Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

GSL 4. Sezon


Mendoza

Öne çıkan mesajlar

huun a katiliyorum abi ne boktan maclar ya. bw de jaedong la flash oynayacak dediler mi akan sular dururdu, o seriden kotu bir oyun cikmasi olanaksizdi. bu oyun cok karambol, dengsiz sacma sapan. hala tonla build order win var ya, stim yaptim geldim yendim , void ray yaptim geldim yendim. e iyi bravo.

micro anlayisi stim li marine maruader kite olan kitlelere soyluyorum, abi micro o degil. 30 apm li krolar yapiyor o kite i. o kadar kolay olmamali. bkz. eski goon kite, vulture patrol, ling surround.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi goon kite ın zor olmasının sebebi sc1 motorunun eski ve limitli bir motor olmasındandı, hani onla karşılaştırarak sc2 boktan demekte komik.

Mesela 0 AA sı olan mass roach giden adama void yapan adamada BO win demekte saçmada.

Mesela 4-gatein (ki hatırlatırım protossum ben) bu kadar güçlü olması saçma, stimli marine-marauderı kesmek icin pnin colossusa ihtiyaç duyması saçma. Hani tamam 6 ayda bir bwdeki balancei beklemiyorumda, marineking bile cıkıp, close positionda terran %100 avantajlı diyorsa, bir stimpack allinle 2 oyundur mvp protoss eziyorsa, forge-cannon oyun başı zerge çok etkiliyse (hoş hani bu biraz daha justifieble oyun sonunda zerglerin ne kadar kolay army resupply ettikleri düşünülürse) oyunun balanceinda bir sorun var demektr.

Tabi burada blizzard kadar map makerlarada is düsüyor, bwde balance sırf blizzardın patchleriyle deigl, maplerlede saglanıyordu. (bkz lt.de cliffte tank ve thor drop, ister p ister z ye karşı)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soimyr said:

(bkz lt.de cliffte tank ve thor drop, ister p ister z ye karşı)


lt de cliff in balansla bir ilgisi yok, her harita-balans konusunda bu örneği vermeyin yahu. her haritanın kendine ait bi karakteristiği var. scrap stationda da aradaki mesafenin kısa olması mutaya büyük avantaj sağlıyor vs diye uzar gider.

haritanın build uplara ve oyun şekline yön vermesi gayet normal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu all in olmasina dahi gerek yok. Yapilan kolay bir build order in essek gibi guclu olmasi sacma. Adami scout et etme adam onu yapacak, adapte olmasi gereken sensin. pvp de varyasyon yok. pvz de 4 wg 6 wg , pvt mmm stim .. liste uzayip gidiyor, sacma buildleri durdurmak icin adapte olmak zorunda kalmak sacma.

Zergin de late game i duruma gore dengesiz duruma gore dengeli. cok cabuk orduyu yenileyebiliyoruz neden ? Toss un 200 unu alabilmek icin zergle 400 pop harciyoruz farkinda degilsiniz. Sonra AA nasil yenildik 200 fors vardi..

Siz iyi oyuncu olarak bunlari gormuyosunuz ok, ama bir cok kotu oyuncu benim 3. 4. baseleri scout dahi etmiyor adamin build bu. 2 base te otur defansif takil 180 leri gordun mu push unu yap oyun bitsin. sonra 3 kere ordu yenileyip pushu kaldirip adama tecavuz edince ZERG OP. hadi len
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haritaların kötülüğü 2-base play ya da 1-base playe ve güçlü BOlara yol açıyor. Scrap Station TvZ, T nin 3. basei alması imkansıza yakın birşey onun için hep 2-base oyunlar dönüyor maçlar 15-16 dakika maksimum sürüyor bu da çeşitli BOların çok güçlü olmasına neden oluyor. 4wg olsun, stim rush olsun, 2-rax allin olsun vb.vb. Shakurastaki oyunların çoğu ilginç ve güzel çünkü herkes 10-11.dakikada 3.exposunu atmaya çalışıyor ve o 3.expo devreye girdikten sonra oyunlar daha farklı bir yol almaya başlıyor. Oyun gelişiyor taktikler değişiyor. Foxerdan önce zerge karşı terran marine gitmezken şimdi marine-tank standard oyun oldu. Jinrodan sonra insanlar TvPde insanlar meche daha fazla önem vermeye başladı. TvT eskiden tank-vikingken şimdi helion açılışları ve marine dropları ile dolu. Delta, Steppes, Scrap, Blistering Sands yerine daha büyük ve expo dolu haritalar geldikçe daha farklı taktikler devreye giricek. Oyunu yargılamak için bence çok erken en azından ben GSL 5 i beklerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uygulaması kolay build order'ların bu kadar etkili olmasının iki nedeni var. Birincisi haritalar, kısa rush mesafeli birçok harita çok fazla yetenek gerektirmeyen BO'lara, 2 base'den öteye geçmeyen oyunculara avantaj sağlıyor. İkincisi, ve bence daha önemlisi, oyunun henüz BW kadar çözülmemiş olması. Onun için oyuncular henüz belli rushlara karşı ne yapacağını bilemez durumda ve bunlara karşı sağlam build orderları yok; scouting, expo zamanlamaları henüz oturmadı vs. Yoksa SC2'nin iyi oyunlar çıkarma potansiyeli, expansion gelmeden bile, oldujça yüksek, bunu da defalarca gördük.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

Soimyr said:

(bkz lt.de cliffte tank ve thor drop, ister p ister z ye karşı)


lt de cliff in balansla bir ilgisi yok, her harita-balans konusunda bu örneği vermeyin yahu. her haritanın kendine ait bi karakteristiği var. scrap stationda da aradaki mesafenin kısa olması mutaya büyük avantaj sağlıyor vs diye uzar gider.

haritanın build uplara ve oyun şekline yön vermesi gayet normal.


mutaya avantaj verdiği gibi banshee ve droplara da avantaj veriyor tek yönlü değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_Spartacus_ said:

3. base'i aldığın anda 20 tane banshee main'e uçup orayı dağıtamaz yalnız. Scrap'te Mutayla banshee'ye verilen avantaj aynı değil. "LT'de de Zerg cliff'e nydus atıp oraya spine crawler'lar yapabilir" demek gibi bir şey.


4-5 turret koyarsın hiçbir şey olmaz emin ol. Mutalar turretlerle uğraşırken marineleri çekersin. Zerg'de önlemini almazsa 20 banshee öldürücü olur. Rakipte 20 muta veya bahshee varsa ona göre önlemini almak zorundasın.

Scrapte aynı şekilde 3-4 medivacla yapılan droplar öldürücü zerg için. (gözden kaçarsa) Orduyu ta en arkaya çekene kadar Lair veya hive çoktan patlamış oluyor.

Scrap mapinin zerg friendli olmasının sebebi erken rush derdinin az olması, rakibin exp.lerine daha kolay harrass yapılabilmesi ve giriş büyük olduğundan kapı inşasının daha uzun sürmesi. Havadan baselerin yakın olmasının pek alakası yok, tüm ırklara eşit o dediğiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...