Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2008 dizel corsa satilip cruze alinirmi?


Vulcan_Lionheart

Öne çıkan mesajlar

pek sayilmaz ama yanlis da diyemeyiz. arka tekerler birbirinden ayri hareketi kisitlanmis oluyor torsion beam ile,

avantajlari icinde ucuz olmasi, az yer kaplamasi ,dayaniklilik gibi unsurlar var, dezavantaji yol tutusu artmasina ragmen konfordan feragat, yumusaklik ayari yapilamiyor olusu vs geliyor.

c segmente kadar tum mini-kucuk arablarda kullaniliyor ama c de de hayli kullanildigi goruluyor.

arac seciminde birinci rol oynayacak , bahsetmeye deger bi olay degil kisaca, kullanicisi ooo cok kaliteli , super yol tutuyor da diyebilir, acaba essege mi bindik ne bu boyle tangir tungur da diyebilir, veya en dayanikli suspansiyon benim arabamda da diyebilir. sevecek adam da sovecek adam da bi kulp bulur yani.


corsa vs cruze a gelirsek;

Esh said:

serdar ortac - asrin hatasi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

pek sayilmaz ama yanlis da diyemeyiz. arka tekerler birbirinden ayri hareketi kisitlanmis oluyor torsion beam ile,

avantajlari icinde ucuz olmasi, az yer kaplamasi ,dayaniklilik gibi unsurlar var, dezavantaji yol tutusu artmasina ragmen konfordan feragat, yumusaklik ayari yapilamiyor olusu vs geliyor.

c segmente kadar tum mini-kucuk arablarda kullaniliyor ama c de de hayli kullanildigi goruluyor.

arac seciminde birinci rol oynayacak , bahsetmeye deger bi olay degil kisaca, kullanicisi ooo cok kaliteli , super yol tutuyor da diyebilir, acaba essege mi bindik ne bu boyle tangir tungur da diyebilir, veya en dayanikli suspansiyon benim arabamda da diyebilir. sevecek adam da sovecek adam da bi kulp bulur yani.


corsa vs cruze a gelirsek;

Esh said:

serdar ortac - asrin hatasi


Benim bildiğim hem konfor hem de yol tutuş olarak çok multilink bağımsız süspansiyonun gerisinde. Küçük sınıf araçlarda hem daha az yer kapladığı için büyük kolaylık olduğu gibi düşük maliyet de yine bu sınıf araçlarda fiyatı düşük tutmaya yardımcı oluyor. Dayanıklı olması da yine kaba olmasının getirdiği bi sonuç.

C segmenti araçlarda kullanıldığını sanmıyorum ben, hangilerinde kullanılıyor bilgilendirin, merakımı gidereyim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yol tutus olarak bi nevi viraj gergisi olusturdugu icin ustun sayilir, elbette daha gelismis sistemler de var multilink gibi ama ML genelde mid-lux sinif araclarda daha yogun kullaniliyor galiba.

torsion beam lere ornek olarak da vw golf(3 ve 4 , 5-6 ne alemde bilmiyorum), mazda 3(ford control blade oncesi), opel astra, toyota auris, corolla, renault megane, muhtemelen scenic, hyundai elantra diye gider.

ayrica hic emin degilim ama kullandigim kadariyla yolda davranis tarzlarindan cikarak 307 ve c4 (ve muhtemelen 308) de de arkada beam oldugunu dusunuyorum, multilink olamayacak kadar sert, double wishbone olamayacak kadar yuksek ve yol tutusu kotu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dusununce tum piyasa boyleymis, italyanlar ne alemde diye baktim,
fiat da fiat c-platform uzerinde olan stilo, bravo ve delta da torsion beam kullaniyor. acaba ayni platformdaki guiletta da ne var diye merak ediyorum su anda.

kisaca burdan heralde su sonuca ulasabiliyoruz nihayetinde,
c segment icin torsion beam hala tercih edilen, kullanilan arabalarda "fedakarlik" yapilmis olarak dusunemeyecegimiz, tamamen platform ve sasinin dinamiklerine gore hesaplanarak yapilan bi secim.

dogru soru galiba hangi c segment arabalar multilink kullaniyor?olacak.
geriye de aklima gelen ford grup(yeni mazda3, focus), hyundai i30, mitsubishi lancer falan kaliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Torsion beam, doublewishbone ya da multilink'e göre yol tutuşu olarak daha avantajlıymış, sebebi de gövdenin virajlarda yana yatması durumunda tekerleklerin kamber açısının değişmemesi.

Ama benim bildiğim C segmentinde (modern araçlarda) yaygın olarak çok bağlantılı kullanılıyor. Focus'ta ki control blade aslında multilink.

Giulietta'nın sitesine şimdi baktım arka taraf multilink.

Diğer araçlarla ilgili kaynak bulamadım (vw'nin ve renault' nun sitesinde bilgi yok, diğerlerine bakmaya üşendim)

Wiki'ye göre ilk focus çıktığında birçok rakibi torsion beam kullanıyormuş, ama dediğim gibi yenilerinde multilink diye biliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...