasında. ama hani bence bu konudan bahsederken her faktörü düşünmek lazım. "flash" ve "hızıyla çok iyi olma" konseptleri aynı cümlede yer almamalı mesela.
Mesaj tarihi:
atıorum 4gb ramin var ama pc max 3 kullana bilio
olarak algılıosunuz olayı yok öyle bisey
ne kadar hız okadar köfte
öyle yok cok hızlı olsanda farketmez yavas adam seni yener muabeti ap ayrı bi muabet
hız bambaska bi kavram karıstırmayın k3nkss
Mesaj tarihi:
beyninden geçen fikri oyuna yansıtabilecek kadar apm yüksekse, bu ideal durumdur.

smart apm diye bişe de var, doğrudur bkz. mondragon, huun; ama eli hızlı olanın aklından fikirler de hızlı geçiyor.

yapabileceği hareket sayısı daha fazla bir kere. apm tek başına birşey ifade etmiyor. hızlı el ile hızlı beyni izleme imkanı vermesi bw ve gosularını efsane yaptı zaten.

wc'cilerin ağız kokusunu çekecek değiliz. sezon 2 geldi, wc'ci gosu gelemedi hala.
Mesaj tarihi:
said:
son olarak: çoğu söylenen şey doğru sc2 de oyun belli bir mesafe açılmasına izin vermicek. en iyi oyuncuyla ona yakın oyuncular arasında.
Bu dediklerin verdiğin örneklerle biraz tezat oluşturuyor gibi. Senin de dediğin gibi bugünün en iyi BW oyuncularını geri kalanlardan ayıran mekanikleri değil; çünkü zaten bütün Koreli proların mekanikleri mükemmele yakın. O yüzden SC2'de mekanik gereksinimlerinin BW'den daha az olması en iyi oyuncuların sıyrılmasını engellemeyecektir. En iyi oyuncular yine sıyrılacaktır ve dominant oyuncular olacaktır. SC2'de mekanik gereksinimlerinin az olmasının beraberinde getireceği şey "iyi oyuncu" sayısının artması olacaktır sadece. Oyunu her gün 8-10 saat oynamayanlar da rekabet edebilecektir, yabancı oyuncuların Koreliler karşısındaki başarısı da bunun göstergesi.
×
×
  • Yeni Oluştur...