balon Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 ney hacı olayı anlamadım ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 üzerinde THY yazan büyük metal rengi kutular, 5-6 adet. tek tek onarı çıkarıp yenilerini koydular yakıt aldıktan sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 4 saat onları beklemezsiniz canım, olaya tam olarak bir şey diyemeceğim ama onlar dönüş ikramı için kabinde yer olmadığı için kargoya konulan kutular. 10 dakikalık işleri var onların. En kötü ihtimal yanlış yerin dönüş ikramı yüklenmiştir diyeceğim, onu da Doco yapmaz yani ben yaşamadım hiç. Ya da yanlış kompartımana falan yüklenmiştir. Uçağın ikram malzemesinin zamanında uçağa ulaşması ve kabinin eksikleri olursa anında müdahale ediyorum ben. Normalda bu konularla Turkish Do&Co şirketi ilgileniyor. Kaptan sıkmış da olabilir yani size yakıt alacağız diye bir şey söylerken. Camdan itfaiye aracı gördün mü peki ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 gördüm tabi. tanker geldi önce, sonra itfaiye geldi kanattan bağladılar verdiler coşkuyu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 tanker değil de böyle borulu teknolojik bir alet işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aket-Atum Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 mulgear6 said: abi yazıldı mı bilmiyorum ama thy ile işim vardı 5 dk filan telefonda beklemek zorunda kaldım we are turkish airlines we are globally yours çaldı o 5 dk boyunca bıçak bulamadım sadece bulsam acıma son vericektim 5 dakika dayanamıyorsan keşke bulsaydın be o bıçağı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 @sipeys: bağlamışlar yakıtı atmamış kaptan evet. İkramda da benzer dediğim olay olmuştur. Sizin beklemeniz sis abicim, çok fazla yakıt yenmesinden dolayı da tekrar taksi yolundan dönüp yakıt almış uçak. Konuya ilk postumda anlatmıştım olayı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 bosuna mi calisiyosun birader sen thyde, ucuz bilet filan ayarlasana, alla alla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 balon said: Tabi ki körük tavsiye ediliyor ve kullanılıyor fakat bahar mevsiminde bu pek sözkonusu olmuyor aşırı kalabalık uçaklar dışında, gerçekte olanı biteni öyle söyliyeyim sana. 220'li numaraların sonrasından itibaren termostat ayarı olduğundan 201-220 körük park yerleri arası sadece sıcak ya da soğuk hava üflenmesi olabiliyor. Ben o gün zaten körükteki hava ile ilgili teknisyeni çağırttım ve normal bir şekilde hava üflenimi olup olamayacağını sordum. Malum yakıt tasarrufu mevzusu için. Bu sıcak ya da soğuk havayla ilgili bana verdiği bilgi buydu. Kaptan da haliyle istemedi ve apu çalıştırdı. O günkü çoğu uçakta da böyle oldu. 201-220 arası sadece sıcak yada sadece soğuk hava üflemesi olayı ilginç geldi. Çünkü 220-223 arasındaki cihazlar 201-220 ile aynı özellikte. Toplamda 201-223 arasında 3 çeşit cihaz mevcut yanaşan uçak boyutlarına göre. Cihazların teknik şartnamesinde kabin içi sıcaklığa göre hava verilmesi var. Gerçi AHL de değilim artık ama bizim elemanlara sorayım bu konuyu. Çağırdığınız köprü operatörü, yada pca hortumunu uçağa bağlayan kişiler değil, değil mi? Normal bakım teknisyeninden bahsediyoruz sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Rotweiler said: sipeyskeyk said: GEd said: Kaptanda söylenenleri yapıyordur eh, bu gibi durumlarda esas sorumluya ulaşamamak fixtir, kimse sorumluluğu almaz falan. Kurumu içerden bilen birisi olsa fena yatırtır adamları aslında.kaptan karar vermiyor da, bir anons yap be adam. ... Uçakta operasyonel sorumluluk ve karar herzaman kaptanındır. Kaptan nasıl isterse öyle olur. Nokta. Sağdan soldan böyle dedilerse size inanmayın. Bir kabin memuru olarak söylüyorum. Kurumsal sorumluluktan bahsediyordum ben. Sağda solda konuşurken hiç uçak mevzusu dönmüyor bizim aramızda^^ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Narstil Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Kaptanta kuleden emir almıyormu sonuçta adam ben kalkıyorum banane beklemem deme hakkına sahipmmi , yada merkezden kaptan bey sayın milletvekilimiz manchesterda inecek , yada torpilli amcamız oraya inişiniz ayarlandı demiyorlarmı Ayrıca konuyu tam okumadım ama Manchester - Londra otobüs yolculuğumu ????? bi para iadesi bedava bilet bişi vermedilermi , siz kıyameti koparmadınızmı , komple istanbul - londra otobüse binseydiniz çok ilginç Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Ben anlamadım simdi balon o kadar konusmus etmis de bu ucagın Manchester'a inmesi ve oradan otobusle yolcuların Londra'ya gonderilisinin sebebi hakkında birsey soyleyebilen var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
El-Barto Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Ben sisle alakalıdır diye düşündüm, heralde herkes de öyle düşünmüş ki kimse sormadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Londra'da da mı sis varmış? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 lodrada hergün sis var ayrıca karındeşen cek var mistır hayd var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 valla hic sisli gormedim ben londrayı da o gun olmustur belki bilmiyorum. şerlok da var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alpawhezen Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 kaptana çok selamlar BAYA İYİ ! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Gallant said: balon said: Tabi ki körük tavsiye ediliyor ve kullanılıyor fakat bahar mevsiminde bu pek sözkonusu olmuyor aşırı kalabalık uçaklar dışında, gerçekte olanı biteni öyle söyliyeyim sana. 220'li numaraların sonrasından itibaren termostat ayarı olduğundan 201-220 körük park yerleri arası sadece sıcak ya da soğuk hava üflenmesi olabiliyor. Ben o gün zaten körükteki hava ile ilgili teknisyeni çağırttım ve normal bir şekilde hava üflenimi olup olamayacağını sordum. Malum yakıt tasarrufu mevzusu için. Bu sıcak ya da soğuk havayla ilgili bana verdiği bilgi buydu. Kaptan da haliyle istemedi ve apu çalıştırdı. O günkü çoğu uçakta da böyle oldu. 201-220 arası sadece sıcak yada sadece soğuk hava üflemesi olayı ilginç geldi. Çünkü 220-223 arasındaki cihazlar 201-220 ile aynı özellikte. Toplamda 201-223 arasında 3 çeşit cihaz mevcut yanaşan uçak boyutlarına göre. Cihazların teknik şartnamesinde kabin içi sıcaklığa göre hava verilmesi var. Gerçi AHL de değilim artık ama bizim elemanlara sorayım bu konuyu. Çağırdığınız köprü operatörü, yada pca hortumunu uçağa bağlayan kişiler değil, değil mi? Normal bakım teknisyeninden bahsediyoruz sanırım. yok yok maintenence'dan falan kimse değil. Tav'ın köprü operatörleri ve hava bağlayan kişiler vs. Açıkçası ben de hava ayarlamasının biraz sıcak biraz soğuk şeklinde yapıldığını biliyorum. Kaptanın biraz havayı kısalım vs gibi talimatlarıyla operatör çağırmıştım ama bunu da operatörülerin kendilerinden duydum. Sen pilot musun ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 aquila said: bosuna mi calisiyosun birader sen thyde, ucuz bilet filan ayarlasana, alla alla. herkese ucuz bilet ayarlasak ohoo bize yer kalmaz :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Marty Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 aah, ah. ucuza bi bilet bulsaydim subatta turkiyeye gelirdim :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Bu arada bir kabin memuru olarak Rotweiler, operasyonel sorumluluğun tamamen kaptana ait olması durumunda Harekat Koordinatörünün orada işi ne, hepsini kaptan çağırsın yapsın derler. Öyle bir şey yok. Şunu diyebilirsin ama, son kararın kaptanın mıdır bazı konularda? Evet. Fakat bazı işlemlerde değil. Mesela biz izin vermeden mesela kaptanın motor çalıştırma izni yoktur, kokpitte olan biteni duymadığınız için. Çünkü yerdekini göremediği için adam, orada sorumluluğu bize tamamen devreder ve uçak sende deyiverir. Ya da uçak tipine göre limit dahilinde LMC(last minute change) hakkımız loadsheet'te vardır. Kaptan bu limitler dahilinde olsa bile yeni balans isterse, o kaptana yeni balans getirilir ama uçak rötara girerse kaptanın kendi isteği diye de rötar kodu girilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
rahatsiz Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 yav sen geçenlerde red cap ne diye sormamışmıydın forumda. ben mi yanlış hatırlıyorum. hangi ara ukalalık yapmaya başladın? =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lelouch Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 dayı amca abiler vasıtasıyla giripte içerde bu kadar gaz verildiğini bilmiyordum tüm kurumlarda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 rahatsiz said: yav sen geçenlerde red cap ne diye sormamışmıydın forumda. ben mi yanlış hatırlıyorum. hangi ara ukalalık yapmaya başladın? =) 7 aydır Atatürk Havalimanında operasyona hakim olacak ve her uçağa çıkabilecek kapasiteye geldiysem yaparım aga :P Yok ukelalık falan yapmıyorum bir de, nerde yaptım ki? Ben bu topici biraz ukela bulduğum için bir de sebebin ne olabileceğini söylemek için geldim. Topic buralara geldi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2010 Lelouch said: dayı amca abiler vasıtasıyla giripte içerde bu kadar gaz verildiğini bilmiyordum tüm kurumlarda Türkiye'de herkes her kuruma nasıl gidiyor benden iyi senin gibileri bilir geniş ol rahat takıl sen, ne gereksiz bir şeymişsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar