Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ilkokul çocuguna soru anlatmak


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
a kişisi 7 yaşında
b kişisi 39

kaç yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı olur?

normalde(39+x)/(7+x) = 5 diyip x i çekiyoruz da bundan başka yol yok mu 3. sınıfa giden birine nasıl anlatıcam ya :)
deneme yanılma falan mı kafam durdu
Mesaj tarihi:
e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin

farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye.
çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf

geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh.
Mesaj tarihi:
sana anlatmada sorun olacak kısım hangisi tam olarak, 5 katı kısmı mı yoksa bilinmeyen kullanımı kısmımı,hangisinde zorlanacağını düşünüyorsun çocuğun?
Mesaj tarihi:
Ardeth said:

e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin

farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye.
çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf

geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh.


11 yaşından küçük bir çocuktan bahsediyoruz yani ergenliğe girmemiş. sende asistan oldun azimlisin diye herkesi kendin gibi sanma. o ocuğa x y z diye yüklenirsen öğretemezsin genel olarak bu psikoloji de var olan bir olgudur.

başlık sahibine hiaben. çocuğa elinde tutlacak görülecek şeyler göstererek öğretirsen daha kalıcı anlamlı ve uygun olacaktır der psikoloji.
Mesaj tarihi:
abi 10 insandan 5i çok iyi olacak yere bu eğitim sistemi ile 10 insandan 6sı vasat 2si çok iyi oluyor bence. 5 çok iyi > 6 vasat + 2 çok iyi

ben ilkokul ve lise boyunca normal bir öğrenciydim ayrıca. ilkokulum daha ağır olsaydı keşke demiyor değilim. lisem iyiydi yine de onun hakkının yemeyeyim
Mesaj tarihi:
x yerine "?" kullan. direkt değişken kavramını uygulamaya kalkarsan kafası karışabilir de bu değişkenin cevap olduğunu belirten bir şekilde notasyon kullanırsan kavraması kolaylaşabilir.
en azından benim için kolaylaşmıştı diye hatırlıyorum:)

kaç yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı olur?
geçecek yıl sayısı yerine cevap="?" yaz.
a kişisi 7 yaşında, ? yıl sonra 7+? yaşında olur
b kişisi 39 yaşında, ? yıl sonra 39+? yaşında olur.
? yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı oluyorsa
b=5 x a
39+?=5*(7+?)

gerçi çarpımın dağılım özelliğini filan görüyolarmıydı o zamanlarda pek emin değilim. 5*(7+?)=5*7+5*? kısmında karıştırabilir. eğer karıştırırsa çözmesinin tek yolu ? yerine 1 2 3 4 diye deneme-yanılma ile kontrol etmesi.
Mesaj tarihi:
deneme yanılma olurmu abi saçmalamayın. cevap 17 olsa napcaktı çocuk sabaha kadar deniyecekmiydi. illa vardır bunları anlattıkları bi yöntem. hatırlamıyorum ben nasıl öğrendiğimizi ama deneme yanılma değildi kesinlikle.
Mesaj tarihi:
ya çarpmanın dağılma özelliği falan görüyorlar tabi ya sonra, elmalar bir tarafa armutlar bir tarafa yapıyorduk biz hatırlıyorum ki ben gayette vasat altı bir ilköğretim eğitimi aldım...biz bile yapıyorduk yani.
Mesaj tarihi:
onu geçtim üniversitede lineer cebiri hala matrisler diye anlatmaları çok saçma.

lineer cebir dediğin ders ideal olarak iki dönemlik bir derste lisede analitik geometri ile başlamalı vektör uzaylarına geçmeli sonra da matris işlemlerini, denklem çözmeyi falan onun bir uygulaması olarak anlatmalı
×
×
  • Yeni Oluştur...