b1vRiP Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Biraz izometrik oyunlarla ilgili araştırma yaptım. Nasıl yapılır? Mantığı nedir? falan diye. genelde hep izometrik oyunla ilgili kaynaklar tile-based oluyor. açıkçası merak ediyorum neden tile-based oluyor diye? bir de 2d 2.5d 3d farkı nasıl oluyor? 3d olsa bile tile-based mi oluyor? bunların kafama takılmasındaki sorun şu esasında. izometrik bir oyunda koşma hızı farklı olması gerekirken 2 karakter arasında 1.5tile git 1.2tile git gibi bir şey yapılamayacak ya adamı 2 tile koşturucan ki komik olur. mesela diablo1 tile-based miydi? diablo2 tile-based mi? biraz çok soru oldu kusura bakmayın :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kojiroh Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Tile based olsa bile, statik ve dinamik nesnelerin bu tile'lardaki yerlerini farklı ifade edilebilir. Örneğin statik nesneler herhangi bi (x, y) tile'ında, tile'ın ortasında veya kuzey, güney, doğu veya batı kenarlarında durup, tile'ın içine veya dışına bakacak şekilde konumlandırılırken; dinamik nesneler (x, y) tile'ı üzerindeki ondalık değerli (m, n) noktasında, kuzeye +/- yönde t açısıyla bakıyo şeklinde konumlandırılabilir. Bi başka yöntem de, iki koordinat sistemi kullanmak olabilir. Biri statik nesneler için kullanılacak bi tile sistemi, öbürü de dinamik nesneler için kullanılacak şekilde, harita bazlı ondalık konumlama. Örneğin şu dolap 15, 3 tile'ında olsun, player da harita orijinine göre 0.51231, 0.211 noktasında olsun gibi. Çarpışma testi için de bu sistemler arası dönüşüm yaptırırsın. Edit: Bu tarz hibrit sistem kullanan oyunlara The Sims, Starcraft, Diablo falan verilebilir. Dikkat edersen harita editörleri olsun, bina yapım modu olsun, statik nesneler hep belli bi tile'a konur, ama karakterlerin konumları daha esnektir. Tamamen tile bazlı oyunlar da Fallout falandır heralde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
b1vRiP Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 hmm aydınlandım biraz sağol. yani aslında tile-based olması bir dezavantajdan çok statik nesneler için rahatlık sağlıyor gibi tabii ki ekstrem durumlar olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 2d ile 3d'nin farkı, birinde sadece xy koordinatları var, diğerinde xyz koordinatları. birinde sadece photoshop gibi bir programda hazırladığın resim dosyasını koysan yetiyor, diğerinde 3dsmax vs gibi programla hazırlayacağın model gerekiyor. 3d de olsa tek bir kamera açısından oynatabilirsin aynı 2d gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 2.5d dedigin hem 3d hem 2d nesnelerin kullanilmasi oluyor. en guzel orneklerden biri baldur's gate serisidir. backgroundlar 2d, karakterler ve bazi nesneler 3d'dir. oynarken garip bir atmosfer olusur =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nomsaR Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 izometri olayı bi süre sonra kafa yapar yalnız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
b1vRiP Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 17, 2011 işte o kafa yapma olayını pek anlıyamıyorum yani şimdi 3d olsa bütün oyun. alt tarafı kamera açısı değişecek. yani tamam alt tarafı diyorum da zaten zor kısmı grafik kısmı gibi geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar