Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2011 Polo GTI


Esh

Öne çıkan mesajlar

aktiftablet said:

Dizel motorlar ortak ama ALfa'larda daha güçlü versiyonları var. Gerçi common rail Alfa'nın icadı olduğundan ona fiat motoru diyemeyiz, Fiatlarda Alfa motoru diyebiliriz.

Common rail in icadi alfa romeo degil. 90 li yillarda kullanilmis ornekleri var,
alfa sadece ilk tuketici otomobil in de kullanmis (o da fiyat destegiyle ve bosch tasarimiyla), daha sonra cok kisa sure icerisinde ayni sene merc-benz de cdi motorunu tanitmistir.
aktiftablet said:

Benzinlilere gelirsek ortak motor sadece Punto Evo'daki 105hp multiair motordur, Giulietta'daki 170hp motorun turbosuz hali.

1368cc lik motorun bir cok uygulamasini linea dan bravo ya, punto dan fiat500 e gorebiliyoruz. bir kismi FIRE engine teknolojisine gore tekrar duzenlenmis versiyonlari, kimisi eski motor bloguna kimi modifikasyonlarla modernlestirilmis versiyonlaridir. ama -ayni motordur-

aktiftablet said:

JTS motor Alfa'nın GM blokları kullanmak üzere (fiat-gm ortaklğı) gelştiriği motordur, gerçek alfa motoru denemez.

Tek katildigim nokta belki. Gercek alfa motoru twinspark motorlaridir. Yalniz JTS nin de alfa tasarimi oldugu, fiat-gm joint venture inda fiat in gm bloklari kullanmak istemesinin gelistirme asamasinda teknolojiyle bi alakasi yoktur, tamamen stratejik bi karardir, bu onu daha az alfa motoru yapmaz, veya daha fazla gm motoru yapmaz.
ayrica benim "alfa kendi motorlarini kullanir sadece" anti tezimi destekler.

ek: JTS ler sadece gm blok kullanmiyorlar, ayrica twinspark derivativelerini de gormek mumkun. en has ornegi de 1970cc lik eski 2.0 twinspark blogudur. Ayrica aluminum olmayan tek jts blok(dokme demir), ordan da gm kaynakli olmadigini anlamak mumkun.
http://www.cuorialfisti.com/tecnica/jts.htm , bu makale de anima del jts (soul of the jts) kisminda motorun ne gibi degisiklikler gecirdigini okuyabilirsiniz. (gogo google translator)

aktiftablet said:

Ayrıca aynı platform kullanıldğını nerden uydurdunuz? Sadece 159'da GM'nin vectra, saab'da kullanılan bi platformu modifiye edilerek kullanılmış, onun haricinde hiçbir Alfa'da fiat platformu yoktur.

Fiat/GM SCSS platform
Fiat new compact
Fiat Premium platform
Fiat tipo platform

aktiftablet said:

edit: Ayrıca Kharon, Alfa'nın fiat bünyesine katılması 1986'da oluyo, JTS ise 2002'de çıkmış bi motor, GM bloğu kullanlar ise 2005te (159la beraber). Yani argümanının elle tutulur yanı yok kusura bakma, direk yanlış bilgi vermişsin.


Fiat grup bunyesine 1986 da Alfa romeo ya katmasi ic islerine karistigi manasina gelmez. Yeni organizasyon semalarini 2007 de duyurmus, ve ondan sonra platform ve motor paylasim, ve grup ici uretim stratejilerini olusturmuslardir. Formation of Fiat Group Automobiles SpA

Yenerk85 said:

dizel motorların hacim ve hp değerleri aynı olmasına karşın mk1 ve mk2 versiyonları olduğunu ve karbon salınımlarının farklı olduğunu biliyorum

Aracin kullandigi sanzuman ve egzos sistemine gore motorun guc cikisi ve co2 saliniminin degisebilecegini goz ardi etmek olur bu. Ayni durumun benzer ornegini peugeot 207rc ve cooper S icin de soyleyebiliriz, kagit uzerinde farklidirlar ama kaput altinda tipatip ayni psa-bmw Prince motoru yattigi gercegini degistirmez.


Alfayi ve maseratiyi fiat bunyesinde apayri severim, ama bu alfayi daha az fiat yapmaz. Duygusal nedenlerle zannetmeyin ki adamlar kar etmek istemiyor, ortak uretim yapmiyorlar.

ayni motorun farkli uygulanislarinda turboyu sag yerine sola koyunca farkli oldugunu savunuyorsaniz, veya bi motor 110 digeri 115 cikartinca farkli saniyorsaniz o bambaska bisey, o zmn hic yazmayalim konusmayalim, takim tutar gibi otomotiv markasi savunun. Ama bana alfa ortak uretim yapmaz, platform paylasmaz, motor, elektrik aksam v.b. tasarimlarini kendi yapar kimseyle paylasmaz, benzersiz araclar uretir diyorsaniz, bana " o oyle degil, argumaninin elle tutulur yani yok tamamen yanlis bilgi vermissin" diyemezsiniz.

son olarak burdan da su anlasilmasin, zannetmeyin ki tipi farkli tamamen herseyi aynidir diyorum. nasil golf ile a3, a3 ile leon birbirinden kendine gore farkliysa, alfa dan cikanlarda muadili fiat bunye araclarindan o kadar farklidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada polo gti pederin icine sinmedi her ne kadar finansmani kendim saglayacak olsam da. ufak araba tehlikeli olur git A5, TT falan al diyo. hatta ben alayim dedi de , yok artik dedim. bi de bu arabalarin sifiri ucuk fiyatlarla satiliyo nedense.

boyle agir ikilemdeyim yine. aileyle ya$ayip ortak karar vermek 3 partili koalisyondan da zor yahu.

heralde ttye kayicam 2. el 2007-2008 du$uk km 40k € civari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi platformun adının x platformu olması ne fark eder? Şasinin rigidliği ya da sürüş açısından hiç bi anlam taşımayan parçalar var sonuçta. Tipo ile 156/147'nin sürüşü aynı mı şimdi? Hangi kritik parçayı paylaşıyolar platformda?

edik: iyi kasmışsın ayrıca bravo :D, iş yerinde bu kadar yazabilicem ben en fazla. sadece, mito'yu punto, giulietta'yı da brav zannetmesin kimse istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

bu arada polo gti pederin icine sinmedi her ne kadar finansmani kendim saglayacak olsam da. ufak araba tehlikeli olur git A5, TT falan al diyo. hatta ben alayim dedi de , yok artik dedim. bi de bu arabalarin sifiri ucuk fiyatlarla satiliyo nedense.

boyle agir ikilemdeyim yine. aileyle ya$ayip ortak karar vermek 3 partili koalisyondan da zor yahu.

heralde ttye kayicam 2. el 2007-2008 du$uk km 40k € civari.
tt büyük araba. iyi seçim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...