Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2008 dizel corsa satilip cruze alinirmi?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
evet arkadaşlar başlıktada belirttiğim gibi böyle bir düşüncem var ama cruze benzinli diye çekiniyorum lpg falan taksam sarfiyat nasil olur sizce? birde değermi o kadar fark vermeye, cruze u full almayi düşünüyorum bu arada otomatik falan olsa dahami çok yakar?
Mesaj tarihi:
aktiftablet said:

Bu cruze'u C segmenti araçlarla karıştırmayın, arkada torsion beam axle var (=


bu iki süspansiyon arası kocaman çubuk var mı demek? eğer öyleyse ticari araç gibi olur pek komforlu olmaz gibi
Mesaj tarihi:
pek sayilmaz ama yanlis da diyemeyiz. arka tekerler birbirinden ayri hareketi kisitlanmis oluyor torsion beam ile,

avantajlari icinde ucuz olmasi, az yer kaplamasi ,dayaniklilik gibi unsurlar var, dezavantaji yol tutusu artmasina ragmen konfordan feragat, yumusaklik ayari yapilamiyor olusu vs geliyor.

c segmente kadar tum mini-kucuk arablarda kullaniliyor ama c de de hayli kullanildigi goruluyor.

arac seciminde birinci rol oynayacak , bahsetmeye deger bi olay degil kisaca, kullanicisi ooo cok kaliteli , super yol tutuyor da diyebilir, acaba essege mi bindik ne bu boyle tangir tungur da diyebilir, veya en dayanikli suspansiyon benim arabamda da diyebilir. sevecek adam da sovecek adam da bi kulp bulur yani.


corsa vs cruze a gelirsek;

Esh said:

serdar ortac - asrin hatasi
Mesaj tarihi:
cruze şu honda city çakması araç değil mi ya?

ben öyle arabaları birbirine benzetmeyi sevmem ama arabayı her arkadan gördüğümde honda city sanıyorum. karıştırıyo da olabilirim.

bi uzakdoğu arabasını da copy paste yapmışlar ya helal olsun hehe.
Mesaj tarihi:
senko said:

benzinden cekiniyorsan dizel corsa kalsin
ama mavi bi cruze'un yaninda corsa laf soyliyemez :)


ya zaten kesin tüp taktırıcam alırsamda görüntüsüne tav oldum aracın zaten motoruda opel motoru, renk olarakta kesin kırmızı olacak tavanda siyah
Mesaj tarihi:
Chevroletlerin iç malzeme kalitesiyle Corsanın malzeme kalitesi arasında dağlar kadar fark var çok çabuk yıpranıyor iç plastikleri birde tüpte taktırsan corsa kadar ekonomik olmaz yalnız konsolu tipi falan çok tatlı araba cruze.
Mesaj tarihi:
KHaRoN said:

pek sayilmaz ama yanlis da diyemeyiz. arka tekerler birbirinden ayri hareketi kisitlanmis oluyor torsion beam ile,

avantajlari icinde ucuz olmasi, az yer kaplamasi ,dayaniklilik gibi unsurlar var, dezavantaji yol tutusu artmasina ragmen konfordan feragat, yumusaklik ayari yapilamiyor olusu vs geliyor.

c segmente kadar tum mini-kucuk arablarda kullaniliyor ama c de de hayli kullanildigi goruluyor.

arac seciminde birinci rol oynayacak , bahsetmeye deger bi olay degil kisaca, kullanicisi ooo cok kaliteli , super yol tutuyor da diyebilir, acaba essege mi bindik ne bu boyle tangir tungur da diyebilir, veya en dayanikli suspansiyon benim arabamda da diyebilir. sevecek adam da sovecek adam da bi kulp bulur yani.


corsa vs cruze a gelirsek;

Esh said:

serdar ortac - asrin hatasi


Benim bildiğim hem konfor hem de yol tutuş olarak çok multilink bağımsız süspansiyonun gerisinde. Küçük sınıf araçlarda hem daha az yer kapladığı için büyük kolaylık olduğu gibi düşük maliyet de yine bu sınıf araçlarda fiyatı düşük tutmaya yardımcı oluyor. Dayanıklı olması da yine kaba olmasının getirdiği bi sonuç.

C segmenti araçlarda kullanıldığını sanmıyorum ben, hangilerinde kullanılıyor bilgilendirin, merakımı gidereyim :)
Mesaj tarihi:
yol tutus olarak bi nevi viraj gergisi olusturdugu icin ustun sayilir, elbette daha gelismis sistemler de var multilink gibi ama ML genelde mid-lux sinif araclarda daha yogun kullaniliyor galiba.

torsion beam lere ornek olarak da vw golf(3 ve 4 , 5-6 ne alemde bilmiyorum), mazda 3(ford control blade oncesi), opel astra, toyota auris, corolla, renault megane, muhtemelen scenic, hyundai elantra diye gider.

ayrica hic emin degilim ama kullandigim kadariyla yolda davranis tarzlarindan cikarak 307 ve c4 (ve muhtemelen 308) de de arkada beam oldugunu dusunuyorum, multilink olamayacak kadar sert, double wishbone olamayacak kadar yuksek ve yol tutusu kotu.
Mesaj tarihi:
dusununce tum piyasa boyleymis, italyanlar ne alemde diye baktim,
fiat da fiat c-platform uzerinde olan stilo, bravo ve delta da torsion beam kullaniyor. acaba ayni platformdaki guiletta da ne var diye merak ediyorum su anda.

kisaca burdan heralde su sonuca ulasabiliyoruz nihayetinde,
c segment icin torsion beam hala tercih edilen, kullanilan arabalarda "fedakarlik" yapilmis olarak dusunemeyecegimiz, tamamen platform ve sasinin dinamiklerine gore hesaplanarak yapilan bi secim.

dogru soru galiba hangi c segment arabalar multilink kullaniyor?olacak.
geriye de aklima gelen ford grup(yeni mazda3, focus), hyundai i30, mitsubishi lancer falan kaliyor.
Mesaj tarihi:
Torsion beam, doublewishbone ya da multilink'e göre yol tutuşu olarak daha avantajlıymış, sebebi de gövdenin virajlarda yana yatması durumunda tekerleklerin kamber açısının değişmemesi.

Ama benim bildiğim C segmentinde (modern araçlarda) yaygın olarak çok bağlantılı kullanılıyor. Focus'ta ki control blade aslında multilink.

Giulietta'nın sitesine şimdi baktım arka taraf multilink.

Diğer araçlarla ilgili kaynak bulamadım (vw'nin ve renault' nun sitesinde bilgi yok, diğerlerine bakmaya üşendim)

Wiki'ye göre ilk focus çıktığında birçok rakibi torsion beam kullanıyormuş, ama dediğim gibi yenilerinde multilink diye biliyorum.
Mesaj tarihi:
Lancia Delta'ya baktım şimdi, lüx-compact bi arabada nasıl torsion çubuğu olur ilginç hakikaten. Bravo platformu olduğu için olabilir.
Yalnız Alfa Giulietta zannedilenin aksine bu platformda değil, sadece Giulietta için ayrı platform tasarlandı ve üretildi.
×
×
  • Yeni Oluştur...