Batuhan_BJK Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 a kişisi 7 yaşında b kişisi 39 kaç yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı olur? normalde(39+x)/(7+x) = 5 diyip x i çekiyoruz da bundan başka yol yok mu 3. sınıfa giden birine nasıl anlatıcam ya :) deneme yanılma falan mı kafam durdu
Llama Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 ilkokulda bunlarımı hesapluıyorlar ben bile hesaplıyamadım bi an da bi daha okuyunca oldu tamam
Batuhan_BJK Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 25, 2010 neyse ya dediğim denklemin daha basitleştirerek bir yol buldum da x yerine "kare" koydum, 1'den başlayıp deneyin dedim.
BloodyBeast Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 deneme yanılma en iyisi şöle yap 1 yıl sonra a= 8 b= 40 heh oldu işte bak de
bansheee Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 rahat bırakın, bacak kadar çocukla ne alıp veremediiniz var.Bizim zamanımızda bu kadar yüklenilmezdi.Ondan sonra yeni nesil piskopat olur tabi
yav Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 ben de bu tip problemleri kafamdan yapardım da denklemlere giriş yaptığımız vakit çok bocalamıştım hey gidi :D
Ardeth Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 cebir ne zaman öğretiliyodu lan hakkaten 5. sınıfta mı? yoksa 4 mü. amma geçmiş lan bence ilkokuldan öğretilebilir
zeper Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 valla ben 89luyum ve ahmet buhan kitaplarını hatırlıyorum. 2. sın sonunda yaza ödev verirleri...pasta dilimleri kesirler falan filan.
Ardeth Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye. çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh.
zeper Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 sana anlatmada sorun olacak kısım hangisi tam olarak, 5 katı kısmı mı yoksa bilinmeyen kullanımı kısmımı,hangisinde zorlanacağını düşünüyorsun çocuğun?
turuncu16 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Ardeth said: e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye. çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh. 11 yaşından küçük bir çocuktan bahsediyoruz yani ergenliğe girmemiş. sende asistan oldun azimlisin diye herkesi kendin gibi sanma. o ocuğa x y z diye yüklenirsen öğretemezsin genel olarak bu psikoloji de var olan bir olgudur. başlık sahibine hiaben. çocuğa elinde tutlacak görülecek şeyler göstererek öğretirsen daha kalıcı anlamlı ve uygun olacaktır der psikoloji.
Ardeth Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 abi 10 insandan 5i çok iyi olacak yere bu eğitim sistemi ile 10 insandan 6sı vasat 2si çok iyi oluyor bence. 5 çok iyi > 6 vasat + 2 çok iyi ben ilkokul ve lise boyunca normal bir öğrenciydim ayrıca. ilkokulum daha ağır olsaydı keşke demiyor değilim. lisem iyiydi yine de onun hakkının yemeyeyim
ShadowFury Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 x yerine "?" kullan. direkt değişken kavramını uygulamaya kalkarsan kafası karışabilir de bu değişkenin cevap olduğunu belirten bir şekilde notasyon kullanırsan kavraması kolaylaşabilir. en azından benim için kolaylaşmıştı diye hatırlıyorum:) kaç yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı olur? geçecek yıl sayısı yerine cevap="?" yaz. a kişisi 7 yaşında, ? yıl sonra 7+? yaşında olur b kişisi 39 yaşında, ? yıl sonra 39+? yaşında olur. ? yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı oluyorsa b=5 x a 39+?=5*(7+?) gerçi çarpımın dağılım özelliğini filan görüyolarmıydı o zamanlarda pek emin değilim. 5*(7+?)=5*7+5*? kısmında karıştırabilir. eğer karıştırırsa çözmesinin tek yolu ? yerine 1 2 3 4 diye deneme-yanılma ile kontrol etmesi.
Aluriel Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 deneme yanılma olurmu abi saçmalamayın. cevap 17 olsa napcaktı çocuk sabaha kadar deniyecekmiydi. illa vardır bunları anlattıkları bi yöntem. hatırlamıyorum ben nasıl öğrendiğimizi ama deneme yanılma değildi kesinlikle.
zeper Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 ya çarpmanın dağılma özelliği falan görüyorlar tabi ya sonra, elmalar bir tarafa armutlar bir tarafa yapıyorduk biz hatırlıyorum ki ben gayette vasat altı bir ilköğretim eğitimi aldım...biz bile yapıyorduk yani.
-Dark_Angel- Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 GIIIRRHH YAPAAAAAR VE MİLLİYETÇİ HARE... :(
Ardeth Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 ahahaha işte türkiyede insanlar cebirin marifetlerini bu yüzden 50lerinde 60larında söküyor halbuki insanlar heveslerini ilkokuldan alsalar böyle olmayacak
fede Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 ilkokul çocuğuan soru anladacama kendimi kesierim
Holy Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 lisede lineer cebir öğretmemeleri büyük saçmalık bence.
Ardeth Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 Mesaj tarihi: Kasım 26, 2010 onu geçtim üniversitede lineer cebiri hala matrisler diye anlatmaları çok saçma. lineer cebir dediğin ders ideal olarak iki dönemlik bir derste lisede analitik geometri ile başlamalı vektör uzaylarına geçmeli sonra da matris işlemlerini, denklem çözmeyi falan onun bir uygulaması olarak anlatmalı
Öne çıkan mesajlar