Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

We Are Turkish Airlines!


sipeyskeyk

Öne çıkan mesajlar

4 saat onları beklemezsiniz canım, olaya tam olarak bir şey diyemeceğim ama onlar dönüş ikramı için kabinde yer olmadığı için kargoya konulan kutular. 10 dakikalık işleri var onların. En kötü ihtimal yanlış yerin dönüş ikramı yüklenmiştir diyeceğim, onu da Doco yapmaz yani ben yaşamadım hiç.

Ya da yanlış kompartımana falan yüklenmiştir.

Uçağın ikram malzemesinin zamanında uçağa ulaşması ve kabinin eksikleri olursa anında müdahale ediyorum ben. Normalda bu konularla Turkish Do&Co şirketi ilgileniyor.

Kaptan sıkmış da olabilir yani size yakıt alacağız diye bir şey söylerken. Camdan itfaiye aracı gördün mü peki ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

balon said:


Tabi ki körük tavsiye ediliyor ve kullanılıyor fakat bahar mevsiminde bu pek sözkonusu olmuyor aşırı kalabalık uçaklar dışında, gerçekte olanı biteni öyle söyliyeyim sana.

220'li numaraların sonrasından itibaren termostat ayarı olduğundan 201-220 körük park yerleri arası sadece sıcak ya da soğuk hava üflenmesi olabiliyor.
Ben o gün zaten körükteki hava ile ilgili teknisyeni çağırttım ve normal bir şekilde hava üflenimi olup olamayacağını sordum.
Malum yakıt tasarrufu mevzusu için.

Bu sıcak ya da soğuk havayla ilgili bana verdiği bilgi buydu.
Kaptan da haliyle istemedi ve apu çalıştırdı.
O günkü çoğu uçakta da böyle oldu.


201-220 arası sadece sıcak yada sadece soğuk hava üflemesi olayı ilginç geldi. Çünkü 220-223 arasındaki cihazlar 201-220 ile aynı özellikte. Toplamda 201-223 arasında 3 çeşit cihaz mevcut yanaşan uçak boyutlarına göre. Cihazların teknik şartnamesinde kabin içi sıcaklığa göre hava verilmesi var.

Gerçi AHL de değilim artık ama bizim elemanlara sorayım bu konuyu. Çağırdığınız köprü operatörü, yada pca hortumunu uçağa bağlayan kişiler değil, değil mi? Normal bakım teknisyeninden bahsediyoruz sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

sipeyskeyk said:

GEd said:

Kaptanda söylenenleri yapıyordur eh, bu gibi durumlarda esas sorumluya ulaşamamak fixtir, kimse sorumluluğu almaz falan. Kurumu içerden bilen birisi olsa fena yatırtır adamları aslında.
kaptan karar vermiyor da, bir anons yap be adam.

...


Uçakta operasyonel sorumluluk ve karar herzaman kaptanındır. Kaptan nasıl isterse öyle olur. Nokta.
Sağdan soldan böyle dedilerse size inanmayın. Bir kabin memuru olarak söylüyorum.


Kurumsal sorumluluktan bahsediyordum ben.

Sağda solda konuşurken hiç uçak mevzusu dönmüyor bizim aramızda^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaptanta kuleden emir almıyormu sonuçta adam ben kalkıyorum banane beklemem deme hakkına sahipmmi , yada merkezden kaptan bey sayın milletvekilimiz manchesterda inecek , yada torpilli amcamız oraya inişiniz ayarlandı demiyorlarmı

Ayrıca konuyu tam okumadım ama Manchester - Londra otobüs yolculuğumu ????? bi para iadesi bedava bilet bişi vermedilermi , siz kıyameti koparmadınızmı , komple istanbul - londra otobüse binseydiniz çok ilginç
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gallant said:

balon said:


Tabi ki körük tavsiye ediliyor ve kullanılıyor fakat bahar mevsiminde bu pek sözkonusu olmuyor aşırı kalabalık uçaklar dışında, gerçekte olanı biteni öyle söyliyeyim sana.

220'li numaraların sonrasından itibaren termostat ayarı olduğundan 201-220 körük park yerleri arası sadece sıcak ya da soğuk hava üflenmesi olabiliyor.
Ben o gün zaten körükteki hava ile ilgili teknisyeni çağırttım ve normal bir şekilde hava üflenimi olup olamayacağını sordum.
Malum yakıt tasarrufu mevzusu için.

Bu sıcak ya da soğuk havayla ilgili bana verdiği bilgi buydu.
Kaptan da haliyle istemedi ve apu çalıştırdı.
O günkü çoğu uçakta da böyle oldu.


201-220 arası sadece sıcak yada sadece soğuk hava üflemesi olayı ilginç geldi. Çünkü 220-223 arasındaki cihazlar 201-220 ile aynı özellikte. Toplamda 201-223 arasında 3 çeşit cihaz mevcut yanaşan uçak boyutlarına göre. Cihazların teknik şartnamesinde kabin içi sıcaklığa göre hava verilmesi var.

Gerçi AHL de değilim artık ama bizim elemanlara sorayım bu konuyu. Çağırdığınız köprü operatörü, yada pca hortumunu uçağa bağlayan kişiler değil, değil mi? Normal bakım teknisyeninden bahsediyoruz sanırım.


yok yok maintenence'dan falan kimse değil.
Tav'ın köprü operatörleri ve hava bağlayan kişiler vs.
Açıkçası ben de hava ayarlamasının biraz sıcak biraz soğuk şeklinde yapıldığını biliyorum. Kaptanın biraz havayı kısalım vs gibi talimatlarıyla operatör çağırmıştım ama bunu da operatörülerin kendilerinden duydum.

Sen pilot musun ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada bir kabin memuru olarak Rotweiler, operasyonel sorumluluğun tamamen kaptana ait olması durumunda Harekat Koordinatörünün orada işi ne, hepsini kaptan çağırsın yapsın derler. Öyle bir şey yok. Şunu diyebilirsin ama, son kararın kaptanın mıdır bazı konularda? Evet.
Fakat bazı işlemlerde değil.

Mesela biz izin vermeden mesela kaptanın motor çalıştırma izni yoktur, kokpitte olan biteni duymadığınız için. Çünkü yerdekini göremediği için adam, orada sorumluluğu bize tamamen devreder ve uçak sende deyiverir.

Ya da uçak tipine göre limit dahilinde LMC(last minute change) hakkımız loadsheet'te vardır. Kaptan bu limitler dahilinde olsa bile yeni balans isterse, o kaptana yeni balans getirilir ama uçak rötara girerse kaptanın kendi isteği diye de rötar kodu girilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rahatsiz said:

yav sen geçenlerde red cap ne diye sormamışmıydın forumda. ben mi yanlış hatırlıyorum. hangi ara ukalalık yapmaya başladın? =)


7 aydır Atatürk Havalimanında operasyona hakim olacak ve her uçağa çıkabilecek kapasiteye geldiysem yaparım aga :P

Yok ukelalık falan yapmıyorum bir de, nerde yaptım ki?
Ben bu topici biraz ukela bulduğum için bir de sebebin ne olabileceğini söylemek için geldim. Topic buralara geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...