Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ilkokul çocuguna soru anlatmak


Batuhan_BJK

Öne çıkan mesajlar

e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin

farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye.
çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf

geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

e iyi o zaman 3. sınıfa direk anlatabilirsin

farzet ki x sene sonra olsun, o zaman (39+x) = (7+x)*5 diye.
çocukları aptal yerine koyarsak böyle rus matematik fizik ekolüne asla ulaşamayız sdf

geçen gün bi adamın "statement of purpose"unu okudum. herif lisansta whitney embedding teoremi üzerine enteresan bir sonuç buldum ve yayınladım falan diyo lan. biz onu yüksek lisansta öğrenip bi de üstüne derste sırf teoremin kendisini proje diye sunuyoruz heh.


11 yaşından küçük bir çocuktan bahsediyoruz yani ergenliğe girmemiş. sende asistan oldun azimlisin diye herkesi kendin gibi sanma. o ocuğa x y z diye yüklenirsen öğretemezsin genel olarak bu psikoloji de var olan bir olgudur.

başlık sahibine hiaben. çocuğa elinde tutlacak görülecek şeyler göstererek öğretirsen daha kalıcı anlamlı ve uygun olacaktır der psikoloji.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi 10 insandan 5i çok iyi olacak yere bu eğitim sistemi ile 10 insandan 6sı vasat 2si çok iyi oluyor bence. 5 çok iyi > 6 vasat + 2 çok iyi

ben ilkokul ve lise boyunca normal bir öğrenciydim ayrıca. ilkokulum daha ağır olsaydı keşke demiyor değilim. lisem iyiydi yine de onun hakkının yemeyeyim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

x yerine "?" kullan. direkt değişken kavramını uygulamaya kalkarsan kafası karışabilir de bu değişkenin cevap olduğunu belirten bir şekilde notasyon kullanırsan kavraması kolaylaşabilir.
en azından benim için kolaylaşmıştı diye hatırlıyorum:)

kaç yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı olur?
geçecek yıl sayısı yerine cevap="?" yaz.
a kişisi 7 yaşında, ? yıl sonra 7+? yaşında olur
b kişisi 39 yaşında, ? yıl sonra 39+? yaşında olur.
? yıl sonra b nin yaşı a nın 5 katı oluyorsa
b=5 x a
39+?=5*(7+?)

gerçi çarpımın dağılım özelliğini filan görüyolarmıydı o zamanlarda pek emin değilim. 5*(7+?)=5*7+5*? kısmında karıştırabilir. eğer karıştırırsa çözmesinin tek yolu ? yerine 1 2 3 4 diye deneme-yanılma ile kontrol etmesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onu geçtim üniversitede lineer cebiri hala matrisler diye anlatmaları çok saçma.

lineer cebir dediğin ders ideal olarak iki dönemlik bir derste lisede analitik geometri ile başlamalı vektör uzaylarına geçmeli sonra da matris işlemlerini, denklem çözmeyi falan onun bir uygulaması olarak anlatmalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...