Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ehliyet alma


GERGE

Öne çıkan mesajlar

Coskun-Sabah said:

barnacle said:

sonra 60 la giderken takla atıyosunuz


arabalarin n-cap testleri 60km hizla yapiliyor bu arada. 1/3 oranli carpma videolari var youtubeda. izleseniz "bi daha 60 in uzerine cikmiycam abi" dersiniz.

teorik olarak 100km hizda, saniyede 28m ilerliyor araba. fren mesafeniz de hiza bagli olarak degi$iyor. ama logaritmik olarak.
durulacak mesafe acisindan, 60ta yapilan fren ile 120de yapilan fren arasinda 4-5 kat fark var.


hocam birde parabolunden alsak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben 8 aydır felan lazım oldukça trafiğe çıkıyorum -iyiyim de- ama motor freninin ne olduğunu şimdi öğrendim :D

direksiyon başına ilk ehliyet kursunda geçtim. pek iyi olmuyo tabi öyle. babama içten içe kızarım bu konuda. hiç heves ettirip elimden tutup hadi geç bakalım öğren artık demedi bana 19-20 yaşıma kadar. Neyse ki arabasını veriyo şimdi sdf.

kurstan da 8 özel derslik menüden almıştım ama 5 ders yaptık toplamda. çabuk kaptıysam da tabi alışma olayı ehliyeti aldıktan sonra oldu..geçen yaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yokuş muhabbetine ilişkin çok basitçe, düz yolda debriyajın ne olduğunu anladıktan sonra;
1) sağ ayağını frenden kaldırmadan önce yine sağ ayağınla biraz gaz verirken
2) sol ayağının altında olan debirayjı kavrama noktasına getiriyorsun
3) sol ayağın kavrama noktasına gelirken sol ayağını frenden kaldırıp sağ ayağını fren pedalından gaz pedalına kaydırıyorsun

sonuç: el freniyle arabayı tutmaya çalışıp balata yakmadan, bir defa düz yolda debriyaja alıştıktan sonra -ben el freniyle ne yapıyorum ki allahım" diye sorgulamadan yokuşta motorun hareketini tekerleğe veriyorsunuz ve ilerliyorsunuz.

Not: motor küçük, yokuş aşırı dik ve/veya ıslak ise; bir de üstüne araba yüklü ise ve arabada esp varsa ESP'yi kapatın. Çok uzun süre, çok dik yokuşlara (araba boş olsa bile) rahat park ettikten sonra değiştirdiğim arabada farkettim ki, yukarıda saydığım zorlayıcı koşullar mevcut olduğunda, yokuşta, motor devirlenmeli ki sen yokuşta hareket edebilesin; öyleyse patinaj önleyici sistem devreden çıkmalı ki hayvani yokuşta 1000 devir altında araba gitmeye çalışıp motor durmasın.

Benim bu bahsettiğim şeyler herhalde fakir arabasına 5 kişi+yük+tekerlerin altına yağmur doldurduğum zamanda geçerlilik kazanacak laflar. Yine de fikir verir belki. Vermezse pardon, umarım izah edebilrim ki seve seve ederim. Yokuş olayını sıkıntı yapmayın. Ben de gayet rahat bir şekilde fren ve gaz pedalının arasındaki açıklığa göre ilk defa kullandığım araçta saçmalayabiliyorum. Yokuşta dur-kalk trafiği varsa da çekinmeden camı açıp "abi göte yapışma, acemi var, araç kayabilir" gibi şeyler söyleyebilirsin. İnsan olan anlar, anlamayan da bizim kaale aldığımız kesim değildir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim ilk aracım Audi 80 1.8S otomatik idi. Trafiği ve direksiyonu onunla öğrendim. Sonra ise emektarıma geçtim; düz vites. Yıldız Oduncular Yokuşunda bile el freni kullanmadım ben. İlk düz vitesimi kullanmaya başladığımda boş bir yolda kavrama noktasına 30 dakika harcadım, bir 30 dakika da müsait bulduğum bir rampada pratiğe vurdum ve sorunum kalmadı.

Şimdi ise el freni kullananları anlıyorum, önden çekişli araç sıkıntı :P Canım quattro diye iç çekiyor ve gözlerimin nemini siliyorum. Baktım bu olacak gibi değil (o dönemde lastiklerim de patatesdi gerçi) elektronik el frenini kullanmaya başladım, rahat ettim ;) Baktım egzotik bir durum var, çekiyorum el frenini bekliyorum rahatça :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

El freni kullanmayı beceremiyorum ben. Fazladan enstrüman olduğu için kafam karışıyor. Yokuşta kalkış çalıştım birkaç defa, hepsi de el freniyleydi, el frenini ilk kullanışımdı, hepsinde de arkadaki araca çarpmıştım. :) Şimdi sadece dik yokuşta ve toprak üzerınde parkederken kasıyorum da kullanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bendeki kavrama başlayıp da araç azıcık iteklenmeye başladığıdna bırakıyor. Süreye falan bağlı değil. Gaza az basarsan ve bırakmasını gerektirecek kavrama gerçekleşmezse bırakmıyor.

Otomatiklere göre tek avantajı süre aşımı sonrası kavramayı beceremediysen araç kayma probleminin olmaması. Gıcık tarafı ise el ile aktif hale getirme zorunluluğu ama pek de fazla gerek kalmıyor benim rotamda :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Somon said:

manual araba sux

+1
said:
....düz yolda debriyajın ne olduğunu anladıktan

t-rex gibi yok olması gereken bişi?
gereksiz?
80lerin kabarık saçları ve vakta ile birlikte unutlması gerekirdi?

said:
1) sağ ayağını frenden kaldırmadan önce yine sağ ayağınla biraz gaz verirken
2) sol ayağının altında olan debirayjı kavrama noktasına getiriyorsun
3) sol ayağın kavrama noktasına gelirken sol ayağını frenden kaldırıp sağ ayağını fren pedalından gaz pedalına kaydırıyorsun

sonuç: el freniyle arabayı tutmaya çalışıp balata yakmadan, bir defa düz yolda debriyaja alıştıktan sonra -ben el freniyle ne yapıyorum ki allahım" diye sorgulamadan yokuşta motorun hareketini tekerleğe veriyorsunuz ve ilerliyorsunuz.

yakınından bile geçememişim :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya mesela bizim kurstaki araba hiç gaza basmadan dahi kalkıyordu direkt debriyajı yarımlayınca. Nasıl oluyordu o? -babamın arabada olmuyordu-

Ve mesela bir yokuşta el freni ile arabayı tutup, debriyajı yarımlasak ve araba zaten çok hafif bi güçle kalkıyor durumda olsa ve el frenini indirsek ve kendilinden hareket alsa araba?

Edit2: Lan yoksa hoca mı basıyordu orada gaza =D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Leadman said:

Ya mesela bizim kurstaki araba hiç gaza basmadan dahi kalkıyordu direkt debriyajı yarımlayınca. Nasıl oluyordu o? -babamın arabada olmuyordu-


aynen ben de buna şaşırmıştım baya. debriyajdan kaldırarak 15-20km hıza kadar çıkıyodu araba bir süre gazı hiç kullanmadan pratik yapmıştım zaten.

Ben işi dizel'e yordum ama emin değilim hala. Dizel arabalarda debriyajı kaldırınca gidiyo direkt, benzinlerde ise ille gaz vermek lazım. Galiba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 senedir araba kullanmadim da bi kere 306 benzinli kullandiydim babamin, trafik sikisikti boyle o sikisiklikta hic gaza basmadigimi hatirliyorum debriyaja basip frene basarak gittiydim

o yuzden her araba oyle zannediyordum, simdi okuyunca sasirdim :D

benimde araba kullanmayi ogrenmem lazim artik, simdiye kadar 3 kere kullandim sanirim biri kursta biri sinavda bikerede iste babam kullandirtti sdf

bide asiri yeteneksizim araba kullanma konusunda nasi ogrencez bakalim arabayi hurdaya cikarmadan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Leadman said:

Ya mesela bizim kurstaki araba hiç gaza basmadan dahi kalkıyordu direkt debriyajı yarımlayınca. Nasıl oluyordu o? -babamın arabada olmuyordu-

Ve mesela bir yokuşta el freni ile arabayı tutup, debriyajı yarımlasak ve araba zaten çok hafif bi güçle kalkıyor durumda olsa ve el frenini indirsek ve kendilinden hareket alsa araba?

Edit2: Lan yoksa hoca mı basıyordu orada gaza =D


hocada gaz pedalı olmuyor. fren ve debriyaj var. bizim kursta da öyleydi, dizel getz. dizel arabalarda daha rahat gidiyor debriyajla bi de rölanti devrini yükseltirler genelde, daha zor stop etsin diye o yüzden daha kolay oluyor. benzinli ve büyük motoru olmayan arabada sadece düz yolda gazsız rahat kalkarsın.

yokuşta el freniyle tutup yapabilirsin tabi onu ama pek tavsiye edilmez genelde. çok dik yokuşlarda mecbur kalabiliyorsun ama, motor küçükse özellikle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:


said:
1) sağ ayağını frenden kaldırmadan önce yine sağ ayağınla biraz gaz verirken
2) sol ayağının altında olan debirayjı kavrama noktasına getiriyorsun
3) sol ayağın kavrama noktasına gelirken sol ayağını frenden kaldırıp sağ ayağını fren pedalından gaz pedalına kaydırıyorsun

sonuç: el freniyle arabayı tutmaya çalışıp balata yakmadan, bir defa düz yolda debriyaja alıştıktan sonra -ben el freniyle ne yapıyorum ki allahım" diye sorgulamadan yokuşta motorun hareketini tekerleğe veriyorsunuz ve ilerliyorsunuz.

yakınından bile geçememişim :(


Her arabada olmuyor ki o sdf.

Toyota hilux dediğin misal, 2.4 motor, dizel. Ömrümde ne yokuş yukarı ne başka şekilde zorluk çekmedim kalkışta çünkü imkanı yok. Zaten yüksüz şekilde düz yolda ve çok az eğimli yokuşlarda debriyaj ile de kalkabiliyorsun çok kasmaya gerek yok ahahah.


Ama abimin bora'da yok arkadaş, el freni şart. Ya da hep kullanacaksın aynı arabayı, kavrama noktasını adın gibi iyi bileceksin, o şekilde ancak. Kaldı ki yokuş yukarı sıkışık trafikteysen çok büyük kaçırma payına sahip olmazsın ve arkadaki araca bindirmek de istemezsin. O yüzden el freni her halukarda en iyi önlem.


Balata yakmak diye bişey olmaz zaten. El frenindeki amaç frenden ayağı kaldırıp gaza basana kadar geçen sürede geriye kaymayı engellemek. Kavramayı sağlamaya başlayıp aracın kalkabileceği devir/kavrama noktasını yakaladıktan sonra el frenini indiriyorsun zaten. Hareket haline geçene kadar el freni kullanmıyorsun ki. 1-2 sn'lik iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim salak arabada debiryaj baskı balata değiştirttim.
aptal şimdi 1-2geçişinde, sadece 1-2 geçişinde ne kadar dibine kadar basarsan bas jööörrrrrrrrrrrttttttttttttttt diye ses yapıveriyor.
bildiğin nefret ettiğim için arabalardan, fazla da sürmediğim için bıraktım öle.
ama nefret ediyorum.

yokuşta falan kaldırdın diyelim. ok.. onu boşş ver. normalde de JÖÖÖRRRRTTTTT ya bi git
allasen ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...